Fouten Spaarrekening
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: Fouten Spaarrekening
Hou ook rekening met overschrijving van spaar- naar spaarrekening waarbij de getrouwheidsperiode gedeeld wordt.
In ieder geval ... leg het voor aan Medirect als je denkt dat het niet klopt.
Zonder zicht op al je transacties dient hierover verder disussiëren n.m.i. tot niets.
Edit: zie ook medirect-maandsparen-max-0-70-t27805-31 ... ct#p501931
Systeemfout of één of andere taks die doorgerekend wordt?
Bij Argenta rekenen ze ook zegelrecht aan op renteberekeningen: geen idee hoeveel dat is en of dat jaarlijks of per berekening dient betaald te worden, maar dat zijn zo van die archaïsche taksen van enkele BEF die tot op de dag van vandaag blijven verder bestaan en door de meeste banken gewoon in de algemene kosten geabsorbeerd worden, maar bij 'gratis' banken plots nogal eens opduiken zonder veel uitleg.
Schrijf ze gewoon eens aan?
Dat verschil van 10 cent waar u het over heeft, dat kan bijna geen rekenfout zijn want hoe zou je in godsnaam op 10 cent minder uitkomen? De valutadatum enkele dagen verschuiven maakt geen verschil uit, dus dat lijkt me eerder iets in bovenstaand genre: een of andere 'onkost'?
Bij Argenta rekenen ze ook zegelrecht aan op renteberekeningen: geen idee hoeveel dat is en of dat jaarlijks of per berekening dient betaald te worden, maar dat zijn zo van die archaïsche taksen van enkele BEF die tot op de dag van vandaag blijven verder bestaan en door de meeste banken gewoon in de algemene kosten geabsorbeerd worden, maar bij 'gratis' banken plots nogal eens opduiken zonder veel uitleg.
Schrijf ze gewoon eens aan?
Dat verschil van 10 cent waar u het over heeft, dat kan bijna geen rekenfout zijn want hoe zou je in godsnaam op 10 cent minder uitkomen? De valutadatum enkele dagen verschuiven maakt geen verschil uit, dus dat lijkt me eerder iets in bovenstaand genre: een of andere 'onkost'?
Het fiscaal zegelrecht van 0,15 € is een wettelijk verschuldigde taks die de banken moeten betalen.
Maar dat is alleen voor zichtrekeningen en niet voor spaarrekeningen. (Sommige banken rekenen die taks van 15 cent door naar hun klanten en andere banken niet.)
Dat kan echter niets te maken hebben met de berekening van rentes en getrouwheidspremies op spaarrekeningen.
Doordenkertje.
10 cent voor een spaarrekening maakt men zich druk.
Nu wanneer men gaat tanken maakt men zich dan ook druk om 10 cent goedkoper * 50 liter is 5 € minder te betalen.
Sommige zaken aanvaard men niet uit principe.
Andere zaken is men dan weer heel laks.
Ole Leo
10 cent voor een spaarrekening maakt men zich druk.
Nu wanneer men gaat tanken maakt men zich dan ook druk om 10 cent goedkoper * 50 liter is 5 € minder te betalen.
Sommige zaken aanvaard men niet uit principe.
Andere zaken is men dan weer heel laks.
Ole Leo
Estate Guru believer.
Klopt platin. Er zal niemand met zijn auto een verplaatsing minder doen omdat benzine 10 cent per liter duurder geworden is. Maar als de bank 10 cent te weinig rente geeft is dat een schandaal.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Waar het om gaat is dat het niet klopt.
Als het tankstation 2,00 EUR per liter afficheert en je tankt 10 liter en je moet 20,10 EUR betalen, dan is het ook maar 0,10 EUR verschil.
Of je daar dan een "drama" van maakt of gewoon "op je strepen staat" of niets doet, is nog wat anders.
Als het tankstation 2,00 EUR per liter afficheert en je tankt 10 liter en je moet 20,10 EUR betalen, dan is het ook maar 0,10 EUR verschil.
Of je daar dan een "drama" van maakt of gewoon "op je strepen staat" of niets doet, is nog wat anders.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
We zitten hier op spaargids.be, dus alle centjes tellen.
