Federale Arizona-regering
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Federale Arizona-regering

Privatiseren is een kortetermijnoplossing. (Verhofstad zijn resultaten met privatisering zijn geweten vrije energie markt).[/quote]
Je kent duidelijk de staatsstructuur en verantwoordelijkheden inzake ziekte- en invaliditeitsverzekering niet.

En ben je nu voor of tegen privatiseren? En voor of tegen de overheid, wat deze materie betreft? Want je blaast koud en warm tegelijkertijd ...
Dat was juist mijn punt: de ziekenkassen zijn een nutteloze tussenschakel (of "verdieping" in jouw woorden) tussen het RIZIV en de burger.

Je kent noch de staatsstructuur, noch de werking van het RIZIV (en de rol van ziekenkassen daarin).platin schreef: ↑15 april 2025, 11:21 Laat de overheid daar nu net een mooi vb van die verschillende etages zijn.
Gaande van gemeentelijk, naar provincie, gewest, federaal.
En elke ambtenaar doet zijn best, maar de vele regeltjes beletten snel te gaan.
En in dat opzicht is een ziekenfonds al wat efficiënter, of er veel verschillende dienen te zijn is een andere kwestie dan hevel het over naar de staat.

RIZIV is een federale instelling en Ziekte- en invaliditeitsverzekering is een federale materie. Gemeentes, provincies, gewesten ... spelen daar geen enkel rol in.
De regelgeving is ook federaal en "de regeltjes" zijn dezelfde voor een ambtenaar als voor een niet-ambtenaar.
Er moet niks "overgeheveld" worden naar de staat. Het is federale materie. Enkel moeten de nutteloze tussenschakels uitgeschakeld worden want die kosten geld (ziekenkassen werken niet voor niks) en hebben weinig of geen toegevoegde waarde. Het RIZIV kan rechtstreeks de teggemoetkomingen storten op de rekening van de burger.
PS: al mijn opmerkingen gaan over de verplichte RIZIV verzekering. Alle andere aanvullende (en facultatieve) verzekeringen mogen gerust bij ziekenkassen, verzekeringsmaatschappijen enz... blijven. De burger is niet verplicht deze aan te gaan.
Laatst gewijzigd door VincentVega op 15 april 2025, 19:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
De burger moet inderdaad niks.VincentVega schreef: ↑15 april 2025, 14:17
Je kent noch de staatsstructuur, noch de werking van het RIZIV (en de rol van ziekenkassen daarin).![]()
De burger is niet verplicht deze aan te gaan.
En denk niet dat je me de les moet lezen over riziv.
Of ben je nu dan toch de alles betweter.
Trouwens ben je bij de hulpkas of een ziekenfonds aangesloten.
Of is dit weer eens niet van belang in deze.
Roepen, schaf dit af en men bespaard is rap geschreven.
De gevolgen laat je buiten beschouwing.
Een ziekenfonds is nog oke voor de aanvullende verzekering en hoe ga je dit koppelen aan de Riziv.
Als riziv nu nog niet weet wie bvb een hospitalisatie in bezit heeft.(er zou deftig kunnen bespaard worden bij max factuur)
Roepen en de praktijk .....
Misschien ook aan Bartje bezorgen, jammer helaas doet er al 15 jaar niks mee.
Het koppelen van Prive verzekeringen aan Riziv zou al een eerste stap zijn.
Graaiers lezen dit niet graag, zolang het maar over besparen gaat bij een ander.
En dan nog liefst van al bij de zwakkeren in de samenleving.
Estate Guru believer.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Graaiers zijn niet zij die willen besparen, graaiers zijn zij die alsmaar meer willen hebben (van de overheid) zonder er iets voor te doen en die een ander ervoor meer willen laten betalen onder de vorm van meer of hogere belastingen.platin schreef: ↑15 april 2025, 18:00De burger moet inderdaad niks.VincentVega schreef: ↑15 april 2025, 14:17
Je kent noch de staatsstructuur, noch de werking van het RIZIV (en de rol van ziekenkassen daarin).![]()
De burger is niet verplicht deze aan te gaan.
En denk niet dat je me de les moet lezen over riziv.
Of ben je nu dan toch de alles betweter.
Trouwens ben je bij de hulpkas of een ziekenfonds aangesloten.
Of is dit weer eens niet van belang in deze.
Roepen, schaf dit af en men bespaard is rap geschreven.
De gevolgen laat je buiten beschouwing.
Een ziekenfonds is nog oke voor de aanvullende verzekering en hoe ga je dit koppelen aan de Riziv.
Als riziv nu nog niet weet wie bvb een hospitalisatie in bezit heeft.(er zou deftig kunnen bespaard worden bij max factuur)
Roepen en de praktijk .....
Misschien ook aan Bartje bezorgen, jammer helaas doet er al 15 jaar niks mee.
Het koppelen van Prive verzekeringen aan Riziv zou al een eerste stap zijn.
Graaiers lezen dit niet graag, zolang het maar over besparen gaat bij een ander.
En dan nog liefst van al bij de zwakkeren in de samenleving.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
De federale regering wil pensioenen en uitkeringen pas 3 maanden nadat de spilindex overschreden is, indexeren (vrtnws)
Is dit het begin van het einde van de automatische index in België?
Is dit het begin van het einde van de automatische index in België?
Wie de uitgaven in balans wilt brengen met de inkomsten heeft 2 opties:
- uitgaven verlagen
- belastingen verhogen
Graaiers lezen dit niet graag, zolang het maar over belastingen gaat bij een ander.
En dan nog liefst van al bij degene die reeds de meeste belastingen betaalt in de samenleving.
Ik heb een bliksemafleider van het merk Gallagher op het dak van mijn Airbnb in Avoriaz.
Nee, hoe kom je daarbij?
Ik heb een bliksemafleider van het merk Gallagher op het dak van mijn Airbnb in Avoriaz.
Weeral een zoveelste uitholling van het systeem waarvan het doel is de werkende klasse beschermen. De werkende klasse die o zo belangrijk schijnt te zijn voor de NVA. Een mirakel hoe zij nog zoveel stemmen kunnen halen. Doet me een beetje (veel) denken aan Trump. Ook de beschermer van de arbeider. De wereld wordt geregeerd door mooipraters en leugenaars.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
Een systeem wat niet houdbaar is, moet je nu eenmaal wel veranderen.Lukske schreef: ↑16 april 2025, 12:57Weeral een zoveelste uitholling van het systeem waarvan het doel is de werkende klasse beschermen. De werkende klasse die o zo belangrijk schijnt te zijn voor de NVA. Een mirakel hoe zij nog zoveel stemmen kunnen halen. Doet me een beetje (veel) denken aan Trump. Ook de beschermer van de arbeider. De wereld wordt geregeerd door mooipraters en leugenaars.
Wat die Trump toch allemaal niet te weeg brengt héLukske schreef: ↑16 april 2025, 12:57Weeral een zoveelste uitholling van het systeem waarvan het doel is de werkende klasse beschermen. De werkende klasse die o zo belangrijk schijnt te zijn voor de NVA. Een mirakel hoe zij nog zoveel stemmen kunnen halen. Doet me een beetje (veel) denken aan Trump. Ook de beschermer van de arbeider. De wereld wordt geregeerd door mooipraters en leugenaars.

