fondsen voor 2010
TIP
Re: fondsen voor 2010
Daar heb je uiteraard gelijk in, maar als het tegenvalt ben ik niet zo veel kwijt, als het meezit heb ik toch een hoger rendement dan als ik het op een spaarboekje zou gezet hebben, kan ik toch op z'n minst mee profiteren van de stijging.cp1234 schreef:Natuurlijk, als je met 25 euro/ maand "speelt," zal het ook niet echt iets opleveren.steelke schreef: ik vind het leuk dat zoiets kan met een betrekkelijk laag bedrag kan en zonder kosten, met 25 euro per maand kan ik mee "spelen" zonder ik het gewaar wordt, daar waar je bij aandelen al grotere budgetten nodig hebt.
Er is een gezegde: Er zijn maar 2 soorten beleggers, zij die hoog kopen en laag verkopen, en zij die laag kopen en hoog verkopen. Als je het geld niet direct nodig hebt, kan je het altijd laten staan en betere tijden afwachten. Wat ik ondervonden heb dat helpt op emotioneel gebied, als het slecht gaat met je investeringen, is de bron van dat geld. Ik haal het geld dat ik er maandelijks insteek uit besparingen op "nutteloze uitgaven", so to speak: money that I would have otherwise pissed away. Nu kán het nog iets opbrengen, anders was het gewoon weg elke maand, poof!steelke schreef: Daar heb je uiteraard gelijk in, maar als het tegenvalt ben ik niet zo veel kwijt, als het meezit heb ik toch een hoger rendement dan als ik het op een spaarboekje zou gezet hebben, kan ik toch op z'n minst mee profiteren van de stijging.
Natuurlijk zijn brave spaarders gelukkig met hun rente dat ze krijgen van hun bank . Ik heb gisteren de rente gezien van mijn spaarrekening ..... om van te huilen
Daarom ben ik langs die ene kant tevreden dat ik fondsen gekocht heb van Carmignac . Ze brengen mij nu al meer op sinds de aankoop een half jaar geleden dan mijn spaarrekening . Natuurlijk , een fonds kan stijgen , maar kan ook zakken , je neemt het mee in je achterhoofd , en je volgt het een beetje op , kwestie van "bij" te blijven .

Brederode, IWDA, Niocorp Ltd
Het principe is natuurlijk juist, maar 25/ maand is 300/jaar, zelfs als je dan 10% rendement haalt, heb je nog steeds maar 30 euro, je kan er nog niet eens van gaan eten op restaurant.steelke schreef:Daar heb je uiteraard gelijk in, maar als het tegenvalt ben ik niet zo veel kwijt, als het meezit heb ik toch een hoger rendement dan als ik het op een spaarboekje zou gezet hebben, kan ik toch op z'n minst mee profiteren van de stijging.cp1234 schreef:
Natuurlijk, als je met 25 euro/ maand "speelt," zal het ook niet echt iets opleveren.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
ik zie het van de zonnige kant : als alles goed gaat kan ik zeggen dat ik 10% winst heb op mijn belegging, als het slecht gaat ben ik "maar" 30 euro kwijt ;D
Laatst gewijzigd door steelke op 3 januari 2010, 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Dan ging ik liever eens eten met die 30 euro of misschien beter drinken.