Euronext groeiaandelen - mijn portefeuille
TIP
-
- Full Member
- Contacteer:
Re: Euronext groeiaandelen - mijn portefeuille
Tof dat je hier terug reageert. Vandaar de daling van intrasense. Je gelooft er duidelijk nog in als je erin bij wil investeren. Toch positief dat je deels verlies kunt goedmaken met crypto’s. Heb je dan een hardware-wallet want anders zou ik het niet vertrouwen?
Return portefeuille edelmetalen sinds 2016: 450%
De benchmarks geven aan hoe de gemiddelde belegger rond jou het doet.Blancaut schreef: ↑25 mei 2021, 15:53Die benchmarks heb ik toegevoegd naar aanleiding van een aantal reacties op dit forum dat ik beter een aantal indexen op mijn grafiek zou toevoegen.MoreOrLess schreef: ↑25 mei 2021, 15:49
Zeker waar. Maar hij plaatst die benchmarks zelf op zijn site. Al vermeldt hij wel ergens dat die vergelijkingen eigenlijk niet zo correct zijn.
Ikzelf gebruik deze niet wanneer ik mijn beleggingen evalueer.
Ik weet maar al te goed dat mijn portefeuille risicovol is. Dit heb ik de laatste weken sterk gevoeld. toch investeer ik niet zomaar in deze bedrijven en ben ik overtuigd van de pipeline.
Ze laten je dus toe om te evalueren hoe goed jouw beslissingen zijn.
Ter info: een brede gemiddelde portefeuille zou vorig jaar tussen april en december een vooruitgang gemaakt hebben van
~30%, en tot op dit moment ~50%.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
[/quote]
Ter info: een brede gemiddelde portefeuille zou vorig jaar tussen april en december een vooruitgang gemaakt hebben van
[/quote]
Mijn rendement is YTD.
Vorig jaar (apr - dec) behaalde ik een rendement van + 16%.
[/quote]
Mijn rendement is YTD.
Vorig jaar (apr - dec) behaalde ik een rendement van + 16%.
https://tomblancketb.wixsite.com/euronextshares
Inderdaad vandaar de daling vandaag. Geloof is er inderdaad in de langere termijn van Intrasense.koenvhaver schreef: ↑25 mei 2021, 17:46 Tof dat je hier terug reageert. Vandaar de daling van intrasense. Je gelooft er duidelijk nog in als je erin bij wil investeren. Toch positief dat je deels verlies kunt goedmaken met crypto’s. Heb je dan een hardware-wallet want anders zou ik het niet vertrouwen?
Crypto's volg ik op de voet. Ik doe ook meerdere transacties per week en heb al een groot deel van mijn inbreng eruit gehaald. Ik doe dus nu voorlopig verder met voornamelijk winsten.
Dan weet je dat je de inkomsten (meerwaarde) uit de crypto-trading zal moeten aangeven op je belastingbrief en dat ze zullen belast worden als "diverse inkomen" d.i. @33%.Blancaut schreef: ↑25 mei 2021, 17:53Inderdaad vandaar de daling vandaag. Geloof is er inderdaad in de langere termijn van Intrasense.koenvhaver schreef: ↑25 mei 2021, 17:46 Tof dat je hier terug reageert. Vandaar de daling van intrasense. Je gelooft er duidelijk nog in als je erin bij wil investeren. Toch positief dat je deels verlies kunt goedmaken met crypto’s. Heb je dan een hardware-wallet want anders zou ik het niet vertrouwen?
Crypto's volg ik op de voet. Ik doe ook meerdere transacties per week en heb al een groot deel van mijn inbreng eruit gehaald. Ik doe dus nu voorlopig verder met voornamelijk winsten.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Dat weet ik zeker, maar het is voorlopig onduidelijk hoe dit in de praktijk zal bekeken/gecontroleerd worden.B7H4long schreef: ↑25 mei 2021, 18:10Dan weet je dat je de inkomsten (meerwaarde) uit de crypto-trading zal moeten aangeven op je belastingbrief en dat ze zullen belast worden als "diverse inkomen" d.i. @33%.Blancaut schreef: ↑25 mei 2021, 17:53
Inderdaad vandaar de daling vandaag. Geloof is er inderdaad in de langere termijn van Intrasense.
Ik heb niet gehandeld in 2020, dus ik moet momenteel nog niets aangeven.
Ik bespreek dit binnenkort met mijn adviseur voor wat betreft mijn belastingaangifte.
