EVS
TIP
Re: EVS
Reeds geruime tijd terug in aan gemiddeld 46,13 euro. Met name de dag kort na opening na de aankoopaanbeveling van Patrick Casselman (KBC Private Banking) in Buy & Sell op KanaalZ.
Wel iets hoger aangekocht dan mijn vroegere verkooplimiet, maar helaas destijds (januari 2013) te vroeg verkocht.
Wel iets hoger aangekocht dan mijn vroegere verkooplimiet, maar helaas destijds (januari 2013) te vroeg verkocht.
EVS Broadcast Equipment SA: Euronext Brussels (EVS.BR), Bloomberg (EVS BB), Reuters (EVSB.BR)
> 3Q13: Results in line with management expectations
o Revenue of EUR 28.0 million, -29.2% (-14.0% excl. event rentals and at constant currency)
o EBIT of EUR 8.4 million (30.0% of EBIT margin), EPS of EUR 0.47
> Record global autumn order book of EUR 61.0 million at October 31, 2013, including EUR 29.1 million to be invoiced in 2013
o +78.6% vs 2012 autumn order book (+56.5% excl. big events)
o Record EUR 31.9 million order book for 2014 and beyond
> Confirmation of 2013 full year guidance
o Excluding big events rentals, sales are expected to be flat compared to 2012, i.e. slightly lower than EUR 130 million
o Low double digit opex growth, including the investment in a technology start-up
> Interim dividend of EUR 1.16 to be paid at the end of November
> 3Q13: Results in line with management expectations
o Revenue of EUR 28.0 million, -29.2% (-14.0% excl. event rentals and at constant currency)
o EBIT of EUR 8.4 million (30.0% of EBIT margin), EPS of EUR 0.47
> Record global autumn order book of EUR 61.0 million at October 31, 2013, including EUR 29.1 million to be invoiced in 2013
o +78.6% vs 2012 autumn order book (+56.5% excl. big events)
o Record EUR 31.9 million order book for 2014 and beyond
> Confirmation of 2013 full year guidance
o Excluding big events rentals, sales are expected to be flat compared to 2012, i.e. slightly lower than EUR 130 million
o Low double digit opex growth, including the investment in a technology start-up
> Interim dividend of EUR 1.16 to be paid at the end of November
Ablynx, Ageas, ArcelorMittal, CFE, Euronav, Exmar, IBA, KBC Ancora, Montea, RealDolmen, Sanofi, Sofina, Ter Beke, Tessenderlo, Texaf
EVS verlaagt deze namiddag tijdens een conference call met analisten zijn groeiprognose van 5% naar 3% en de koers van het aandeel keldert.
Persoonlijk ben ik altijd bang en voorzichtig m.b.t. kwartaalresultaten + outlook bij EVS.
Persoonlijk ben ik altijd bang en voorzichtig m.b.t. kwartaalresultaten + outlook bij EVS.
Laatst gewijzigd door Piper op 14 november 2013, 17:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Piper, is dit volgens u geen koopmoment?
Micha3, ik heb gisteren verkocht (zie ook hierboven) en heb aan Mouche per prive-bericht laten weten dat ik mijn EVS niet lang ging houden. Altijd voorzichtig zijn voor de kwartaalresultaten + verwachtingen bij EVS.Micha3 schreef:Piper, is dit volgens u geen koopmoment?
Wellicht kan Mouche dit hier bevestigen.
Heb ook mijn borderel doorgemaild naar Evita. Evita ken ik en betrouw ik ook door en door. Ook Evita kan dit hier dus bevestigen welke ik ook per mail heb gevraagd.
Koersafstraffing van vandaag had ik evenwel ook niet verwacht. Ik heb dus gewoon wat geluk gehad en geen risico's willen nemen om EVS met de kwartaalresultaten en verwachtingen op komst te houden. Ik blijf het aandeel EVS zeker wel volgen.
Bottom line is dat een aandeel met een erg hoge waardering (lees: duur) zoals EVS zich weinig misstappen kan veroorloven. Vandaar ook de grote afstraffing. Guiding verlagen tijdens conference? Ongelofelijk.
+1jens_dev schreef:Bottom line is dat een aandeel met een erg hoge waardering (lees: duur) zoals EVS zich weinig misstappen kan veroorloven. Vandaar ook de grote afstraffing. Guiding verlagen tijdens conference? Ongelofelijk.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Zoiets doet mij vertrouwen in management verliezen, en in hun boekhouder...
