Fagron
TIP
Re: Fagron
@gpv, zo komde toch niet ver van mijn faire waarde van 28 EUR uit hé Met 30 EUR zou ik zeer zeker kunnen leven!
het is en zal toch een gok blijven.
Bij mij jeukt het ook, vooral om mijn verlies wat te dempen.
Bij mij jeukt het ook, vooral om mijn verlies wat te dempen.
Op wat zijn die faire waarden gebaseerd? Kasstromen die te fel teruggaan in het verleden? Zelfs de vrije kasstroom uit H1 2015 is te positief om te extrapoleren. Strengere terugbetalingsregels in de VS werden slechts voelbaar midden in Q2. Ook de Braziliaanse economie is sindsdien nog verder weggezakt, net als de munt.
We zijn vertrokken turbos gekocht. Iedere cent erbij bij fagron 20 euro bij piet. Hopelijk komt dit goed. Onderliggende prijs 19 20. Spannend om te zien in ieder geval.
Het tweede geval.molenveld schreef:Wanneer zo'n overname wordt aangekondigd, hoe lang duurt het dan doorgaans voor het aandeel effectief van de beurs verdwijnt?
Of vliegt bij aankondiging de koers meteen richting de overnameprijs zodat je je aandelen quasi onmiddellijk kan verkopen?
Het gaat om een rationele beslissing, niet om een emotionele. Gezondheidsproblemen hebben hier niks mee te maken. En als de koers met 20% zou zakken dan zal ik er geen boterham minder om moeten eten. Over erfgenamen hoef ik mij geen zorgen te maken.optibear schreef:@ Gvp: laat je je niet teveel leiden door je emoties als gevolg van je medische situatie? Behalve als je single bent en kinderloos, heb je toch erfgenamen? En anders kan je je geld nog altijd geven aan een goed doel maar speculeren op Fagron noem ik geen goed doel.
Thrombogenics is een heel ander verhaal, veel meer risico's qua bedrijfsactiviteiten, niet te vergelijken met Fagron. Overnamebedragen zijn m.i. nog steeds waanzinnig hoog in de sector.optibear schreef:En nog iets: het is niet omdat Fagron te koop staat, dat het verkocht raakt. Thrombo al vergeten? Die wilden zichzelf ook verkopen doch ze vonden geen zot die zotte prijzen wou betalen en ik heb de indruk dat de lucht een beetje aan het ontsnappen is uit de pharma en biotechhype. In mijn ogen meer dan terecht overigens.
Kasstromen idd moeilijk te voorspellen momenteel. Management neemt wel initiatieven om de omzet en winstgevendheid op te krikken. Mijn ervaring is wel dat overnames in de farmasector weinig van doen hebben met de kasstromen die worden gegenereerd. Kijk maar naar de overname van Pharmedium.jens_dev schreef:Op wat zijn die faire waarden gebaseerd? Kasstromen die te fel teruggaan in het verleden? Zelfs de vrije kasstroom uit H1 2015 is te positief om te extrapoleren. Strengere terugbetalingsregels in de VS werden slechts voelbaar midden in Q2. Ook de Braziliaanse economie is sindsdien nog verder weggezakt, net als de munt.
Aandelenportefeuille netto met 1290% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,4% (tem 22 nov '24)
Momenteel: 31% Rapid7, IVU, WTW; 69% cash
Vergeet uw onderschrift niet aan te passen gpv1. Good luck vooral met de gezondheid hopelijk is het niet erg. Net iets belangrijker dan fagron.
Ik zie dat uw footer aangepast is.gpv1 schreef:Dit bericht is géén koopadvies!
