facturen digitaal sedert corona
Re: facturen digitaal sedert corona
Ik heb géén smartphone en zal er ook nooit een kopen..
Heb nog de oude getrouwe Nokia 3330, bellen en sms, meer moet da niet kunnen.., heb al die andere opties die op een smartphone zitten voor niks nodig..
Heb nog de oude getrouwe Nokia 3330, bellen en sms, meer moet da niet kunnen.., heb al die andere opties die op een smartphone zitten voor niks nodig..
Voor mij niet gelaten, beste Ludo, als jij alles op papier wil krijgen, alles wil afprinten in plaats van op te slaan (nvdr: wat met het milieu?) en geen smartphone wil gebruiken. Maar dat zal een pak meer kosten aan materialen, lonen enz … dan de digitale weg.
Ik hoop alleen maar dat die duurdere optie die jij verkiest dan enkel aan jou wordt doorgerekend en dat niet iedereen daarvoor moet betalen. Kijk maar naar de banken: geld afhalen aan het loket, rekeninguittreksels laten bijhouden en afhalen aan het loket of laten opsturen met de post, alle andere dienstverlening die beslag legt op bankpersoneel … is daar ook extra betalend (buiten een basispakket).
Ik hoop alleen maar dat die duurdere optie die jij verkiest dan enkel aan jou wordt doorgerekend en dat niet iedereen daarvoor moet betalen. Kijk maar naar de banken: geld afhalen aan het loket, rekeninguittreksels laten bijhouden en afhalen aan het loket of laten opsturen met de post, alle andere dienstverlening die beslag legt op bankpersoneel … is daar ook extra betalend (buiten een basispakket).
In ieder geval heeft Ludo de mentaliteit van een 80-jarige …satsurfer schreef: ↑22 december 2022, 23:17 Ludoke, ge bent id 80, dus al een 20 jaar in pensioen, tijd genoeg gehad om cursussen te volgen bij seniorennet.
'Hoe werk ik in de cloud, of hoe sla ik facturen op.'
Juist, jij moet toch niet betalen omdat de overheid digitalisering door jouw lege strot duwt?
Ps ge moet niet constant alles quoten, gewoon reageren is
Duidelijker
Geen probleem, die mensen moeten ook nog bediend worden … alleen moeten ze niet altijd zagen en afgeven op “de vooruitgang” en op het feit dat anderen wel mee zijn met hun tijd.
Het enige nadeel aan de digitalisering vind ik de wildgroei aan elektronische mailboxen. Je hebt onder andere eBox, Doccle, een mailbox van het werk en tal van bedrijven die een persoonlijke account aanbieden waar hun facturen bewaard worden. Er zou één mailbox moeten zijn waar alles in terecht komt.
En, alhoewel het soms wat zoeken is, in veel gevallen is service nog steeds mogelijk voor offline-mensen.
Terug wat meer 'on-topic'; vanwege het NewB&VDK bank verhaal weet ik nu dat de basisformule van VDK-bank waarvoor je 3 euro per maand voor moet betalen (met debitkaart) inclusief 30 lokettransacties is per kwartaal. Dus 120 per jaar. Op de website prijzen ze hun bankdienst aan als 'Bankieren: digitaal én aan het loket'. - Dat is toch een mooie service te noemen. - Ik weet wel dat VDK is nu niet speciaal de referentie van de bankmarkt maar ze bestaan wel.
En voor zover het mogelijk is worden offline-mensen geholpen uit uitdrukkelijk verzoek. Er mogen dat wel bijna geen publicaties gedrukt die ingeladen staan om direct te bestellen. Maar in redelijk wat gevallen is het nog steeds mogelijk aan de desbetreffende administratie te vragen iets per post op te sturen. Dan gaat er een e-mail verzonden worden naar die dienst. Waar dan iemand letterlijk een printopdracht moet geven en iemand moet zien te vinden die nog weet hoe iets per briefpost op kunt sturen. Dat is meestal een enkele persoon die zoiets doet. Kan even duren maar dat lukt meestal nog wel goed.
