Evi Bank - gaan jullie klant worden? Ervaringen?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Evi Bank - gaan jullie klant worden? Ervaringen?
update 31 december 2013
Vandaag een telefoontje ontvangen dat beide stortingen op de rekening zijn geschreven. Blijkbaar technisch probleem. Bij nazicht blijkt dit te kloppen (eindelijk
)
Ze hebben zich geëxcuseerd voor het ongemak.
Volgende week nog eens kijken voor een getrouwheidsrekening te openen.
Vandaag een telefoontje ontvangen dat beide stortingen op de rekening zijn geschreven. Blijkbaar technisch probleem. Bij nazicht blijkt dit te kloppen (eindelijk
![Roll Eyes ::)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/rolleyes.gif)
Ze hebben zich geëxcuseerd voor het ongemak.
Volgende week nog eens kijken voor een getrouwheidsrekening te openen.
Ik ga ook niet overschakelen naar Evi maar vergelijken met een spaarrekening bij recordbank is een beetje kort door de bochtSebastiaan1985 schreef:Neen, ik ga niet van spaarrekening veranderen die een paar maanden de hoogste rente biedt en dan wordt voorbij gestoken door een andere spaarrekening. Ik blijf wel schoon bij mijn record spaarrekening
Recordbank is immers kampioen met het vernieuwen van zijn spaarrekeningen en het verlagen van de rentes op zijn bestaande spaarrekeningen.
Kijk het maar eens na de afgelopen 10 jaar. Gemiddeld hebben ze 3 of 4 spaarrekeningen lopen die ze systematisch na 1.5 a 2 jaar laten uitdoven wat intrest betreft. En overzetten naar hun nieuwste hoogrente spaarboekje is meestal ook geen oplossing want ze eisen hiervoor telkens 'vers' geld. Heb het zelf een paar keer meegemaakt met hen. Als je dreigt om met je centen weg te trekken lukt het soms wel om over te schakelen naar hun nieuwste spaarboekje maar op de duur wordt je het moe om telkens na 1.5 a 2 jaar te moeten gaan bedelen voor een betere intrest op hun nieuwste spaarboekje terwijl er banken genoeg zijn die dezelfde of zelfs betere intrest bieden op hun spaarboekje zonder voorwaarden hieraan te verbinden.
-
- Newbie
- Contacteer:
zondag een getrouwheidsspaarrekening geopend ... 100€ erop gezet ... vandaag is de rekening geactiveerd ( zoals ze zeiden ), bevestiging is met een mail toegekomen ! (y)
-
- Newbie
- Contacteer:
vervolg , het geld dat ik gestort heb op de "getrouwheidsrekening " staat erop ! Afschrift afgedrukt,alles ok!
Update 3:
We zijn nu een dikke twee weken verder en nog steeds geen zicht van mijn aangemaakte getrouwheidsrekening op 20/12..
Na verscheidene mails naar de support vandaag even contact gehad met de helpdesk met steeds hetzelfde resultaat "onze helpdesk gaat dit bekijken" en de vriendelijke mevrouw vertelde er nog even bij dat het wel een paar dagen kan duren..
Eerlijk gezegd begint mijn enthousiasme van het eerste uur iets te minderen..
ik geef ze nog een weekje, indien dan nog niet in orde parkeer ik mijn geld wel bij een andere bank..
We zijn nu een dikke twee weken verder en nog steeds geen zicht van mijn aangemaakte getrouwheidsrekening op 20/12..
Na verscheidene mails naar de support vandaag even contact gehad met de helpdesk met steeds hetzelfde resultaat "onze helpdesk gaat dit bekijken" en de vriendelijke mevrouw vertelde er nog even bij dat het wel een paar dagen kan duren..
Eerlijk gezegd begint mijn enthousiasme van het eerste uur iets te minderen..
ik geef ze nog een weekje, indien dan nog niet in orde parkeer ik mijn geld wel bij een andere bank..
Ik ben klant geworden bij EVI bank, niet enkel omwille van de hoge intrest die ze momenteel geven. Ik heb een rekening bij MoneYou en als ik mijn huidige ervaring bij EVI vergelijk met MY, dan ben ik momenteel toch meer overtuigd door EVI.