Bravo Piper, voor je verkoop van gisteren !Piper schreef:De volatiliteit is hier in elk geval fors toegenomen de laatste dagen en dit met de nodige koersdruk.Piper schreef:EVS tempert prognoses maar koers houdt raar maar waar goed stand.
Ik heb persoonlijk wat te vroeg verkocht, maar EVS is alvast geen goedkoop aandeel meer en dat sinds reeds een geruime tijd.
Mijn verkoop van eergisteren was inderdaad succesvol maar zoals u weet heb ik ook verkocht in januari 2013 voor de kwartaalresultaten en deze verkoop was wel duidelijk te vroeg.evita schreef:Bravo Piper, voor je verkoop van gisteren !
En zo werkt het op de beurs en in het leven. De ene keer goed en de andere keer minder goed.
De onpare jaren kunnen bij EVS schokken geven. Vandaar steeds mijn bezorgdheid en voorzichtigheid m.b.t. de kwartaalresultaten bij EVS in onpare jaren.
Ik heb ze ondertussen aangekocht gisteren , na de val aan 43.29...Maar ik weet niet of ik er een goede zaak aan gedaan heb. Het nieuws van de conference call kwam pas daarna. Ik had beter gewacht. Nu, vroeg of laat verwacht ik wel een herstel en dan zien we wel.
EVS heeft een traditie om bij Q3 cijfers een duik te nemen bekijk grafieken maar, in het verleden werd dit wel steeds hersteld.
Wat mij tegenhoudt is het gebrek aan groei verhaal. Je hebt een mooi dividend maar het is ieder jaar afwachten of ze het niet een beetje gaan verlagen zoals ze dat al eens gedaan hebben.
De beurs houdt daar niet van vandaar dat ze niet in mijn Selectie zitten.
Vroeger hield ik aandelen die een hoog niet stijgend dividend gaven iets te lang bij, ben daar dit jaar mee gestopt en alle aandelen die dividend niet verhoogde kritisch bekeken en enkel die gehouden waar er uitzicht was op een dividendverhoging de komende jaren.
Enkel Econocom (achteraf terecht ) en Umicore (onterecht) overleefde deze selectie. Van Belgacom, Tessenderlo, EVS Socfinasia, Cofimmino enz... nam ik afscheid.
Ik koop enkel nog aandelen met stijgend dividend en rendement+stijgingsritme moet een zeker niveau halen. In Brussel wordt dat steeds moeilijker te vinden.
Indien er bij EVS over Groei/dividendstijgingen gesproken wordt ga ik ze zeker terug opvolgen
Wat mij tegenhoudt is het gebrek aan groei verhaal. Je hebt een mooi dividend maar het is ieder jaar afwachten of ze het niet een beetje gaan verlagen zoals ze dat al eens gedaan hebben.
De beurs houdt daar niet van vandaar dat ze niet in mijn Selectie zitten.
Vroeger hield ik aandelen die een hoog niet stijgend dividend gaven iets te lang bij, ben daar dit jaar mee gestopt en alle aandelen die dividend niet verhoogde kritisch bekeken en enkel die gehouden waar er uitzicht was op een dividendverhoging de komende jaren.
Enkel Econocom (achteraf terecht ) en Umicore (onterecht) overleefde deze selectie. Van Belgacom, Tessenderlo, EVS Socfinasia, Cofimmino enz... nam ik afscheid.
Ik koop enkel nog aandelen met stijgend dividend en rendement+stijgingsritme moet een zeker niveau halen. In Brussel wordt dat steeds moeilijker te vinden.
Indien er bij EVS over Groei/dividendstijgingen gesproken wordt ga ik ze zeker terug opvolgen
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Zeezout, voor mij zijn het echter de waarderingen die belangrijk en doorslaggevend zijn. Aandelen met aantrekkelijk dividend durf ik wel eens verkopen op basis van hoge waarderingen om vervolgens lager terug te kopen.
Ik vind trouwens EVS stilaan terug koopwaardig.
EVS is ook een bedrijf die vooral in de pare jaren gouden zaken doet (of groeit zoals u het noemt) omwille van Olympische Spelen, WK Voetbal en andere sportevenementen.
Ik vind trouwens EVS stilaan terug koopwaardig.
EVS is ook een bedrijf die vooral in de pare jaren gouden zaken doet (of groeit zoals u het noemt) omwille van Olympische Spelen, WK Voetbal en andere sportevenementen.
Allé Piper dat is dan weer een steuntje in de rug! Nu dat van die pare en onpare jaren is dan de moeite om in het oog te houden. Heb je ze ondertussen al opnieuw aangekocht?