GameStop
TIP
Re: GameStop
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Op CNBC was er gisteren al een die buitenlandse samenzwering er bij haalde, we zijn allemaal Russische en Chineese spionnen die de US hedgefondsen willen onderuit halen
facebook en tesla zakken nabeurs op hun resultaten
brol als gamestop stijgt after hours
market will crash!
brol als gamestop stijgt after hours
market will crash!
Inderdaad, dus nog een dikke merci voor de tip indertijd! (uiteraard ook aan tomke en de andere believers hier op het forum)stockzombie schreef: ↑26 januari 2021, 17:33 Spaargids was veel vroeger dan de degenerates van wsb, damn it we waren zelfs voor M. Burry![]()
Zonder die overtuigde forumleden had ik waarschijnlijk ook allang alles verkocht. Ook nu tussentijds geregeld stukjes verkocht (veel te vroeg, natuurlijk, maar met deze chance mogen we sowieso niet klagen), maar desondanks toch al mijn best presterende positie ooit, weliswaar met veel bescheidener bedragen dan ik hier zie passeren

De voorbije 3 dagen het grootste resterende deel verkocht, nog een klein stukje overgehouden voor het geval dat we vrijdag of maandag weer zo'n squeeze krijgen.
Laatst gewijzigd door phob op 27 januari 2021, 22:35, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Hoeveel winst in totaliteit?phob schreef: ↑27 januari 2021, 22:11Inderdaad, dus nog een dikke merci voor de tip indertijd! (uiteraard ook aan tomke en de andere believers hier op het forum)stockzombie schreef: ↑26 januari 2021, 17:33 Spaargids was veel vroeger dan de degenerates van wsb, damn it we waren zelfs voor M. Burry![]()
Zonder die overtuigde forumleden had ik waarschijnlijk ook allang alles verkocht. Ook nu tussentijds geregeld stukjes verkocht (veel te vroeg, natuurlijk, maar met deze chance mogen we sowieso niet klagen), maar desondanks toch al mijn best presterende positie ooit, weliswaar met veel bescheidener bedragen dan ik hier zie passeren
De voorbije 3 dagen het merendeel verkocht, nog een klein stukje overgehouden voor het geval dat we vrijdag of maandag weer zo'n squeeze krijgen.
Gemiddeld grofweg x10 gegaan. Maar dus met een beperkte inleg

-
- Sr. Member
- Contacteer:
Nice!
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik ben in mijn bibliotheek gaan snuisteren en vond hoofdstuk 5 van Fooled by Randomness ('Survival of the least fit: can evolution be fooled by randomness?') best verhelderend om proberen te kaderen wat er met Melvin gebeurd is deze week.amturingas schreef: ↑27 januari 2021, 18:54Ja, in The Black Swan.nyotaimori schreef: ↑27 januari 2021, 18:39 Ik denk dat ik in een van de boeken van Taleb heb gelezen dat hedgdefunds zoals Melvin die jaarlijks 50% winst boeken een grote kans hebben om hun tail risk te onderschatten en door uitzonderlijke omstandigheden snel héél véél waarde kunnen zien verdampen.
Dat is ook de reden dat de banken in 2008 zo in de problemen gekomen zijn. Ze moesten het Basel II model volgen voor hun solvency requirements. En dat onderschatte ook het tail risk. Basel III zou dit moeten oplossen maar de realiteit is dat indien er opnieuw een crisis optreedt zoals in 2008 de kredietcrisis (maar het zal een andere zijn; we zijn altijd beschermd tegen de crisissen die we al eens meegemaakt hebben), geen enkel model daarop voorzien is.
Om maar één voorbeeld te geven: de solvency requirements gaven expliciet aan dat sovereign risk = 0. Na de euro crisis in de nasleep van 2008 weten we wel beter. Wie Griekse overheidsobligaties had, heeft die moeten verkopen aan de ECB met tientallen procenten verlies.
Het hoofdstuk bevat een case study van twee (fictieve?) Wall Street traders die elk een zeer winstgevende manier gevonden hadden om geld te verdienen, maar het risico dat ze liepen enorm onderschatten. Als er zich dan een ongewone marktsituatie voordoet, stuikt het kaartenhuisje in elkaar...
Een aantal kenmerken van zulke traders:
- ze overschatten de accuraatheid van hun trade en onderschatten het risico
- ze hebben de neiging om verliefd te worden op hun posities
- als het misgaat, beginnen ze hun verhaal te veranderen (dit is tijdelijk, op de LT komt alles goed, de markt is irrationeel)
- geen draaiboek + denial in het geval de verliezen zich in sneltempo opstapelen. Het licht van de zon ontkennen. Verliezen worden abstracte cijfertjes op een scherm.
Leuk boek. Wel een beetje pedante stijl.
Taleb pedant? Hoe kom je daar nu bij?! 

Een paar uren de tijd genomen om heel deze thread nog eens te doorploegen, wat een verhaal..
Zelf heb ik er de stalen zenuwen niet voor om zo lang te blijven zitten, welgemeende felicitaties voor diegenen hier die het wel aangedurfd hebben en daar de vruchten van plukken. Veel kans dat dit voor de meesten de chance of a lifetime geweest is.
Zelf heb ik er de stalen zenuwen niet voor om zo lang te blijven zitten, welgemeende felicitaties voor diegenen hier die het wel aangedurfd hebben en daar de vruchten van plukken. Veel kans dat dit voor de meesten de chance of a lifetime geweest is.
en toch hebben de koningen van deze chat niet geprofiteerd van de top
gamestop is surging once again
450dollar in zicht
gamestop is surging once again
450dollar in zicht

500 voorbeurs!
Barron's: GameStop Trading Should Be Halted for 30 Days, Says State Securities Regulator
Ik ben aan het overwegen om mijn laatste stuk buiten te smijten om die reden.
Er mag dan nog zoveel potentieel zijn om verder door te stijgen, als ze de handel stilleggen ben je niets meer met je aandeel.