Federale Arizona-regering
Re: Federale Arizona-regering
Ze noemen vooral de regulitis en de voortdurend veranderende condities. Dat is nog wat anders.vortex schreef: ↑19 maart 2025, 18:12De economische realiteit dat bedrijven het afbollen op locaties waar het te duur is om te produceren zegt je niks? Nee, bedrijven en hun aandeelhouders zijn kapitalistisch, niet communistisch en daarom mogen ze kapot of weg belast worden hé, dat ze de basis zijn van onze welvaart en sociale zekerheid zullen we maar negeren of ontkennen. Het probleem is niet dat er te weinig belastingen worden betaald in België, wel dat er veel te veel geteerd op de verdiensten van anderen. Bedrijven zitten hier al met te hoge loonlasten en energiekosten, daar nog een extra schep belastingen op doen gaat echt niet helpen om de tewerkstelling te behouden, laat staan te verhogen. Maar dat is wellicht ook niet de doelstelling van onze linkse makkers, die vechten al jaren voor meer passiviteit, hogere uitkeringen, minder werken, meer OCMW, meer bepampering, meer belasten...
En waarom moet altijd alles op een hoop? Ik ben helemaal geen voorstander van "meer passiviteit, hogere uitkeringen, minder werken, meer OCMW, meer bepampering".
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ik denk dat je onderschat hoe die afgunstideologie de breinen corrumpeert. Je merkt het ook hier, als je de mensen probeert weg te lokken van de kudde kijken ze je verbaasd aan. Ondanks de stijgende populariteit van Twitter zijn er nog steeds hordes 'stemgerechtigden' die zich beperken tot wat de gesubsidieerde media hen inlepelen.vortex schreef: ↑19 maart 2025, 18:35Ja, andermans geld of geld dat er niet is uitdelen met een hoop grootse maar loze beloftes erbij maakt je natuurlijk meer populair dan de tering naar de nering zetten, toch moet dat zo nu en dan eens gebeurenCarpeNoctem schreef: ↑19 maart 2025, 18:13We hebben in de Belziek nu éénmaal die vermadelijde coalitieregeringen vandoen, maar het is toch maar weer een heel mager beestje dat ze uit de brand hebben weten te slepen.
De N-VA stemmers zijn in twee grote groepen in te delen, de Vlaams-nationalisten die meer bevoegdheden voor de gewesten willen en de meer rechtsen die minder overheid en lagere belastingen willen. Akkoord dat er weinig manoeuvreerruimte was na het Vivaldicircus maar toch. Beide groepen blijven op hun honger.

Het is hopeloos

A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Klopt. Heb dit ook al aangekaart.
Het regeerakkoord vermeldt een bijzondere regeling voor aandelenpakketten van min. 20% in een vennootschap. Men noemt dit in het regeerakkoord een “aanmerkelijk belang”. Een meerwaarde die daarop wordt gerealiseerd is slechts belastbaar tegen 10% voor zover de meerwaarde minstens tien miljoen euro bedraagt. Onder die grens geldt de volgende regeling:
Meerwaarde tot 1.000.000 euro: vrijstelling
Meerwaarde tussen 1.000.000 en 2.500.000 euro: tarief van 1,25%
Meerwaarde tussen 2.500.000 en 5.000.000 euro: tarief van 2,50%
Meerwaarde tussen 5.000.000 en 10.000.000 euro: tarief van 5%.
Dit is voor mij één van de onbegrijpelijke dingen uit dit regeerakkoord en ik hoop dat dit zal sneuvelen.
Als er dan zo'n meerwaardebelasting per se moet komen, maak het dan voor iederen gelijk of nog liever zelfs progressief.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Ik wist niet dat dit forum een fotoalbum was voor foto’s zonder tekst

Mooie foto trouwens, BDW tussen de groten der aarde

Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Bwa ... dat vind ik nogal kort door de bocht. Ik was/ben N-VA stemmer, maar voel mij toch niet aangesproken om tot één van die 2 groepen van jou te behoren.CarpeNoctem schreef: ↑19 maart 2025, 18:13 De N-VA stemmers zijn in twee grote groepen in te delen, de Vlaams-nationalisten die meer bevoegdheden voor de gewesten willen en de meer rechtsen die minder overheid en lagere belastingen willen.
Belfius investeert in defensie aandelen binnen de navo landen.
Als een Belgische overheidsbank daarin gaat investeren, lijkt dat mij een mooi moment om daar uit te stappen. Of zie ik dat verkeerd?
Als een Belgische overheidsbank daarin gaat investeren, lijkt dat mij een mooi moment om daar uit te stappen. Of zie ik dat verkeerd?
inderdaad NVA, 2 groepen; 2 domme bartje-believers (stoere pintendrinkers) en de rechtse ondernemers. In feite 2 tegengestelde groepen. De ene groep kloot den andere; maar die andere hebben het niet door. Bartje wordt nu natuurlijk fictief vervangen door driftkikker van peel.EarthNvstr1 schreef: ↑19 maart 2025, 19:45Bwa ... dat vind ik nogal kort door de bocht. Ik was/ben N-VA stemmer, maar voel mij toch niet aangesproken om tot één van die 2 groepen van jou te behoren.CarpeNoctem schreef: ↑19 maart 2025, 18:13 De N-VA stemmers zijn in twee grote groepen in te delen, de Vlaams-nationalisten die meer bevoegdheden voor de gewesten willen en de meer rechtsen die minder overheid en lagere belastingen willen.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Belfius is van de overheid maar is in mijn ogen nog niet hetzelfde als de overheid; denk dat je het eerder als een oranje licht moet zien en niets als donkerrood.

