Fysiek zilver kopen
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Re: Fysiek zilver kopen
hmmm, zelf heb ik ondertussen geleerd dat je edelmetaal munten gewoon koopt aan de balie naargelang de voorraad er is.
kan je eventueel telefonisch even vooraf bespreken; maar veel verder dan dat...
Aantal keer gekocht online; nooit een probleem gehad maar toch volgende bedenkingen:
-éénmaal ging het om NL ziveren guldens aan de kg; kwamen aan met een 'speciale'" koerier; nou die weten heus wel aan het gewicht alleen al wat daar inzit. Die koerierdienst dan nog verschillende keren gezien bij juweliers; maar de jonge gasten die dit doen kennen toch uiteindelijk jouw adres.
-een andere keer over gram munten (ja die bestaan), nu ja het zijn 1/20 oz . Correct verlopen maar de Mechelse firma was na enkele maanden niet meer op het internet te vinden en na wat zoeken bleek die in Faling. Wat als dit juist gebeurd was gedurende mijn aankoop ?
-een andere keer 10 francs ; ik kreeg versleten exemplaren met letterlijk bloed op.
De enige keer dat echt zorgeloos verliep was bij een bestelling in DE. Zeer grote anonieme doos waardoor het gewicht niet opviel. Tegen adres is een fysieke persoon (op alle papieren) ...ondertussen is het voordeel van in DE te kopen ook minder geworden ? en dan nog als de koers sterk schommelt tussen de aankoop en levering heb je altijd iets van....Ja en ook als het in jouw voordeel is...had ik er maar meer besteld.
Mijn 'gedacht' ;-)
voor indien de goudprijs nog eens een ferme duik zou doen;
Loop een langs bij een goudhandelaar met op jouw smartphone de tarieven van de concurrerende handelaar. Vraag wat er binnen is en bekijk de handel rustig. Je wordt vriendelijk ontvangen de winkels van bv The house zijn zo ingericht dat het discreet is en rustig.
Denk ook eens aan winkels van muntverzamelaars. Ze hebben een andere regeling en tussen opgekochte verzamelingen zitten er soms ook 'belegingsmuntjes" die ze liever aan jouw verkopen dan aan de smelter.
Zelf zo al een aantal albertjes (goud) gekocht en nl guldens aan de zilverprijs
Opgelet het is niet pers goedkoper bij die verzamelwinkels; sommige BE zilveren munten worden bv systematisch opgekocht door buitenlanders.
Mijn besluit :edelmetaal en een nieuwe rok voor de vrouw bekijk je en koop je in een winkel.(met de vrouw erbij
kan je eventueel telefonisch even vooraf bespreken; maar veel verder dan dat...
Aantal keer gekocht online; nooit een probleem gehad maar toch volgende bedenkingen:
-éénmaal ging het om NL ziveren guldens aan de kg; kwamen aan met een 'speciale'" koerier; nou die weten heus wel aan het gewicht alleen al wat daar inzit. Die koerierdienst dan nog verschillende keren gezien bij juweliers; maar de jonge gasten die dit doen kennen toch uiteindelijk jouw adres.
-een andere keer over gram munten (ja die bestaan), nu ja het zijn 1/20 oz . Correct verlopen maar de Mechelse firma was na enkele maanden niet meer op het internet te vinden en na wat zoeken bleek die in Faling. Wat als dit juist gebeurd was gedurende mijn aankoop ?
-een andere keer 10 francs ; ik kreeg versleten exemplaren met letterlijk bloed op.
De enige keer dat echt zorgeloos verliep was bij een bestelling in DE. Zeer grote anonieme doos waardoor het gewicht niet opviel. Tegen adres is een fysieke persoon (op alle papieren) ...ondertussen is het voordeel van in DE te kopen ook minder geworden ? en dan nog als de koers sterk schommelt tussen de aankoop en levering heb je altijd iets van....Ja en ook als het in jouw voordeel is...had ik er maar meer besteld.
Mijn 'gedacht' ;-)
voor indien de goudprijs nog eens een ferme duik zou doen;
Loop een langs bij een goudhandelaar met op jouw smartphone de tarieven van de concurrerende handelaar. Vraag wat er binnen is en bekijk de handel rustig. Je wordt vriendelijk ontvangen de winkels van bv The house zijn zo ingericht dat het discreet is en rustig.
