Fysiek goud kopen
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Fysiek goud kopen
Deze moet je ook eens bij "Fysiek zilver" posten.Davy V schreef:http://www.beursduivel.be/nieuws/262206 ... en-af.html
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
2 verschillende zaken:Davy V schreef:http://www.beursduivel.be/nieuws/262206 ... en-af.html
* particulieren: en dan hebben ze het in de artikels altijd over xx.xxx TON "fysiek" zilver.
* hedgefunds: en dan hebben ze het over "posities verminderen", dus op over papier.
Moraal van het verhaal: minder interesse voor papier, meer voor fysiek.
@ MortenO (Olsen?

Posten

Of het slim is om nu in goud te stappen, is een eindeloze (en nutteloze) discussie.
Als je er in gelooft, moet je het maar doen. Geen enkel probleem mee.
Maar wat mij wel mateloos stoort, is dat men dit voorstelt alsof er geen risico aan verbonden is. Het is niet omdat goud de laatste 10 jaar veel heeft opgebracht, dat dit onomkeerbaar is. Niets groeit tot in de hemel. Goud is niet de basis van alle waardebepaling.
Nogmaals: de prijs van goud wordt bijna 100% psychologisch bepaald. Goud is veel waard, omdat we vinden dat het veel waard is. Er is bijna geen industriële impact. We kunnen perfect verder leven zonder goud, zonder dat enige impact heeft op ons leven.
Niets is moeilijker in te schatten als de menselijke psyche. En toch doet men het hier uitschijnen alsof men dat wel kan.
Morten O doet alsof 'klassieke' beleggers de laatste 10 jaar enkel massa's geld hebben verloren in L&H of Fortis-aandelen, maar er is ook veel geld verdiend, hoor! De gemiddelde goudkever zal het de laatste 10 jaar inderdaad een stuk beter hebben gedaan dan de gemiddelde aandelen-belegger. So what? Dat bewijst geenszins dat in goud beleggen niet erg risicovol zou zijn.
Als je er in gelooft, moet je het maar doen. Geen enkel probleem mee.
Maar wat mij wel mateloos stoort, is dat men dit voorstelt alsof er geen risico aan verbonden is. Het is niet omdat goud de laatste 10 jaar veel heeft opgebracht, dat dit onomkeerbaar is. Niets groeit tot in de hemel. Goud is niet de basis van alle waardebepaling.
Nogmaals: de prijs van goud wordt bijna 100% psychologisch bepaald. Goud is veel waard, omdat we vinden dat het veel waard is. Er is bijna geen industriële impact. We kunnen perfect verder leven zonder goud, zonder dat enige impact heeft op ons leven.
Niets is moeilijker in te schatten als de menselijke psyche. En toch doet men het hier uitschijnen alsof men dat wel kan.
Morten O doet alsof 'klassieke' beleggers de laatste 10 jaar enkel massa's geld hebben verloren in L&H of Fortis-aandelen, maar er is ook veel geld verdiend, hoor! De gemiddelde goudkever zal het de laatste 10 jaar inderdaad een stuk beter hebben gedaan dan de gemiddelde aandelen-belegger. So what? Dat bewijst geenszins dat in goud beleggen niet erg risicovol zou zijn.
voor de geinteresseerden. Een handelaar uit het Mechelse geeft een seminarie over beleggen in edelmetalen:
http://pgbtrading.be/home/events/2012-b ... metaal.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://pgbtrading.be/home/events/2012-b ... metaal.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Daar mijn posts blijkbaar niet passen in het profiel van deze spaargids en voortdurend verwijderd worden, wens ik allen hier nog veel spaarplezier.
http://www.hln.be/hln/nl/942/Economie/a ... isis.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Volgens mij zal goud de komende maanden nog flink stijgen als QE3 er komt, wat waarschijnlijk wel zal gebeuren. Dus zeker geen slechte belegging. Maar zoals altijd is diversifiëren belangrijk, 5 a 10% van uw vermogen in goud is zeker niet onverstandig.
