Fondsen kopen bij Argenta ?
TIP
-
- VIP member
- Contacteer:
Re: Fondsen kopen bij Argenta ?
Heeft iemand al eens geprobeerd om zijn invest plan stop te zetten via de app? Ik stort nu 25 per fonds (5 keer) maar wil er meer van maken (doch minder dan 50 euro). Ik kan het plan niet aanpassen maar zou het moeten annuleren en een nieuw maken.
Bij de bevestiging (van annulatie) loopt het mis. Ik druk op de knop dat ik zeker ben maar dat doet niks…
Typisch weer. Aanvragen digitaal gaat gelijk niks, maar iets aanpassen lukt langs geen kanten…
Ook aan de hand gehad met Telenet. Tv opties (streamz,..)aanvragen gaat gelijk niks. Maar deze digitaal stopzetten gaat niet.
Bij de bevestiging (van annulatie) loopt het mis. Ik druk op de knop dat ik zeker ben maar dat doet niks…
Typisch weer. Aanvragen digitaal gaat gelijk niks, maar iets aanpassen lukt langs geen kanten…
Ook aan de hand gehad met Telenet. Tv opties (streamz,..)aanvragen gaat gelijk niks. Maar deze digitaal stopzetten gaat niet.
-
- Newbie
- Contacteer:
Kan iemand mij uitleggen wat die instap/beheerkosten inhoud?
Stel ik heb 50k in een spaarfonds, laten we voor dit voorbeeld zeggen 0% rendement en geen verlies is voor de gemakkelijkheid.
Instapkosten 2% dus 500 euro/maand wordt dan wss al 490 euro
Beheerskosten is jaarlijks 2% (als voorbeeld)
Na een jaar zou ik dan 55.880 euro gespaard hebben, dus met jaarlijks beheerskosten van 2% zou er dan 1117,6% aan beheerskosten aangerekend worden?
Dus heb ik na een jaar 54.762,4 euro gespaard
Na een jaar sparen heb ik dus al een verlies van 2,21% door de kosten alleen.
Kan iemand mij vertellen of mijn redenering klopt? Of ga ik hier compleet de mist in?
Stel ik heb 50k in een spaarfonds, laten we voor dit voorbeeld zeggen 0% rendement en geen verlies is voor de gemakkelijkheid.
Na een jaar zou ik dan 55.880 euro gespaard hebben, dus met jaarlijks beheerskosten van 2% zou er dan 1117,6% aan beheerskosten aangerekend worden?
Kan iemand mij vertellen of mijn redenering klopt? Of ga ik hier compleet de mist in?
De beheerskosten worden normaal gerekend op de opbrengst.Spaarbeertje schreef: ↑20 maart 2023, 09:49 Kan iemand mij uitleggen wat die instap/beheerkosten inhoud?
Instapkosten worden afgetrokken van het bedrag dat je belegd.Spaarbeertje schreef: ↑20 maart 2023, 09:49 Kan iemand mij uitleggen wat die instap/beheerkosten inhoud?
Dus van je 50k gaat er 1k naar de bank en wordt er 49k belegd.
De beheerskosten worden dagelijks afgenomen van de stand van je beleggingen, onafhankelijk of er winst is of niet.
De bank verdient dus altijd.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
-
- Newbie
- Contacteer:
Heb een voorbeeldje gevonden van argenta:
2. Intekening pensioenspaarfonds: lopende kosten
Portefeuille op 1 januari 2019: € 10.000
Op 1 november 2019 stort je € 1.260 euro in je pensioenspaarfonds.
Lopende kosten: € 135,79 (1,33 % beheerskost * ((304/365 dagen * € 10.000) + (61/365 dagen * € 11.260))
De gemiddelde positie op jaarbasis is € 10.210 ((304/365 dagen * € 10.000) + (61/365 dagen * € 11.260)).
De lopende kosten worden voorgesteld als 1,33 % (€ 135,79 / de gemiddelde positie op jaarbasis € 10.210). Het uitgedrukte percentage klopt.
met 50k inleg en 500/maand bijstorten
Komt het dus nog steeds neer op rond de 700 euro afhankelijk van hoeveel de prijs schommelt per dag, en dat is best een hoog bedrag als er niet voldoende rendement is.
2. Intekening pensioenspaarfonds: lopende kosten
Portefeuille op 1 januari 2019: € 10.000
Op 1 november 2019 stort je € 1.260 euro in je pensioenspaarfonds.
Lopende kosten: € 135,79 (1,33 % beheerskost * ((304/365 dagen * € 10.000) + (61/365 dagen * € 11.260))
De gemiddelde positie op jaarbasis is € 10.210 ((304/365 dagen * € 10.000) + (61/365 dagen * € 11.260)).
De lopende kosten worden voorgesteld als 1,33 % (€ 135,79 / de gemiddelde positie op jaarbasis € 10.210). Het uitgedrukte percentage klopt.
met 50k inleg en 500/maand bijstorten
Komt het dus nog steeds neer op rond de 700 euro afhankelijk van hoeveel de prijs schommelt per dag, en dat is best een hoog bedrag als er niet voldoende rendement is.
Mijn Argenta adviseur heeft me in 2021 de raad gegeven: opent u gerust een beleggersrekening, maar wacht nog even met het intekenen op de fondsen. "Aandelen zijn nu zeer duur en de FED schroeft volop de 'QE' terug. De beurshausse loopt waarschijnlijk op haar laatste benen. We hebben liever dat nieuwe klanten meteen geld verdienen aan hun fondsen dan dat ze eraan verliezen, want dan zijn we zeer snel het vertrouwen kwijt."