fondsen voor 2010
TIP
fondsen voor 2010
Zijn er volgens jullie intressante fondsen bij nu je ze kan kopen zonder instapkosten?
http://www.rabobank.be/nl/fondsen/fonds ... fault.aspx
http://www.rabobank.be/nl/fondsen/fonds ... fault.aspx
Re: fondsen voor 2010
Bij die zonder instapkosten, zou ik er op dit moment zeker geen kopen.
Let op, vind ze zeker goed, want de meeste heb ik, maar ze staan momenteel gewoon te duur om er bij te kopen.
Natuurlijk, moest er alleen maar goed nieuws komen, kan er natuurlijk nog een heel pak bij, maar spijtig genoeg, geen glazen bol.
Let op, vind ze zeker goed, want de meeste heb ik, maar ze staan momenteel gewoon te duur om er bij te kopen.
Natuurlijk, moest er alleen maar goed nieuws komen, kan er natuurlijk nog een heel pak bij, maar spijtig genoeg, geen glazen bol.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik ben een beetje op zoek naar fondsen die beschermen tegen inflatie. De kans bestaat dat we de komende jaren zéér hoge inflatie of zelfs hyperinflatie kennen in de Eurozone.
Ik denk aan volgende fondsen:
NWB Inflatie Protectie Plus Obligatie, ABN Amro Code: 81516
Laatkoers: 96.46%
Coupon: 1.5%+ HICP ( excl. Tobacco)
Afloop: 15-05-2018
Inflatie Plus Obligatie, Fondscode 11782
Laatkoers: 92.19%
Afloop: 02-03-2016
Coupon: 1.5x Inflatie Nederland
Inflatie Protectie Note, fondscode 14399
Laatkoers: 95.76%
Afloop: 04-03-2013
Coupon: HICP - minimum 2%
Deze zijn terug te vinden op Abnamromarkets.be.
Ik vraag me hoeveel roerende voorheffing er van de coupons wordt afgehouden.
Heeft iemand voorstellen voor andere fondsen die gekoppeld zijn aan de inflatie in de EURO-zone ?
Heeft iemand voorstellen voor andere fondsen die gekoppeld zijn aan de inflatie in de EURO-zone ?
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
Als ik me niet vergis heeft petercam zo'n fonds.Stier schreef: Ik ben een beetje op zoek naar fondsen die beschermen tegen inflatie. De kans bestaat dat we de komende jaren zéér hoge inflatie of zelfs hyperinflatie kennen in de Eurozone.
Ik vind maar één fonds dat in de verte erop lijkt:
Horizon Petercam Bonds Inflation Linked EUR.
Dit fonds geeft geen coupons uit die gekoppeld zijn aan de index. Het is gewoon een obligatiefonds dat minstens 75% in inflatie-gekoppelde obligaties gaat. Bovendien investeerd het uitsluitend in papier uitgegeven of gewaarborgd door Duitsland, Frankrijk, Griekenland of Italië.
Ik zoek iets met kapitaalgarantie op einddatum.
Horizon Petercam Bonds Inflation Linked EUR.
Dit fonds geeft geen coupons uit die gekoppeld zijn aan de index. Het is gewoon een obligatiefonds dat minstens 75% in inflatie-gekoppelde obligaties gaat. Bovendien investeerd het uitsluitend in papier uitgegeven of gewaarborgd door Duitsland, Frankrijk, Griekenland of Italië.
Ik zoek iets met kapitaalgarantie op einddatum.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
Deze ga ik morgen kopen voor de volgende jaren :
Carmignac Patrimoine
Deze heb ik tijdje geleden gekocht, heb ik intussen 10% op :
Petercam Equities Agrivalue
Volgens mij ook een topper voor de volgende jaren, want voeding zal een probleem worden net al energie.
Vorige week gekocht :
J.P. Morgan Funds - JF Greater China Fund
Al serieus gestegen het laatste jaar, maar China is het land voor de toekomst.
