Fondsen
Re: Fondsen
Ik dacht dat Rabo een van de goedkopere was om fondsen aan te kopen ! ! !
En waarom juist denk je nu niet meer dat dit het geval is ?klt2013 schreef:Ik dacht dat Rabo een van de goedkopere was om fondsen aan te kopen ! ! !
Denk je dat je deze TER% niet betaalt bij andere Belgische banken ? (met daarbovenop nog allerhande overbodige kosten)
Graag je redenering
Carl
Rustige belegger: voornamelijk wijd gespreide fondsen, holdings en ETF's, buy & hold.
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
Dat was ze niet alleen, dat is ze nu ook nog.klt2013 schreef:Ik dacht dat Rabo een van de goedkopere was om fondsen aan te kopen ! ! !
- JulusCesar
- VIP member

- Contacteer:
Klopt, rabo is gunstig voor de fondsen die ze aanbieden maar waarom nemen ze Ethna niet op in hun assortiment 
Daar zit ik ook op te hopenJulusCesar schreef:Klopt, rabo is gunstig voor de fondsen die ze aanbieden maar waarom nemen ze Ethna niet op in hun assortiment
Carl
Rustige belegger: voornamelijk wijd gespreide fondsen, holdings en ETF's, buy & hold.
- JulusCesar
- VIP member

- Contacteer:
Hey valt je frank...euh euro nu nog niet waarom ze dit niet aanbieden na de voorgaande discussie ? 
Ethna activ kan men bijna overal kopen : Medirect, deutsche bank, Keytrade en ook in tak 23.
Ik heb Ethna Activ gekocht via mijn effectenrekening bij Argenta. Dit fonds is genoteerd op de beurs en je kan het aankopen op dezelfde manier als je een gewoon aandeel zou kopen.
Zoek op ISIN LU0136412771
Bij Argenta kun je dit fonds toch niet aankopen?Zwiertje schreef:Ik heb Ethna Activ gekocht via mijn effectenrekening bij Argenta. Dit fonds is genoteerd op de beurs en je kan het aankopen op dezelfde manier als je een gewoon aandeel zou kopen.
Toch wel, niet als 'fonds' maar als beursgenoteerd aandeel op bv de beurs van Frankfurt: http://www.finanzen.net/fonds/Ethna-AKTIV_-_A" onclick="window.open(this.href);return false;Bij Argenta kun je dit fonds toch niet aankopen?
kost bij Argenta €20 +beurstax
Dus je bent zeker dat de reden hiervan retrocessie is?JulusCesar schreef:Hey valt je frank...euh euro nu nog niet waarom ze dit niet aanbieden na de voorgaande discussie ?
Carl
- JulusCesar
- VIP member

- Contacteer:
Gezien Rabo dit niet publiceert ben ik daar niet zeker van
Bij de giro te verkrijgen zonder retrosessie. 0,7 % meer opbrengst per jaar en bij keytrade in fiscaal gunstige versie.
Waarom wacht Rabo met een tegenzet; misschien kunnen ze ons genoeg in slaap wiegen met hun folders en 50 euro acties ?
Bij de giro te verkrijgen zonder retrosessie. 0,7 % meer opbrengst per jaar en bij keytrade in fiscaal gunstige versie.
Waarom wacht Rabo met een tegenzet; misschien kunnen ze ons genoeg in slaap wiegen met hun folders en 50 euro acties ?
Daar ik nog een 'groentje" ben in fondsen had ik graag een antwoord gekregen op vlg vraag.
Ben de kosten voor verschillende fondsen eens ah vergelijken tss, medirect, fortuneobank, deutsche bank, keytrade bank.
Kan iemand mij zeggen wat beheerskosten zijn? Bij sommige banken vind ik hier niets van terug en bij andere banken, afhankelijk van het fonds is er een verschil van 0,5 % tot 3% wat ik wel een heel groot verschil vind.
Alvast bedankt
Ben de kosten voor verschillende fondsen eens ah vergelijken tss, medirect, fortuneobank, deutsche bank, keytrade bank.
Kan iemand mij zeggen wat beheerskosten zijn? Bij sommige banken vind ik hier niets van terug en bij andere banken, afhankelijk van het fonds is er een verschil van 0,5 % tot 3% wat ik wel een heel groot verschil vind.
Alvast bedankt
De beheerskosten van een fonds, is de vergoeding die de fondsbeheerder krijgt voor haar werk. De kost zit in de IW van het fonds inbegrepen, het is geen kost die je moet betalen. Het is ook bij alle (op DeGiro na) traders gelijk, gezien het afhangt van fonds tot fonds.
Ongeveer de helft van die beheerskosten vloeien trouwens terug naar de broker: vandaar dat BV MeDirect geen kosten rekent voor een fonds, maar wel winst kan maken.
Niet te verwarren met de jaarlijkse kost die sommige banken rekenen voor het bijhouden van je effecten. Bij de meeste die je aanhaalt is dat gratis, bij DB is het X euro per fonds/... dat je hebt (met een bepaald maximum), bij grootbanken kan dat fameus oplopen!
Waarom het fonds tot fonds zo kan verschillen? Tja... Sommige fondsen copieren bepaalde indexen, daar is niet veel werk aan, zou dus goedkoop moeten kunnen. Andere fondsen zijn intensiever, diepere analyses van exotische aandelen BV, daar is meer werk aan, en het zou logisch zijn dat zo'n fonds iets "duurder" is. Andere fondsbeheerders zijn gewoon steengoed, en verslaan jaar na jaar hun collega's. Die vragen misschien ook wat meer.
Ongeveer de helft van die beheerskosten vloeien trouwens terug naar de broker: vandaar dat BV MeDirect geen kosten rekent voor een fonds, maar wel winst kan maken.
Niet te verwarren met de jaarlijkse kost die sommige banken rekenen voor het bijhouden van je effecten. Bij de meeste die je aanhaalt is dat gratis, bij DB is het X euro per fonds/... dat je hebt (met een bepaald maximum), bij grootbanken kan dat fameus oplopen!
Waarom het fonds tot fonds zo kan verschillen? Tja... Sommige fondsen copieren bepaalde indexen, daar is niet veel werk aan, zou dus goedkoop moeten kunnen. Andere fondsen zijn intensiever, diepere analyses van exotische aandelen BV, daar is meer werk aan, en het zou logisch zijn dat zo'n fonds iets "duurder" is. Andere fondsbeheerders zijn gewoon steengoed, en verslaan jaar na jaar hun collega's. Die vragen misschien ook wat meer.
Hartelijk dank John,
de enige kosten die ik als koper heb zijn dan de eventuele in en uitstapkosten alsook eventuele dossierkosten (1 malig of jaarlijks te betalen) en bij winst rv of 25% indien het fonds voor meer dan 25% uit obligaties bestaat? klopt dit?
alvast bedankt
de enige kosten die ik als koper heb zijn dan de eventuele in en uitstapkosten alsook eventuele dossierkosten (1 malig of jaarlijks te betalen) en bij winst rv of 25% indien het fonds voor meer dan 25% uit obligaties bestaat? klopt dit?
alvast bedankt