Federale Arizona-regering
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Re: Federale Arizona-regering
Da's dan ook wel weer wat overdreven. In mijn afdeling (± 80 medewerkers) hebben er een dertigtal de piketten getrotseerd en gewerkt, een dertigtal zagen het niet zitten om door die haag vakbonders te gaan en hebben één of ander verlof genomen. Dus een twintigtal stakers. Waarvan ongeveer de helft collega's die hun verlofkalender al voor het ganse jaar gepland hebbenvortex schreef: ↑1 april 2025, 09:02In de industrie hebben alleen de vakbondsafgevaardigden gestaaktCarpeNoctem schreef: ↑31 maart 2025, 19:48 Bij ons is het grosso modo gelopen zoals ik verwachtte. De collega's van de vroege ploeg zijn een half uur tegengehouden door de piketten totdat HR is tussengekomen. De andere (meer volkrijke) ploegen durfden ze niet meer tegenhouden. In de loop van de dag raakten de braadworsten en het bier op en je kunt Lucy Loes toch ook maar zoveel keer door de luidsprekers laten schallen. Het piket is gestopt, en ik vermoed dat ze niet meer gaan terugkeren tegen 22u, dus de nachtploeg gaat gewoon kunnen aan het werk gaan.

En zoals eerder gezegd:
Kassa kassa, en iedereen tevreden. De leidinggevende kan zeggen dat zijn afdeling geen stakers kent, de vakbonden kunnen beweren dat hun staking gesteund wordt door de collega's, en de collega's hebben een vetbetaalde dag achter de rug. Koterijen à la Belgique
Tja, ik had toch ook de indruk dat de overgrote meerderheid van de collega's beseft dat een staking vooral onze werkgever treft, terwijl het eigenlijk de politiekers die gezorgd hebben dat we in deze penibele situatie verzeild zijn geraakt zijn die ze zouden moeten viseren.vortex schreef: ↑1 april 2025, 09:02Bij het personeel is er totaal geen animo om te staken, eerder in tegendeel, de meesten beseffen door zwakke productie van afgelopen jaren en aanstaande tarievenoorlog dat hun bedrijven niet in het goede vaarwater zitten. Om dan nog eens te gaan staken voor het behoud van laksheid in uitkeringen en de privileges van overheidspersoneel...

Kan er trouwens iemand KV laten weten dat de piketten gedaan zijn. Hij is precies ergens blijven plakken

A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20250402_96421425
Iedereen moet besparen, blablabla. De sterkste schouders blablabla.
De enigen die niet moeten besparen zijn ministers.
Iedereen moet besparen, blablabla. De sterkste schouders blablabla.
De enigen die niet moeten besparen zijn ministers.
Bij de kelderende beurzen is de kans groot dat er voor dit jaar niet veel meerwaardetaks ( conner-matrakkentaks ) gaat kunnen betaald worden.
Zeer zeker, beter om nog meer mensen in de armoede te duwen.
Elect a clown, expect a circus. Make America Go Away. En neem die Romeinse Pipo ineens ook maar mee.
-
- Full Member
- Contacteer:
Kan niet beter zijn voor onze aasgieren. Zakken voor de invoering en herstel erna. Kassa, kassa.
Klopt, maar zal van de duur herstel afhangen. Vroeg of laat cashen ze wel.Popkwiskampioen schreef: ↑4 april 2025, 13:22Kan niet beter zijn voor onze aasgieren. Zakken voor de invoering en herstel erna. Kassa, kassa.
Ah ja, hun pensioen moet ook betaald worden, nietwaar. Gratis BESTAAT niet is hun mantra. haha
Elect a clown, expect a circus. Make America Go Away. En neem die Romeinse Pipo ineens ook maar mee.
BDW wil wachten met tegengas tarieven en denkt het te kunnen oplossen door nog meer Trumps A **te likken..
Onderdanig Europa versus onafhankelijk vlaanderen

Onderdanig Europa versus onafhankelijk vlaanderen

- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Juist wel, want de datum waarop ze begint is nog niet vastgelegd, hoe meer de beurzen dalen tegen die datum, hoe beter voor hun !
Make Spaargids " Great Again ! "
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Deze hoort beter thuis in dit topic.
Ik heb wel wat Antwerpse vrienden en door de band genomen zijn die nochtans wat minder volgzaam dan de gemiddelde West-Vlaming. Dus zou het me sterk verwonderen dat zij zich gemakkelijker laten intimideren door wat maffia van de vakbond.
Nu geloof ik er helemaal niets meer van dat jij ergens in de privé werkt.
Een werkgever in de privé die zich gedwee laat gijzelen? En om de 10 uur eens komt checken hoe sommigen van zijn werknemers hard hun best doen om zijn bedrijf kapot te maken?

