Fagron
TIP
Re: Fagron
Mijn obligatie houd ik ook aan. Mijn aandelen heb ik verkocht met verlies.reteiP schreef:Ik houd gewoon de obligatie tot eindvervaldag in juli 2017.
Door die aan 82% te kopen is dat een rendement dat zelfs te mooi is voor aandelen.
Het aandeel laat ik links liggen, zo'n hoge hefboom is te riskant.
Ga er vanuit dat die 12 euro een tijdelijke piek was.
Heb een deeltje verkocht en hoop aan lager terug te kopen.
Heb een deeltje verkocht en hoop aan lager terug te kopen.
Toen het slecht ging met Fagron was dit topic een hit.
Nu het weer (veel) beter gaat is hier muisstil.
Gelukkig heb ik niet gepanikeerd en op gepaste tijden bijgekocht.
Na de opkuis zie ik toch een mooie toekomst voor mijn aandeeltjes van Fagron.
Nu het weer (veel) beter gaat is hier muisstil.
Gelukkig heb ik niet gepanikeerd en op gepaste tijden bijgekocht.
Na de opkuis zie ik toch een mooie toekomst voor mijn aandeeltjes van Fagron.
Eindelijk eens echt goed nieuws.
Prima cijfers in lijn met verwachtingen en zelfs iets beter.
Us site bolt goed en een kleine overname.
Prima cijfers in lijn met verwachtingen en zelfs iets beter.
Us site bolt goed en een kleine overname.
Adem pauze op 13 euro
Fagron is echt uit de miserie.
dividend is terug
overname(s)
fabriek in the works
koers gaat hoger en hoger: 14,5 vandaag
waren zwarte tijden maar door te blijven zitten en bij te kopen wordt dit nog een zeer mooi verhaal
dividend is terug
overname(s)
fabriek in the works
koers gaat hoger en hoger: 14,5 vandaag
waren zwarte tijden maar door te blijven zitten en bij te kopen wordt dit nog een zeer mooi verhaal
deze phoenix heeft vandaag 0,10 euro uitgekeerd
Moest ge u afvragen waarom Fagron vandaag +8% gaat
Bron bolero:
Bron bolero:
KBC Securities enthousiast over Fagron
Het aandeel Fagron is de grootste stijger op Euronext Brussel. De beurswaarde van het bedrijf neemt daardoor de kaap van 1 miljard euro.
KBC Securities trekt het koersdoel op tot 16,50 euro en raadt aan het aandeel te kopen. 'Na de turbulente jaren 2015-2016 is voor Fagron een nieuw tijdperk begonnen. Een tijdperk van versnelde groei', klinkt het.
Het beurshuis trekt de verwachtingen voor de organische omzetgroei (exclusief wisselkoersschommelingen) in alle markten - Europa (+4%), Zuid-Amerika (7,5%) en de VS (15%) - op.
Dé groeimotor in de komende jaren wordt de nieuwe fabriek in de VS (Wichita) waar Fagron in opdracht van ziekenhuizen steriele bereidingen zal maken. Denk daarbij aan voorgevulde injectiespuiten en de bereiding van dialyseproducten. De site die intussen is opgestart zal binnen drie à vijf jaar voor 100 miljoen dollar extra omzet zorgen. De analist merkt voorts op dat de overname van Humco synergieën zal creëren.
In Zuid-Amerika (goed voor bijna een kwart van de omzet) is Fagron dankzij overnames opgeklommen tot de nummer 1 in Brazilië, dat het innovatieve hart is van de hele groep. Fagron legt er zich toe op life style producten' zoals antiverouderingscrèmes, dieetpillen en producten tegen haarverlies. Het heeft er 300 innovaties in de pijplijn die het ook in andere regio's zal lanceren.
Volgens KBC Securities heeft Fagron nog ruimte om bijkomende overnames te doen. 'Fagron slaagt erin de schulden snel af te bouwen', klinkt het. Eind dit jaar zal de verhouding tussen nettoschulden en ebitda vermoedelijk zakken tot 2,1 terwijl het bedrijf een maximum van drie vooropstelt.
Voor 2018 rekent KBC Securities op 462 miljoen euro omzet en 58 miljoen euro nettowinst.
Marc Coucke ziet zijn vermogen weer toenemen, zeker met die koersexplosie van Mithra dit jaar.
Ik ben benieuwd of het hem zal lukken om van Anderlecht weer een Europese topclub te maken, maar die centen kunnen wel helpen natuurlijk.
Ik ben benieuwd of het hem zal lukken om van Anderlecht weer een Europese topclub te maken, maar die centen kunnen wel helpen natuurlijk.
Volgens Kepler Cheuvreux vandaag zit Fagron op een oorlogskas van €250 miljoen. Die hebben de balans nog niet bekeken zeker? Nettoschuld van €236 miljoen eind vorig jaar.
Aandelenportefeuille netto met 1290% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,4% (tem 22 nov '24)
Momenteel: 31% Rapid7, IVU, WTW; 69% cash
Momenteel: 31% Rapid7, IVU, WTW; 69% cash
Ze vinden blijkbaar dat die schuld weer verder kan worden opgepompt.
Gezien de lessen uit het verleden, denk (en hoop) ik dat Fagron hierbij toch wel enige voorzichtigheid aan de dag gaat leggen.
Al met al een mooi herstelverhaal. Ik heb spijt dat ik niet ben ingestapt een paar jaar geleden...
winstnemingen bij Fagron vandaag?
Is vandaag gewoon uit zijn vlagpatroon gevallen, daar liggen veel stoplossen.
Heeft voorlopig steun gevonden op het 20 daags gemiddelde = blauwe lijn.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Overweeg in te stappen, lijkt me op langere termijn een goede play en de hoge rentelasten gaan stelselmatig minder wegen op de cash flow, zij het door een hogere FCF door overnames of door schuldafbouw https://seekingalpha.com/article/421541 ... 26-percent
Net nog eens de reultaten bekeken en gelezen en moet zeggen Fagron is er terug!
Het zag er toch even slecht uit, maar de juiste mensen hebben op het kunnen oplossen, waarvoor dank!
Stond serieus in het rood, maar daar is niks meer van te merken.
Kijk uit naar de toekomst.
Het zag er toch even slecht uit, maar de juiste mensen hebben op het kunnen oplossen, waarvoor dank!
Stond serieus in het rood, maar daar is niks meer van te merken.
Kijk uit naar de toekomst.