Favoriete 5 voor 2017
TIP
Re: Favoriete 5 voor 2017
Er moet toch eentje met verlies zijn:
Ageas: - 7,50
Ahold: - 3,86
Shell: - 8,95
AB Inbev: +6,73
Arcadis: +13,98
Ageas: - 7,50
Ahold: - 3,86
Shell: - 8,95
AB Inbev: +6,73
Arcadis: +13,98
Update einde van de maand
Ageas: - 4,74 (bijgekocht, indien niet bijgekocht - 8,1%)
Ahold: - 7,70 (bijgekocht, indien niet bijgekocht -11,2%)
Shell: - 10.80
AB Inbev: 0,0
Arcadis: +16,52
Hopen op beterschap dan maar ... zal niet voor 2017 zijn denk ik, conservatieve keuzes tot dusver niet de goede keuzes
Ageas: - 4,74 (bijgekocht, indien niet bijgekocht - 8,1%)
Ahold: - 7,70 (bijgekocht, indien niet bijgekocht -11,2%)
Shell: - 10.80
AB Inbev: 0,0
Arcadis: +16,52
Hopen op beterschap dan maar ... zal niet voor 2017 zijn denk ik, conservatieve keuzes tot dusver niet de goede keuzes
1. Cardinal Health +6,1%
2. Moury Construct +2,9%
3. Elia +3,7%
4. Agfa Gevaert +20,6%
5. Cash +0%
Gemiddeld +6,66%
De eerste 3 betaalden mooie dividenden maar de dollar verloor zo'n 9% dus CAH staat eigenlijk eerder op verlies.
2. Moury Construct +2,9%
3. Elia +3,7%
4. Agfa Gevaert +20,6%
5. Cash +0%
Gemiddeld +6,66%
![Evil >:D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/evil.gif)
De eerste 3 betaalden mooie dividenden maar de dollar verloor zo'n 9% dus CAH staat eigenlijk eerder op verlies.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Vind het altijd vreemd dat mensen het gemiddelde van percentages nemen... Dat zegt toch helemaal niets? Ik kan een item hebben van 1 € dat 500% is gestegen en iets van 1000 € dat 1% is gestegen. Leuk gemiddelde maar wel niet de realiteit.
Waarom niet som van inbreng, som van huidige waarde en tussen die getallen de stijging/daling berekenen?
Omdat dat niets zegt. Je draait het zelf een beetje om.
Dat gemiddelde laat toe om te vergelijken met de prestatie van een index over dezelfde periode.StevenB schreef: ↑30 juni 2017, 12:37Vind het altijd vreemd dat mensen het gemiddelde van percentages nemen... Dat zegt toch helemaal niets? Ik kan een item hebben van 1 € dat 500% is gestegen en iets van 1000 € dat 1% is gestegen. Leuk gemiddelde maar wel niet de realiteit.
Waarom niet som van inbreng, som van huidige waarde en tussen die getallen de stijging/daling berekenen?
BEL20 ging in dezelfde periode exact ook 6,7% hoger.
Dus mijn tips overachieven de index wel maar door de cashpositie komt ik op hetzelfde.
Als ik m'n voorbeeld van hierboven neem kan ik zeggen dat ik een gemiddelde stijging heb van 250,5% of ik kan zeggen dat de waarde van m'n port 1.39% is gestegen.
Is dan het laatste niet het meest realistische?
Is dan het laatste niet het meest realistische?
Denk dat het vanzelfsprekend is dat de 5 tips als equal weight gegeven worden indien niet anders vermeld.
Ah domme opmerking van mezelf maw, zo zie je maar hoeveel ik nog moet leren. Merci voor verduidelijking.
Aangezien ik dan toch goed bezig ben ga ik nog een domme vraag stellen maar als je wil vergelijken met de BEL20 en je geeft een lijstje waar een US stock in zit. Ben je dan geen appelen met peren aant vergelijken?
Het omgekeerde zou natuurlijk nog slechter zijn met 3/4 Belgische aandelen
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
En SP500 geeft een vergelijkbare 6 à 7%
De bedoeling van dit topic is gewoon aan het begin van het jaar aan te geven welke 5 aandelen jij denkt dat het goed zullen doen dit jaar. Het heeft geen zin om tussentijdse resultaten en/of een gemiddeld rendement te publiceren. Het gaat er ook zelfs niet noodzakelijk om het grootste rendement neer te zetten. En de 5 favoriete aandelen zullen voor de meesten wel kaderen in een veel bredere portefeuille.
Tja kan zijn .Ik heb echter geen boodschap aan virtuele spelletjes .Ik wil net aantonen dat je met 5 aandelen-in mijn geval holdings-een tamelijk gespreide en defensieve belegging kan doen zonder dat daar veel studiewerk aan te pas komt én die beter doet dan de brede markt;ik zit stuk voor stuk zwaar in m'n 5 favorieten en die maken 75% van m'n port . Bovendien is niks mis met het tussentijds rendement te publiceren.sintorama schreef: ↑30 juni 2017, 15:14 De bedoeling van dit topic is gewoon aan het begin van het jaar aan te geven welke 5 aandelen jij denkt dat het goed zullen doen dit jaar. Het heeft geen zin om tussentijdse resultaten en/of een gemiddeld rendement te publiceren. Het gaat er ook zelfs niet noodzakelijk om het grootste rendement neer te zetten. En de 5 favoriete aandelen zullen voor de meesten wel kaderen in een veel bredere portefeuille.
![Roll Eyes ::)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/rolleyes.gif)
Heb zelf geen top 5 gegeven maar kan wel melden dat bij mij Bollore en zijn aanverwante holdings duidelijk met stip op 1 staan. Bij mij wisselen de posities nog al eens in de loop van het jaar. Ook Gbl ben ik aan het opbouwen.
Voor Berkshire Hathaway wacht ik op de correctie in de USA (indien ze er niet komt vanwege zeer goede resultaten van de bedrijven stap ik alsnog in) . De dollar is wel in ieder geval al terrein aan het verliezen.