Europese overschijving sneller?
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Europese overschijving sneller?
Bij ingeven van enkele europese en enkel traditionele overschrijvingen viel me op dat de europese onmiddelijk werden verrekend met mijn saldo
en de traditionele nog in de 'wachtkamer' geplaatst werden.
Wil dit zeggen dat een europese overschijving dan sneller verwerkt zal worden en ook sneller is om saldo te verschuiven?
Wil dit zeggen dat een europese overschijving dan sneller verwerkt zal worden en ook sneller is om saldo te verschuiven?
Re: Europese overschijving sneller?
Dat zal van de bank in kwestie afhangen. Het is niet omdat het saldo al geboekt is dat de overschrijving al daadwerkelijk is 'ge-cleared' naar de ontvangende bank. Het gaat altijd via een batchverwerking. Banken zoals BNP Paribas Fortis hebben meerdere batchen per uur terwijl banken zoals Argenta, DB er slechts één of twee per bankwerkdag hebben.buizerd schreef: Bij ingeven van enkele europese en enkel traditionele overschrijvingen viel me op dat de europese onmiddelijk werden verrekend met mijn saldo
Er zit wel iets in dat Europese overschrijvingen sneller verwerkt worden omdat men niet te veel geld gaat spenderen aan een betere verwerking van de de gewone overschrijvingen. Deze gaan er op termijn uit.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.