Ben bezig al mijn aandelen uit mijn portefeuille te verkopen en in te ruilen voor Fagron. Ik ga ervan uit dat de kans dat er een overname komt 80% is en dat de overnameprijs wel eens fors hoger zou kunnen zijn dan de intrinstieke waarde (mijn eigen subjectief oordeel) van €23 per aandeel. Ik ga nu uit van een potentieel overnamebedrag van rond de €30 per aandeel. Gezien de hoge schuldgraad en dus een verhoogde kans op een kapitaalsverhoging met serieuze verwatering van het aandeel tot gevolg, denk ik dat Fagron met zijn rug tegen de muur staat en bijna niet anders kan dan het bedrijf te verkopen. (om nog maar te zwijgen van een mogelijke verdere forse koersdaling indien er geen overnamedeal komt) Dingen waar Ger van Jeveren en Marc Coucke niet op zullen zitten wachten.
Als Fagron niet wordt overgenomen dan zal ik wellicht wel wat verlies moeten slikken.
Pharmedium, een bedrijf met activiteiten die aansluiten bij deze van Fagron en wiens fundamentals opvallende gelijkenis vertonen met deze van Fagron, werd recent voor maar liefst $2.6 miljard verkocht aan AmerisourceBergen. De deal kwam ook ter sprake tijdens de laatste conference call van Fagron, waarbij CFO Jan Peeters het volgende zei: "... and on Pharmedium, we have seen that acquisition, obviously, with great interest, and I think our conclusion is that this underpins that the market, which we invested in already since January ’14, let’s say the sterile outsourcing 503B market in the US, is very promising, given the multiple which has been paid for PharMEDium, I think just underpins the upside potential of that market, and that for us is the most important message out of this trade sale which we have seen this week."
Pharmedium
omzet 2014: $374 mio
omzet 2013: $293 mio
omzet 2012: $207 mio
fcf 2014: $23.6 mio
fcf 2013: $36.8 mio
fcf 2012: $15.5 mio
nettoschuld: $495 mio
Gespreide instap of direct all in?
Jhn,
1 aankooporder met deeluitvoeringen.
1 aankooporder met deeluitvoeringen.
Aandelenportefeuille netto met 1290% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,4% (tem 22 nov '24)
Marc Coucke zou al niet betrokken zijn bij een mogelijke overname, volgens artikel van persbureau AFN. Dateert van 9 oktober.
De Belgische miljardair Marc Coucke is in ieder geval niet betrokken bij het proces, aldus Van Jeveren tegen het ANP. Onlangs bleek dat Coucke zijn belang in Fagron heeft vergroot, waarmee hij de op een na grootste aandeelhouder van de onderneming is. ,,Ik spreek de heer Coucke zelden. Fagron heeft gemerkt dat hij een aandelenpercentage heeft. We hebben niet gesproken over het aandelenbelang'', aldus de bestuurder.
http://www.iex.be/Nieuws/ANP_ANP-091015 ... eders.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
De Belgische miljardair Marc Coucke is in ieder geval niet betrokken bij het proces, aldus Van Jeveren tegen het ANP. Onlangs bleek dat Coucke zijn belang in Fagron heeft vergroot, waarmee hij de op een na grootste aandeelhouder van de onderneming is. ,,Ik spreek de heer Coucke zelden. Fagron heeft gemerkt dat hij een aandelenpercentage heeft. We hebben niet gesproken over het aandelenbelang'', aldus de bestuurder.
http://www.iex.be/Nieuws/ANP_ANP-091015 ... eders.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
2000 euro. Gpv1 ben je ze allemaal aan het opkopen. Man man man. Crazy. Turbos stijgen 34 en 22 pct op 1 dag.
Mort me bedwingen om niet te verkopen. Man man man dit is waanzin
Mort me bedwingen om niet te verkopen. Man man man dit is waanzin
Verkoop alles maar. Op jouw leeftijd is €2000 een mooie som. Als er geen deal komt kan je een pak verliezen ipv winnen.
Denk dat jullie gelijk hebben. Niet teveel willen. Ga er eens over nadenken tijdens het +kaarten+ vanavond zoveel op 1 dag heb ik bij kaarten nooit. Verdiend. Verrevan Man man man ben er nog niet goed van. Maar nu naar de sportklub. Gaan ze nooit geloven. Man man man.