Examen Keytrade
TIP
Examen Keytrade
Groot was mijn verrassing toen ik plots geconfronteerd werd met een 'examen' bij Keytrade. Ziehier een van de vragen:

Er wordt gevraagd het risico in te schatten van de blauwe portefeuille en hierbij is het 'goede' antwoord 'HOOG'.
Volgens de grafiek daalt de portefeuille maximum 2% (van 100 naar 98). Bent u akkoord met het 'goede' antwoord?

Er wordt gevraagd het risico in te schatten van de blauwe portefeuille en hierbij is het 'goede' antwoord 'HOOG'.
Volgens de grafiek daalt de portefeuille maximum 2% (van 100 naar 98). Bent u akkoord met het 'goede' antwoord?
-
- Newbie
- Contacteer:
Re: Examen Keytrade
De blauwe grafiek gaat van 111 naar 98 dus volgens mij klopt dit? 

Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Vandaag een mail ontvangen daarover maar moet de test nog doen.
Hangt af hoe je het bekijkt zeker. Als je koopt op het hoogtepunt en je wilt het geld terug op dat dieptepunt...
En als je het geklaag over de speculatietaks hoort zijn er vele met een korte beleggingstermijn.
Hangt af hoe je het bekijkt zeker. Als je koopt op het hoogtepunt en je wilt het geld terug op dat dieptepunt...
En als je het geklaag over de speculatietaks hoort zijn er vele met een korte beleggingstermijn.
Ik denk dat het hoge risico gerelateerd is aan de volatiliteit en niet zozeer aan absolute verliezen. Beetje flauw weliswaar
-
- Full Member
- Contacteer:
Waarom dit examen?
Ik heb alvast nog niks ontvangen
Ik heb alvast nog niks ontvangen
heb ook een mail ontvangen, bij Binck heb ik dat ook moeten invullen bij opening rekening om te zien wat ik "mag" kopen
Hoezo examen. google eens op Mifid.
Dit is een verplicht iets , om de x tijd moet dit gedaan worden om uw kennis van beleggen te controleren.
Na da invullen kunt ge alles of niks aankopen.
Nu ja zonder een raadgever wat ge moet invullen is het al eens een verrassing het resultaat.
Met een raadgever die zegt wat ge moet antwoorden , of uw profiel dan nog klopt is een ander verhaal.
Leve de Belgische wetgeving.
Anderzijds heb bij een bank zo een uitnodiging voor de vragen lijst al 2 jaar uitgesteld.
En ja ......
Hoe het verder moet gaat , zelf in fout of bank in fout bij troubles wie weet het.
Anderzijds bvb een model portefeuille starten gaat zonder vragenlijst
Apart willen aandelen kopen , komt de vragenlijst naar boven.
Waarom bij het een niet en bij het ander wel
Dit is een verplicht iets , om de x tijd moet dit gedaan worden om uw kennis van beleggen te controleren.
Na da invullen kunt ge alles of niks aankopen.
Nu ja zonder een raadgever wat ge moet invullen is het al eens een verrassing het resultaat.
Met een raadgever die zegt wat ge moet antwoorden , of uw profiel dan nog klopt is een ander verhaal.
Leve de Belgische wetgeving.
Anderzijds heb bij een bank zo een uitnodiging voor de vragen lijst al 2 jaar uitgesteld.
En ja ......
Hoe het verder moet gaat , zelf in fout of bank in fout bij troubles wie weet het.
Anderzijds bvb een model portefeuille starten gaat zonder vragenlijst
Apart willen aandelen kopen , komt de vragenlijst naar boven.
Waarom bij het een niet en bij het ander wel

Estate Guru believer.
Ik kreeg die mail gisterenochtend, maar nog niet aan begonnen.
-
- VIP member
- Contacteer:
Naar verluidt is er nu ook een examen Nederlands op komst. De klemtoon zou liggen op -dt fouten. Om nog op het internet te mogen verschijnen zou een score van 7/10 vereist zijn. Slecht nieuws voor HLN en sommige niet bij name te noemen Spaargidsers !
70% is haalbaar maar laat die test toch maar.
Ik kan natuurlijk hierin niet neutraal spreken maar dt vind ik iets oppervlakkig.
Als ik moet kiezen tussen een tekst van laag niveau maar zonder dt-fouten of een tekst van hoog niveau met dt-fouten, dan kies ik voor het laatste. Maar de maatschappij geeft voorkeur voor het eerste. Het oppervlakkige is tegenwoordig belangrijker dan het inhoudelijke en dat is jammer.
Ik kan natuurlijk hierin niet neutraal spreken maar dt vind ik iets oppervlakkig.
Als ik moet kiezen tussen een tekst van laag niveau maar zonder dt-fouten of een tekst van hoog niveau met dt-fouten, dan kies ik voor het laatste. Maar de maatschappij geeft voorkeur voor het eerste. Het oppervlakkige is tegenwoordig belangrijker dan het inhoudelijke en dat is jammer.
Wat een zever staat mij nog te wachten!
@Leemans-broertje
Goeike.
Goeike.

Ja voor op internet op een forum iets te mogen posten.Leemans-broertje schreef:Naar verluidt is er nu ook een examen Nederlands op komst. De klemtoon zou liggen op -dt fouten. Om nog op het internet te mogen verschijnen zou een score van 7/10 vereist zijn. Slecht nieuws voor HLN en sommige niet bij name te noemen Spaargidsers !
Moet men in de toekomst minstens een hoger diploma in bezit hebben.
Men kan dan er nog iets aan gaan verdienen.
Want alleen info is niet voldoende meer voor de hogere klasse.
Allee toch voor diegenen die denken dat men daartoe toch behoort.
Leven de hogere klasse die zonder fouten kan posten.
Maar als er een lampeke moet vervangen worden iemand nodig hebben van de lagere klasse.
Estate Guru believer.
Een beetje off topic, maar ik zou niet weten waarom zonder dt-fouten of gewoon in het algemeen correct schrijven enkel zou mogelijk zijn bij mensen met een hoger diploma. Ik ken genoeg mensen zonder diploma die vlekkeloos schrijven.
Wat is er mis met het schrijven van dt of andere fouten, zolang je het kunt lezen, is het doel toch bereikt... of niet soms???
Die met zijn chique komstummeke in zijne Mercedes is niet beter dan die gast met zijne fiets in zijne overal zene.
Die met zijn chique komstummeke in zijne Mercedes is niet beter dan die gast met zijne fiets in zijne overal zene.