Terug wat meer 'on-topic'; vanwege het NewB&VDK bank verhaal weet ik nu dat de basisformule van VDK-bank waarvoor je 3 euro per maand voor moet betalen (met debitkaart) inclusief 30 lokettransacties is per kwartaal. Dus 120 per jaar. Op de website prijzen ze hun bankdienst aan als 'Bankieren: digitaal én aan het loket'. - Dat is toch een mooie service te noemen. - Ik weet wel dat VDK is nu niet speciaal de referentie van de bankmarkt maar ze bestaan wel.
En voor zover het mogelijk is worden offline-mensen geholpen uit uitdrukkelijk verzoek. Er mogen dat wel bijna geen publicaties gedrukt die ingeladen staan om direct te bestellen. Maar in redelijk wat gevallen is het nog steeds mogelijk aan de desbetreffende administratie te vragen iets per post op te sturen. Dan gaat er een e-mail verzonden worden naar die dienst. Waar dan iemand letterlijk een printopdracht moet geven en iemand moet zien te vinden die nog weet hoe iets per briefpost op kunt sturen. Dat is meestal een enkele persoon die zoiets doet. Kan even duren maar dat lukt meestal nog wel goed.
Een mogelijkheid om een email van de ene mailbox naar de andere te verplaatsen zou ik ook al goed vinden.Yaris schreef: ↑23 december 2022, 09:36 Het enige nadeel aan de digitalisering vind ik de wildgroei aan elektronische mailboxen. Je hebt onder andere eBox, Doccle, een mailbox van het werk en tal van bedrijven die een persoonlijke account aanbieden waar hun facturen bewaard worden. Er zou één mailbox moeten zijn waar alles in terecht komt.
Je kan wel forwarden, maar een mail van bvb de roverheid staat in je andere mailbox dan wel als een mail van jezelf.
Laatst gewijzigd door J Lawieck op 23 december 2022, 09:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Ergens heeft die baas wel een punt...
Google eens op "lezen op papier of scherm"
---------m-peeters schreef: ↑23 december 2022, 09:17In ieder geval heeft Ludo de mentaliteit van een 80-jarige …satsurfer schreef: ↑22 december 2022, 23:17 Ludoke, ge bent id 80, dus al een 20 jaar in pensioen, tijd genoeg gehad om cursussen te volgen bij seniorennet.
'Hoe werk ik in de cloud, of hoe sla ik facturen op.'
Juist, jij moet toch niet betalen omdat de overheid digitalisering door jouw lege strot duwt?
Ps ge moet niet constant alles quoten, gewoon reageren is
Duidelijker
Geen probleem, die mensen moeten ook nog bediend worden … alleen moeten ze niet altijd zagen en afgeven op “de vooruitgang” en op het feit dat anderen wel mee zijn met hun tijd.
Ik zaag en zever niet, Ik zeg enkel wat ik ervan vindt, iedereen doet wat hijzelf niet laten kan.
En als ze mij daar extra portkosten voor aanrekenen "" so be it ""
Betaal nu ook voor " ORIGINELE bankuittreksels " die per post worden verzonden..
Iets dat jezelf op je huis printer afdrukt is géén geldig document.. en PDF op stick kunnen aangepast worden..
Ik herhaal ook nog eens mijn vraag van hier boven....hoe werkt dit voor koppels?Yaris schreef: ↑23 december 2022, 09:36 Het enige nadeel aan de digitalisering vind ik de wildgroei aan elektronische mailboxen. Je hebt onder andere eBox, Doccle, een mailbox van het werk en tal van bedrijven die een persoonlijke account aanbieden waar hun facturen bewaard worden. Er zou één mailbox moeten zijn waar alles in terecht komt.
