Fiscale voordelen kwijt pensioenspaarfonds/verzekering
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
Fiscale voordelen kwijt pensioenspaarfonds/verzekering
Een vraag,
Bij keytrade staat het volgende te lezen...
"De duur van uw contract moet wel minstens 10 jaar bedragen om recht te hebben op fiscale voordelen. U neemt uw spaarkapitaal ook best niet op voor uw zestigste, anders riskeert u in de meeste gevallen een fiscale penalisatie".
De vraag gaat hem over die 10 jaar om recht te hebben op fiscale voordelen...
Wat als ik bij Fortis weg ga na 4 jaar daar te sparen op een pensioenfonds, en bij ING een contract afsluit en het bedrag laat overschrijven op het pensioenspaarfonds van ING Star fund.
Dan ben ik toch geen fiscale voordelen kwijt omdat mijn contract geen 10 jaar geduurd heeft bij Fortis?
Of zie ik het mis?
Ik ben ook niet iemand die daar een stukje laat staan tot mijn 65j en daar nog een stukje links en rechts...bij mij is het alles of niets. Anders zit je met 3 of meer lopende contracten die premievrij gemaakt zijn.
Bij keytrade staat het volgende te lezen...
"De duur van uw contract moet wel minstens 10 jaar bedragen om recht te hebben op fiscale voordelen. U neemt uw spaarkapitaal ook best niet op voor uw zestigste, anders riskeert u in de meeste gevallen een fiscale penalisatie".
De vraag gaat hem over die 10 jaar om recht te hebben op fiscale voordelen...
Wat als ik bij Fortis weg ga na 4 jaar daar te sparen op een pensioenfonds, en bij ING een contract afsluit en het bedrag laat overschrijven op het pensioenspaarfonds van ING Star fund.
Dan ben ik toch geen fiscale voordelen kwijt omdat mijn contract geen 10 jaar geduurd heeft bij Fortis?
Of zie ik het mis?
Ik ben ook niet iemand die daar een stukje laat staan tot mijn 65j en daar nog een stukje links en rechts...bij mij is het alles of niets. Anders zit je met 3 of meer lopende contracten die premievrij gemaakt zijn.
Re: Fiscale voordelen kwijt pensioenspaarfonds/verzekering
Die fiscale penaliteit is normaal alleen bij opname, niet als je het bv. overneemt naar een andere instelling of naar een gelijkaardige soort verzekering maar met een bv. defensiever karakter.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.