EVS
TIP
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Re: EVS
Zopas ingestapt aan 41,85 EUR met de opbrengst van mijn Recticel verkoop.
Recticel stijgt vandaag ook nog door maar voel me meer op mijn gemak bij dit aandeel. (hangt geen kartelboete boven het hoofd)
Recticel stijgt vandaag ook nog door maar voel me meer op mijn gemak bij dit aandeel. (hangt geen kartelboete boven het hoofd)
Op nummer uno bij de analisten voor 2014!!!

De Tijd, zaterdag 14 december 2013, blz 23chainy schreef:Op nummer uno bij de analisten voor 2014!!!![]()
![]()
1. EVS
De beeldtechnologiegroep haalt zes keer de top vijf van de analisten. Het WK voetbal in Brazilië en de Olympische Winterspelen in Rusland moeten van 2014 een topjaar maken. De analisten wijzen er bovendien op dat EVS zich sinds de komst van de nieuwe CEO Joop Janssen ook meer op nieuws, media en entertainment wil toeleggen, steunend op zijn ervaring en knowhow van de sportverslaggeving. Capital@work ziet de toekomst voor EVS 'rooskleurig' in, mede door de benoeming van Janssen als gedelegeerd bestuurder.
Bij de laatste trading update liep het blazoen van de nieuwe topman echter een smet op. Het management verlaagde in het midden van de handelsdag de verwachtingen voor de groei op zijn markten en het aandeel kreeg een tik van 13 procent. EVS is op de beurs nog altijd minder waard dan voor die beruchte update.
De 'ongelukkige uitspraken' van Janssen tijdens een conference call op 13 november creëerden een 'fraaie koopopportuniteit', vindt Inside Beleggen. Het beleggingsblad roept het bedrijf uit tot zijn absolute topfavoriet voor het komende jaar.
Ook Test-Aankoop Invest vindt de correctie overdreven. 'EVS is een zeldzaam groeiaandeel dat een erg hoog dividendrendement oplevert.' Het aandeel biedt momenteel een netto dividendrendement van 4,7 procent. KBC Securities vindt het vooral belangrijk dat EVS marktaandeel blijft winnen en dat het orderboek is gestegen tot 61 miljoen euro.
Ik wist dat EVS in de top10 zou staan, maar had nooit gedacht dat EVS plaats 1 zou inpalmen.
Ageas op 2 en CFE op 7 zijn voor mij alvast geen verrassingen.
Ageas op 2 en CFE op 7 zijn voor mij alvast geen verrassingen.
Aan Belca2, hebt u zelf ook EVS in port?
Dat ze die favorietenrol maar waarmaken.

