FORTIS weigert opzeg Familiale te aanvaarden
Re: FORTIS weigert opzeg Familiale te aanvaarden
Blijkbaar eist Fortis dat er korrekt gehandeld wordt door het feit dat ze een aangetekende zending eisen.
Uzelf wil zoals U eerder stelde zelf korrekt handelen en deze opzeg door Uzelf betekenen,en er niemand mee lastig vallen.
Beide willen dus dat er korrekt gehandeld wordt,zoals overeengekomen in de opzegvoorwaarden.
In voorkomend geval kan U twee dingen doen.
1/Vanuit het buitenland waar U verblijft verstuurd U zelf een aangetekend schrijven,met de hoop dat deze de geadresseerde bereikt.
2/ Indien U binnen het jaar alsnog terug in belgie zou komen,kan u terplaatse in uw Fortis kantoor de opzegging gaan bevestigen,of een aangetekend schrijven vanuit belgie aan hun richten. ( post of postpunten is 7/7 bereikbaar)
Enig risico dat u hierbij loopt is dat bij procedure 1 de aangetekende brief niet is toegekomen,en uw opzeg dus met één jaar uitgesteld wordt,en U dit één jaarpremie kost van zegge 50 euro.
De kosten in overweging genomen om vanuit het buitenland de aangetekende zending te doen, en het verschil in jaarpremie, zal de zever en de stress en het ongemak niet opwegen, om eventueel te kiezen voor optie twee,indien u binnen het jaar alsnog terug even in belgie zou verblijven,en voordeel is dat u dan alsnog voor één jaar langer de polis hebt,indien optie 1 niet zou gelukt zijn.
Uzelf wil zoals U eerder stelde zelf korrekt handelen en deze opzeg door Uzelf betekenen,en er niemand mee lastig vallen.
Beide willen dus dat er korrekt gehandeld wordt,zoals overeengekomen in de opzegvoorwaarden.
In voorkomend geval kan U twee dingen doen.
1/Vanuit het buitenland waar U verblijft verstuurd U zelf een aangetekend schrijven,met de hoop dat deze de geadresseerde bereikt.
2/ Indien U binnen het jaar alsnog terug in belgie zou komen,kan u terplaatse in uw Fortis kantoor de opzegging gaan bevestigen,of een aangetekend schrijven vanuit belgie aan hun richten. ( post of postpunten is 7/7 bereikbaar)
Enig risico dat u hierbij loopt is dat bij procedure 1 de aangetekende brief niet is toegekomen,en uw opzeg dus met één jaar uitgesteld wordt,en U dit één jaarpremie kost van zegge 50 euro.
De kosten in overweging genomen om vanuit het buitenland de aangetekende zending te doen, en het verschil in jaarpremie, zal de zever en de stress en het ongemak niet opwegen, om eventueel te kiezen voor optie twee,indien u binnen het jaar alsnog terug even in belgie zou verblijven,en voordeel is dat u dan alsnog voor één jaar langer de polis hebt,indien optie 1 niet zou gelukt zijn.
Re: FORTIS weigert opzeg Familiale te aanvaarden
@ Webmaster,
Het is vrij opvallend dat de reactietijd van Assuralia op om het even welke vraag doorgaans meerdere dagen kan aanslepen, dan omzeggens altijd louter formalistisch is en dan nog dikwijls een herhaling is van strikte polisvoorwaarden (regeltjes die nagenoeg altijd in het voordeel van de verzekeraar spelen). Als ik (en samen met mij wschl. de meesten op dit Forum) strikte regels wil kennen dan ben ik oud en wijs genoeg om zelf de polis eens door te nemen.
Daar is (meen ik) niet echt vraag naar. Ik meen te mogen stellen dat er eerder vraag is naar hoe in concrete gevallen een aanvaardbare en werkbare oplossing kan gevonden voor de klant. Dit komt hier veel te weinig aan bod! Bovendien heb ik uit een of ander Forumantwoord van Woordvoerster Assuralia begrepen dat ze alle vragen en haar antwoorden moet voorleggen aan een of ander comite vooraleer het hier te MOGEN posten. Met als logisch gevolg dat de reactiesnelheid hier met een slakkengangetje kan vergeleken worden.
