Fortis-aandeelhouder krijgt compensatie in 2014
TIP
Re: Fortis-aandeelhouder krijgt compensatie in 2014
nog een kleine toevoeging, met dank aan de angeltjes !
De minister voor Ondernemen (vroeger heette dat economie maar dat was te moeilijk), Vincent van Quickenborne zal morgen naar de Beurs in Brussel een inspectietam sturen. De reden is dat Euronext op eigen houtje, zonder legale aanvraag en buiten de sperperiode aandelen in de aanbieding zet met kortingen van + 77% . Het bedrijf Mortis gaf deze morgen een brochure uit met nadere toelichtingen over de gewijzigde bedrijfstoestand. Zonder graaf Lipmans wil de meerderheid van de aandeelhouders niet meer weten van het prachtbedrijf. "Lipmans wèg, wij ook" riep een teleurgestelde handelaar.
Op datzelfde moment stond de Dernier van het land B, Nonkel Kruk, zichzelf aan te prijzen op de Kamertribune voor een verveelde massa vertegenwoordigers van het domme volk, dat dankzij zijn gewiekste optreden Mortis opnieuw bloeit en groeit. Iedereen krijgt een aankoopbon in te ruilen in 2014 bij Aldi voor een kilo mosselen mèt groenten en een recept van Victor van Vosselaer, een befaamd Zeebrugs restauranthouder. Hallo ... wie zou dat niet willen ?
De minister voor Ondernemen (vroeger heette dat economie maar dat was te moeilijk), Vincent van Quickenborne zal morgen naar de Beurs in Brussel een inspectietam sturen. De reden is dat Euronext op eigen houtje, zonder legale aanvraag en buiten de sperperiode aandelen in de aanbieding zet met kortingen van + 77% . Het bedrijf Mortis gaf deze morgen een brochure uit met nadere toelichtingen over de gewijzigde bedrijfstoestand. Zonder graaf Lipmans wil de meerderheid van de aandeelhouders niet meer weten van het prachtbedrijf. "Lipmans wèg, wij ook" riep een teleurgestelde handelaar.
Op datzelfde moment stond de Dernier van het land B, Nonkel Kruk, zichzelf aan te prijzen op de Kamertribune voor een verveelde massa vertegenwoordigers van het domme volk, dat dankzij zijn gewiekste optreden Mortis opnieuw bloeit en groeit. Iedereen krijgt een aankoopbon in te ruilen in 2014 bij Aldi voor een kilo mosselen mèt groenten en een recept van Victor van Vosselaer, een befaamd Zeebrugs restauranthouder. Hallo ... wie zou dat niet willen ?
Ik heb ook een stuk van Pauw en Witteman gezien.rob schreef: @ Stier
Ik heb daarnet gedurende 1 uur de ondervraging gehoord van BOS door Pauw en Witteman. Spijtig dat u dat niet hebt meegemaakt, u zou er wel een ander besluit uit getrokken hebben.
Bos is een knoeier. Hij draagt ertoe bij dat Hollander een scheldwoord is. Ik was ook ten stelligste verbaasd met zijn pronkerige uitleg. Ik vind het enorm spijtig dat er niemand met feiten in het panel zat die Bos kon interpeleren.In 't heel kort :
1. Fortis roept einde september om hulp bij de regering
2. Akkoord voor inbreng 11.2M door B,N en L (en Fortis leiding buitenspel!) in het WE van 27-28 september.
3. Nederland krijgt het dossier van Fortis (balans,...) ter inzage vanaf het WE van 28 september.
(4. Het beslissingcomité in Nederland was : Balkenende, de voorzitter van de Nederlandse Centrale Bank, Bos en topambtenaren van zijn Ministerie van Financiën. In totaal 8 man onder leiding van Bos)
5. Dat Comité werkte in volkomen geheimhouding (andere ministers, journalisten wisten van niets), bestudeerde het dossier "Pecunia" (= Fortis), vond op dinsdag dat de inbreng van 4M TEVEEL was na inzage van de balans, werkte een nieuwe strategie uit vanaf woensdag, ttz het dossier werd "Non Olet" (= stinkt niet). Dit omvatte Fortis EN ABN/AMRO (makkelijk bij te denken dat aan ING gevraagd werd hun bod in te trekken).
