EVS
TIP
Re: EVS
Koers lijkt het toch te houden nu, mooi rond de 47, met af en toe een dipje naar 46. Al bij al beperkt schommelend.
Mijn inziens blijft de volatiliteit hier toch groot. De ene dag -2%, de andere dag +2%.Fientje schreef:Koers lijkt het toch te houden nu, mooi rond de 47, met af en toe een dipje naar 46. Al bij al beperkt schommelend.
Blijft wachten op een doorbraak naar 50 euro (of hoger).
Het zal wachten zijn tot de vruchten van het drukbezette sportjaar 2014 zichtbaar wordt in de resultaten.
Ablynx, Ageas, ArcelorMittal, CFE, Euronav, Exmar, IBA, KBC Ancora, Montea, RealDolmen, Sanofi, Sofina, Ter Beke, Tessenderlo, Texaf
Degroof start coverage EVS: Accumulate en KD €52,4.
Koers gaat helaas de andere kant uit.Fientje schreef:Degroof start coverage EVS: Accumulate en KD €52,4.
- Brasil_2014
- Newbie

- Contacteer:
Als alle bomen even dik zijn, dan kun jij bijkopen aan 40 Euro.Monrose schreef:Aan 40 Euro koop ik bij.
Inderdaad, schommelt toch erger dan ik voorzien had. Maar toch terug bijna 47. Heb nogal wat 40'ers in portefeuille (EVS, Tubize, Delhaize), kunnen allemaal ruim de 50 halen dit jaar. Zonder veel moeite, zou ik denken.Piper schreef:Mijn inziens blijft de volatiliteit hier toch groot. De ene dag -2%, de andere dag +2%.Fientje schreef:Koers lijkt het toch te houden nu, mooi rond de 47, met af en toe een dipje naar 46. Al bij al beperkt schommelend.
Blijft wachten op een doorbraak naar 50 euro (of hoger).
Deze verdwijnt op 12/2 in elk geval uit het lijstje. Zit nu dus onder de meldingsdrempel van 0.5%mouche schreef:Pictet heeft nochtans vlak voor Kerst zijn shortpositie nog wat opgetrokken naar 0.91%...Zij geloven er duidelijk niet in. Hopelijk krijgen ze ongelijk!
- 2,75% momenteel.
Goede resultaten, maar koers gaat lager!
Goede resultaten, maar koers gaat lager!
Ablynx, Ageas, ArcelorMittal, CFE, Euronav, Exmar, IBA, KBC Ancora, Montea, RealDolmen, Sanofi, Sofina, Ter Beke, Tessenderlo, Texaf
feit dat er zoals wel meer bij EVS niets gezegd wordt over dividend doet de koers geen goed
er wordt gesproken over een 2de dividendverlaging in 5 jaar wat het dividend onder het niveau van 2008 zou brengen.
EVS zit volgens mij met zelfde probleem als Belgacom Dividend te snel te hoog gezet. (om de hoofdaandeelhouders te laten cashen )
Ofwel wordt het een louter dividend aandeel met ieder jaar discussie gaan ze het kunnen betalen of niet
Ofwel verlagen ze het dividend in één keer drastisch om het daarna weer te laten oplopen.
jezelf profileren als groeiaandeel en dividend regelmatig verlagen is niet de juiste combinatie.
er wordt gesproken over een 2de dividendverlaging in 5 jaar wat het dividend onder het niveau van 2008 zou brengen.
EVS zit volgens mij met zelfde probleem als Belgacom Dividend te snel te hoog gezet. (om de hoofdaandeelhouders te laten cashen )
Ofwel wordt het een louter dividend aandeel met ieder jaar discussie gaan ze het kunnen betalen of niet
Ofwel verlagen ze het dividend in één keer drastisch om het daarna weer te laten oplopen.
jezelf profileren als groeiaandeel en dividend regelmatig verlagen is niet de juiste combinatie.
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Bank Degroof heeft zijn model voor EVS een update gegeven met de vierdekwartaalcijfers die vorige week werden gepubliceerd. De omzetverwachting voor 2014 gaat van 141 naar 145 miljoen euro. De marge, daarentegen, gaat iets lager omdat een derde van de verkopen in entertainment-nieuws-media uit de integratie van derdepartijoplossingen bestaat, een business die minder rendeert. Daarboven trekt analist Bart Jooris zijn verwachte operationele uitgaven (opex) uit van 10,3 naar 11,6 procent. Dat alles resulteert in een verlaging van zijn bedrijfswinstprognose van 54 tot 52 miljoen euro. En een verlaging van het koersdoel van 52,40 naar 50,50 euro; het advies blijft ‘opbouwen’.