Daarom stel ik voor dat er naast dit bestaand <Vraag het aan Assuralia> ook eens uitgekeken wordt naar een nieuwe rubriek <VRAAG HET AAN EEN VERZEKERINGSMAKELAAR>. Deze mensen staan niet alleen dichter bij de praktijk maar zijn beter geplaatst om in te spelen op de reele behoeften van wij, klanten.
Het is vrij opvallend dat de reactietijd van Assuralia op om het even welke vraag doorgaans meerdere dagen kan aanslepen, dan omzeggens altijd louter formalistisch is en dan nog dikwijls een herhaling is van strikte polisvoorwaarden (regeltjes die nagenoeg altijd in het voordeel van de verzekeraar spelen). Als ik (en samen met mij wschl. de meesten op dit Forum) strikte regels wil kennen dan ben ik oud en wijs genoeg om zelf de polis eens door te nemen.
Daar is (meen ik) niet echt vraag naar. Ik meen te mogen stellen dat er eerder vraag is naar hoe in concrete gevallen een aanvaardbare en werkbare oplossing kan gevonden voor de klant. Dit komt hier veel te weinig aan bod! Bovendien heb ik uit een of ander Forumantwoord van Woordvoerster Assuralia begrepen dat ze alle vragen en haar antwoorden moet voorleggen aan een of ander comite vooraleer het hier te MOGEN posten. Met als logisch gevolg dat de reactiesnelheid hier met een slakkengangetje kan vergeleken worden.
Daarom stel ik voor dat er naast dit bestaand <Vraag het aan Assuralia> ook eens uitgekeken wordt naar een nieuwe rubriek <VRAAG HET AAN EEN VERZEKERINGSMAKELAAR>. Deze mensen staan niet alleen dichter bij de praktijk maar zijn beter geplaatst om in te spelen op de reele behoeften van wij, klanten.
Ooit was "Europa" een mooi project!
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Re: FORTIS weigert opzeg Familiale te aanvaarden
Ik ben van mening dat elk verzekeringsprobleem / vraag niet voor iedereen gelijk kan zijn,en dikwijls veel kan verschillen naargelang de specifieke situaties van elke verzekerde,en of bijzondere voorwaarden in de polis.
Het is altijd beter om je verzekeringen te nemen via een makelaar,dan rechtstreeks bij de maatschappy te verzekeren.
In uw specifiek geval, had dit via een makelaar vermoedelijk al lang opgelost geweest.
Uw probleem zit in uw dommiciliering,en heeft met verzekerings kwestie alleen niets te maken. Ook al zou een eenvoudige melding/opzeg voldoende moeten zijn, dan nog zit U met uw al dan niet actieve dommiciliering. Als een polis op vervaldag niet betaald is,en na ingebreke stelling nog onbetaald blijft, wordt hij van rechtswege ontbonden.
U kan zich altijd beroepen op art. 2281 van het burgerlijk wetboek,( zoals eerder hier vermeld )in verband met de wijze van opzeg, maar vermoedelijk zal dit voor moedwillige dovemansoren zijn bij fortis.
Het is altijd beter om je verzekeringen te nemen via een makelaar,dan rechtstreeks bij de maatschappy te verzekeren.
In uw specifiek geval, had dit via een makelaar vermoedelijk al lang opgelost geweest.
Uw probleem zit in uw dommiciliering,en heeft met verzekerings kwestie alleen niets te maken. Ook al zou een eenvoudige melding/opzeg voldoende moeten zijn, dan nog zit U met uw al dan niet actieve dommiciliering. Als een polis op vervaldag niet betaald is,en na ingebreke stelling nog onbetaald blijft, wordt hij van rechtswege ontbonden.