6. Weigering van inbreng van 4M door Nederland, nieuw voorstel gelanceerd bij Leterme/Reynders voor overname van Fortis Nederland en ABN/AMRO. Dit lukte voor 16.8M. GROTE FLATER VAN BELGISCHE OVERHEID DIT TE AANVAARDEN.
7. Bos voegde er aan toe dat er in die overname ook voor werd gezorgd dat de "TOXIC WASTE" (zo noemde hij dat letterlijk) bij België bleef en dat de overname zeker zijn geld waard was (gelach bij Bos, Pauw, Witteman en de zaal)
De term Toxic Waste en de andere termen zijn uitgevonden door zijn team van 8 adviseurs. Het is zéér onverstandig om hiermee te lopen pronken. De feiten zijn nog niet verjaard.
Als er een actie komt van de aandeelhouders van Fortis komt moeten ze zeker deze reportage uitpluizen. Bos schiet de ene kemel na de andere.
Dus wat had onze regering moeten doen ? Zelf Fortis Nederland nationaliseren ? Zelf Fortis België nationaliseren ?Dus : Leterme heeft zich een eerste keer laten rollen. Veel te laag verkocht, u kunt zelf een schatting maken van hoeveel. En alle toxic waste bleef in België. Tweede keer dat Leterme gerold is, is door BNP.
Dit had in het lange na niet voldoende geweest om Fortis draaiende te houden.Mijn besluit : Had de heer Leterme de inbreng van Nederland (4M) zelf overgenomen, zou Fortis intact gebleven zijn!!!!!! Maw als we hier te lande vakmensen in de regering gehad hadden (zelfs een oude Dehaene) zou Fortis gered zijn en belgisch gebleven!!!!
Ik weet niet of Bos in Nederland populair is. Zou kunnen. Hij gaat in ieder geval de populistische toer op. Hij heeft ervoor gezorgd dat er een enorm wantrouwen is tussen België-Nederland. Dit doet de economische relaties geen goed. Ik vertrouw die vent voor geen cent. Liegen is voor hem totaal geen probleem. Hij maakt van 'Hollander' een groter scheldwoord dan 'CEO'.Terloops : Ik heb die Bos nu een uurtje bezig gehoord. De Nederlander kan links of rechts stemmen, maar ze staan als 1 man achter Bos. Dat is kwaliteit, een pure verademing na het jarenlange geklungel van onze politiekers. Ik zoek de fout bij de Nederlanders... maar chapeau voor zijn visie en optreden.
Zoals in de zaak L&H zullen ze op zoek gaan naar de partijen met geld. Dit zijn de overheden en BNP Paribas.Nog dit : Wat me duidelijk geworden is dat als de aandeelhouders juridisch iets willen afdwingen, dat ze het dan proberen op basis van formele gronden (bv BAV noodzakelijk voor verkoop, of andere onvolkomenheden op procedueel vlak). Andere gronden hebben, mijn inziens, geen enkele kans.
Ik hoop in de toekomst een goede documentaire te kunnen zien of een boek te kunnen lezen over de ondergang van Fortis.
Een paar andere punten die in het programma aan het bod kwamen:
- Nederlandse provincies & gemeenten verspelen honderden miljoenen die ze belegd hebben bij IceSave.
- Nederland liet toe dat IceSave als Ijslandse bank in Nederland opereerde en hun toezichcommissie vetrouwde op de cijfers die de Ijslandse toezichthouder gaf.
Bos is nen Klojo, een onbetrouwbaar individu en een Hollander. Als hij zo doorgaat haal ik al mijn centen weg bij Credit Europe. Dit is een filiaal van een Nederlandse bank. Ik zie Bos & Balkende nog een eigen spaarcenten eerst clausule uitvinden mocht men beroep moeten doen op de 100.000 € depositogarantie.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
@ Stier
- Voor Fortis had men eenvoudig hetzelfde moeten doen als voor Dexia. Dat kon mits een optreden, waaruit kracht sprak en de wil om Fortis-ABN in de storm boven water te houden. Als we een genre "Bos" of "Dehaene" hadden gehad aan de top, die zelf de problemen achter de schermen had behandeld (want die waren er zeker), maar naar de publieke opinie had "uitgeschreeuwd" dat Fortis sterk en veilig was, zou de paniek bij spaarders en andere klanten op een paar dagen weggeëbt zijn.
