Fondsen kopen bij Argenta ?
TIP
Re: Fondsen kopen bij Argenta ?
Niets banden, misschien vroeger van thuis meegekregen dat het een goede voordelige bank was.
Dan komt er nu net die telefoon voor die afspraak en daarnaast komt dat mijn vader zoals eerder hier gezegd daar ook een redelijke effectenrekening heeft met geen dakfondsen maar gewone Argenta fondsen(Fund technologie, fund farmacie,enz)
Die effectenrekening gaat hij nu aan mij en mijn broer wegschenken en vandaar dat ik het onderwerp weer naar boven haal omdat die fondsen nu de mijne worden.
Ik stel nu enkel vast dat de kosten vergelijkbaar zijn met andere actief beheerde fondsen.
Maar hoe je het ook bekijkt je moet al een heel goed fonds hebben om een index te kunnen verslaan laat staan hier nog eens de kosten van af te trekken.
Aansluitend bij de vorige berichten van B7H4long
De onduidelijheid omtrent de TRANSACTIEKOSTEN blijft groot (ook bij andere fondsenhuizen)
Ik neem over uit de fondsenbijbel van DE Belegger (maart 2O18) :
"De transactiekosten die de beheerder maakt, zijn nog niet in de lopende kosten begrepen."
"In het KID (VANAF EIND 2O19) zal dit wel het geval zijn."
"Bovendien zal ook de PRESTATIEVERGOEDING er dan inbegrepen zitten".
Waar staan we nu

De onduidelijheid omtrent de TRANSACTIEKOSTEN blijft groot (ook bij andere fondsenhuizen)
Ik neem over uit de fondsenbijbel van DE Belegger (maart 2O18) :
"De transactiekosten die de beheerder maakt, zijn nog niet in de lopende kosten begrepen."
"In het KID (VANAF EIND 2O19) zal dit wel het geval zijn."
"Bovendien zal ook de PRESTATIEVERGOEDING er dan inbegrepen zitten".
Waar staan we nu

De beleggingsindustrie heeft een uitstel gekregen voor de publicatie van de KID documenten, indien ze het KIDD document produceren. Het KID document moeten 4 scenarios uitwerken op een gestandardiseerde manier: stress, ongunstig, gematigd en gunstig. Hier zie je echt de kosten.
In de verzekeringen (tak-23) moeten ze wel zo'n document leveren, maar meestal is dat heel ver weggemoffeld in hun stapel documenten op de website.
Voorbeeld voor Flossbach v Storch – Multiple Opp in de tak23 van Belfius:
https://www.belfius.be/imagingservlet/G ... AT_5899_NL
In de verzekeringen (tak-23) moeten ze wel zo'n document leveren, maar meestal is dat heel ver weggemoffeld in hun stapel documenten op de website.
Voorbeeld voor Flossbach v Storch – Multiple Opp in de tak23 van Belfius:
https://www.belfius.be/imagingservlet/G ... AT_5899_NL
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik begrijp je volkomen ,Karine.
Ik denk dat je de vraag een beetje verkeerd gesteld hebt.Ging beter in de trend geweest zijn van:"Ik Zit met een verplichting bij Argenta.Wie kan helpen om de beste fondsen (of de minst slechte) uit hun aanbod te filteren?"
Totaal andere reacties ging je hier krijgen.
Denk dat je nu best eens al die fondsen die bij jou zitten eens goed bestudeert.
Heb uit interesse eens dat pharmacie-fonds bekeken. De 10 grootste posities maken slechts 12% van het fonds uit.Daar stel ik mij toch vragen bij...Hoe ziet een fondsbeheerder daar nog klaar in. Zo een versnippering!
Ik denk dat je de vraag een beetje verkeerd gesteld hebt.Ging beter in de trend geweest zijn van:"Ik Zit met een verplichting bij Argenta.Wie kan helpen om de beste fondsen (of de minst slechte) uit hun aanbod te filteren?"
Totaal andere reacties ging je hier krijgen.
Denk dat je nu best eens al die fondsen die bij jou zitten eens goed bestudeert.
Heb uit interesse eens dat pharmacie-fonds bekeken. De 10 grootste posities maken slechts 12% van het fonds uit.Daar stel ik mij toch vragen bij...Hoe ziet een fondsbeheerder daar nog klaar in. Zo een versnippering!
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Bezin eer je begint!karine schreef: ↑3 mei 2021, 16:50 Die effectenrekening gaat hij nu aan mij en mijn broer wegschenken en vandaar dat ik het onderwerp weer naar boven haal omdat die fondsen nu de mijne worden.
Ik stel nu enkel vast dat de kosten vergelijkbaar zijn met andere actief beheerde fondsen.
Maar hoe je het ook bekijkt je moet al een heel goed fonds hebben om een index te kunnen verslaan laat staan hier nog eens de kosten van af te trekken.
Als je dit geschonken krijgt van je vader, dan zou ik daar eens serieus met je vader over spreken.
Mogelijks een beetje meer rendement weegt n.m.i. niet op tegen het "goeddunken" van je vader.