U kan zich altijd beroepen op art. 2281 van het burgerlijk wetboek,( zoals eerder hier vermeld )in verband met de wijze van opzeg, maar vermoedelijk zal dit voor moedwillige dovemansoren zijn bij fortis.
Re: FORTIS weigert opzeg Familiale te aanvaarden
@Ludo,
Mijn contract dateert al van ettelijke jaren geleden en werd afgesloten bij (toen nog) ASLK. ASLK werkte niet met tussenpersonen, waarom zou ze trouwens, er waren voldoende eigen agentschappen (kantoren). Zoals ik reeds zei, de domiciliering, daar kon ik niet van onder uit; het maakt gewoon deel uit van het contract.
Vandaag ben ik eens begonnen met het contract door te nemen (vele 10-tallen blzn maar geen nood het regent hier nu toch bijna elke dag). Ik denk dat er heel wat verzekerde gevallen zijn, die tot nog toe aan mijn aandacht ontsnapt zijn. Misschien stoot ik op een verzekerd feit waar ik tot nog toe niet aan dacht, wie weet? Het zal je maar gebeuren dat ik in de nog verzekerde periode (tot 1.2.2013 of een jaar langer als de opzeg nu niet doorgaat) een schadegeval moet claimen. In voorkomend geval zou Fortis me wschl. zonder veel geblaat opzeggen...
Mijn contract dateert al van ettelijke jaren geleden en werd afgesloten bij (toen nog) ASLK. ASLK werkte niet met tussenpersonen, waarom zou ze trouwens, er waren voldoende eigen agentschappen (kantoren). Zoals ik reeds zei, de domiciliering, daar kon ik niet van onder uit; het maakt gewoon deel uit van het contract.
Vandaag ben ik eens begonnen met het contract door te nemen (vele 10-tallen blzn maar geen nood het regent hier nu toch bijna elke dag). Ik denk dat er heel wat verzekerde gevallen zijn, die tot nog toe aan mijn aandacht ontsnapt zijn. Misschien stoot ik op een verzekerd feit waar ik tot nog toe niet aan dacht, wie weet? Het zal je maar gebeuren dat ik in de nog verzekerde periode (tot 1.2.2013 of een jaar langer als de opzeg nu niet doorgaat) een schadegeval moet claimen. In voorkomend geval zou Fortis me wschl. zonder veel geblaat opzeggen...
Ooit was "Europa" een mooi project!
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Re: FORTIS weigert opzeg Familiale te aanvaarden
Dag iedereen,
Ik heb de vraag inter voorgelegd aan een specialist ter zake. Ze is behoorlijk druk bezet maar ik hoop morgen of ten laatste begin volgende week een antwoord te kunnen geven.
Met vriendelijke groeten,
Nathalie Leemans
Pers & Communicatie Assuralia
Ik heb de vraag inter voorgelegd aan een specialist ter zake. Ze is behoorlijk druk bezet maar ik hoop morgen of ten laatste begin volgende week een antwoord te kunnen geven.
Met vriendelijke groeten,
Nathalie Leemans
Pers & Communicatie Assuralia
Re: FORTIS weigert opzeg Familiale te aanvaarden
Bedankt Mevr. Leemans, vergeet echter niet dat de deadline 31 october is.
Indien ik nu verder niets meer onderneem, zoals aangetekend versturen vanuit het buitenland, zit ik wel weer voor een jaar muurvast. Daarbij aansluitende - en ik meen dat je daar wel zelf kan op antwoorden - voor de bepaling van de opzegdatum, is het de dag van verzending of de dag van aankomst die weerhouden wordt?
Indien ik nu verder niets meer onderneem, zoals aangetekend versturen vanuit het buitenland, zit ik wel weer voor een jaar muurvast. Daarbij aansluitende - en ik meen dat je daar wel zelf kan op antwoorden - voor de bepaling van de opzegdatum, is het de dag van verzending of de dag van aankomst die weerhouden wordt?
