facturen digitaal sedert corona
-
- Sr. Member
- Contacteer:
facturen digitaal sedert corona
Een geval van de klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt...
De laatste tijd krijg ik via de post herinneringsfacturen (oa van de provinciebelasting), terwijl ik nooit de eerste factuur heb ontvangen.
Nu heb ik ergens iets gelezen dat je door iets van Covid te doen automatisch je facturen electronisch zou krijgen, in een of andere elektronische inbox.
Er zitten hier ongetwijfeld leden die hier mee mee zijn. Met google vind ik het niet direct terug.
De laatste tijd krijg ik via de post herinneringsfacturen (oa van de provinciebelasting), terwijl ik nooit de eerste factuur heb ontvangen.
Nu heb ik ergens iets gelezen dat je door iets van Covid te doen automatisch je facturen electronisch zou krijgen, in een of andere elektronische inbox.
Er zitten hier ongetwijfeld leden die hier mee mee zijn. Met google vind ik het niet direct terug.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: facturen digitaal sedert corona
Ik wil dit niet, ik wil niet de 100ste account moeten aanmaken en op 74 plaatsen mijn gegevens moeten raadplegen.
Dat ze het mij maar per post of per mail sturen, aan dat platform doe ik niet mee.
Dat ze het mij maar per post of per mail sturen, aan dat platform doe ik niet mee.
klopt inderdaad, Ze proberen langs alle kanten je te beduvelen met hun Ebox gedoe en je fakturen daar naartoe te zenden waar je ze online kan raadplegen en of betalen... ..
Gelukkig heb ik tot hiertoe al mijn electronische fakturen in mijn gewone Email of in mijn brievenbus aan de deur mogen ontvangen.. Maar hun gedoe is erger dan de cholera pest..
Als je het dan niet weet, of niet gezien hebt staat plots een deurwaarder aan je deur om het verschuldigd bedrag te innen, verhoogd met deurwaarder en incasso kosten..
https://myebox.be/nl/faq/hoe_kan_ik_mij ... eactiveren
Gelukkig heb ik tot hiertoe al mijn electronische fakturen in mijn gewone Email of in mijn brievenbus aan de deur mogen ontvangen.. Maar hun gedoe is erger dan de cholera pest..
Als je het dan niet weet, of niet gezien hebt staat plots een deurwaarder aan je deur om het verschuldigd bedrag te innen, verhoogd met deurwaarder en incasso kosten..
Zal weer wel de enige zijn dat wanneer een betaling in e box binnen komt.ludo schreef: ↑8 december 2022, 11:58 Maar hun gedoe is erger dan de cholera pest..
Ik een mail ontvang nieuw bericht in uw e box.
Natuurlijk een e box zonder mail adres als het al kan.......
Estate Guru believer.
https://financien.belgium.be/nl/ebox
Ik heb dit ook gezien bij mijn moeder.
Ik had voor haar een EBOX moeten activeren. Ze dwingen je wat in die richting.
En nadien natuurlijk : onroerende voorheffing niet ontvangen maar wel een herinnering.
Stom kl*tesysteem.
Ik heb dit ook gezien bij mijn moeder.
Ik had voor haar een EBOX moeten activeren. Ze dwingen je wat in die richting.
En nadien natuurlijk : onroerende voorheffing niet ontvangen maar wel een herinnering.
Stom kl*tesysteem.
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
Ik herinner me dat ik in 2020 een mail had ontvangen waarin een link stond om Ebox te activeren. Eénmaal geactiveerd was er geen weg terug.
Netjes die mail gewist. Heb geen zin om voor facturen 4 of 5 account te moeten raadplegen. Stuur maar per mail of per post maar geen sms (want dat durven ze ook doen) of ebox-gedoe.
Netjes die mail gewist. Heb geen zin om voor facturen 4 of 5 account te moeten raadplegen. Stuur maar per mail of per post maar geen sms (want dat durven ze ook doen) of ebox-gedoe.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Wilden we niet dat de overheid meer zou digitaliseren ?
Een email sturen met de factuur erin vind ik gedigitaliseerd genoeg.