- Akkoord dat politiekers een derderangsfiguren zijn. Niet alleen de beleggingen in Icesave werden vermeld, maar eerder op de avond in een programma op Nederland 2, werd het publiek met verstomming geslagen door de boodschap dat de provincie Noord-Holland (denk ik) 100 miljoen euro had belegd in Lehman Brothers (Nederland), dat het geld direct naar LB USA had verscheept!!!
- Voor Fortis had men eenvoudig hetzelfde moeten doen als voor Dexia. Dat kon mits een optreden, waaruit kracht sprak en de wil om Fortis-ABN in de storm boven water te houden. Als we een genre "Bos" of "Dehaene" hadden gehad aan de top, die zelf de problemen achter de schermen had behandeld (want die waren er zeker), maar naar de publieke opinie had "uitgeschreeuwd" dat Fortis sterk en veilig was, zou de paniek bij spaarders en andere klanten op een paar dagen weggeëbt zijn.
- Akkoord dat politiekers een derderangsfiguren zijn. Niet alleen de beleggingen in Icesave werden vermeld, maar eerder op de avond in een programma op Nederland 2, werd het publiek met verstomming geslagen door de boodschap dat de provincie Noord-Holland (denk ik) 100 miljoen euro had belegd in Lehman Brothers (Nederland), dat het geld direct naar LB USA had verscheept!!!
Ik begin hier te denken dat iemand Klojo en knoeier Bos persoonlijk kent, de heer Leterme een vriendje is, hollanders een laag ras zijn ...
"Onze" regering had niet beter kunnen doen, terwijl 99 % van de bevolking wel beter weet !
Dat er elk jaar een fortis of 2 kunnen gered worden indien vlaanderen niet die miljarden en miljarden in een bodemloze put ("wallonie" genoemd) moet dempen, zal ook niemand ontkennen. Behalve die enkelingen met oogkleppen met vrienden als Leterme en vijanden als Bos
Iedereen heeft in het dossier Fortis kunnen merken wie van beiden de slimsten is !
"Onze" regering had niet beter kunnen doen, terwijl 99 % van de bevolking wel beter weet !
Dat er elk jaar een fortis of 2 kunnen gered worden indien vlaanderen niet die miljarden en miljarden in een bodemloze put ("wallonie" genoemd) moet dempen, zal ook niemand ontkennen. Behalve die enkelingen met oogkleppen met vrienden als Leterme en vijanden als Bos
Iedereen heeft in het dossier Fortis kunnen merken wie van beiden de slimsten is !
@De Mertens.rob schreef: @ Stier
Leterme is heus niet mijn politieke held. Bush helemaal niet. De realiteit is dat de pest heerst in de banksector. De banken zelf komen janken bij de overheden. In uitzonderlijke tijden zijn de overheden de enige die garanties kunnen geven. Het zijn nooit geziene tijden.
Er is geen nationale bank van Vlaanderen. Mocht die er zijn zou Vlaanderen nog een slechtere rating krijgen dan België. Ratings zijn overrated. Het is een feit dat Nederland een hogere rating heeft dan België. De ratings van banken scheppen op dit moment quasi geen vertrouwen. De ratings van de overheden wel. Mocht Vlaanderen streven naar een eigen nationale bank vrees ik dat Vlaanderen weinig kans maakt om een Euroland te blijven. Vlaanderen kan dan Vlaamse Frankses gaan drukken. IJsland heeft zich altijd koppig verzet om deel te nemen aan de EURO. Nu het land overkop is gegaan lenen ze zelfs van de Russen.
€rob
Bos heeft helemaal niet achter de schermen gehandeld. Kijk maar van naar de koers van Fortis. Zijn onderhandelingen waren wel degelijk gelekt. Hij had enkel tijdens een WE mogen onderhandelen.
Mocht Dexia eerst in de shit zijn geraakt hadden hetzelfde krediet kunnen geven aan Fortis dat Dexia nu heeft gekregen.
Men wist hier in België pas dat er nood was aan overheids-borgstelling en kapitaal-injectie voor Fortis toen het 5 na 12 was.
Het is trouwens nu zo dat alle Belgische banken van belang dezelfde borg krijgen van de overheid als Dexia.
Zo'n garanties hebben tijd nodig om deze te formuleren. Bovendien heeft Fortis hardnekking alle geruchten ontkent van liquiditeitsproblemen.