- Brasil_2014
- Newbie
- Contacteer:
Afgelopen weekend Danny Reweghs in Het Nieuwsblad (14 december)
EVS beschikt over een unieke positie in de live-sport-verslaggeving (premiummerk met 1/3 van de wereldmarkt in handen) en probeert ook door te breken in de business van entertainment, nieuw en media. Die unieke positie levert zeer hoge winstmarges op, maar zorgt ook voor grote verschillen in omzet en winst tussen de even en oneven jaren. De grote sportevenementen zoals de Olympische Zomer- en Winterspelen en het WK voetbal vinden in de even jaren plaats. 2013 zal duidelijk minder zijn dan het recordjaar 2012, maar we rekenen op een duidelijk beter 2014 (winterspelen in het Russische Sotchi en het WK voetbal in Brazilië), ook op basis van een record orderboek van 61 miljoen €uro per 30 september. Toch ging de koers flink lager naar aanleiding van de trading-update van het 3e kwartaal, door enkele ongelukkige uitspraken van de topman tijdens de CC. Maar dat heeft tegen 14 keer de verwachte winst voor 2014 voor een fraaie koopopportuniteit gezorgd. Bovendien is EVS een stevig rendementsaandeel (6,5 % bruto dividendrendement).
EVS beschikt over een unieke positie in de live-sport-verslaggeving (premiummerk met 1/3 van de wereldmarkt in handen) en probeert ook door te breken in de business van entertainment, nieuw en media. Die unieke positie levert zeer hoge winstmarges op, maar zorgt ook voor grote verschillen in omzet en winst tussen de even en oneven jaren. De grote sportevenementen zoals de Olympische Zomer- en Winterspelen en het WK voetbal vinden in de even jaren plaats. 2013 zal duidelijk minder zijn dan het recordjaar 2012, maar we rekenen op een duidelijk beter 2014 (winterspelen in het Russische Sotchi en het WK voetbal in Brazilië), ook op basis van een record orderboek van 61 miljoen €uro per 30 september. Toch ging de koers flink lager naar aanleiding van de trading-update van het 3e kwartaal, door enkele ongelukkige uitspraken van de topman tijdens de CC. Maar dat heeft tegen 14 keer de verwachte winst voor 2014 voor een fraaie koopopportuniteit gezorgd. Bovendien is EVS een stevig rendementsaandeel (6,5 % bruto dividendrendement).
Je zou bijna gaan denken dat hij dat met opzet heeft gedaan!Brasil_2014 schreef:door enkele ongelukkige uitspraken van de topman tijdens de CC.
Ablynx, Ageas, ArcelorMittal, CFE, Euronav, Exmar, IBA, KBC Ancora, Montea, RealDolmen, Sanofi, Sofina, Ter Beke, Tessenderlo, Texaf
- Brasil_2014
- Newbie
- Contacteer:
Tja, daarna hebben ze wel een nieuwe CFO aangesteld. En het is niet de eerste de beste!Eggman schreef:Je zou bijna gaan denken dat hij dat met opzet heeft gedaan!Brasil_2014 schreef:door enkele ongelukkige uitspraken van de topman tijdens de CC.
EVS heeft nieuwe financieel directeur.
26 november 2013
Magdalena Baron wordt de nieuwe financieel directeur van EVS. Het Luikse beeldtechnologiebedrijf moest op zoek naar een nieuwe CFO nadat veteraan Jacques Galloy opstapte wegens onenigheid met de nieuwe CEO, de Nederlander Joop Janssen.
'We zijn erg blij dat Magdalena op dit spannend moment voor het bedrijf lid van ons team wordt', klinkt het in een persbericht. 'Ze brengt ons een indrukwekkende internationale en brede ervaring in financiën en businesscontrole (...). We hebben ook haar passie voor groeistrategieën en haar professionalisme in kostenbeheer geapprecieerd', aldus CEO Joop Janssen.
Janssen maakte twee weken geleden nog een uitschuiver van formaat toen hij tijdens een conference call met analisten de verwachte marktgroeiprognoses terug introk. Die waren nog maar acht maanden geleden gegeven. Ook de prognoses voor de operationele kosten bleken niet te kloppen. Er is dus duidelijk nood aan iemand die het vertrouwen van de markt kan herstellen.
Jacques Galloy, huidige CFO van EVS, blijft de overgang verzekeren tot Magdalena in januari 2014 de fakkel overneemt. Hij blijft ook lid van de raad van bestuur. Galloy was in juli opgestapt omdat de verstandhouding met Janssen niet optimaal was.
Baron werkte voordien voor Stanley Black & Decker en Procter & @amble. Ze heeft een MBA van de Boston University en een Master in Finance en Banking van de Warsaw School of Economics.
Aan Brasil 2014, ik neem aan dat ook u EVS in portefeuille hebt?
En Belca2, ook in portefeuille?
En Belca2, ook in portefeuille?
chainy schreef:Dat ze die favorietenrol maar waarmaken.![]()
![]()
EVS is in elk geval volop bezig.
Sinds bewust artikel staan we > 5% hoger.
- Brasil_2014
- Newbie
- Contacteer:
Jaja Piper, EVS ook in port en bijlange geen spijt van! Aangekocht half november, de dag van hun vrije val. Normaal gezien ben ik zeer voorzichtig en onder het motto, don't catch a falling knife. Maar wie EVS een beetje kent weet wel beter.
Pictet Asset Management SA zal stilaan ook wel eens gaan opkrassen zeker? Moet niet veel weten van die shorters, niet anders dan miserie met die kereltjes!
Intussen dichtbij de 46 Euro, maar om 17u35 kan dit weer een stuk minder zijn? Na hun Nummer 1 positie is dit een vrij volatiel aandeel onder hoog volume geworden.
Pictet Asset Management SA zal stilaan ook wel eens gaan opkrassen zeker? Moet niet veel weten van die shorters, niet anders dan miserie met die kereltjes!
Intussen dichtbij de 46 Euro, maar om 17u35 kan dit weer een stuk minder zijn? Na hun Nummer 1 positie is dit een vrij volatiel aandeel onder hoog volume geworden.
- Brasil_2014
- Newbie
- Contacteer:
EVS zorgt in 2014 voor vuurwerk.
Volgens mij kunnen ze hier beter van maken: "EVS zorgt in 2013 en 2014 voor vuurwerk".
Daarjuist los door de 46 Euro (46,46 Euro + 4,55%)
Volgens mij kunnen ze hier beter van maken: "EVS zorgt in 2013 en 2014 voor vuurwerk".
-
- Full Member
- Contacteer:
Ben jij ook blij als de olieprijs +5% stijgt en je de dag daarvoor had getankt?
47 EUR!Brasil_2014 schreef:EVS zorgt in 2014 voor vuurwerk.

Zal vuurwerk geven in 2014 met de Wereldbeker Voetbal in 2014.