Evi Bank - gaan jullie klant worden? Ervaringen?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
- Oudere Jongere
- Hero Member
- Berichten: 853
- Lid geworden op: 03 mei 2012
- Locatie: Entre les tours de Bruges et Gand
- Contacteer:
Re: Evi Bank - gaan jullie klant worden? Ervaringen?
Ik dacht NIBC maar eens te vervangen door Evi.
- 15 december geregistreerd en identiteitsgegevens doorgestuurd (scan geupload tijdens registratie)
- 15 december 21u40 bevestigingmail gekregen van correcte ontvangst identiteitsgegevens. Evi-bankrekeningnummer en login-ID ontvangen.
- Onmiddellijk daarna vanop de crelan-tegenrekening naar het nieuwe rekeningnummer overgeschreven . Valutadatum uittreksel 16/12.
- Ook een euro overgeschreven vanop een andere Crelan-rekening.
Nog steeds niets zichtbaar op de Evi-rekening, dus maar een mailtje naar de helpdesk gestuurd. Eens zien wat voor antwoord ik krijg en hoe snel die reactie komt.
- 15 december geregistreerd en identiteitsgegevens doorgestuurd (scan geupload tijdens registratie)
- 15 december 21u40 bevestigingmail gekregen van correcte ontvangst identiteitsgegevens. Evi-bankrekeningnummer en login-ID ontvangen.
- Onmiddellijk daarna vanop de crelan-tegenrekening naar het nieuwe rekeningnummer overgeschreven . Valutadatum uittreksel 16/12.
- Ook een euro overgeschreven vanop een andere Crelan-rekening.
Nog steeds niets zichtbaar op de Evi-rekening, dus maar een mailtje naar de helpdesk gestuurd. Eens zien wat voor antwoord ik krijg en hoe snel die reactie komt.
Re: Evi Bank - gaan jullie klant worden? Ervaringen?
Hallo,
Hier op vrijdag 13 december 2013 rekening geopend. Alles ging vlot en snel. Ook de dag zelf eerste storting gedaan. Op maandag 16 december 2013 stond het geld op de spaarrekening (tegenrekening crelan)
Op maandag getracht om een getrouwheidsrekening te openen, doch dit lukte niet. Heb vervolgens telefonisch contact genomen. Moet zeggen werd heel vlug te woord gestaan. Konden niet direct een oplossing geven. Al mijn gegevens werden genoteerd en vandaag (18 december 2013) werd ik door Evi gecontacteerd. Ze gaan het 'probleem' doorgeven aan hun technisch dienst en mij verder op de hoogte houden.
Op dinsdag 17 december 2013 rond de middag een tweede overschrijving gedaan van mijn tegenrekening (crelan) naar de spaarrekening. Tot op heden evenwel het bedrag nog niet op de spaarrekening van Evi.
Hou jullie verder op de hoogte !!
Update vrijdag 20 december 2013: het overgeschreven geld van dinsdag 17 december 2013 via crelan staat nog steeds niet op de evi spaarrekening. Heb telefonisch contact genomen en vernam dat het tot drie dagen kon duren en gingen het nakijken. Klein half uur nadien werd ik door de bank gecontacteerd met de melding dat ze de overschrijvingen manueel moeten uitvoeren bij crelan. Ze zijn bezig dit aan te passen doch ze verzekerden me dat ik mij geen zorgen moest maken.....
Wordt vervolgd ....
Hier op vrijdag 13 december 2013 rekening geopend. Alles ging vlot en snel. Ook de dag zelf eerste storting gedaan. Op maandag 16 december 2013 stond het geld op de spaarrekening (tegenrekening crelan)
Op maandag getracht om een getrouwheidsrekening te openen, doch dit lukte niet. Heb vervolgens telefonisch contact genomen. Moet zeggen werd heel vlug te woord gestaan. Konden niet direct een oplossing geven. Al mijn gegevens werden genoteerd en vandaag (18 december 2013) werd ik door Evi gecontacteerd. Ze gaan het 'probleem' doorgeven aan hun technisch dienst en mij verder op de hoogte houden.
Op dinsdag 17 december 2013 rond de middag een tweede overschrijving gedaan van mijn tegenrekening (crelan) naar de spaarrekening. Tot op heden evenwel het bedrag nog niet op de spaarrekening van Evi.
Hou jullie verder op de hoogte !!
Update vrijdag 20 december 2013: het overgeschreven geld van dinsdag 17 december 2013 via crelan staat nog steeds niet op de evi spaarrekening. Heb telefonisch contact genomen en vernam dat het tot drie dagen kon duren en gingen het nakijken. Klein half uur nadien werd ik door de bank gecontacteerd met de melding dat ze de overschrijvingen manueel moeten uitvoeren bij crelan. Ze zijn bezig dit aan te passen doch ze verzekerden me dat ik mij geen zorgen moest maken.....
