Exmar
TIP
Re: Exmar
Heb deze morgen mijn Exmar met verlies buitengekegeld en deze middag in KBC gesprongen voor de KT, van bijna 33 naar 27 euro op een maand tijd, er is terug ruimte voor een paar mooie koersstijgingen in het aandeel eenmaal de rust teruggekeerd is op de markt.
Daarna hopelijk met deftige winst verkopen en terug inhoppen op Exmar, dat aan een serieuze koersval bezig is de laatste weken.
Daarna hopelijk met deftige winst verkopen en terug inhoppen op Exmar, dat aan een serieuze koersval bezig is de laatste weken.
Exmar kwam donderdag met schitterende cijfers en dito verwachtingen.
Koers reageerde aanvankelijk lauw, maar vandaag veert Exmar fors op en dit onder een bijzonder hoog volume.
Koers reageerde aanvankelijk lauw, maar vandaag veert Exmar fors op en dit onder een bijzonder hoog volume.
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Vandaag verkocht aan 9,06 euro.
De laatste weken serieus gestegen en heb dus winst genomen.
Als ze terug zakken stap ik misschien terug in.
En anders, veel succes aan de zittenblijvers!
Brugse Leeuw schreef:Vandaag verkocht aan 9,06 euro.
Brugse Leeuw, ja misschien geen slecht idee. Had het trouwens ook al overwogen maar uiteindelijk niet (of nog niet) gedaan omwille van aanhoudende interesse (volg orderboek op de voet en zie daar spontaan veel nieuwe aankopen volgen aan marktkoersen) en aanhoudende hoge volumes, hoewel deze laatste 2 punten puur informatief zijn en natuurlijk geen enkel garantie biedt naar de toekomst. Hooguit een indicatie, maar uiteraard is de koers ook sterk afhankelijk van het algemene beurssentiment.
Is inderdaad veel gestegen na de laatste kwartaalresultaten en met een koers/winst van 13,9 niet meer zo goedkoop te noemen.
Gisteren uitgestapt aan 9,04 euro. Zie niet veel potentieel meer.
En misschien is de correctie waarvan reeds lang sprake is, begonnen.
Vandaag in elk geval sterke verkoopdruk voor het aandeel Exmar.Piper schreef:Gisteren uitgestapt aan 9,04 euro. Zie niet veel potentieel meer.
Biedt misschien opnieuw mogelijkheden binnen afzienbare tijd.
gaan een netto interim dividend uitkeren van 0,45 later deze maand.
Heb mijn positie verhoogd aan 9,12.
Verwacht dat ze beter gaan presteren dan BEL20 en dat de volledige jaarresultaten ook goed gaan zijn.
Heb mijn positie verhoogd aan 9,12.
Verwacht dat ze beter gaan presteren dan BEL20 en dat de volledige jaarresultaten ook goed gaan zijn.
Laatst gewijzigd door zeezout op 9 september 2013, 14:41, 1 keer totaal gewijzigd.
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Zeezout, ik wist zelfs niet dat u Exmar had.zeezout schreef:gaan een netto interim dividend uitkeren van 0,45 later deze maand.
Heb mijn positie verhoogt aan 9,12.
Het nieuw contract en uitbetaling van een interim-dividend is op zicht positief, maar schuldenlast lijkt mij wel erg hoog.
Hadden mijn inziens beter geen interim-dividend uitbetaald, maar hun schuldenlast verkleind.
ik gok erop dat dividend uitkering snel goedgemaakt gaat worden .Piper schreef:Zeezout, ik wist zelfs niet dat u Exmar had.zeezout schreef:gaan een netto interim dividend uitkeren van 0,45 later deze maand.
Heb mijn positie verhoogt aan 9,12.
Het nieuw contract en uitbetaling van een interim-dividend is op zicht positief, maar schuldenlast lijkt mij wel erg hoog.
Hadden mijn inziens beter geen interim-dividend uitbetaald, maar hun schuldenlast verkleind.
Heb nog heel wat wat je niet weet Op een paar na alles uit mijn lijstje Groei&Dividend en een paar historische posities die ik aan het liquideren ben Cofinimmo&Belgacom als voornaamste. Maar dat lijkt me niet zo relevant.
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Zeezout, zou nochtans graag weten wat u allemaal in portefeuille hebt want ik vind u, net zoals een paar anderen hier, een bijzonder sterke belegger die met kennis van zaken praat en handelt.zeezout schreef:Heb nog heel wat wat je niet weet
Persoonlijk heb ik vandaag in portefeuille: Socfinasia, Ageas, KBC, NBB, Econocom, Real Dolmen, Kinepolis, Bois Sauvage, Sipef, Tessenderlo, Suez Env., Binckbank, Boskalis, CFE, ArcelorMittal, Nyrstar, Melexis, Rosier, Elia en RTL group.
Mijn belang in aandelen bedraagt momenteel +/- 40% en mijn belang in obligaties & termijnrekeningen bedraagt 27%. Wel aandelenposities afgebouwd de laatste maanden met een kleine 10% en mijn cashpositie dus ruim verhoogd. Ik beschik dus nog over voldoende cash om belangen terug te verhogen.
zeezout schreef:ik gok erop dat dividend uitkering snel goedgemaakt gaat worden .Piper schreef: Zeezout, ik wist zelfs niet dat u Exmar had.
Zeezout, wil dit zeggen dat u na de aankomende dividendenknip spoedig terug wat zult afbouwen?
Zeezout, eentje om te koesteren.
Exmar noteert morgen ex-dividend.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Momenteel min 2,80 pct.
Is dat de dividentknip die we zien ?
Is dat de dividentknip die we zien ?
Ja, op de ex-dividend, gaat het bruto dividend van de koers af.
Bruto dividend is 0,60 en de koers zakt maar 0,27. Dus er is al een flink deel goedgemaakt.
Bruto dividend is 0,60 en de koers zakt maar 0,27. Dus er is al een flink deel goedgemaakt.