Heeft er iemand ervaring met Beursgrafiek (https://www.transtrader.eu/) van Paul Gins ?Dirk2 schreef: ↑16 december 2020, 10:12 Ik wil er hier op wijzen dat je wel degelijk constant de index kan kloppen. Maar het vergt enorm veel tijd om het aan te leren en om dan op die manier te beleggen. Iemand die er te weinig tijd voor heeft mag er al zeker niet aan beginnen.
Trouwens vanavond om 18u30 is er zelfs een belg die zijn algoritme uitlegt, die je kan volgen.
Hij doet het op 5 jaar 79% beter dan de BEL20 met maar 2 transacties per maand:
https://www.transstock.eu/events/beursg ... s-webinar/
Na het volgen van de TA-cursus bij Wilfried Voorspoels, geloof ik dat je met TA je rendement sterk kan verbeteren. Maar helaas heb ik de tijd niet heb om dit op te volgen/wekelijks te onderzoeken, en dus kwam ik hier op uit.
Zowel positieve als negatieve ervaringen zijn welkom.
-
- Full Member
- Contacteer:
Ben ook benieuwd. Had er nog niet van gehoord. Cijfertjes zijn mooi, maar zijn er harde bewijzen voor is de vraag.
Paul Gins schrijft ook maandelijks voor het VFB.
Zijn laatste artikel kan je hier ook lezen.
https://www.transstock.eu/het-is-statis ... t-kloppen/
Via zijn website, €348/jaar voor het goedkoopste abonnement.
Zijn advies :
Ik adviseer u om van bij de start alle aandelen van uw favoriete modelportefeuille aan te schaffen.
Vergelijk het met de instap in een fonds: door toe te treden, bezit u in één keer ook alle aandelen uit het fonds.
Ik stel me wel de vraag of het nu de moment is om een portefeuille te gaan opstarten ?
Zijn laatste artikel kan je hier ook lezen.
https://www.transstock.eu/het-is-statis ... t-kloppen/
Via zijn website, €348/jaar voor het goedkoopste abonnement.
Zijn advies :
Ik adviseer u om van bij de start alle aandelen van uw favoriete modelportefeuille aan te schaffen.
Vergelijk het met de instap in een fonds: door toe te treden, bezit u in één keer ook alle aandelen uit het fonds.
Ik stel me wel de vraag of het nu de moment is om een portefeuille te gaan opstarten ?
Gespreid instappen wordt overal steeds verkondigd als evangelie. Hier dus gewoon even alles ineens aankopen, geen momentumspreiding nodig?
Voor de rest lijken de historische conclusies interessant.
Bedankt voor de link.
Voor de rest lijken de historische conclusies interessant.
Bedankt voor de link.
Dat gespreid instappen zever is hadden we toch al gesettled dacht ik?
Maar goed, wat mij on-topic boeit: wat is er van de topicstarter geworden?
Zijn site en hij zijn met de Noorderzon verdwenen, en zijn rendement is volgens mij ondertussen negatiever als de Belgische begroting.
Het bleek dat wij toch gelijk hadden...
Dit topic is wel een goeie les voor vele jonge beginnende beleggers.
Maar goed, wat mij on-topic boeit: wat is er van de topicstarter geworden?
Zijn site en hij zijn met de Noorderzon verdwenen, en zijn rendement is volgens mij ondertussen negatiever als de Belgische begroting.
Het bleek dat wij toch gelijk hadden...

Dit topic is wel een goeie les voor vele jonge beginnende beleggers.
Portfeuille van 6 aandelen van topicstarter haalt een gemiddeld YTD rendement van -21%
Enkel Euronav is nipt in het groen.
Kan een dure les geweest zijn.
Enkel Euronav is nipt in het groen.
Kan een dure les geweest zijn.
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
Het is nog veel erger dan dat, hij is ook ingestapt in Neovacs aan 0,3€/stuk ofzo 
En heeft daar geleerd dat aandelen wel degelijk lager dan 0,01€ per stuk kunnen gaan

En heeft daar geleerd dat aandelen wel degelijk lager dan 0,01€ per stuk kunnen gaan

-
- Full Member
- Contacteer:
Ja, zijn website is offline gegaan. Pharming, intrasense zijn wel 50% gedaald. Het is jammer dat men op die manier een degout krijgt van de beurs.