Europese overschrijvingen: bankkosten?
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Europese overschrijvingen: bankkosten?
Beste spaargidsers,
mijn naam is Haitse Nelis, ik ben een student journalistiek aan de Arteveldehogeschool in Gent (België). Voor een onderzoeksproject ben ik op zoek naar mensen die voor overschrijvingen aan een land van de SEPA-zone meer kosten moesten betalen dan voor binnenlandse overschrijvingen.
Laat uw verhaal zo snel mogelijk aan mij weten op haitsenelis@yahoo.com. Bij voldoende resultaat wordt het verhaal misschien gepubliceerd.
Dank voor uw medewerking
mijn naam is Haitse Nelis, ik ben een student journalistiek aan de Arteveldehogeschool in Gent (België). Voor een onderzoeksproject ben ik op zoek naar mensen die voor overschrijvingen aan een land van de SEPA-zone meer kosten moesten betalen dan voor binnenlandse overschrijvingen.
Laat uw verhaal zo snel mogelijk aan mij weten op haitsenelis@yahoo.com. Bij voldoende resultaat wordt het verhaal misschien gepubliceerd.
Dank voor uw medewerking
Re: Europese overschrijvingen: bankkosten?
Welkom op het forum Haitse, en alvast succes met je project!
Als ik me niet vergis, worden SEPA internationale transfers aangerekend aan dezelfde prijs als nationale transfers, op voorwaarde dat de transfer in EUR wordt uitgevoerd, het bedrag van de transfer onder de 50 000 EUR ligt, de volledige gegevens van de bestemmeling worden ingevuld en kosten als SHA(RED) worden aangeduid. Someone correct me if I'm wrong though.
Enfin, gezien wij ons hier voornamelijk focussen op minimaliseren/uitroeien van de kosten en optimaliseren van de opbrengsten, denk ik dat je weinig reacties zal ontvangen op deze vraag. Misschien eens checken met enkele internationale bedrijven?
Als ik me niet vergis, worden SEPA internationale transfers aangerekend aan dezelfde prijs als nationale transfers, op voorwaarde dat de transfer in EUR wordt uitgevoerd, het bedrag van de transfer onder de 50 000 EUR ligt, de volledige gegevens van de bestemmeling worden ingevuld en kosten als SHA(RED) worden aangeduid. Someone correct me if I'm wrong though.

Enfin, gezien wij ons hier voornamelijk focussen op minimaliseren/uitroeien van de kosten en optimaliseren van de opbrengsten, denk ik dat je weinig reacties zal ontvangen op deze vraag. Misschien eens checken met enkele internationale bedrijven?
Laatst gewijzigd door phase op 21 november 2009, 15:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Europese overschrijvingen: bankkosten?
Dat klopt in princiepe zal je niemand vinden, omdat een europese richtlijn inderdaad verbied om meer kosten voor een buitenlandse overschrijving aan te rekenen dan een binnenlandse indien aan een aantal simple voorwaarden voldaan is
-max 50 000 euro per overschrijving
- kosten : gedeelde kosten aanduiden
- en alle gegevens invullen : bic-nummer en inban-nummer
-max 50 000 euro per overschrijving
- kosten : gedeelde kosten aanduiden
- en alle gegevens invullen : bic-nummer en inban-nummer