Fysiek goud kopen
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
- JulusCesar
- VIP member

- Contacteer:
Re: Fysiek goud kopen
Ik volg je, deze keer
, helemaal spruitekop.
Ik denk echter dat deze die dit forum weer in brand steken de handelaars zijn. Ze hebben ingekocht op een bepaald niveau, is dit weer aan de orde dan staan ze daar om te verkopen.
De webmaster doet hier niets tegen...
Het verhaal van JPM kun je hier lezen.
http://email.slimbeleggen.net/t/ViewEma ... FE10287772
Ik denk echter dat deze die dit forum weer in brand steken de handelaars zijn. Ze hebben ingekocht op een bepaald niveau, is dit weer aan de orde dan staan ze daar om te verkopen.
De webmaster doet hier niets tegen...
Het verhaal van JPM kun je hier lezen.
http://email.slimbeleggen.net/t/ViewEma ... FE10287772
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Uit het artikel van Julus Cesar:
Er zijn 'n massa aan beleggers die bij JP Morgan fysieke uitlevering vragen, zoveel dat JP Morgan Chase ze niet meer kan bedienen. Het vertrouwen in de papierwinkel is totaal zoek. In eerste instantie zijn ze gaan hun heil gaan zoeken bij andere goudbanken. Nu moeten ze zelf hun toevlucht gaan zoeken op de open markt.Ook koopt JPM als een gek fysiek goud op. De zakenbank kocht in de afgelopen weken bijna integraal al het goud dat de COMEX (futuremarkt VS) verliet. Het lijkt er wel op of JPMorgan met spoed een schone lei wil. Over het waarom is het momenteel nog gissen maar we hebben enkele ernstige vermoedens.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Dat is zéér elementair. Weet je dat niet !?!Spruitekop schreef:Wat is de nominale waarde van 'n Krugertje FVDM2011FVDM2011 schreef: Kies munten die wettig betaalmiddel zijn.
Geen oude munten kopen. Die zijn geen betaalmiddel meer en daar kan je moeilijk van af.
Staven zijn moeilijk te verkopen ook.
Krugerrands zijn ok.
En geloof je dat je van al de rest iets weet?
Helemaal stom! Een handelaar werkt zo niet. Voor een handelaar is de marge altijd dezelfde. De prijs speelt geen rol.JulusCesar schreef: Ik denk echter dat deze die dit forum weer in brand steken de handelaars zijn. Ze hebben ingekocht op een bepaald niveau, is dit weer aan de orde dan staan ze daar om te verkopen.
Jij bent nooit businessman geweest.
-
reppiepeppie
- VIP member

- Contacteer:
Ik zie niet in wat er verkeerd is met een oude napoleon of een sovereign van 90 jaar oud.
Moeilijk van af geraken??? Omdat ze oud zijn??
Goud is goud. En die oude munten kunnen ook nog wat verzamelwaarde/premie vergaren.
Moeilijk van af geraken??? Omdat ze oud zijn??
Goud is goud. En die oude munten kunnen ook nog wat verzamelwaarde/premie vergaren.
JulusCesar schreef: Deze beweren dan nog doodleuk dat je met de oude munten niets bent en omdat je die niet kunt verkopen...
...
Je kennis is blijkbaar redelijk beperkt.
Op de goede sites kan je al duidelijk zien dat de aankoop prijs voor oude munten veel lager is dan de aankoop prijs voor nieuwe munten. Kan je dat zlef niet zien?
Oude munten zijn voor kleine verzamelaars.
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Klopt Reppie.
Ik denk trouwens dat er het komende jaar héél wat gaat plaats vinden in de papierversie van de goudmarkt (omhoog/omlaag/beiden).
Lees maar eens beide artikels. De bron en wat de MSM (in dit geval De Tijd) er van maakt.
- De Tijd.
- Het origineel artikel waar De Tijd naar verwijst.
Over het feit dat de fysieke vraag met 53% gestegen is wordt gezwegen als vermoord.
@ FVDM: De premie is gewoon lager wat is er mis mee? Als prijzen fors zouden doorstijgen, waar gaat meest vraag naar zijn? Munten van 200€ die dan bvb. 1.000€ kosten of munten die nu 1.000€ kosten en dan 5.000€ gaan kosten.