Ooit was "Europa" een mooi project!
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Re: FORTIS weigert opzeg Familiale te aanvaarden
Geen probleem voor de drie maanden opzegtermijn, AG verhoogt toch hun premies dus je kan opzeggen wegens premieverhoging. Die drie maand is niet van tel.
Dat faxen voor maatschappijen en tussenpersonen werkt perfect, maar er zijn voorwaarden aan. Zo moet het gaan om een overname en de naam van de overnemende maatschappij moet erop staan. Dus dat zal hier niet gaan. Idem voor email.
Iets anders waar ik aan denk. Als uw officiële hoofdverblijfplaats in België is, dan telt de verzekering niet. Dan heeft uw verzekering ook geen 'voorwerp' wat niet mag (een verzekering moet altijd een voorwerp hebben). Kan je dan niet per email de onmiddellijk stopzetting vragen van uw familiale wegens het wegvallen van een verzekerd voorwerp ? (tja, beetje rare taal maar de maatschappij zal wel snappen wat ik bedoel). Kijk eens in uw polisvoorwaarden wat ze verstaan onder verzekerde. Meestal zal daar staan dat je uw hoofdverblijfplaats in België moet hebben.
(en zoals al in andere onderwerpen aangehaald, AG zit in geldnood, geeft geen service meer en doet hele dagen moeilijk. Echt een kl*temaatschappij).
Dat faxen voor maatschappijen en tussenpersonen werkt perfect, maar er zijn voorwaarden aan. Zo moet het gaan om een overname en de naam van de overnemende maatschappij moet erop staan. Dus dat zal hier niet gaan. Idem voor email.
Iets anders waar ik aan denk. Als uw officiële hoofdverblijfplaats in België is, dan telt de verzekering niet. Dan heeft uw verzekering ook geen 'voorwerp' wat niet mag (een verzekering moet altijd een voorwerp hebben). Kan je dan niet per email de onmiddellijk stopzetting vragen van uw familiale wegens het wegvallen van een verzekerd voorwerp ? (tja, beetje rare taal maar de maatschappij zal wel snappen wat ik bedoel). Kijk eens in uw polisvoorwaarden wat ze verstaan onder verzekerde. Meestal zal daar staan dat je uw hoofdverblijfplaats in België moet hebben.
(en zoals al in andere onderwerpen aangehaald, AG zit in geldnood, geeft geen service meer en doet hele dagen moeilijk. Echt een kl*temaatschappij).
Re: FORTIS weigert opzeg Familiale te aanvaarden
@nuyttie.. het gaat er hier niet over om een reden te hebben om de polis op te zeggen. Maar kontraktant verblijft in het buitenland,en is niet zeker dat zijn aangetekende zending de geadresseerde wel zal bereiken.Mede ook dat er een dominciliering looptop deze polis,welke vanuit het buitenland zomaar niet kan gestopt worden. Stelling was dus, kan een opzeg niet gewoon aanvaard worden met een Email of andere mededeling.. waarom perséé aangetekend.
Re: FORTIS weigert opzeg Familiale te aanvaarden
Nuyttie (jij bent een verzekeringsmakelaar, dacht ik?) en Ludo,
Allebei bedankt voor het nuttige advies!
Toch een kleine <rechtzetting?>, ik verblijf wel het allergrootste deel van het jaar in het buitenland maar mijn officiele verblijfplaats is toch nog steeds Vlaanderen.
En... Ludo, je hebt het probleem in essentie samengevat.
@mijnheer Alfons, als je het te veel moeite kost om wat langere teksten te begrijpen, lees dan nog eens het laatste commentaar van Ludo.
Allebei bedankt voor het nuttige advies!
Toch een kleine <rechtzetting?>, ik verblijf wel het allergrootste deel van het jaar in het buitenland maar mijn officiele verblijfplaats is toch nog steeds Vlaanderen.
