Familiale verzekering
TIP
Weet welk ziekenfonds echt bij u past! Vergelijk gratis de verschillende ziekenfondsen.
Re: Familiale verzekering
Als de syndicus de enige bewoner van de gelijkvloerse verdieping is, dan is hij er wel verantwoordelijk voor.
In alle andere gevallen zijn het de bewoners van de gelijkvloerse verdieping. Indien er geen gelijkvloerse bewoning is, zijn het de bewoners van de 1e verdieping.
Wat je betaald toch gemeenschappelijke kost juist o.a. daarvoor?annetje schreef: ↑5 februari 2018, 09:13Als de syndicus de enige bewoner van de gelijkvloerse verdieping is, dan is hij er wel verantwoordelijk voor.
In alle andere gevallen zijn het de bewoners van de gelijkvloerse verdieping. Indien er geen gelijkvloerse bewoning is, zijn het de bewoners van de 1e verdieping.
Port: 48% IWDA /8% CEMU /16% ZPRS/ 8% EMIM / 20% cash
Er is een groot verschil tussen een syndicus, die alleen het beheer doet (= facturen betalen, inkomsten krijgen van de bewoners,...) en een conciërge.
Als die laatste er is, dan is die persoon verantwoordelijk voor o.a. het ruimen van de sneeuw.
De syndicus kan ergens helemaal anders wonen. Zelfs een andere gemeente/stad. Die gaat 's morgens niet langs alle gebouwen rijden om overal sneeuw te ruimen.
Dus als er geen conciërge is, dan zijn het de bewoners van de gelijkvloerse verdieping die verantwoordelijk zijn. Is dat niet bewoond, dan een verdieping hoger.
Als die laatste er is, dan is die persoon verantwoordelijk voor o.a. het ruimen van de sneeuw.
De syndicus kan ergens helemaal anders wonen. Zelfs een andere gemeente/stad. Die gaat 's morgens niet langs alle gebouwen rijden om overal sneeuw te ruimen.
Dus als er geen conciërge is, dan zijn het de bewoners van de gelijkvloerse verdieping die verantwoordelijk zijn. Is dat niet bewoond, dan een verdieping hoger.
Ha, weer wat bijgeleerd. Het is dus voldoende dat iemand in de familiekring of kennissenkring een verzekering heeft om verzekerd te zijn?ludo schreef: ↑5 februari 2018, 07:55 Inderdaad niet leuk. Als je dan iemand kent die een familiale verzekering heeft, kan je aan hem vragen of hij dat op hem wil nemen, en dat hij als voetganger je spiegel er afgelopen heeft. Zijn familiale verzekering betaald dan de kosten, onder aftrek van de franchise.
Familie met dezelfde naam, die zgz. schade veroorzaakt bij iemand met ook dezelfde naam gaat beetje opvallen,als je dat systeem wil gebruiken. Lijkt beetje te simpel. Iemand uit je vriendenkring zal niet zo opvallen.Cronos schreef: ↑5 februari 2018, 12:40Ha, weer wat bijgeleerd. Het is dus voldoende dat iemand in de familiekring of kennissenkring een verzekering heeft om verzekerd te zijn?ludo schreef: ↑5 februari 2018, 07:55 Inderdaad niet leuk. Als je dan iemand kent die een familiale verzekering heeft, kan je aan hem vragen of hij dat op hem wil nemen, en dat hij als voetganger je spiegel er afgelopen heeft. Zijn familiale verzekering betaald dan de kosten, onder aftrek van de franchise.
Tjah... je komt mss ook vaker bij je familie dus er kan vaker wat misgaan.
Euh volgens mij is dit nog altijd verzekeringsfraude.. Wat je hier doet is eigenlijk gewoon liegen tegen je verzeraar. Volgens mij gebeurt dat ook frequent en vreemd dat verzekeringsbedrijven dit niet grondiger controleren.Cronos schreef: ↑5 februari 2018, 12:40Ha, weer wat bijgeleerd. Het is dus voldoende dat iemand in de familiekring of kennissenkring een verzekering heeft om verzekerd te zijn?ludo schreef: ↑5 februari 2018, 07:55 Inderdaad niet leuk. Als je dan iemand kent die een familiale verzekering heeft, kan je aan hem vragen of hij dat op hem wil nemen, en dat hij als voetganger je spiegel er afgelopen heeft. Zijn familiale verzekering betaald dan de kosten, onder aftrek van de franchise.
Niet alleen is dit een poging tot fraude, maar het zal ook niet lukken, want:
De verzekeraar gaat dan het geld proberen te recuperen bij diegene die jij als aansprakelijke opgeeft.
Daarom dat, zoals eerder aangehaald, de vrijstelling ook werd ingevoerd. Zo recupereert de verzekeraar al een deel van de misbruiken zonder inspanningen te moeten doen. Hij schuift nl. de kost van ingecalculeerde misbruiken door naar het geheel van de verzekerden en rechtmatig gedupeerden.
En ik hoop ook dat mijn opmerkingen volgend op de "frauduleuze" opmerking (die niet van mij komt) gelezen werden zoals ze bedoeld waren: ironisch/sarcastisch (afhankelijk hoe het onderwerp ze opvat).
Hoezo... daar betalen ze toch verzekeringsgeld voor?!?
Dit is fraude, met waarschijnlijk nog valsheid in geschriften en een reeks andere wetsovertredingen erbij.ludo schreef: ↑5 februari 2018, 07:55 Inderdaad niet leuk. Als je dan iemand kent die een familiale verzekering heeft, kan je aan hem vragen of hij dat op hem wil nemen, en dat hij als voetganger je spiegel er afgelopen heeft. Zijn familiale verzekering betaald dan de kosten, onder aftrek van de franchise.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.