Volgens Geert Noels gaan we inderdaad slechts uit de crisis kunnen raken als er sterke leiders opstaan.
Jean Luc Dehaene uit zijn moestuin halen is helemaal een farce. Als CVP'er primeren voor hem de belangen van Dexia en de boerenbondbank Dexia.
Touwens nog een groot bewijs dat Fortis zelf alles onderhandeld heeft is dat er geen bank is aangesteld om advies te geven. Merrill Lynch adviseerde RBS-Fortis-Santander bij de fusie-operatie. Bij een grote transactie zoals een nationalisering zou je verwachten dat er ook nood is aan een 3rde partij om de boeken te checken. Deze luxe hadden ze gewoon niet. Fortis heeft zelf alle papieren moeten maken. De ministers zijn gewoon goed om hun parafke te zetten.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
@ Stier
Ik denk niet dat ze zich moeten verschuilen achter het argument dat "als het probleem Fortis een week later te berde was gekomen", Fortis zou zijn worden gered (zoals Dexia).
Ik beweer dat er doelsbewust werd gehandeld zowel inzake Fortis als inzake Dexia.
Dexia mocht niet omvallen :
- bank van onze politiekers, gemeentes, vakbonden en slippedragers
- Frankrijk en België hadden een gemeenschappelijk belang
Fortis mocht (moest) gerust omvallen :
- bank van de gewone man
- en vooral Nederland had zeker niet hetzelfde belang als België (remember ABN/Amro).
Ik denk niet dat ze zich moeten verschuilen achter het argument dat "als het probleem Fortis een week later te berde was gekomen", Fortis zou zijn worden gered (zoals Dexia).
Ik beweer dat er doelsbewust werd gehandeld zowel inzake Fortis als inzake Dexia.
Dexia mocht niet omvallen :
- bank van onze politiekers, gemeentes, vakbonden en slippedragers
- Frankrijk en België hadden een gemeenschappelijk belang
Fortis mocht (moest) gerust omvallen :
- bank van de gewone man
- en vooral Nederland had zeker niet hetzelfde belang als België (remember ABN/Amro).
@ rob
Als je jezelf wil bezondigen aan leedvermaak. De aandeelhouders van het verankerde en verzuilde Dexia hebben op dit moment ook weinig plezier aan hun aandelen. Ik vrees er zelfs voor dat ze het ergste niet hebben gehad.
Als je jezelf wil bezondigen aan leedvermaak. De aandeelhouders van het verankerde en verzuilde Dexia hebben op dit moment ook weinig plezier aan hun aandelen. Ik vrees er zelfs voor dat ze het ergste niet hebben gehad.
juist ja en waarom holt men hier in deze bananenrepubliek altijd achter de feiten aan? omdat er klungelaars als leterme aan de top staan die zich liever bezighielden met een jaartje communautair gezever en stoelendans spelen bij de koning i.p.v. de échte problemen van het moment aan te pakken ! de verkiezingen van 2007 zijn ondertussen al bijna anderhalf jaar achter de rug en wat heeft men ondertussen al bereikt? BHV nog steeds niet gesplitst? hah wat een mop! was dat nu werkelijk een prioriteit? waarom kon men bij de eerste tekenen van de kredietcrisis niet al onderzoeken starten of de belgische banken wel safe in hun schoenen stonden? wat is het nut van een nationale bank en CBFA na de wekenlange keldering van bankaandelen als ze niets ondernemen (eerdere schorsing aandeel vb)? kwestie van al wat dijken te plaatsen vooraleer de storm begint te woeden niet waar? waarom eerst de halve economie laten stilvallen vooraleer te beginnen met maatregelen te treffen voor de koopkracht?!Stier schreef: Men wist hier in België pas dat er nood was aan overheids-borgstelling en kapitaal-injectie voor Fortis toen het 5 na 12 was.
er is NIETS maar dan ook NIETS bereikt in deze legislatuur dankzij de mislukte constructie die "België" heet !
maar blijkbaar hoeven politici zich niet te verantwoorden voor hun onkunde, sterker nog, ze helpen wat politieke vriendjes aan wat leuke postjes (dehaene) en houden uitverkoop van wat nog belgisch is. ze eigenen zich het recht toe om Fortis vlugvlug nabeurs te verkopen na eerdere uitspraken dat ze dit met grote zorgvuldigheid de komende weken/maanden verder gingen bekijken.