Edit: doe daarnaast dan met je zelf verdiende centen wat je denkt dat het beste is ...
Denk dat zowel de dochter als de vader een voorliefde voor Argenta hebben.Ik kan daar begrip voor opbrengen. Als je een flinke spaarpot bij hen hebt,zal een goede filiaalhouder je zelfs een paar maal per jaar thuis je een bezoekje brengen en zo ontstaat er een band.En die opbreken is voor vele mensen moeilijk....zeker voor ouderen(zoiets doe je niet!)
topic gemoedsrust wat cijfertjes gepost van aankopen via een bank adviseur.Divi schreef: ↑3 mei 2021, 22:02 Denk dat zowel de dochter als de vader een voorliefde voor Argenta hebben.Ik kan daar begrip voor opbrengen. Als je een flinke spaarpot bij hen hebt,zal een goede filiaalhouder je zelfs een paar maal per jaar thuis je een bezoekje brengen en zo ontstaat er een band.En die opbreken is voor vele mensen moeilijk....zeker voor ouderen(zoiets doe je niet!)
Estate Guru believer.
Mijn vader is 77 jaar.
Ik sprak hem er gisteren over aan en ook over etf's maar daar had hij nog nooit van gehoord.
Om 11u worden de papieren getekend zodat zijn portefeuille in onze handen terecht komt.
Ik zal daarna die fondsen hier wel eens posten.
Ik zal in ieder geval dat van die kosten wel eens op tafel gooien en waarom Argenta bij dergelijke grote bedragen geen geste tegenover mijn vader hebben gedaan. De fondsen staan allemaal dik in het groen maar er zitten ook mindere bij zoals Carmignac Patrimoine waar hij op 40% winst staat maar deze heeft hij ook al 10 jaar.
Maar stel ik krijg €100.000, het is ook niet om te zeggen nu ga ik die eens even snel in etf's en enkele topfondsen beleggen natuurlijk.
Ik sprak hem er gisteren over aan en ook over etf's maar daar had hij nog nooit van gehoord.
Om 11u worden de papieren getekend zodat zijn portefeuille in onze handen terecht komt.
Ik zal daarna die fondsen hier wel eens posten.
Ik zal in ieder geval dat van die kosten wel eens op tafel gooien en waarom Argenta bij dergelijke grote bedragen geen geste tegenover mijn vader hebben gedaan. De fondsen staan allemaal dik in het groen maar er zitten ook mindere bij zoals Carmignac Patrimoine waar hij op 40% winst staat maar deze heeft hij ook al 10 jaar.
Maar stel ik krijg €100.000, het is ook niet om te zeggen nu ga ik die eens even snel in etf's en enkele topfondsen beleggen natuurlijk.
Heb je de resultaten van uw Argenta fondsen al vergeleken met analoge fondsen bij een andere uitgever.
Ben je tevreden of niet?
Ben je tevreden of niet?
Goh, het vraagt waarschijnlijk minder dan een uur om de portefeuille om te zetten naar een passieve portefeuille van indexfondsen die voor een groot deel dezelfde onderliggende effecten bevat.
De stappen zouden zijn:
1- Maak een portefeuille in Morningstar met de huidige fondsen.
2- Kijk naar de Xray van deze portefeuille
3- Maak een "gelijkaardige" portefeuille aan van ETF fondsen.
Indien je de % van #2 hier publiceert, wil ik wel een gooi doen naar #3, zoals ik destijds gedaan heb voor mijn eigen portefeuille.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Er is weinig twijfel dat je met een ETF-portfolio beter af gaat zijn....Maar,haar pa wil bij Argenta blijven,en Karine eigenlijk ook.Denk dat we haar een grotere dienst gaan bewijzen met die Argenta fondsen ééns te bekijken en hier de beste (minst slechte) en onze mening te geven. (dit is de kracht van een forum als hier)
Heb zelf al eens snel die 2 fondsen ,die je aangaf,bekeken.Mijn inziens is het technologie-fonds beter dan het pharmacie-fonds.Het pharmacie-fonds moet méér dan 100 posities bezitten(wat voor aankoopkosten gaat er daar alleen al aan verloren.)
Wat is de taak van de fondsbeheerder daarin? Alle beursgenoteerde pharmabedrijven die je kunt vinden in een fonds proppen?Meer kan hij niet doen......
Ik zou het als volgt aanpakken:
Vooreerst al een flink stuk cash aanmaken en de grootste rommel eruit gooien,(en op spaarboekje bij Argenta plaatsen)te beginnen met dat Carmignac fonds,want dat is er één in een verzekeringsjasje. Van winst nemen is nog niemand armer geworden! Ik zou beleggen met die Argenta fondsen tot een "spielerei" reduceren.
Heb zelf al eens snel die 2 fondsen ,die je aangaf,bekeken.Mijn inziens is het technologie-fonds beter dan het pharmacie-fonds.Het pharmacie-fonds moet méér dan 100 posities bezitten(wat voor aankoopkosten gaat er daar alleen al aan verloren.)