-
- Hero Member
- Contacteer:
De oplossing is al lang duidelijk:Finny10 schreef: ↑16 april 2025, 13:00Een systeem wat niet houdbaar is, moet je nu eenmaal wel veranderen.Lukske schreef: ↑16 april 2025, 12:57
Weeral een zoveelste uitholling van het systeem waarvan het doel is de werkende klasse beschermen. De werkende klasse die o zo belangrijk schijnt te zijn voor de NVA. Een mirakel hoe zij nog zoveel stemmen kunnen halen. Doet me een beetje (veel) denken aan Trump. Ook de beschermer van de arbeider. De wereld wordt geregeerd door mooipraters en leugenaars.
enkel het basisdeel van een pensioen of wedde indexeren.
Dat is voor iedereen hetzelfde. In feite heeft iedereen dezelfde basisbehoeften.
Dus ALLE pensioenen indexeren tot het min pensioen én ALLE weddes tot het min loon.
Meteen kunnen ook alle werkgevers-subsidies en kortingen op sociale bijdragen afgeschaft worden.
Maar we laten ons liever oplichten, door gepruts met betaaltermijnen enz. in ruil voor een zogezegd hoger bedrag.
Bij sommige CAO´s moet men zelfs een jaar wachten op indexatie.
Dat is duidelijk in het nadeel van de min lonen.
Als we ooit een communistische regering hebben, kun je dat altijd eens voorstellenspaarfreakje schreef: ↑16 april 2025, 14:55 enkel het basisdeel van een pensioen of wedde indexeren.
Dat is voor iedereen hetzelfde. In feite heeft iedereen dezelfde basisbehoeften.
Dus ALLE pensioenen indexeren tot het min pensioen én ALLE weddes tot het min loon.
Het meest eerlijke systeem is dat we alle pensioenen afschaffen en iedereen laten werken tot ie dood valt. Wie dan lang leeft moet wel veel werken maar heeft het geluk van een lang leven. Wie kort leeft, is rap dood maar hoeft niet lang te werken.spaarfreakje schreef: ↑16 april 2025, 14:55 De oplossing is al lang duidelijk:
enkel het basisdeel van een pensioen of wedde indexeren.
Als jullie nog eerlijke en idiote voorstellen nodig hebben, laat gerust iets weten.
Ik heb ook nog een eerlijk voorstel. Iedereen moet vanaf 14 jaar gaan werken. Al doende leert men. Gedaan met het eindeloos studeren en op kosten van de belastingbetaler de ene na de andere nutteloze masteropleiding beginnen.
Vind ik ook. De basisopleiding geneeskunde starten we vanaf 7 jaar. Echt goeie geneeskundestudenten zijn er wel klaar voor op die leeftijd.