Wordt vervolgd ....
Laatst gewijzigd door Deejee76 op 20 december 2013, 19:12, 1 keer totaal gewijzigd.
- Oudere Jongere
- Hero Member
- Berichten: 853
- Lid geworden op: 03 mei 2012
- Locatie: Entre les tours de Bruges et Gand
- Contacteer:
Re: Evi Bank - gaan jullie klant worden? Ervaringen?
Om 23u09 al antwoord ontvangen: "Een overschrijving vanuit een andere bank naar Evi duurt gemiddeld 2 à 3 bankwerkdagen". De eerste overschrijving zou ten laatste morgen op de rekening moeten staan.
Re: Evi Bank - gaan jullie klant worden? Ervaringen?
Gisteravond rond 20:15h een rekening geopend, scan identiteitskaarten doorgestuurd via de inschrijvingsprocedure..
Vijf minuten later bevestigingsmail gekregen met bankrekeningnummer..
Rond 00:19 status van activatie gekregen dat de identiteitsgegevens gevalideerd zijn..
Aanmelden gaat vlot, ongeveer 5sec na het opvragen van een logincode komt deze binnen via sms..
De storting zelf (via KBC) is nog niet binnen.. (zal ik laten weten via een update)
Update: vandaag 20/12 zijn de rekeningen geactiveerd.
Vijf minuten later bevestigingsmail gekregen met bankrekeningnummer..
Rond 00:19 status van activatie gekregen dat de identiteitsgegevens gevalideerd zijn..
Aanmelden gaat vlot, ongeveer 5sec na het opvragen van een logincode komt deze binnen via sms..
De storting zelf (via KBC) is nog niet binnen.. (zal ik laten weten via een update)
Update: vandaag 20/12 zijn de rekeningen geactiveerd.
Laatst gewijzigd door Kreeftman op 20 december 2013, 11:09, 3 keer totaal gewijzigd.
- Oudere Jongere
- Hero Member
- Berichten: 853
- Lid geworden op: 03 mei 2012
- Locatie: Entre les tours de Bruges et Gand
- Contacteer:
Re: Evi Bank - gaan jullie klant worden? Ervaringen?
Deze namiddag waren m'n twee stortingen zichtbaar. Even voor 17u ook een mail met bevestiging van activatie ontvangen.
Eens zien of de overschrijvingen sneller doorkomen nu de rekening geactiveerd is.
Eens zien of de overschrijvingen sneller doorkomen nu de rekening geactiveerd is.
Re: Evi Bank - gaan jullie klant worden? Ervaringen?
Na verschillende keren te hebben gebeld en een mail te hebben verstuurd nog steeds geen stortingen op de rekening. De eerste storting voor activatie lukte vrij vlug maar de twee stortingen daarna niet echt....
Na mijn mail van dinsdag 24 december heb ik telefoon gekregen dat het probleem komt van crelan waardoor ze alle stortingen manueel moeten 'boeken'. Ze hebben mij beloofd dat alles in orde komt doch een termijn kunnen ze er niet opzetten.
Vind het wel een vervelende situatie
Neem morgen opnieuw contact om te luisteren wanneer mijn twee stortingen op mijn evi spaarrekening komen.
Nog mensen met hetzelfde probleem door crelan ??
Na mijn mail van dinsdag 24 december heb ik telefoon gekregen dat het probleem komt van crelan waardoor ze alle stortingen manueel moeten 'boeken'. Ze hebben mij beloofd dat alles in orde komt doch een termijn kunnen ze er niet opzetten.
Vind het wel een vervelende situatie
Neem morgen opnieuw contact om te luisteren wanneer mijn twee stortingen op mijn evi spaarrekening komen.
Nog mensen met hetzelfde probleem door crelan ??
Re: Evi Bank - gaan jullie klant worden? Ervaringen?
Kleine update ervaring EVI..
Zoals te lezen 3de opmerking hierboven, ging het aanmaken van de spaarrekening zonder problemen..
Nu heb ik enkele dagen nadien ook een getrouwheidsrekening willen toevoegen, dat ging echter minder vlot.
Nochtans mooi de procedure doorlopen bij het aanvragen, maar de rekening verschijnt niet..
Hiervoor een mail gestuurd naar de helpdesk op 23/12 , dezelfde dag nog mailtje terug dat dit ging bekeken worden..
Gisteren 27/12 nog even mail gestuurd met de vraag stand van zaken, blijkbaar is de helpdesk het probleem nog aan het bekijken..
Blijkbaar hetzelfde probleem als Deejee76..
Wordt vervolgd..
Zoals te lezen 3de opmerking hierboven, ging het aanmaken van de spaarrekening zonder problemen..
Nu heb ik enkele dagen nadien ook een getrouwheidsrekening willen toevoegen, dat ging echter minder vlot.
Nochtans mooi de procedure doorlopen bij het aanvragen, maar de rekening verschijnt niet..