Waarom kosten die Krugers (oude munten van de jaren '70 en '80) dan veelal meer dan 'n nieuwe Maple van 2013 met veiligheidslabel?
Ik denk trouwens dat er het komende jaar héél wat gaat plaats vinden in de papierversie van de goudmarkt (omhoog/omlaag/beiden).
Lees maar eens beide artikels. De bron en wat de MSM (in dit geval De Tijd) er van maakt.
- De Tijd.
Over het feit dat de fysieke vraag met 53% gestegen is wordt gezwegen als vermoord.
@ FVDM: De premie is gewoon lager wat is er mis mee? Als prijzen fors zouden doorstijgen, waar gaat meest vraag naar zijn? Munten van 200€ die dan bvb. 1.000€ kosten of munten die nu 1.000€ kosten en dan 5.000€ gaan kosten.
Waarom kosten die Krugers (oude munten van de jaren '70 en '80) dan veelal meer dan 'n nieuwe Maple van 2013 met veiligheidslabel?
Laatst gewijzigd door Spruitekop op 15 augustus 2013, 22:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Weer om het even wat!Spruitekop schreef:Klopt Reppie.
- De Tijd.
De 400 ton van World Gold Council wordt in De Tijd plots 856 ton. Over het feit dat de fysieke vraag met 53% gestegen is wordt gezwegen als vermoord.
En zelden worden sommige Krugerrands duurder verkocht dan nieuwe. Zeer zelden dat het de moeite niet waard is dit te vermelden.
Maar whatever. Er is hier geen sprake over verzamelen van speciale munten maar van beleggen.
Er bestaan 1/2 krugerrands en 1/4 krugerrands en 1/10 krugerrands.
Wist je dat ook niet
Ik ben ervan overtuigd dat je echt beter een boek of twee gaat lezen, want je kennis over de kwestie is heel beperkt.
Laatst gewijzigd door FVDM2011 op 15 augustus 2013, 23:04, 1 keer totaal gewijzigd.
De oude munten -die geen wettig betaalmiddel meer zijn- worden gemakkelijker getakst.
Confiscatie is ook maar mogelijk voor oude munten.
Wat een vriendelijke reacties weer. Is beleggerspaarder soms teruggekomen?
FVDM2011 schreef:Dat is zéér elementair. Weet je dat niet !?! En geloof je dat je van al de rest iets weet?
FVDM2011 schreef:Helemaal stom!
FVDM2011 schreef:Je kennis is blijkbaar redelijk beperkt.
FVDM2011 schreef:Wist je dat ook niet ?
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
@FVSM2011: Tuurlijk weet ik dat maar dat heeft er toch niets mee te maken dat kleinere oude munten minderwaardig zouden zijn tegenover 1 Oz-munten.
Interessant om te weten, waarop baseer je dit FVDM2011?FVDM2011 schreef:De oude munten -die geen wettig betaalmiddel meer zijn- worden gemakkelijker getakst.
Laatst gewijzigd door Spruitekop op 15 augustus 2013, 23:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik noem een kat een kat. Mag dat niet?
Dit is toch geen politiek forum.
Dit is toch geen politiek forum.
Ik heb daarnet uitgelegd waarom.Spruitekop schreef:@FVSM2011: Tuurlijk weet ik dat maar dat heeft er toch niets mee te maken dat kleinere oude munten minderwaardig zouden zijn tegenover 1 Oz-munten.Interessant om te weten, waarop baseer je dit FVDM2011?FVDM2011 schreef:De oude munten -die geen wettig betaalmiddel meer zijn- worden gemakkelijker getakst.
En wat is de nominale waarde van een Krugerrand? Ik geef je 3 minuten.
@FVDM2011: hoffelijk zijn doet geen pijn.
Geschiedenis.Spruitekop schreef:@FVSM2011: Tuurlijk weet ik dat maar dat heeft er toch niets mee te maken dat kleinere oude munten minderwaardig zouden zijn tegenover 1 Oz-munten.Interessant om te weten, waarop baseer je dit FVDM2011?FVDM2011 schreef:De oude munten -die geen wettig betaalmiddel meer zijn- worden gemakkelijker getakst.
Gedurende de goudconfiscatie is de VS.
Ook de Argentijnse confiscatie en nog een paar andere landen.
Munten die wettig betaalmiddel zijn in andere landen kunnen niet geconfisceerd worden. Logisch.