Wat is de taak van de fondsbeheerder daarin? Alle beursgenoteerde pharmabedrijven die je kunt vinden in een fonds proppen?Meer kan hij niet doen......
Ik zou het als volgt aanpakken:
Vooreerst al een flink stuk cash aanmaken en de grootste rommel eruit gooien,(en op spaarboekje bij Argenta plaatsen)te beginnen met dat Carmignac fonds,want dat is er één in een verzekeringsjasje. Van winst nemen is nog niemand armer geworden! Ik zou beleggen met die Argenta fondsen tot een "spielerei" reduceren.
Nog een vraagje ,Karine.
Kun jij eigenlijk wel verrichtingen doen? Wordt de portefeuille verdeeld of komt ze in één geheel tot bij jullie?Als je voor iedere verrichting de toestemming van broer en/of zus nodig hebt,ben je ook nog niet aan de nieuwe patattjes toe.Is dit niet het aangewezen moment om volledig in cash te gaan,te verdelen, en Argenta te verlaten? En hoe staan uw broer(s) en of zus(sen) tegenover Argenta?
Kun jij eigenlijk wel verrichtingen doen? Wordt de portefeuille verdeeld of komt ze in één geheel tot bij jullie?Als je voor iedere verrichting de toestemming van broer en/of zus nodig hebt,ben je ook nog niet aan de nieuwe patattjes toe.Is dit niet het aangewezen moment om volledig in cash te gaan,te verdelen, en Argenta te verlaten? En hoe staan uw broer(s) en of zus(sen) tegenover Argenta?
Kan je jouw redenering beschrijven?
Ben je de (sector)fondsen aant vergelijken tov de index van de desbetreffende sector,
of ben je de sectoren aant vergelijken?
Als je dit laatste doet betaal je jaarlijks veel geld voor wat eigenlijk een indexfonds is.Divi schreef: ↑4 mei 2021, 11:51 Het pharmacie-fonds moet méér dan 100 posities bezitten(wat voor aankoopkosten gaat er daar alleen al aan verloren.)
Nee ,gewoon een eerste aanblik.Stond verbaasd van de versnippering van dat pharmacie-fonds. Grootste positie 1,32% en op posititie 10: 1,12% . Hoeveel volgen er dan nog niet van 0,..% ?
Daar betaal je toch geen 1,9% jaarlijkse kosten voor!
Het technologie-fonds is toch wat overzichtelijker.De top 10 is 21% van het fonds.Met grootste positie 4,60% van Amazone.Hier kan ik nog geloven dat een fondsbeheerder het opvolgt.Maar van dat pharmaciefonds vind er geen kat haar jongen nog in terug.Niemand kan zo een pak bedrijven opvolgen... Niemand! Je betaalt beheerskosten voor niks!!!
Inderdaad ,vele malen beter af met een ETF!!
Daar betaal je toch geen 1,9% jaarlijkse kosten voor!
Het technologie-fonds is toch wat overzichtelijker.De top 10 is 21% van het fonds.Met grootste positie 4,60% van Amazone.Hier kan ik nog geloven dat een fondsbeheerder het opvolgt.Maar van dat pharmaciefonds vind er geen kat haar jongen nog in terug.Niemand kan zo een pak bedrijven opvolgen... Niemand! Je betaalt beheerskosten voor niks!!!
Inderdaad ,vele malen beter af met een ETF!!
Begrijp niet goed waar je naartoe wil.
Hieronder de neutrale posities van de sectoren; het eikpunt voor het aktieve management
( Top van de Technology sector : MSCI World Information Technology Sector)
Apple Inc 18,49
Microsoft Corp 14,98
Visa Inc Class A 3,27
NVIDIA Corp 3,07
Mastercard Inc A 2,81
PayPal Holdings Inc 2,41
ASML Holding NV 2,29
Adobe Inc 2,01
Intel Corp 1,95
( Top van de Health sector : MSCI World Health Sector)
Johnson & Johnson
UnitedHealth Group Inc 5,46
Roche Holding AG 3,31
Pfizer Inc 3,10
Abbott Laboratories 3,07
AbbVie Inc 2,84
Novartis AG 2,74
Merck & Co Inc 2,72
Thermo Fisher Scientific Inc 2,69
Medtronic PLC 2,54
Hieronder de neutrale posities van de sectoren; het eikpunt voor het aktieve management
( Top van de Technology sector : MSCI World Information Technology Sector)
Apple Inc 18,49
Microsoft Corp 14,98
Visa Inc Class A 3,27
NVIDIA Corp 3,07
Mastercard Inc A 2,81
PayPal Holdings Inc 2,41
ASML Holding NV 2,29
Adobe Inc 2,01
Intel Corp 1,95
( Top van de Health sector : MSCI World Health Sector)
Johnson & Johnson
UnitedHealth Group Inc 5,46
Roche Holding AG 3,31
Pfizer Inc 3,10
Abbott Laboratories 3,07
AbbVie Inc 2,84
Novartis AG 2,74
Merck & Co Inc 2,72
Thermo Fisher Scientific Inc 2,69
Medtronic PLC 2,54