nederland en frankrijk hebben in het hele Fortis verhaal uitstekend geprofiteerd van de zwakte van de belgische immobiliteit. laat die belgen maar communautair zeveren, moeten ze gedacht hebben, wij palmen hun grootste bank wel in voor een aalmoes.
om nog maar van de voorwaarden voor die coupon te zwijgen, waar halen ze het om 1 juli als limietdatum te zetten? dus voor 1 juli was je een goedehuisvader als je fortis kocht en na 1 juli een speculant? kom nu, even serieus blijven, gewoon omdat dan een groot deel vd aandeelhouders uit de boot valt en niets moet uitgekeerd worden.
wie dat niet inziet en de onwettelijkheden in deze zaak niet herkent, moet dringend een bril gaan kopen
![Roll Eyes ::)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/rolleyes.gif)
leterme een dikke 0/10 , op naar de volgende verkiezingen voor gerechtigheid !!
Laatst gewijzigd door Schumi op 15 oktober 2008, 22:31, 1 keer totaal gewijzigd.
@Shumi
Waarom denk je dat Nederland en Frankrijk zo'n goede deal in handen hebben ?
Ik ben daar nog niet zo zeker van. Binnen een paar jaar is hopelijk wel een goede documentaire of boek over deze crisis.
Europa zelf of de andere lidstaten hebben ook niets ondernomen. Toen Lehman Brothers chapter 11 kreeg wist elke econoom zijn diploma waardig dat dit problemen zou hebben voor Fortis, RBS, Barclays, Hypo Real Estate, Dexia, KBC... Toch bleef iedereen wachten tot het 5 na 12 was. Europa wachte tot het te laat was, Nederland wachtte, Duitsland wachtte, de UK wachtte,...
Wat doet de Nationale bank van België op zo'n moment ? Een rapport uitsturen over geldstromen tussen de gewesten. Ze hadden beter gezorgd voor een betere verankering van de Belgische banken.
Het is een feit dat de regering veel te lang heeft stilgelegen. Dit is niet goed voor de economie, koopkracht en zeker niet voor de rating van ons land.
Wat ik nog straf vind is dat ze plaats gevonden hebben in de begroting om aan ontwikkelingshulp te doen. Het wordt tijd dat de mensen eens realiseren dat België zelf een behoevend land is. De staatsschuld is de laatste 9 jaar nog met geen frank gedaald.
Waarom denk je dat Nederland en Frankrijk zo'n goede deal in handen hebben ?
Ik ben daar nog niet zo zeker van. Binnen een paar jaar is hopelijk wel een goede documentaire of boek over deze crisis.
Europa zelf of de andere lidstaten hebben ook niets ondernomen. Toen Lehman Brothers chapter 11 kreeg wist elke econoom zijn diploma waardig dat dit problemen zou hebben voor Fortis, RBS, Barclays, Hypo Real Estate, Dexia, KBC... Toch bleef iedereen wachten tot het 5 na 12 was. Europa wachte tot het te laat was, Nederland wachtte, Duitsland wachtte, de UK wachtte,...
Wat doet de Nationale bank van België op zo'n moment ? Een rapport uitsturen over geldstromen tussen de gewesten. Ze hadden beter gezorgd voor een betere verankering van de Belgische banken.
Het is een feit dat de regering veel te lang heeft stilgelegen. Dit is niet goed voor de economie, koopkracht en zeker niet voor de rating van ons land.
Wat ik nog straf vind is dat ze plaats gevonden hebben in de begroting om aan ontwikkelingshulp te doen. Het wordt tijd dat de mensen eens realiseren dat België zelf een behoevend land is. De staatsschuld is de laatste 9 jaar nog met geen frank gedaald.
@ Stier
Wat heeft mijn interventie met leedvermaak te maken???? Ik wil hier vooreerst poneren dat ik geluk (geld en ander) gun aan iedereen.
1) Aandeelhouders
Ik zeg gewoon dat er een gewild verschillende aanpak is geweest voor Fortis en Dexia. En dat heeft gevolgen voor de aandeelhouders. Uiteraard is er tijdelijk (niet gerealiseerd) verlies voor alle aandeelhouders (banken en andere). Maar het wezenlijke verschil is dat voor Fortisaandeelhouders dit verlies DEFINITIEF is. Voor aandeelhouders van Dexia is dit niet het geval!