Dan HEB ik het tenminste en WEET ik het tenminste.
Je moet wel enorm wereldvreemd zijn om er zo maar van uit te gaan dat je, door het starten van een eigen emailsysteem, iedereen zal bereiken, vanzelf.
Als iedere schuldeiser zo zijn eigen mailsysteempje begint : het zou mooi worden.
Je moet wel enorm wereldvreemd zijn om er zo maar van uit te gaan dat je, door het starten van een eigen emailsysteem, iedereen zal bereiken, vanzelf.
Als iedere schuldeiser zo zijn eigen mailsysteempje begint : het zou mooi worden.
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Als je een mail krijgt met een mooie PDF factuur erin dan betaal je dat gewoon ?Destereir schreef: ↑8 december 2022, 12:48 Een email sturen met de factuur erin vind ik gedigitaliseerd genoeg.
Zouden er redenen kunnen zijn waarom de dingen zijn zoals ze zijn en niet per se hoe JIJ het wil ?
Loopt dat vandaag allemaal perfect en handig ? Nee, zoals de meeste dingen zal dit ook nog evolueren.
Evolueren in een éénrichtingsverkeer.. In het voordeel van de crediteur / schuldeiser ja...EarthNvstr1 schreef: ↑8 december 2022, 12:56Als je een mail krijgt met een mooie PDF factuur erin dan betaal je dat gewoon ?Destereir schreef: ↑8 december 2022, 12:48 Een email sturen met de factuur erin vind ik gedigitaliseerd genoeg.
Zouden er redenen kunnen zijn waarom de dingen zijn zoals ze zijn en niet per se hoe JIJ het wil ?
Loopt dat vandaag allemaal perfect en handig ? Nee, zoals de meeste dingen zal dit ook nog evolueren.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik vind het gewoon enorm vervelend dat als je een bericht krijgt je je direct 3 mails heb in je inbox.
Eentje van ebox
Eentje van doccle
Eentje van de vlaamse overheid
Bedoel waarom moet dat weer zo op zijn Belgisch.
Eentje van ebox
Eentje van doccle
Eentje van de vlaamse overheid
Bedoel waarom moet dat weer zo op zijn Belgisch.
Hoe hard kan je overdrijven
Ik was vorig jaar 4 maanden te laat met het kadastraal inkomen door dit myebox gedoe en kreeg netjes een herinnering per brief, zonder extra kosten.
Ik krijg steeds een mailtje van Doccle. Maar ik ontwijk zoveel mogelijk die e--boxen, wegens geen fan ...
25 jaar gelden kreeg je een aanmaning als je een week te laat was met je betaling. Liet je er dan nog eens 14 dagen over gaan, dan kreeg je een aangetekend schrijven. Een deurwaarder schreef je pas aan na maanden achterstal van betaling te hebben. Eer er effectief een deurwaarder aan je deur stond, was toen na meer dan een jaar je rekening niet vereffend te hebben.
Tegenwoordig is het een Far West. Een erkend verdeler van een Duits automerk dat pas na 3 maanden een factuur stuurt en een installateur die na een jaar zijn rekening van x000 euro nog niet verzonden heeft. Het kan allemaal tegenwoordig. ( Geen persoonlijke ervaringen btw )
25 jaar gelden kreeg je een aanmaning als je een week te laat was met je betaling. Liet je er dan nog eens 14 dagen over gaan, dan kreeg je een aangetekend schrijven. Een deurwaarder schreef je pas aan na maanden achterstal van betaling te hebben. Eer er effectief een deurwaarder aan je deur stond, was toen na meer dan een jaar je rekening niet vereffend te hebben.
Tegenwoordig is het een Far West. Een erkend verdeler van een Duits automerk dat pas na 3 maanden een factuur stuurt en een installateur die na een jaar zijn rekening van x000 euro nog niet verzonden heeft. Het kan allemaal tegenwoordig. ( Geen persoonlijke ervaringen btw )
Zoals het zou moeten per brief
Je computer kan stuk zijn,
Je hebt een ander Email adres
Je kan is het ziekenhuis liggen
Of misschien al paar maanden dood en begraven zijn