Make Spaargids " Great Again ! "
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Ik ken veel NVA stemmers en wat me telkens bij hun opvalt is dat de meesten niet tevreden zijn over hun beleid, Vlaanderen ( soms gemeentelijk/ provinciaal ) en nu ook federaal ) de meesten een grondige hekel hebben aan allochtonen maar ze voornamelijk bij NVA blijven omdat de andere partijen het al heel hun leven slecht(er) hebben gedaan en velen niet op VB willen stemmen omwille van het stigma.Lukske schreef: ↑Gisteren 12:35inderdaad NVA, 2 groepen; 2 domme bartje-believers (stoere pintendrinkers) en de rechtse ondernemers. In feite 2 tegengestelde groepen. De ene groep kloot den andere; maar die andere hebben het niet door. Bartje wordt nu natuurlijk fictief vervangen door driftkikker van peel.EarthNvstr1 schreef: ↑19 maart 2025, 19:45
Bwa ... dat vind ik nogal kort door de bocht. Ik was/ben N-VA stemmer, maar voel mij toch niet aangesproken om tot één van die 2 groepen van jou te behoren.
voorheenCP1234 schreef: ↑Gisteren 18:55Belfius is van de overheid maar is in mijn ogen nog niet hetzelfde als de overheid; denk dat je het eerder als een oranje licht moet zien en niets als donkerrood.![]()
Finny10 schreef: ↑Gisteren 19:25OK oranje is waarschijnlijk genuanceerder.voorheenCP1234 schreef: ↑Gisteren 18:55
Belfius is van de overheid maar is in mijn ogen nog niet hetzelfde als de overheid; denk dat je het eerder als een oranje licht moet zien en niets als donkerrood.![]()
Maar ik denk dat er toch al veel in die prijzen verwerkt zit als ik zo naar die defensie bedrijven kijk.
Er zijn natuurlijk 2 mogelijkheden.
1. Belfius wordt door de regering die kant op gestuurd. Dan ga ik direct over van oranje op rood.
2. Belfius wil ze alsnog even snel in zijn fondsen bij de particuliere klanten stoppen en onder het mom van zo'n stijging mogen jullie niet missen. Dan staat bij mij oranje op het punt rood te worden.
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Finny10 schreef: ↑Gisteren 19:33Ik denk dat je beide redeneringen zowel juist als fout zijn. Het is niet omdat een bank pushed naar een bepaalde sector en een bepaalde overheid ook dat er fundamenteel iets mis is met die sector, anderzijds denk ik dat een sector die zo "gehyped" wordt als de defensie sector momenteel zeker geen aanrader is om aan te kopen. Enerzijds zit de hype al lang in de koers, anderzijds is het nog maar een vraag of de toekomst daadwerkelijk zo mooi ( of in dit geval erg ) gaat zijn als iedereen momenteel laat geloven.Finny10 schreef: ↑Gisteren 19:25
OK oranje is waarschijnlijk genuanceerder.
Maar ik denk dat er toch al veel in die prijzen verwerkt zit als ik zo naar die defensie bedrijven kijk.
Er zijn natuurlijk 2 mogelijkheden.
1. Belfius wordt door de regering die kant op gestuurd. Dan ga ik direct over van oranje op rood.
2. Belfius wil ze alsnog even snel in zijn fondsen bij de particuliere klanten stoppen en onder het mom van zo'n stijging mogen jullie niet missen. Dan staat bij mij oranje op het punt rood te worden.![]()
Persoonlijk denk ik alvast dat er weinig toekomst in zit die al niet in de koers van momenteel verrekend is, daarom zou ik misschien een "hold" nog wel aanraden tenzij je iets beter in de pipeline hebt maar een "buy" zou ik zeker afraden.
-
- Full Member
- Contacteer:
Met al die zuurpruimen hier zou je het niet denken maar Belgie staat toch mooi op de 14e plaats van 147.
Nu gaan diezelfde zuurpruimen zeggen dat Nederland veel hoger staat
.
De US waren vorig jaar al uit de top 20 getuimeld, en met Trump zijn ze nog verder gezakt
World’s 20 happiest countries in 2025
1. Finland
2. Denmark
3. Iceland
4. Sweden
5. Netherlands
6. Costa Rica
7. Norway
8. Israel
9. Luxembourg
10. Mexico
11. Australia
12. New Zealand
13. Switzerland
14. Belgium
15. Ireland
16. Lithuania
17. Austria
18. Canada
19. Slovenia
20. Czech Republic
Nu gaan diezelfde zuurpruimen zeggen dat Nederland veel hoger staat

De US waren vorig jaar al uit de top 20 getuimeld, en met Trump zijn ze nog verder gezakt

World’s 20 happiest countries in 2025
1. Finland
2. Denmark
3. Iceland
4. Sweden
5. Netherlands
6. Costa Rica
7. Norway
8. Israel
9. Luxembourg
10. Mexico
11. Australia
12. New Zealand
13. Switzerland
14. Belgium
15. Ireland
16. Lithuania
17. Austria
18. Canada
19. Slovenia
20. Czech Republic
Trumps MAGA = MAPA: Make America Poor Again
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/