2) Crisis
Natuurlijk hebben Nederland en Frankrijk een goede deal gedaan in het Fortisavontuur! Dat u dit ook weet, blijkt uit uw zin "... Ze hadden beter gezorgd voor een betere verankering van de Belgische banken." U begrijpt dus ook dat alles voorbij gaat, ook deze crisis en dat de winnaar is, hij die de instrumenten van economie en bloei heeft.
3) Ontwikkelingshulp
Man, man toch. Als u denkt dat de peanuts die worden gegeven aan ontwikkelingslanden deze crisis kunnen voorkomen.... Raken we hier niet aan het archislecht beleid van onze belgische overheid? Om het met een beeld te zeggen : Vroeger betaalden we de helft aan belastingen en was er genoeg geld om autostrades aan te leggen, nu betalen we het dubbel en is er zelfs geen geld meer om de putten in die autostrades te vullen. Waar gaat ons geld naartoe? Drie keer raden!
Wat heeft mijn interventie met leedvermaak te maken???? Ik wil hier vooreerst poneren dat ik geluk (geld en ander) gun aan iedereen.
1) Aandeelhouders
Ik zeg gewoon dat er een gewild verschillende aanpak is geweest voor Fortis en Dexia. En dat heeft gevolgen voor de aandeelhouders. Uiteraard is er tijdelijk (niet gerealiseerd) verlies voor alle aandeelhouders (banken en andere). Maar het wezenlijke verschil is dat voor Fortisaandeelhouders dit verlies DEFINITIEF is. Voor aandeelhouders van Dexia is dit niet het geval!
2) Crisis
Natuurlijk hebben Nederland en Frankrijk een goede deal gedaan in het Fortisavontuur! Dat u dit ook weet, blijkt uit uw zin "... Ze hadden beter gezorgd voor een betere verankering van de Belgische banken." U begrijpt dus ook dat alles voorbij gaat, ook deze crisis en dat de winnaar is, hij die de instrumenten van economie en bloei heeft.
3) Ontwikkelingshulp
Man, man toch. Als u denkt dat de peanuts die worden gegeven aan ontwikkelingslanden deze crisis kunnen voorkomen.... Raken we hier niet aan het archislecht beleid van onze belgische overheid? Om het met een beeld te zeggen : Vroeger betaalden we de helft aan belastingen en was er genoeg geld om autostrades aan te leggen, nu betalen we het dubbel en is er zelfs geen geld meer om de putten in die autostrades te vullen. Waar gaat ons geld naartoe? Drie keer raden!
@rob
1. Ik begrijp je punt. Het is zo dat in het geval Dexia de grote aandeelhouders in de bres sprongen zijn voor Dexia. Bij Fortis wist iedereen dat ze zelf geen kapitaal van omvang meer konden vinden op de markt.
2. Het CBFA heeft de markt veel te weinig warm gemaakt voor een grote fusie KBC-Dexia-Fortis. Het is niet omdat Bos zegt dat hij een goede deal heeft gedaan dat het zo is. Uiteindelijk is Belgie meerderheidsaandeelhouder geworden van 1 van de 2 grootste Franse banken.
3. Mijn fout, dit was inderdaad helemaal off-topic. Het is een heel andere discussie.
1. Ik begrijp je punt. Het is zo dat in het geval Dexia de grote aandeelhouders in de bres sprongen zijn voor Dexia. Bij Fortis wist iedereen dat ze zelf geen kapitaal van omvang meer konden vinden op de markt.
2. Het CBFA heeft de markt veel te weinig warm gemaakt voor een grote fusie KBC-Dexia-Fortis. Het is niet omdat Bos zegt dat hij een goede deal heeft gedaan dat het zo is. Uiteindelijk is Belgie meerderheidsaandeelhouder geworden van 1 van de 2 grootste Franse banken.
3. Mijn fout, dit was inderdaad helemaal off-topic. Het is een heel andere discussie.
Aan iedereen!!!
Een fortis aandeelhouder!!!! Als wij als burger zulke zaken op deze manier zouden onderhandelen werden wij opgepakt voor OPLICHTERIJ!!!!En zaten wij in de Begijnestraat vandaag!!