http://trends.knack.be/economie/nieuws/ ... nack-NL-nl" onclick="window.open(this.href);return false;
De vraag is altijd: "Hoe weet jij dat ? " Buikgevoel ? Van horen zeggen door goudverkopers ? Glazen bol ?Ruben27 schreef:Volgens mij zal goud de komende maanden nog flink stijgen
Vandaag laatste blad van de Tijd: daar staat nochtans iets heel anders !
Heb ook de laatste bladzijde van de Tijd gelezen. Over een periode van 5 jaar is er zeker niet minder goud verkocht in vergelijking met daarvoor. Beleggers kopen minder, simpel, omdat het goud op vandaag veel te duur staat. (circa 42.800 euro voor 1 kg baar) MAAR het grote verschil met vroeger is dat de centrale banken grote hoeveelheden goud opkopen...
Dat lees ik dan wel graag, ben geen "goudkever" doch heb wel fysiek goud en zilver in mijn beleggingsportefeuille.
Met goud weet je nooit, wie weet stappen we in ons ongeluk en worden we uitgelachen, ofwel zullen degene die niet durfden investeren in goud de pineut zijn. Niemand weet het... en niemand zal het ooit kunnen voorspellen. Time will tell....
Dat lees ik dan wel graag, ben geen "goudkever" doch heb wel fysiek goud en zilver in mijn beleggingsportefeuille.
Met goud weet je nooit, wie weet stappen we in ons ongeluk en worden we uitgelachen, ofwel zullen degene die niet durfden investeren in goud de pineut zijn. Niemand weet het... en niemand zal het ooit kunnen voorspellen. Time will tell....
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Ah Luc B. 10 jaar geleden lachte ik ook als ik iemand op 'n gewone fiets zag met 'n pothelm op z'n hoofd. "Willempie" weet je wel?Luc B. schreef:Met goud weet je nooit, wie weet stappen we in ons ongeluk en worden we uitgelachen, ofwel zullen degene die niet durfden investeren in goud de pineut zijn. Niemand weet het... en niemand zal het ooit kunnen voorspellen. Time will tell....
Ook een skater "aan het werk" zonder bescherming was cool, de anderen waren "losers". Nu lach ik helemaal niet meer.
Weet je, het is helemaal niet dom om je maximaal te beschermen tegen "ongelukjes" ook al blijkt nadien dat alles toch lekker ging.
Al Fonds schreef:De vraag is altijd: "Hoe weet jij dat ? " Buikgevoel ? Van horen zeggen door goudverkopers ? Glazen bol ?Ruben27 schreef:Volgens mij zal goud de komende maanden nog flink stijgen
Vandaag laatste blad van de Tijd: daar staat nochtans iets heel anders !
Beleggers staken aankopen, is dat geen goed teken? Die zijn er meestal toch naast. Het feit dat de centrale banken beginnen op te kopen klint als muziek in mijn oren. Dat is juist het bewijs dat goud niet te duur gewaardeerd staat. Maar zoals ik al zei spreiden. Goud maakt ongeveer 5% van mijn portefeuille uit.
http://moneytalk.knack.be/economie/geld ... ends-NL-nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Schrijft wie? Je moet lef hebben om onder zo'n artikel je naam te schrijven. Blijkbaar was er geen enkele chinese vrijwilliger te vinden die zijn naam wou lenen aan het artikel.
Wat gaan ze dan doen? Niets drukken en allemaal in default gaan.
Wat gaan ze dan doen? Niets drukken en allemaal in default gaan.

Als er in een blad geen naam onder een artikel staat, dan is in elk geval de hoofdredacteur verantwoordelijk. Anders kwam het artikel niet in zijn bladje...
Maar er zijn er nog die twijfelen aan een derde Q.E.
Maar er zijn er nog die twijfelen aan een derde Q.E.