Het gaat hier niet per se om die 10 cent, maar wel om het principe: is de berekening van de bank correct ?
Het gaat hier niet per se om die 10 cent, maar wel om het principe: is de berekening van de bank correct ?
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Gaat wel over tanken aan 2 € of tanken aan 1,9 €.EarthNvstr1 schreef: ↑22 april 2022, 13:13 Waar het om gaat is dat het niet klopt.
Ole - Leo
Estate Guru believer.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ole of Leo is ook meer dan 10 cent verschil.EarthNvstr1 schreef: ↑22 april 2022, 14:33
Voor mij is dat gewoon een verkeerde vergelijking voor het "probleem" van TS.
Maar dat is geen probleem.
En wie zegt geen afrondingsverschil in totale berekening.
Bij mijn afrekening van een beursaankoop worden 2 cijfers achter de komma toegepast.
Het aantal worden dan soms 4 nullen achter de komma toegepast.
Nu wanneer men dan in een excell dezelfde waarden toepast wordt kijk dan eens naar resultaat.
Of ben ik nu de enige die zoiets opmerkt in mijn Money 97 program.
En aankoop bedrag blijft altijd hetzelfde, aantal aangekocht wordt aangepast en aankoopprijs wijzigt.
Wanneer aantal en aankoopprijs wordt ingegeven wijzigt altijd aankoop prijs.
Dus altijd een verschil met borderel afrekening.
Estate Guru believer.
doe test maar eens.
aantal =0,5677
koers 325,84
excell 184,979368
borderel 184,97.
Dus klacht indienen ?
totale aankoopprijs 184,97
aantal = 0,5677
koers is 325,823498
koers = 325,84
aantal = 0,56767124.
aantal =0,5677
koers 325,84
excell 184,979368
borderel 184,97.
Dus klacht indienen ?
aantal = 0,5677
koers is 325,823498
koers = 325,84
aantal = 0,56767124.
Estate Guru believer.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Me Direct, Me Direct.EarthNvstr1 schreef: ↑22 april 2022, 15:50
Een intrest van 0,65% op een bedrag van 5000,00 EUR is 32,50 EUR.
Als het aan een afrondingsverschil zou liggen, dan vraag ik mij af hoe de bank de berekening van de intrest op dat bedrag dan doet.
Zij zijn in bezit van alle info en data.
Wijzelf gokken maar met de weinige info.
Ole-Leo is meer dan 10 cent verschil.
Estate Guru believer.
platin schreef: ↑22 april 2022, 17:45Me Direct, Me Direct.EarthNvstr1 schreef: ↑22 april 2022, 15:50
Een intrest van 0,65% op een bedrag van 5000,00 EUR is 32,50 EUR.
Als het aan een afrondingsverschil zou liggen, dan vraag ik mij af hoe de bank de berekening van de intrest op dat bedrag dan doet.
Zij zijn in bezit van alle info en data.
Wijzelf gokken maar met de weinige info.
Ole 0,29 cent versus Leo 0,61 cent is meer dan 10 cent verschil.
10 cent op liter-benzine of diesel allemaal geen probleem.
Maar die 10 cent op een spaarrekening.
Estate Guru believer.
Ik ben ook klant bij Me Direct.
Ik had vorig jaar ook verschillende stortingen gedaan met een totaal van 5000 euro in het eerste kwartaal. Deze brachten mij dit jaar begin april 32,49 euro intrest op. Dus 1 cent te weinig. Dit komt waarschijnlijk omdat elke storting apart wordt berekend. Ook bij mijn vrouw was er 1 cent te weinig.
Heb Me Direct (nog) niet over gemaild….
Ik had vorig jaar ook verschillende stortingen gedaan met een totaal van 5000 euro in het eerste kwartaal. Deze brachten mij dit jaar begin april 32,49 euro intrest op. Dus 1 cent te weinig. Dit komt waarschijnlijk omdat elke storting apart wordt berekend. Ook bij mijn vrouw was er 1 cent te weinig.
Heb Me Direct (nog) niet over gemaild….