Een getrouwheidsrekening openen ging heel eenvoudig en snel. De inlogprocedure via E-ID staat mij enorm aan, omdat het op de duur complex is om voor elke account die je ergens hebt je wachtwoorden nog te onthouden, zeker omdat ik niet frequent naar mijn getrouwheidsrekening ga kijken.
De website is mooi vorm gegeven en duidelijk.
Qua rentevergoeding geven ze de hoogste getrouwheidsrente die mogelijk is, op jaarbasis 0,25%punt hoger dan bij MoneYou, dus op dat vlak heb ik al een kleine voorsprong als de rentes zouden zakken.
Het enige nadeel is dat mijn vriendin dacht dat ik een affaire heb, omdat ik geld overschrijf naar een andere vrouw![Roll Eyes ::)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/rolleyes.gif)
Vreemd genoeg is er bij de renteberekening 6cent van mijn rekening gegaan![Cry :'(](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/cry.gif)
Een getrouwheidsrekening openen ging heel eenvoudig en snel. De inlogprocedure via E-ID staat mij enorm aan, omdat het op de duur complex is om voor elke account die je ergens hebt je wachtwoorden nog te onthouden, zeker omdat ik niet frequent naar mijn getrouwheidsrekening ga kijken.
De website is mooi vorm gegeven en duidelijk.
Qua rentevergoeding geven ze de hoogste getrouwheidsrente die mogelijk is, op jaarbasis 0,25%punt hoger dan bij MoneYou, dus op dat vlak heb ik al een kleine voorsprong als de rentes zouden zakken.
Het enige nadeel is dat mijn vriendin dacht dat ik een affaire heb, omdat ik geld overschrijf naar een andere vrouw
![Roll Eyes ::)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/rolleyes.gif)
Vreemd genoeg is er bij de renteberekening 6cent van mijn rekening gegaan
![Cry :'(](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/cry.gif)
-
- Newbie
- Contacteer:
beninho bedoel je niet 0,15% ipv 0,25%
Net ook een account geopend bij evi maar ik laat het grootste deel nog steeds staan bij moneyou
Net ook een account geopend bij evi maar ik laat het grootste deel nog steeds staan bij moneyou
Lol!Beninho schreef:(...)Het enige nadeel is dat mijn vriendin dacht dat ik een affaire heb, omdat ik geld overschrijf naar een andere vrouw
- firestarter87
- Jr. Member
- Contacteer:
Vannacht om +/- 2u aanvraag gedaan voor Evi Getrouwheidsrekening + storting gedaan vanaf tegenrekening.
Vandaag om 10u45 mail ontvangen dat rekening geactiveerd is![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
Vandaag om 10u45 mail ontvangen dat rekening geactiveerd is
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
Proficiat voor de mensen op de helpdesk van Evi. Het openen van een spaarrekening gaf even wat problemen omdat mijn scanner alleen PDF bestanden maakt en mijn man geen GSM heeft maar alles is razendsnel en correct opgelost. Een voorbeeld voor heel wat andere banken en wees eerlijk: nog steeds een onafhankelijk bank, heeft geen staatssteun nodig gehad, uitermate betrouwbaar en een hoge rente. Ik hoefde geen seconde te twijfelen toen ik de eerste berichten over Evi las.
Beste spaargidser,
Mijn aanvankelijk enthousiasme is toch al serieus getemperd. Ik opende afgelopen donderdag een rekening. Alles verliep vlot tot ik mijn eerste storting wou doen, komende van mijn ING-Lion Account. De Evi-rekeningen worden blijkbaar niet erkend door ING. Bij een telefoontje naar de helpdesk mailde men mij een zogeheten "stappenplan" door. Men moest online een storting uitvoeren.
Het inloggen vanmorgen verliep ook al niet rimpelloos doordat de sms-provider vertraging opliep. Toen het uiteindelijk wel lukte, bleek dat de storting nog niet was aangekomen. Ik ga nu morgen weer eens inloggen, maar wanneer mijn geld tegen overmorgen, woensdag, nog niet op de rekening zou staan, kies ik als tweede bank toch een ander alternatief. Overgrote deel blijft bij MoneYou, maar waarom dan niet kiezen voor Rabobank, inderdaad, zoals een, door mij, zeer gewaardeerd, Forummer mij influisterde.