En... Ludo, je hebt het probleem in essentie samengevat.
@mijnheer Alfons, als je het te veel moeite kost om wat langere teksten te begrijpen, lees dan nog eens het laatste commentaar van Ludo.
Ooit was "Europa" een mooi project!
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Re: FORTIS weigert opzeg Familiale te aanvaarden
Omdat dat simpelweg zo in de Algemene Voorwaarden staat die aanvaard werden bij het afsluiten.ludo schreef: waarom perséé aangetekend.
Er waarschijnlijk binnenkort wel een moment komen dat emails op de één of andere manier aanvaard worden, maar momenteel zijn we zover nog niet.
En je mag kwaad worden op mij maar Fortis heeft helemaal niks geweigerd want je hebt het contract nog niet opgezegd.
- meneer de peer
- Newbie
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 12 jun 2012
- Contacteer:
Re: FORTIS weigert opzeg Familiale te aanvaarden
Ik vind dat er hier al geldig is opgezegd omdat Fortis op de e-mail heeft gereageerd waardoor er bewijs is dat ie is ontvangen. Een opzegging is nog altijd een eenzijdige handeling die daarom nog niet moet aanvaard worden. Maar ja door de domiciliering moet dat nog eens worden afgedwongen en het sop is duidelijk de kool niet waard.
Eenzijdige e-mail sturen daar geloof ik niet in. Dat gaat een rechtbank nooit aanvaarden.
Probeer anders eens op te zeggen met een SMS
Eenzijdige e-mail sturen daar geloof ik niet in. Dat gaat een rechtbank nooit aanvaarden.
Probeer anders eens op te zeggen met een SMS

Re: FORTIS weigert opzeg Familiale te aanvaarden
Heb hier verschillende off topic berichten en persoonlijke aanvallen verwijderd
Mevr leemans heeft reeds toegelicht waarom het antwoord niet ogenblikkelijk komt
Andere maatschappijen zijn welkom... misschien eens proberen op facebookpagina van fortis?
Mevr leemans heeft reeds toegelicht waarom het antwoord niet ogenblikkelijk komt
Andere maatschappijen zijn welkom... misschien eens proberen op facebookpagina van fortis?
Re: FORTIS weigert opzeg Familiale te aanvaarden
Juiste en terechte reactie, Webmaster.
Ooit was "Europa" een mooi project!
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Re: FORTIS weigert opzeg Familiale te aanvaarden
---persoonlijke aanval verwijderd door webmaster---
Kleine rechtzetting toch; de opzegging gebeurde via de berichtenbox in PC-banking van Fortis (= beveiligde omgeving).
En ... het door mij verstuurde bericht werd ook door Fortis gelezen en bevestigd. Vandaar mijn (m.i. terechte) ergernis.
Ook nog even herhalen dat die domiciliering geen keuzemogelijkheid was. Het zit gewoon in het contract verwerkt en kan ik in mijn PC-banking niet eens terugvinden, laat staan verwijderen.
Zoals Nuyttie hier al, overigens terecht, opmerkte; Fortis en zijn verzekeringspoot zijn gewoon van slechte wil!
Kleine rechtzetting toch; de opzegging gebeurde via de berichtenbox in PC-banking van Fortis (= beveiligde omgeving).
En ... het door mij verstuurde bericht werd ook door Fortis gelezen en bevestigd. Vandaar mijn (m.i. terechte) ergernis.
Ook nog even herhalen dat die domiciliering geen keuzemogelijkheid was. Het zit gewoon in het contract verwerkt en kan ik in mijn PC-banking niet eens terugvinden, laat staan verwijderen.
Zoals Nuyttie hier al, overigens terecht, opmerkte; Fortis en zijn verzekeringspoot zijn gewoon van slechte wil!
Ooit was "Europa" een mooi project!
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Re: FORTIS weigert opzeg Familiale te aanvaarden
Vlo stoppen met persoonlijke aanvallen of u wordt geblokkeerd