Denk ook eens aan winkels van muntverzamelaars. Ze hebben een andere regeling en tussen opgekochte verzamelingen zitten er soms ook 'belegingsmuntjes" die ze liever aan jouw verkopen dan aan de smelter.
Zelf zo al een aantal albertjes (goud) gekocht en nl guldens aan de zilverprijs
Opgelet het is niet pers goedkoper bij die verzamelwinkels; sommige BE zilveren munten worden bv systematisch opgekocht door buitenlanders.
Mijn besluit :edelmetaal en een nieuwe rok voor de vrouw bekijk je en koop je in een winkel.(met de vrouw erbij
Een informatief vraagje aan de edelmetaalbeleggers: jullie kopen munten als belegging, maar jullie beperken zich daarbij blijkbaar niet tot de 'hedendaagse' beleggingsmunten zoals de Krugerrand, Maple Leaf, etc. Jullie schijnen integendeel veel 'antieke' munten te kopen zoals Napoleons, Guldens, etc. Wat is daar de rationale achter? Is het niet eenvoudiger en flexibeler om uitsluitend actuele, wereldwijd goed bekende munten te kopen? Of speelt daar uiteindelijk ook een verzamelaspect?
@johann,
Goeie vraag. Ik zit er zelf ook mee.
Volgens ik het tot nu toe begrijp zijn ook de antieke munten zoals Napoleons, Mariannes, Vrenelis, Gouden Tientjes, Leopolds, veelal gewoon hun goudwaarde, met hoogstens een beetje verzamelwaarde naargelang het jaar. Die zijn afaik ook wereldwijd bekend. Behalve die Gouden Tientjes hebben die ook allemaal hetzelfde gewicht en hetzelfde % goud. Daar zit dan ook nauwelijks verschil op in prijs.
Moderne munten zoals die Chinese Panda's of Lunars, of Australische munten hebben niet dezelfde prijs als de Krugerrands of Maple Leafs, dat begrijp ik al niet goed. Het zijn er ook van 1 ounce, ze lijken me ook wereldwijd beschikbaar, waarom is er dan een prijsverschil als die van hetzelfde jaar zijn?
Philharmonikers zijn ook wereldwijd verkrijgbaar. Maar toch kosten die zo goed als altijd systematisch ietsje minder dan de Maple Leafs of Krugerrands. Waarom?
Wat ik wel zie is dat echt zeldzame antieke munten zoals uit oude monarchieën (of Keizerrijken of Tsarendommen), de Romeinse tijd, of de Middeleeuwen ook veel verzamelwaarde hebben, bovenop de goudprijs. Volgens ik het begrijp hangt dan ook veel af van wat de staat ervan is.
Maar ik wil hier ook wel eens graag horen wat de kenners hierover zeggen.
Goeie vraag. Ik zit er zelf ook mee.
Volgens ik het tot nu toe begrijp zijn ook de antieke munten zoals Napoleons, Mariannes, Vrenelis, Gouden Tientjes, Leopolds, veelal gewoon hun goudwaarde, met hoogstens een beetje verzamelwaarde naargelang het jaar. Die zijn afaik ook wereldwijd bekend. Behalve die Gouden Tientjes hebben die ook allemaal hetzelfde gewicht en hetzelfde % goud. Daar zit dan ook nauwelijks verschil op in prijs.
Moderne munten zoals die Chinese Panda's of Lunars, of Australische munten hebben niet dezelfde prijs als de Krugerrands of Maple Leafs, dat begrijp ik al niet goed. Het zijn er ook van 1 ounce, ze lijken me ook wereldwijd beschikbaar, waarom is er dan een prijsverschil als die van hetzelfde jaar zijn?
Philharmonikers zijn ook wereldwijd verkrijgbaar. Maar toch kosten die zo goed als altijd systematisch ietsje minder dan de Maple Leafs of Krugerrands. Waarom?
Wat ik wel zie is dat echt zeldzame antieke munten zoals uit oude monarchieën (of Keizerrijken of Tsarendommen), de Romeinse tijd, of de Middeleeuwen ook veel verzamelwaarde hebben, bovenop de goudprijs. Volgens ik het begrijp hangt dan ook veel af van wat de staat ervan is.