------------mouche schreef: ↑23 december 2022, 11:50Ik herhaal ook nog eens mijn vraag van hier boven....hoe werkt dit voor koppels?Yaris schreef: ↑23 december 2022, 09:36 Het enige nadeel aan de digitalisering vind ik de wildgroei aan elektronische mailboxen. Je hebt onder andere eBox, Doccle, een mailbox van het werk en tal van bedrijven die een persoonlijke account aanbieden waar hun facturen bewaard worden. Er zou één mailbox moeten zijn waar alles in terecht komt.
Je eBox is gelinkt is aan je Email adres , daar krijg je dus een mail dat er post in je Ebox is.
-
- Verbannen Gebruiker
Info op 2 namen, voorbeeld gezamenlijke belastingaangifte, bankrekening, onroerend goed: elk heeft ebox, mail, ...
Er is ook info op 1 persoon. Wordt enkel naar 1 persoon gestuurd voor privacy.
Overheid of ziekenfonds of werkgever of wat dan ook mag niet aan partner info sturen. Is privé. Als partner dat wil delen bijvoorbeeld email adres gebruiken dat beide partners gebruiken: ok, maar ebox, doccle,... zelf is 1 persoon
-
- Verbannen Gebruiker
Alle privémail op mailbox van bedrijf of alle bedrijfemail op persoonlijke mailbox? Coole gast ben jijYaris schreef: ↑23 december 2022, 09:36 Het enige nadeel aan de digitalisering vind ik de wildgroei aan elektronische mailboxen. Je hebt onder andere eBox, Doccle, een mailbox van het werk en tal van bedrijven die een persoonlijke account aanbieden waar hun facturen bewaard worden. Er zou één mailbox moeten zijn waar alles in terecht komt.
Met die mailbox van het werk bedoel ik niet de mailbox waar de mails van collega's in komen maar een aparte voor documenten van de Personeelsdienst zoals de maandelijkse loonfiche. Ik heb er zo een.
Ik veronderstel dat als de facturen niet meer betaald worden, de afzenders herinneringen zullen sturen via de post.mouche schreef: ↑22 december 2022, 22:05 Hoe werkt de ebox voor koppels als die gelinkt is aan maar één persoonlijk emailadres? Want zoals in de praktijk meestal het geval is, houdt maar één van de partners zich met de betalingen bezig. De andere is dan niet op de hoogte als er iets moet betaald worden, in geval er iets gebeurt met de betaler. Als die laatste bvb ziek, gehospitaliseerd of zelfs overleden is.... wat dan?
Eigenlijk niet. Je (overheids)ebox is gelinkt aan je identiteit. De berichten raadpleeg je door in te loggen op een van de websites die de ebox ondersteunen. Dat zijn dezelfde berichten, andere wijze van toegang. Zoals myebox.be , burgerprofiel.be , doccle, KBC, etc ... Meerdere activeren kan.
De e-mail die je krijgt om te melden dat er een nieuw bericht is, dat is optioneel. Men kan dat al dan niet activeren. En daar ga je invullen een e-mailadres naar keuze. Van wie dat is maakt niets uit. Moet ook niet uniek zijn.
Sommige mensen gebruiken een gezamenlijk e-mailadres. Of vullen een e-mailadres van een ander in. Dat kan tot verwarring leiden. Die loggen dan in en er is geen bericht. - Omdat ze in de verkeerde ebox kijken.
In principe zal een bericht steeds verzonden naar de persoon aan wie het gericht is. Of men een koppel is of niet. Berichten gaan naar een persoon, niet een koppel.
Bij sommige zaken zijn er meerdere personen betrokken. Zoals een belasting op eigendom (onroerende voorheffing). Dat aanslagbiljet gaat typisch verzonden worden naar slechts één belastingplichtige. Ook al zijn er meerdere eigenaars. Historisch ging dat eerst naar de man als het een koppel was. Daar moet je tegenwoordig niet op rekenen.
Ik denk dat tegenwoordig het gaat naar de eerste in volgorde van inschrijving van wie eigenaar is.
edit: spelling
Laatst gewijzigd door Giskart op 23 december 2022, 17:14, 1 keer totaal gewijzigd.