Dus voor de lange termijn kan dit niet slecht zijn.
Carmignac Patrimoine
Deze heb ik tijdje geleden gekocht, heb ik intussen 10% op :
Petercam Equities Agrivalue
Volgens mij ook een topper voor de volgende jaren, want voeding zal een probleem worden net al energie.
Vorige week gekocht :
J.P. Morgan Funds - JF Greater China Fund
Al serieus gestegen het laatste jaar, maar China is het land voor de toekomst.
Dus voor de lange termijn kan dit niet slecht zijn.
ik heb ook zitten kijken naar die agrivalue, maar wat een duik heeft dat al genomen sinds de oprichting...
Toen is alles in elkaar gestort, is op een slechte moment opgericht net voor de crisis.
Het belangrijkste is dat je weet wat het fonds inhoudt en dat je weet dat voeding een probleem zal worden voor de toekomst.
Momenteel een artikel in budget week :Waarom beleggen in voeding en drank ?
Het belangrijkste is dat je weet wat het fonds inhoudt en dat je weet dat voeding een probleem zal worden voor de toekomst.
Momenteel een artikel in budget week :Waarom beleggen in voeding en drank ?
Wat denken jullie over het "Fund Savings Plan" van Keytrade Bank?
ik ben er 3 maand geleden mee begonnen voor 25 € per maand, heb al 4 % winst
alleen lux o rente doet het niet goed...

Heb nu bijna 6% winst en de 2 redenen dat het niet meer is zijn lux-o-rente ( deze staat zelf negatief na jaren van groei aan een stuk ) en de matige prestaties van Patrimoine, mijn 2 zwaargewichten.steelke schreef: ik ben er 3 maand geleden mee begonnen voor 25 € per maand, heb al 4 % winstalleen lux o rente doet het niet goed...
Zeker aan te raden, zit zelf aan net geen 6% en daar er geen kosten zijn als je ze meer dan 5 jaar wil houden, een echte aanrader.chretien schreef: Wat denken jullie over het "Fund Savings Plan" van Keytrade Bank?
Plus, je kan er verschillende maken of nemen van hun.
Wel niet vergeten dat je de meeste van de Carmignac fondsen moet aangeven in je belastingsbrief.
ik vind het leuk dat zoiets kan met een betrekkelijk laag bedrag kan en zonder kosten, met 25 euro per maand kan ik mee "spelen" zonder ik het gewaar wordt, daar waar je bij aandelen al grotere budgetten nodig hebt.
Natuurlijk, als je met 25 euro/ maand "speelt," zal het ook niet echt iets opleveren.steelke schreef: ik vind het leuk dat zoiets kan met een betrekkelijk laag bedrag kan en zonder kosten, met 25 euro per maand kan ik mee "spelen" zonder ik het gewaar wordt, daar waar je bij aandelen al grotere budgetten nodig hebt.
Het Keytrade Fund Savings Plan is volgens mij ook een aanrader, instappen kan bijna niet flexibeler en voordeliger zolang je maar bereid bent dat geld minstens 5 jaar te laten werken (lees: te laten staan). Ik heb 11% winst op dit moment na zo'n 4 maanden, maar dat zegt natuurlijk niks en ik ben mij ten volste bewust dat alles morgen de dieperik in kan gaan... Maar dan laten we het toch gewoon staan tot het weer lekker aangedikt is. 
Verdeling is in mijn geval 35% Robeco CGF Emerging Markets Equities, 35% Robeco CGF Chinese Equities en 30% Carmignac Gestion - Carmignac Commodities, er gaat zo'n 100 EUR per maand in met soms eens een uitschieter.

Verdeling is in mijn geval 35% Robeco CGF Emerging Markets Equities, 35% Robeco CGF Chinese Equities en 30% Carmignac Gestion - Carmignac Commodities, er gaat zo'n 100 EUR per maand in met soms eens een uitschieter.