Euronext groeiaandelen - mijn portefeuille
TIP
Re: Euronext groeiaandelen - mijn portefeuille
Ik heb mijn bericht terug verwijderd omdat ik de meerwaarde niet zie van mijn niet te controleren rendement hier te plaatsen. Als ik dat bij anderen lees is dat iets wat bij mij nooit op zich waarde heeft. Het kan dit wel zijn als ik zie hoe iemand een strategie volgt en die hier vooraf durft posten, waarbij het latere behaalde rendement meer is dan alleen bepaald door toeval.
-
- Full Member
- Contacteer:
Zoals eerder geschreven kun je het meest leren van B7H4 long en hem als mentor en leidraad nemen. Het is zeer moeilijk om het gemiddelde te kloppen maar het kan wel degelijk. Lees zijn thread op het forum en dan pas leer je beleggen.en vooral het boek van Roland Vander Elst is het startersboek voor elke Vlaamse Belegger hoe oud het ondertussen ook al is.
Return portefeuille edelmetalen sinds 2016: 450%
Bedankt voor de tips! wordt geapprecieerd!koenvhaver schreef: ↑15 december 2020, 19:56 Zoals eerder geschreven kun je het meest leren van B7H4 long en hem als mentor en leidraad nemen. Het is zeer moeilijk om het gemiddelde te kloppen maar het kan wel degelijk. Lees zijn thread op het forum en dan pas leer je beleggen.en vooral het boek van Roland Vander Elst is het startersboek voor elke Vlaamse Belegger hoe oud het ondertussen ook al is.
https://tomblancketb.wixsite.com/euronextshares
Het boek van Roland Vander Elst was ook één van de eerste beursboeken die ik las
Dat moet het jaar 1988 of 1989 zijn geweest. Net na de crash.
Sommige van zijn aanbevelingen herinner ik me nog: Brederode, Sofina, Solvac.
Een deel van zijn aanbevelingen zijn aandelen die ondertussen van de beurs zijn gehaald. Ik herinner me Egecim
Maar zijn visie is wel niet die van B7H4long.
RvdE gelooft in fundamentele analyse als systeem om de markt te kloppen.
B7H4long gelooft niet dat het mogelijk is om consistent de markt te kloppen.

Sommige van zijn aanbevelingen herinner ik me nog: Brederode, Sofina, Solvac.
Een deel van zijn aanbevelingen zijn aandelen die ondertussen van de beurs zijn gehaald. Ik herinner me Egecim
Maar zijn visie is wel niet die van B7H4long.
RvdE gelooft in fundamentele analyse als systeem om de markt te kloppen.
B7H4long gelooft niet dat het mogelijk is om consistent de markt te kloppen.
Als je een nederlandstalig boek wenst te lezen kan ik De Schitterende Eenvoud Van Indexbeleggen van Jacques Wintermansaanraden. Wel niet makkelijk te vinden.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Focust dit op aandelen ?
Aandelen, obligaties en ...
Samenvatting:
Waarom is indexbeleggen eenvoudig? Omdat beurskoersen niet of nauwelijks te voorspellen zijn. Dat maakt beleggen eenvoudig. Eenvoud loont. Hoe maak ik daar gebruik van? Kies een aanpak die niet afhankelijk is van het correct voorspellen van beurskoersen. Die manier van beleggen zonder verrassingen heet indexbeleggen. Kan ik zelf indexbeleggen ? Ja, het is eenvoudig maar niet makkelijk. U moet zelfdiscipline kunnen opbrengen en u moet zich er één keer goed in verdiepen. Daarna hoeft u er vrijwel niet meer naar om te kijken. Voor wie is dit boek bedoeld? Het is bedoeld voor mensen die willen beleggen omdat het doorgaans meer opbrengt dan sparen maar die er vooral niet te veel tijd aan willen besteden. Waarom is index beleggen hier nauwe lijks bekend ? Omdat de banken er weinig of niets aan kunnen verdienen. Ze hangen het daarom niet aan de grote klok. Wat zijn de voordelen van index beleggen ? Het is goedkoop, transparant en eenvoudig te begrijpen. Precies zoals het zijn moet, na de kredietcrisis. En het rendement is meestal hoger dan van duur, actief beleggen.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Moet dan zeker op zoek naar dit boek , is zoals ik hierboven lees , helemaal op maat van personen zoals ik.Bedankt voor de info ! Heb het boek gevonden , is geschreven door een Nederlander ...als leek , weet ik niet of het boek ook voor Belgen is geschreven , ivm met hun wetgeving tov beleggingen ? Bol.com verkoopt dit boek ook , maar een stuk duurder als bij Meesman , waar je boek hebt voor 20€ . Die Jacques is overigens de oprichter van Meesman .