Maar ik wil hier ook wel eens graag horen wat de kenners hierover zeggen.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Dat ik banden of connecties zou hebben met één of meerdere personen vermeld rond dit twistpunt.Pisa schreef:Kunt u me eens zeggen aan welke verdachtmakingen ik me hier schuldig maak
Ik heb dat al weerlegd en toch blijf je maar hameren op uw vraag of ik connecties heb met Boel of Van Cutsem.
De enige band die ik er mee heb is dat ik deel uit maak van hun klantenbestand. punt-uit.
Pisa: Je vergelijkt weer appelen en peren. Gouden panda's wegen 30g en de rest weegt 1 troy Oz... voor de rest heeft veel te maken met transportkosten, beschikbaarheid, legal tender, ...pisa schreef:Moderne munten zoals die Chinese Panda's of Lunars, of Australische munten hebben niet dezelfde prijs als de Krugerrands of Maple Leafs, dat begrijp ik al niet goed. Het zijn er ook van 1 ounce, ze lijken me ook wereldwijd beschikbaar, waarom is er dan een prijsverschil als die van hetzelfde jaar zijn?
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
@Spruitekop,Spruitekop schreef:Dat ik banden of connecties zou hebben met één of meerdere personen vermeld rond dit twistpunt.Pisa schreef:Kunt u me eens zeggen aan welke verdachtmakingen ik me hier schuldig maak
Ik heb dat al weerlegd en toch blijf je maar hameren op uw vraag of ik connecties heb met Boel of Van Cutsem.
De enige band die ik er mee heb is dat ik deel uit maak van hun klantenbestand. punt-uit.
....
Ik heb u dat ooit rechtuit gevraagd en u hebt daarop geantwoord. Dat is toch geen verdachtmaking? Ik vroeg het u gewoon.
Het enige wat ik nadien heb geschreven is dat ik constateerde dat u die 'Boel' steeds maar verdedigde. Dat klopt toch, of niet?
En de enige 'verdachtmaking' die ik dan nog maakte is dat misschien die 'Boel' de vrouw van Leemans-broertje had afgepakt en dat zij misschien uw zus was. Ik hoop dat u begrijpt dat die laatste 'verdachtmaking' een grapje was.
Edit:
Hier staan toch ook Chinese munten van 1 ounce? http://goldsilver.be/nl/18-1-oz-30gr-gold Bijv. Lunar Series II 2015 Year of the Goat 1oz Gold Proof Coloured kost €1.542,- Er staat duidelijk bij dat het 1 ounce is (rood vet). Een Maple Leaf van 1 ounce kost daar €1.199,62. Dat is bijna €350,- minder.Spruitekop schreef:...Pisa: Je vergelijkt weer appelen en peren. Gouden panda's wegen 30g en de rest weegt 1 troy Oz... voor de rest heeft veel te maken met transportkosten, beschikbaarheid, legal tender, ...pisa schreef:Moderne munten zoals die Chinese Panda's of Lunars, of Australische munten hebben niet dezelfde prijs als de Krugerrands of Maple Leafs, dat begrijp ik al niet goed. Het zijn er ook van 1 ounce, ze lijken me ook wereldwijd beschikbaar, waarom is er dan een prijsverschil als die van hetzelfde jaar zijn?
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Sommige munten hebben ook een hogere verzamelwaarde...
Als je als verzamelaar nog een munt van 2009 wil kopen die in kleinere oplage geslagen is dan ga je daar meer voor betalen dan een munt die nu nog vrij verhandelbaar is, nogal wiedes. Sommige munten circuleren meer dan andere. Kijk maar eens op de site van de Europese Goudstandaard.
Ik verdedig Boel niet gans de tijd maar ik heb ook hun problemen gezien, vandaar dat ik in sommige casussen ook opkom voor hen.
Waarom ik niet echt alle schuld in de schoenen van de winkels van The House schuif is omdat ik ook gezien heb wat hun probleem is met 'onbetrouwbare klanten'. Ik heb ooit de andere kant van de medaille gezien.
Klanten die telefonisch besteld hadden (met cash betaling achteraf) en hun bestelde goederen niet kwamen afhalen (omdat de prijs nadien gedaald was). Vaak hebben ze die bestellingen ook weken gereserveerd op naam van die 'klootzak' van 'n klant voor wie 'een woord is een woord' niet gold.
En ja, ik neem hier het woord 'klootzak' in de mond omdat die klant het ook voor mij verpest als klant. Door die onbetrouwbare klanten kunnen eerlijke mensen (als ik) geen zaken meer doen in die wereld op basis van 'een woord is een woord'.