Ik ben iemand die gewoonlijk elke maand een bijstorting uitvoert, maar wanneer je dan telkens een viertal dagen zou moeten wachten alvorens uw bedrag 'landt', Dan vind ik de sop echt de kool niet waard.
Zijn er nog ING-klanten met soortgelijke problemen?
Hoe is het bij jullie afgelopen?
Mvg,
Mats
Mijn aanvankelijk enthousiasme is toch al serieus getemperd. Ik opende afgelopen donderdag een rekening. Alles verliep vlot tot ik mijn eerste storting wou doen, komende van mijn ING-Lion Account. De Evi-rekeningen worden blijkbaar niet erkend door ING. Bij een telefoontje naar de helpdesk mailde men mij een zogeheten "stappenplan" door. Men moest online een storting uitvoeren.
Het inloggen vanmorgen verliep ook al niet rimpelloos doordat de sms-provider vertraging opliep. Toen het uiteindelijk wel lukte, bleek dat de storting nog niet was aangekomen. Ik ga nu morgen weer eens inloggen, maar wanneer mijn geld tegen overmorgen, woensdag, nog niet op de rekening zou staan, kies ik als tweede bank toch een ander alternatief. Overgrote deel blijft bij MoneYou, maar waarom dan niet kiezen voor Rabobank, inderdaad, zoals een, door mij, zeer gewaardeerd, Forummer mij influisterde.
Ik ben iemand die gewoonlijk elke maand een bijstorting uitvoert, maar wanneer je dan telkens een viertal dagen zou moeten wachten alvorens uw bedrag 'landt', Dan vind ik de sop echt de kool niet waard.
Zijn er nog ING-klanten met soortgelijke problemen?
Hoe is het bij jullie afgelopen?
Mvg,
Mats
- Oudere Jongere
- Hero Member
- Contacteer:
Mats, wanneer heb je precies overgeschreven? Vorige week donderdag? Welk tijdstip? Drie volle bankdagen voor een eerste storting zichtbaar wordt is geen uitzondering, zie eerdere berichten.
Bij mij duurde het ook dik 3 dagen (vanaf een crelan-rekening). Eens geactiveerd stonden alle volgende stortingen binnen een dag op m'n Evi-rekening.
Bij mij duurde het ook dik 3 dagen (vanaf een crelan-rekening). Eens geactiveerd stonden alle volgende stortingen binnen een dag op m'n Evi-rekening.
Mijn madam keek ook maar raar toen we afgelopen weekend de inventaris van de vermogens maakten en ik vertelde dat een deel van m'n eigen vermogen bij Evi zat.sintorama schreef:Lol!Beninho schreef:(...)Het enige nadeel is dat mijn vriendin dacht dat ik een affaire heb, omdat ik geld overschrijf naar een andere vrouw
Gisteren heb ik in de loop van de dag een Evi-getrouwheidsrekening geopend. Onmiddellijk heb ik ook een storting doorgevoerd vanaf de opgegeven tegenrekening, i.e. zichtrekening bij Rabobank. Deze namiddag bericht gekregen dat activatie gelukt was, en het geld staat inderdaad integraal op de rekening.
Het lijkt mij dat de vertragingen met stortingen vooral toe te schrijven zijn aan de bank waar je je tegenrekening aanhoudt.
Het lijkt mij dat de vertragingen met stortingen vooral toe te schrijven zijn aan de bank waar je je tegenrekening aanhoudt.
Ook BKCP herkent EVI-bank niet !
Onder het motto: als het beter is, zeggen we het ook. Zopas de melding gekregen dat mijn rekening is geactiveerd. Naar ik hoop, verloopt het inloggen zelf nu ook iets vlotter. Meer nieuws, later vanavond, al blij al heeft het zo'n twee dagen geduurd.
ING lost het voorlopig op door klanten en storting te laten uitvoeren vanop de website. cfr stappenplan.
ING lost het voorlopig op door klanten en storting te laten uitvoeren vanop de website. cfr stappenplan.