Evi Bank - gaan jullie klant worden? Ervaringen?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Evi Bank - gaan jullie klant worden? Ervaringen?
Evi is de Nederlandse online spaarbank van de Nederlandse bank Van Lanschot en valt bijgevolg ook onder het Nederlandse waarborgfonds wat betreft de 100 000€ garantie op rekeningen
Ik snap het ook niet. Ze toonden de website van 2 banken, evi en medirect. Beide zijn beschermd dus wat voortkwam kan het?phineke17 schreef:Er is op het nieuws gekomen dat buitenlandse banken minder veilig zijn dan belgische banken.
Ik ben bij Evi.
Gaan jullie daardoor weg gaan of blijven jullie bij Evi?
Waarschijnlijk "een campagne" van febelfin die bang is van de grote uitstroom naar een evi, medirect,...
Er was ook sprake over Kaupting, dus waarschijnlijk om niet achteraf te moeten zeggen, dat "we" niet gewaarschuwd zijn geweest.
Er was ook sprake over Kaupting, dus waarschijnlijk om niet achteraf te moeten zeggen, dat "we" niet gewaarschuwd zijn geweest.
Och ja. Zou de huidige voorzitter van Febelfin iets te maken hebben met het Fortis-debacle?
De politiek van de ECB is erop gericht om de rente zo laag mogelijk te houden omdat o.a. de Belgische grootbanken meer ademruimte zouden krijgen om de door hun wanbeleid aangetaste kapitaalbasis te versterken en te kunnen voldoen aan de Basel-III richtlijnen. Wordt de concurrentie te hevig voor noodlijdende banken?
De 'buitenlandse' banken maar desalniettemin wel degelijk Europese, geven 'veel meer' rente is het uitgangspunt. Maar kan de bewering niet omgedraaid worden door te stellen dat de grootbanken 'veel te weinig' rente geven?
De politiek van de ECB is erop gericht om de rente zo laag mogelijk te houden omdat o.a. de Belgische grootbanken meer ademruimte zouden krijgen om de door hun wanbeleid aangetaste kapitaalbasis te versterken en te kunnen voldoen aan de Basel-III richtlijnen. Wordt de concurrentie te hevig voor noodlijdende banken?
De 'buitenlandse' banken maar desalniettemin wel degelijk Europese, geven 'veel meer' rente is het uitgangspunt. Maar kan de bewering niet omgedraaid worden door te stellen dat de grootbanken 'veel te weinig' rente geven?
Hoe zijn jullie ervaringen met Evi?
Ik denk er aan mijn geld op een getrouwheidsrekening te plaatsen.
Maar mocht die 2% een stunt blijken en ze binnen nu en 2 jaar zakken naar 1,4% hoeft het niet.
Ik denk er aan mijn geld op een getrouwheidsrekening te plaatsen.
Maar mocht die 2% een stunt blijken en ze binnen nu en 2 jaar zakken naar 1,4% hoeft het niet.
Als ik het goed heb blijft de getrouwheidspremie op het moment van storten van sowieso van toepassing zolang het 1e jaar na storting niet verstreken is.
Ik weet niet hoeveel nieuwe klanten ze intussen hebben maar om nieuwe klanten te blijven lokken kan je toch vermoeden dat ze minstens x jaren een erg concurrentiële intrestvoet zullen aanbieden. Ik kan me maar moeilijk inbeelden dat Van Lanschot zich zou gaan belachelijk maken door al vrij snel de rentevoeten te laten dalen...
Ik weet niet hoeveel nieuwe klanten ze intussen hebben maar om nieuwe klanten te blijven lokken kan je toch vermoeden dat ze minstens x jaren een erg concurrentiële intrestvoet zullen aanbieden. Ik kan me maar moeilijk inbeelden dat Van Lanschot zich zou gaan belachelijk maken door al vrij snel de rentevoeten te laten dalen...