Denk dat dit voor alle Nederlandstaligen een aanrader is. Ik ga het mij ook aanschaffen !denJohn2 schreef: ↑15 december 2020, 20:59Moet dan zeker op zoek naar dit boek , is zoals ik hierboven lees , helemaal op maat van personen zoals ik.Bedankt voor de info ! Heb het boek gevonden , is geschreven door een Nederlander ...als leek , weet ik niet of het boek ook voor Belgen is geschreven , ivm met hun wetgeving tov beleggingen ?
De goede bilbiotheek zou het moeten hebben.
De Auteur is medeoprichter van Meesman in Nederland; blijkbaar kan je bij hen het boek aankopen: https://www.meesman.nl/waarom-indexbele ... bestellen/
Bij mij is het al iets langer geleden dat ik het gelezen heb. Heb mijn kopie uitgeleend aan iemand en nooit teruggekregen. :-(. Het is een fundamenteel werk dat uitlegt hoe indexbeleggen werkt en waarom het voor de meeste beleggers de beste manier is om te beleggen, beter dan actieve fondsen en beter dan individuele aandelen. Het is al een iets ouder boek: de principes rond indexbeleggen zijn universeel geldig.
Je zal er dus niet direct concrete instructies vinden over "In Belgie koop je best accumelerende fondsen zoals VWCE"
De Auteur is medeoprichter van Meesman in Nederland; blijkbaar kan je bij hen het boek aankopen: https://www.meesman.nl/waarom-indexbele ... bestellen/
Bij mij is het al iets langer geleden dat ik het gelezen heb. Heb mijn kopie uitgeleend aan iemand en nooit teruggekregen. :-(. Het is een fundamenteel werk dat uitlegt hoe indexbeleggen werkt en waarom het voor de meeste beleggers de beste manier is om te beleggen, beter dan actieve fondsen en beter dan individuele aandelen. Het is al een iets ouder boek: de principes rond indexbeleggen zijn universeel geldig.
Je zal er dus niet direct concrete instructies vinden over "In Belgie koop je best accumelerende fondsen zoals VWCE"
Ik wil er hier op wijzen dat je wel degelijk constant de index kan kloppen. Maar het vergt enorm veel tijd om het aan te leren en om dan op die manier te beleggen. Iemand die er te weinig tijd voor heeft mag er al zeker niet aan beginnen.
Trouwens vanavond om 18u30 is er zelfs een belg die zijn algoritme uitlegt, die je kan volgen.
Hij doet het op 5 jaar 79% beter dan de BEL20 met maar 2 transacties per maand:
https://www.transstock.eu/events/beursg ... s-webinar/
Trouwens vanavond om 18u30 is er zelfs een belg die zijn algoritme uitlegt, die je kan volgen.
Hij doet het op 5 jaar 79% beter dan de BEL20 met maar 2 transacties per maand:
https://www.transstock.eu/events/beursg ... s-webinar/
Super, bedankt voor het delen. Ik ga alvast deelnemen aan het Webinar!Dirk2 schreef: ↑16 december 2020, 10:12 Ik wil er hier op wijzen dat je wel degelijk constant de index kan kloppen. Maar het vergt enorm veel tijd om het aan te leren en om dan op die manier te beleggen. Iemand die er te weinig tijd voor heeft mag er al zeker niet aan beginnen.
+1
Was werkelijk een eyeopener! Zeer duidelijk en vlot geschreven, heeft er mij toe aangezet om te starten met indexbeleggen. Boek is te vinden in de lokale bib hier.
Ik heb het dit voorjaar uiteindelijk toch ook zelf gekocht omdat ik het, zoals de titel ook suggereert, zeer sterk vind in zijn eenvoud. Boek was te koop via website indexbeleggen.nl voor 20 euro.
Eenmaal ze groter zijn wil ik het aanraden aan mijn kinderen, momenteel uitgeleend aan een vriend. Ik ben fan ;-)
Heeft het u ook geholpen bij het maken van investeringsbeslissingen?Donnie schreef: ↑16 december 2020, 21:42+1
Was werkelijk een eyeopener! Zeer duidelijk en vlot geschreven, heeft er mij toe aangezet om te starten met indexbeleggen. Boek is te vinden in de lokale bib hier.
Ik heb het dit voorjaar uiteindelijk toch ook zelf gekocht omdat ik het, zoals de titel ook suggereert, zeer sterk vind in zijn eenvoud. Boek was te koop via website indexbeleggen.nl voor 20 euro.
Eenmaal ze groter zijn wil ik het aanraden aan mijn kinderen, momenteel uitgeleend aan een vriend. Ik ben fan ;-)
Heb het boek van Jacques Wintermans gisteren besteld voor 20€ . Ze zouden het meteen opsturen en deze week al leveren (1-2 dagen) , terwijl ik nog niet betaald had ! Maar heb het geld ondertussen naar hun rekening overgeschreven. Ben in blijde verwachting !