Waarom is Dexia wel uit de nood geholpen daar moet je niet langer over nadenken!! Wie zat hierin denk je!!!
Het is gewoonweg schandalig, wat er hier allemaal gebeurd!!!!
Wanneer gaan wij nu eindelijk eens voor onze rechten opkomen....
Een fortis aandeelhouder!!!! Als wij als burger zulke zaken op deze manier zouden onderhandelen werden wij opgepakt voor OPLICHTERIJ!!!!En zaten wij in de Begijnestraat vandaag!!
Waarom is Dexia wel uit de nood geholpen daar moet je niet langer over nadenken!! Wie zat hierin denk je!!!
- centenkliever
- Hero Member
- Contacteer:
Het Fortis debacle is inderdaad de zuiverste oplichterij van een 500 000 bedrogen aandeelhouders. Het duo Leterme Reynders hebben de spelregels tijdens het spel gewijzigd en zullen hierop moeten afgerekend worden.Sara51 schreef: Aan iedereen!!!
Ik stel voor dat we die twee in een ring plaatsen en de winnaar mag het opnemen tegen de winnaar van het duel tussen Stier en Rob. De uiteindelijke winnaar wint een reis met verplicht verblijf van minstens 6 maanden in Holland of Ijsland.
Sara51,
Ik vind het spijtig dat je niet op voorhand wist wie er in Dexia zit. Als aandeelhouder is het enorm belangerijk om te weten wie er meerderheidsaandeelhouder is. Die bepalen mee het risico van het aandeel en verdedigen de belangen van de aandeelhouders.
Aandelen zijn steeds producten met een hoog risico. De Christelijke & socialistische zuil en de gemeentelijke overheden zijn meerderheidsaandeelhouder van Dexia. Het is duidelijk dat deze aandeelhouders ook druk uitoefenen bij de overheden om het aandeel recht te houden. Ze zijn ook ingesprongen om het kapitaal van Dexia te versterken. De aandeelhouder van Dexia heeft ook rake klappen gekregen en het einde is nog niet in zicht.
Fortis had dergelijke aandeelhouders niet. De stabiliteit voor de aandeelhouder waren hier de Stichting Continuiteit, Ping An en de familie Lippens. Van deze zijn er enkele als belast afgestoten en enkele op het zinkend schip blijven zitten.
@centenkliever
Ik gooi de handdoek in de ring.
Het is geen geheim waar het verhaal dat het bij Fortis wat minder mag kosten vandaan komt. Vraag maar aan Tom Bonen !
Als die partij toch zo goed wist dat er voor de aandeelhouder van Dexia meer kan dan voor Fortis had deze op voorhand zijn leden moeten waarschuwen voor de risico's die Fortis draagt. Dit is echter catch 21. Als ze dat had gedaan had het aandeel gekelderd.
Ik vind het spijtig dat je niet op voorhand wist wie er in Dexia zit. Als aandeelhouder is het enorm belangerijk om te weten wie er meerderheidsaandeelhouder is. Die bepalen mee het risico van het aandeel en verdedigen de belangen van de aandeelhouders.
Aandelen zijn steeds producten met een hoog risico. De Christelijke & socialistische zuil en de gemeentelijke overheden zijn meerderheidsaandeelhouder van Dexia. Het is duidelijk dat deze aandeelhouders ook druk uitoefenen bij de overheden om het aandeel recht te houden. Ze zijn ook ingesprongen om het kapitaal van Dexia te versterken. De aandeelhouder van Dexia heeft ook rake klappen gekregen en het einde is nog niet in zicht.
Fortis had dergelijke aandeelhouders niet. De stabiliteit voor de aandeelhouder waren hier de Stichting Continuiteit, Ping An en de familie Lippens. Van deze zijn er enkele als belast afgestoten en enkele op het zinkend schip blijven zitten.
@centenkliever
Ik gooi de handdoek in de ring.
Het is geen geheim waar het verhaal dat het bij Fortis wat minder mag kosten vandaan komt. Vraag maar aan Tom Bonen !
Als die partij toch zo goed wist dat er voor de aandeelhouder van Dexia meer kan dan voor Fortis had deze op voorhand zijn leden moeten waarschuwen voor de risico's die Fortis draagt. Dit is echter catch 21. Als ze dat had gedaan had het aandeel gekelderd.