En je merkt de dag van vandaag dit overal hé. In de immo-wereld gaat men plots een bod doen op vastgoed (zonder opschortende voorwaarden) en dan later wil men er toch nog onderuit komen zonder kleerscheuren. Zo'n mensen lust ik rauw.
Een deal is een deal, ook al ben je d'er door geruïneerd.
Als je als verzamelaar nog een munt van 2009 wil kopen die in kleinere oplage geslagen is dan ga je daar meer voor betalen dan een munt die nu nog vrij verhandelbaar is, nogal wiedes. Sommige munten circuleren meer dan andere. Kijk maar eens op de site van de Europese Goudstandaard.
Ik verdedig Boel niet gans de tijd maar ik heb ook hun problemen gezien, vandaar dat ik in sommige casussen ook opkom voor hen.
Waarom ik niet echt alle schuld in de schoenen van de winkels van The House schuif is omdat ik ook gezien heb wat hun probleem is met 'onbetrouwbare klanten'. Ik heb ooit de andere kant van de medaille gezien.
Klanten die telefonisch besteld hadden (met cash betaling achteraf) en hun bestelde goederen niet kwamen afhalen (omdat de prijs nadien gedaald was). Vaak hebben ze die bestellingen ook weken gereserveerd op naam van die 'klootzak' van 'n klant voor wie 'een woord is een woord' niet gold.
En ja, ik neem hier het woord 'klootzak' in de mond omdat die klant het ook voor mij verpest als klant. Door die onbetrouwbare klanten kunnen eerlijke mensen (als ik) geen zaken meer doen in die wereld op basis van 'een woord is een woord'.
En je merkt de dag van vandaag dit overal hé. In de immo-wereld gaat men plots een bod doen op vastgoed (zonder opschortende voorwaarden) en dan later wil men er toch nog onderuit komen zonder kleerscheuren. Zo'n mensen lust ik rauw.
Een deal is een deal, ook al ben je d'er door geruïneerd.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
zilverprijs ondertss weer een dieptepunt(je) bereikt als je tmij vraagt,ideale moment om wat munten bij te kopen mss???
begint ook te jeuken maar vorige aankoopprijs was nog ietsje lager...
afsluiting vorige verhitte discussie: "The House" heeft een nieuwe zilver spinoff: "silver fund" met zo goed als dezelfde prijzen als "The Silverhouse"
afsluiting vorige verhitte discussie: "The House" heeft een nieuwe zilver spinoff: "silver fund" met zo goed als dezelfde prijzen als "The Silverhouse"
Belangrijke mededeling voor diegenen die een openstaande bestelling hebben bij The Silverhouse !!
The Silverhouse bvba is in staat van faillissement gesteld. Wie een kans wil om zijn/haar geld terug te zien, kan een schuldvordering neerleggen bij het centraal register solvabiliteit.
Dit kan op www.regsol.be
Ondernemingsnummer is: 0523.990.040
The Silverhouse bvba is in staat van faillissement gesteld. Wie een kans wil om zijn/haar geld terug te zien, kan een schuldvordering neerleggen bij het centraal register solvabiliteit.
Dit kan op www.regsol.be
Ondernemingsnummer is: 0523.990.040
Het ging al een paar maand de verkeerde kant uit alsje het zo leest op internet.... gelukkig niks besteld. Tnx voor de info
Ik heb tegen geert Boel enkele maanden geleden een klacht ingediend wegens oplichting(zonder succes) . Ik raad iedereen ook aan om dat te doen. Hij heeft mij zilver verkocht op het moment dat hij zelf al in de problemen zat. Deze gast moet een straf krijgen en er niet gewoon met een faillissement afkomen.
Spijtig dat de gewone werkmens hier altijd maar weer de dupe van is.... In ons belgenlandje ben je deze week failliet en volgende week begin je zonder probs weer opnieuw!
Geert Boel =Filabo; dit ondernemingsnummer is nog altijd actief ook--> 0821.910.890
Zou die zijn zus de dochter zijn van
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Dan kan Prins Laurent misschien weldra in de winkel staan als hij wat kan netwerken.
Want die gaat binnenkort toch ook moeten gaan bijklussen nu hij een deel van zijn dotatie dreigt te verliezen.
Want die gaat binnenkort toch ook moeten gaan bijklussen nu hij een deel van zijn dotatie dreigt te verliezen.