GameStop
TIP
Re: GameStop
Die post is 1,5 jaar oud. De pagina's van zo'n topics niet vullen met van die saaie brol aub 

-
- Sr. Member
- Contacteer:
Van de gelegenheid van de koerssprongen van vorige week en blijkbaar nu ook voorbeurs nog eens gebruik maken om een kleine samenvatting te maken:
- fundamenteel: GME is vrijwel schuldenvrij en heeft sinds de kapitaalverhoging nog steeds bijna 1 miljard dollar cash. Omzet de voorbije 2 jaar gedaald van 6 miljard naar 5 miljard, maar door forse besparingen in SG&A was GME voor het eerst sinds lang niet meer verlieslatend over boekjaar 2023. Beleggers die hoopten op een nakend faillissement zijn er dus aan voor de moeite.
- Blockchain, NFT-marketplace enzo is allemaal bullshit gebleken
- Koerssprongen zonder enig nieuws vorige week vertonen om één of andere reden een opvallende correlatie met Koss (ook in 2021)
Ik volg passief enkele relevante subreddits en heb geen weet van een leger retailbeleggers dat massaal heeft afgesproken om GME en KOSS te kopen vorige week? Wat drijft deze bewegingen?
- DFV tweet gisteren nog eens voor het eerst in 3 jaar => voorbeurs +40% LOL. Hoe moet die man zich wel niet voelen
- fundamenteel: GME is vrijwel schuldenvrij en heeft sinds de kapitaalverhoging nog steeds bijna 1 miljard dollar cash. Omzet de voorbije 2 jaar gedaald van 6 miljard naar 5 miljard, maar door forse besparingen in SG&A was GME voor het eerst sinds lang niet meer verlieslatend over boekjaar 2023. Beleggers die hoopten op een nakend faillissement zijn er dus aan voor de moeite.
- Blockchain, NFT-marketplace enzo is allemaal bullshit gebleken
- Koerssprongen zonder enig nieuws vorige week vertonen om één of andere reden een opvallende correlatie met Koss (ook in 2021)

- DFV tweet gisteren nog eens voor het eerst in 3 jaar => voorbeurs +40% LOL. Hoe moet die man zich wel niet voelen

Sorry Amazon, yolo. In @31,7
Dat is toch puur gokwerk? Het bedrijf heeft een koers-winst verhouding van meer dan DUIZEND.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Money isn't real. Dit is de moderne markt lol. Als die SuperStonkers gelijk hebben wordt het spannend. Vorige keer $180 dacht ik?
Diamond hands. 3 dagen in de Ardennen zitten zonder internet nu
Diamond hands. 3 dagen in de Ardennen zitten zonder internet nu
Ik dacht eerder 80. Maar dat zou dan nog "maar" maal pakweg 3 zijn. Ik neem aan dat je geen half miljoen in een dergelijk speculatieve positie steekt, dus zelfs als de prijs terug op zijn vorige (zeer kortstondige) piek komt (en dat is een grote "als"), dan verdien je hoogstens een schnabbel.
Je kunt natuurlijk de lotto winnen, en zeg tegen zo iemand maar eens dat de lotto geen goeie investering is. Ik wens je in ieder geval veel succes.
Je kunt natuurlijk de lotto winnen, en zeg tegen zo iemand maar eens dat de lotto geen goeie investering is. Ik wens je in ieder geval veel succes.
Popcorn time 
- stockzombie
- VIP member
- Contacteer:
Dieptepunt was rond de $3, toppunt van de frenzy ongeveer $480. Tijd later is er reverse split gebeurd.Gudrun schreef: ↑13 mei 2024, 17:29 Ik dacht eerder 80. Maar dat zou dan nog "maar" maal pakweg 3 zijn. Ik neem aan dat je geen half miljoen in een dergelijk speculatieve positie steekt, dus zelfs als de prijs terug op zijn vorige (zeer kortstondige) piek komt (en dat is een grote "als"), dan verdien je hoogstens een schnabbel.
-
- Full Member
- Contacteer:
Bij de eerste poging tot short squeeze was ik niet mee, want hoorde er maar over als het verhaal al bijna op de top was.
Nu zag ik het bericht van roaring kitty maar als value belegger kan ik het nog altijd niet opbrengen om puur speculatief GME op te pikken aan waanzinnige multiples. Maar ik bekijk het wel van de zijlijn
Nu zag ik het bericht van roaring kitty maar als value belegger kan ik het nog altijd niet opbrengen om puur speculatief GME op te pikken aan waanzinnige multiples. Maar ik bekijk het wel van de zijlijn

Ik ook, maar dat mag geen reden tot FOMO zijn. Het aandeel werd trouwens hier al aangeraden, nog voor er van die short squeeze enige sprake was. Zelfs zonder dat je ook ban roaring kitty hebt gehoord kon je hier een goeie deal doen. Maar dat wil dus nog niet zeggen dat er vandaag (of gisteren) ook een goeie deal te doen was.kierkegaard schreef: ↑14 mei 2024, 08:44 Bij de eerste poging tot short squeeze was ik niet mee, want hoorde er maar over als het verhaal al bijna op de top was.
Voorbeurs +40% 
Edit: +70%
Edit2: +106%
Let it rip

Edit: +70%
Edit2: +106%
Let it rip
Laatst gewijzigd door Rise op 14 mei 2024, 13:26, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Full Member
- Contacteer:
+85%