Fondsen kopen bij Argenta ?
TIP
Re: Fondsen kopen bij Argenta ?
Het is weinigen gegeven om de beste fondsen eruit te halen.Boompie schreef: ↑11 juni 2022, 17:47 Deze veralgemeningen zou ik toch eens wat meer feitelijk/mathematisch benaderen. Enkele procenten minder winst of meer kosten maken na een lange rit écht wel een substantieel verschil.
Ieder bepaalt natuurlijk voor zich wanneer hij of zij vrede neemt met een deel van het potentieel rendement.
Bij "mijn portefeuille" zouden ze dit wel kunnen.
Je post in dogma's.
Lopende kosten en historische rendementen vergelijken is écht geen rocket science, en -naar mijn bescheiden mening- een goeie basis om mee te beginnen.
Ter verduidelijking: ik héb die oefening gemaakt. En ik heb een overtuigde mening over de fondsen van Argenta.
Rustige belegger: voornamelijk wijd gespreide fondsen, holdings en ETF's, buy & hold.
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
En die is ?
Ik herinner me jou destijds als een echte "fondsenkenner",Boompje. Las mee met de discussies die je had samen met alfonds en robocat. (nu "mijn portefeuille" ).
Ik herinner me jou destijds als een echte "fondsenkenner",Boompje. Las mee met de discussies die je had samen met alfonds en robocat. (nu "mijn portefeuille" ).
Dat ikzelf geen fondsen van Argenta zou kopen. Niks meer of minder
Rustige belegger: voornamelijk wijd gespreide fondsen, holdings en ETF's, buy & hold.
Historische rendementen blijft een gevaarlijke vind ik. Waar is de tijd dat Carmignac Patrimoine het topfonds was ?Boompie schreef: ↑11 juni 2022, 18:37 Je post in dogma's.
Lopende kosten en historische rendementen vergelijken is écht geen rocket science, en -naar mijn bescheiden mening- een goeie basis om mee te beginnen.
Ter verduidelijking: ik héb die oefening gemaakt. En ik heb een overtuigde mening over de fondsen van Argenta.
Zoals eerder gezegd zijn er veel mensen die daar echt geen kaas van gegeten hebben heb ik al vaker gemerkt. (of beter gezegd er totaal geen interesse in hebben)
Zij gaan gewoon naar een bank als Argenta, KBC, enz en krijgen daar van alles aangesmeerd.
Deze mensen gaan de fondsen waar wij in beleggen daar niet tegenkomen.
P.S : ik heb de oefening ook gemaakt en begrijp je mening maar voor iemand die totaal van niks afweet is het vaak nog de beste oplossing.
Dit onderwerp is trouwens vorige week thuis nog ter sprake gekomen.
Mijn vader had drie portefeuilles. KBC/BNP/Argenta
Op het laatste van de rit heeft hij met zijn Argenta portefeuille betere resultaten behaald dan met de twee andere.
Dan nog te zwijgen over de extra kosten die KBC/BNP uit zijn zakken hebben gehaald.
Dus een leek op vlak van beleggen naar Argenta sturen, het kan erger.
Daar haal je inderdaad een waslijst aan van instellingen die maar al te graag stevige kosten aanrekenen voor middelmatige fondsen. Blij voor jou dat Argenta er alsnog als betere uit kwam 
Mijn fondsen zitten bij MeDirect.
We zoeken een oplossing voor de TS.
Misschien nog een oplossing voor TS is Keyplan van Keytrade. Kan op naam van een minderjarige.
Waarom niet gewoon, zoals al aangehaald, een aparte effectenrekening voor de minderjarige bij Medirect?
Is nog steeds de beste oplossing maar dan moet het onder account van een meerderjarige.
Hier enkele topfondsen samen sprokkelen en dan kan hij al vanaf €100 gaan aankopen.
Voor de liefhebbers - allicht zijn die zeldzaam: het is vanaf deze week mogelijk om de kernfondsen van Argenta te kopen via de app als maandelijks beleggingsplan (vanaf €25 per maand, 1% instapkosten). Voorheen kon dit enkel in een kantoor. Wel een significante stap dus.
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Dus nu enkel via "app" of "kantoor" ? Gewoon online via een website kan nog steeds niet ?
Edit: ben even gaan zien ... "klant worden" kan blijkbaar ook enkel via "app" of via kantoor:

Mij niet gelaten, maar ik wordt geen klant op die manier.
Klopt, kan enkel via de app. Beetje de kwaal van deze tijd, zeker? Opvolgen van je beleggingen kan wel met de website.EarthNvstr1 schreef: ↑20 december 2022, 19:32 Dus nu enkel via "app" of "kantoor" ? Gewoon online via een website kan nog steeds niet ?
Edit: ben even gaan zien ... "klant worden" kan blijkbaar ook enkel via "app" of via kantoor:
Mij niet gelaten, maar ik wordt geen klant op die manier.
-
Sebastiaan1985
- VIP member

- Contacteer:
Bedoel je die op basis van thema (water, robots,…)?pmu schreef: ↑20 december 2022, 19:17 Voor de liefhebbers - allicht zijn die zeldzaam: het is vanaf deze week mogelijk om de kernfondsen van Argenta te kopen via de app als maandelijks beleggingsplan (vanaf €25 per maand, 1% instapkosten). Voorheen kon dit enkel in een kantoor. Wel een significante stap dus.
Die op basis van risico (defensive, neutral,…) kan je al een paar maanden aanvragen in de app!
Normaal gezien konden enkel klanten met reeds bestaande effectenrekeningen (die in een kantoor geopend werden) dit. Nu zou het voor iedereen opengesteld zijn. Pensioensparen was wel al langer mogelijk.Sebastiaan1985 schreef: ↑20 december 2022, 21:49 Die op basis van risico (defensive, neutral,…) kan je al een paar maanden aanvragen in de app!
Bij fondsen toch opletten met de beheerskosten heb ik gemerkt.
Robeco Sustainable Global Stars Equities bv, heeft bij Saxo en Keytrade 1,16% beheerskosten, bij MeDirect is dit 1,46%.
Robeco Sustainable Global Stars Equities bv, heeft bij Saxo en Keytrade 1,16% beheerskosten, bij MeDirect is dit 1,46%.