Mm, 100 km. Toevallig ook een Antwerpenaar?KV schreef: ↑Gisteren 10:03 We wonen blijkbaar op nog geen 100km van elkaar vandaan, maar het is wel een wereld van verschil. tussen hoe ik afgelopen maandag beleefd heb en wat hij allemaal heeft moeten doorstaan
Ik wist dat er wel wat regionale verschillen konden zijn, maar dat het zelfs tussen de provincies zo erg verschillende was , daar staat ik toch van te kijken....![]()
Ik heb wel wat Antwerpse vrienden en door de band genomen zijn die nochtans wat minder volgzaam dan de gemiddelde West-Vlaming. Dus zou het me sterk verwonderen dat zij zich gemakkelijker laten intimideren door wat maffia van de vakbond.
Dit zegt alles over jouw ingesteldheid. Je werkgever als 'de baas' omschrijven? En die kwam maar om de 10 uur eens poolshoogte nemen?
Nu geloof ik er helemaal niets meer van dat jij ergens in de privé werkt.
Een werkgever in de privé die zich gedwee laat gijzelen? En om de 10 uur eens komt checken hoe sommigen van zijn werknemers hard hun best doen om zijn bedrijf kapot te maken?
Treffende omschrijving

A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Het woord baas klinkt wel erg onderdanig en heb ik nooit gebruikt in mijn vroegere beroepsloopbaan. Spreek eerder over collega of zo.
-
- Newbie
- Contacteer:
Je mag het woord ‘baas’ echt niet meer gebruiken, dat is not done.
Ik kan het babyboomers niet kwalijk nemen want in de vorige eeuw werd zo over werkgevers gedacht maar vandaag zijn werknemer en werkgever evenwaardig. Ze mogen blij zijn dat we voor hen willen werken.
Je mag je echt niet zo slaafs en onderdanig opstellen. We leven niet meer in de tijd van Daens.
KV en zijn vakbonden nog wel hoor, voor hen is de baas nog altijd dezelfde vijand van wie ze nog altijd hetzelfde "meer loon voor minder werk" eisen. Dat werknemers en werkgevers een gemeenschappelijk belang hebben in een gezond en rendabel bedrijf is nog niet tot hun doorgedrongen.
Je moet toch ook wel zelf inzien dat je de mooie theorie verkondigt en dat die zeker niet overal in de praktijk wordt omgezet..
Dat er bedrijven zijn die hun werknemers iets extra gunnen omdat ze hen als de motor van hun succes beschouwen, maar dat er ook bedrijven zijn die mensen uitpersen dat het niet mooi meer is. Alsmaar harder werken voor liefst alsmaar minder loon en voordelen.
Het bestaat allemaal.
Dat er bedrijven zijn die hun werknemers iets extra gunnen omdat ze hen als de motor van hun succes beschouwen, maar dat er ook bedrijven zijn die mensen uitpersen dat het niet mooi meer is. Alsmaar harder werken voor liefst alsmaar minder loon en voordelen.
Het bestaat allemaal.
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
Noem eens één bedrijf waar men voor alsmaar minder loon werkt. Het zijn trouwens de sector CAO's die de lonen normen per sector bepalen, bedrijven kunnen daar niet onder. En ook dat alsmaar harder werken is relatief, door automatisatie en betere ergonomie is fysiek werk nu zeker niet zwaarder dan 20 jaar geleden. Wat wel is toegenomen is de mentale werkdruk. Doordat de loonkost zo zwaar doorweegt op het resultaat trachten werkgevers het met minder personeel te doen, dat vergt meer skills, meer tijdsdruk en motivatie. En het klopt dat niet iedereen kan daar mee om kan. Vakbonden zouden beter daarop werken ipv "meer loon voor minder werk" want daarmee los je dat werkdruk probleem niet op. De werkgever zal door hogere loonkost eerder geneigd zijn om het met nog minder personeel te doen en de werknemer zijn job wordt niet lichter door wat meer loon of doordat zijn collega's deeltijds gaan werken, uitvallen of vacatures die niet ingevuld worden of geraken.Destereir schreef: ↑Vandaag 10:02 Je moet toch ook wel zelf inzien dat je de mooie theorie verkondigt en dat die zeker niet overal in de praktijk wordt omgezet..
Het bestaat allemaal.