Hiervoor een mail gestuurd naar de helpdesk op 23/12 , dezelfde dag nog mailtje terug dat dit ging bekeken worden..
Gisteren 27/12 nog even mail gestuurd met de vraag stand van zaken, blijkbaar is de helpdesk het probleem nog aan het bekijken..
Blijkbaar hetzelfde probleem als Deejee76..
Wordt vervolgd..
Re: Evi Bank - gaan jullie klant worden? Ervaringen?
Update 30 december 2013:
Nog steeds geen wijziging op mijn huidige spaarrekening van evi. De twee laatste stortingen van bijna twee weken geleden staan nog steeds niet op de rekening !!
Heb vandaag tot twee keer toe mail overgemaakt. Naast probleem van stortingen ook het niet kunnen openen van een getrouwheidsrekening.
Opnieuw gaat men alles overmaken aan hun technische dienst !!
Hoop dat nu alles uiteindelijk in orde wordt gebracht want komt het eerlijk gezegd moe.....
Nog steeds geen wijziging op mijn huidige spaarrekening van evi. De twee laatste stortingen van bijna twee weken geleden staan nog steeds niet op de rekening !!
Heb vandaag tot twee keer toe mail overgemaakt. Naast probleem van stortingen ook het niet kunnen openen van een getrouwheidsrekening.
Opnieuw gaat men alles overmaken aan hun technische dienst !!
Hoop dat nu alles uiteindelijk in orde wordt gebracht want komt het eerlijk gezegd moe.....
-
- Sr. Member
- Berichten: 271
- Lid geworden op: 05 mar 2010
- Contacteer:
Re: Evi Bank - gaan jullie klant worden? Ervaringen?
Bij mij is alles heel vlot verlopen, donderdag morgen aangemaakt eid. Direct 2€ gestort. Vrijdag rond 17u een mail gekregen dat alles ok is,
Re: Evi Bank - gaan jullie klant worden? Ervaringen?
Hier ook alles vlot verlopen tot aan de eerste storting. Maar daarna blijkbaar niet zo evident om gestort geld op u evi spaarrekening te zien. Is morgen twee weken dat ik twee keer een bedrag heb overgeschreven en tot op vandaag staat er, naast de eerste storting voor opening, nog niets bijchristofgh schreef:Bij mij is alles heel vlot verlopen, donderdag morgen aangemaakt eid. Direct 2€ gestort. Vrijdag rond 17u een mail gekregen dat alles ok is,
-
- Newbie
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 15 mei 2011
- Contacteer:
Re: Evi Bank - gaan jullie klant worden? Ervaringen?
Zijn er hier die een tweede rekening hebben geopend, daarop hebben gestort en waar het wel is toegekomen? Als ik dit hier zo lees wordt ik al bang heb een groot bedrag overgemaakt...
-
- Newbie
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 15 mei 2011
- Contacteer:
Re: Evi Bank - gaan jullie klant worden? Ervaringen?
Ondertussen is het geld aangekomen, paniek nergens voor nodig dus!
-
- VIP member
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: 13 nov 2008
- Contacteer:
Re: Evi Bank - gaan jullie klant worden? Ervaringen?
Neen, ik ga niet van spaarrekening veranderen die een paar maanden de hoogste rente biedt en dan wordt voorbij gestoken door een andere spaarrekening. Ik blijf wel schoon bij mijn record spaarrekening
Re: Evi Bank - gaan jullie klant worden? Ervaringen?
Vorige week donderdag een storting gedaan van Keytrade om mijn rekening te activeren. Heb dan gisteren mijn tegenrekening naar Rabobank gewijzigd en deze ochtend overgeschreven. Het bedrag van Rabobank staat er al op :-)
Op het geld van Keytrade is het nog wachten.
Voor de rest ga ik op 2 januari overstappen van NIBC Direct naar Evi, zowel voor een getrouwheids als gewone spaarrekening. Hun webtoepassing ziet er alvast heel goed uit, hopelijk behouden ze hun rentes
Op het geld van Keytrade is het nog wachten.
Voor de rest ga ik op 2 januari overstappen van NIBC Direct naar Evi, zowel voor een getrouwheids als gewone spaarrekening. Hun webtoepassing ziet er alvast heel goed uit, hopelijk behouden ze hun rentes
Re: Evi Bank - gaan jullie klant worden? Ervaringen?
Gisteren rekening geopend en direct iets overgeschreven van de gekoppelde rekening.
Vandaag bericht gekregen dat de rekening geactiveerd is (geld moet dus ontvangen zijn door Evi?) maar nog niet zichtbaar op de rekening zelf. Nog wat geduld dus
Vandaag bericht gekregen dat de rekening geactiveerd is (geld moet dus ontvangen zijn door Evi?) maar nog niet zichtbaar op de rekening zelf. Nog wat geduld dus