GameStop
TIP
Re: GameStop
Ik vind niets wijs aan je vaststelling dat je Netflix in het verleden had moeten kopen en Gamestop had moeten verkopen. En wat die grafieken over de toekomstige koersontwikkeling van beide bedrijven zeggen, is me niet meteen duidelijk (:Dirk2 schreef:Ik wil het verschil tussen een slechte en een goede grafiek aantonen en omdat men het hier toch over Netflix had, nam ik die.
Ik kan maar proberen om wijze raad te geven.
- gpv1
- VIP member
- Contacteer:
Beste antwoorden: 1
Netflix $163 miljard waard op de beurs. Geen positieve cashflows, ook niet de komende jaren... Gevaarlijk speelgoed!
Aandelenportefeuille netto met 1154% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -3,5% (tem 28 feb '25)
Momenteel: 38% Rapid7, IVU, Illumina, BlackLine, Tenable; 62% cash
Niet iedereen hecht waarde aan TA.
Ik, persoonlijk, kijk daar totaal niet aan. Het verleden telt niet voor de toekomst

-
- Newbie
- Contacteer:
Ik ben eens door de cijfers gegaan en ik had enkele vragen waar ik niet direct een antwoord op vind.
1) m.b.t. de income tax: welke moeten we eigenlijk gebruiken voor de FCF van 2017?
107.9 (deffered income tax)
168.3 (income tax paid)
45.6 (income tax expense, uit de income statement)
2) die interest paid die vanonder staat in de CFS, zat die al ergens vermeld in de CFS of niet? Of moet die ook nog apart worden opgenomen voor de FCF?
3) Proceeds from divestiture voor 55 miljoen USD gaat niet over verkoop van PPE neem ik aan? Dus hier ook geen rekening mee houden voor de FCF?
4) Op de balans staat toch redelijk wat goodwill (1,667.3 miljoen of 33% van balanstotaal). Heb vaak gelezen dat je hiervoor moet oppassen bij bedrijven want als hierop waardeverminderingen moeten worden geboekt (wat effectief ook gebeurde vorig jaar) kan dit de winst blijven drukken. Houden jullie hier rekening mee of niet bij waarderingen? Uiteraard zijn de waardeverminderingen non-cash en louter boekhoudkundig maar toch..
1) m.b.t. de income tax: welke moeten we eigenlijk gebruiken voor de FCF van 2017?
168.3 (income tax paid)
2) die interest paid die vanonder staat in de CFS, zat die al ergens vermeld in de CFS of niet? Of moet die ook nog apart worden opgenomen voor de FCF?
3) Proceeds from divestiture voor 55 miljoen USD gaat niet over verkoop van PPE neem ik aan? Dus hier ook geen rekening mee houden voor de FCF?
4) Op de balans staat toch redelijk wat goodwill (1,667.3 miljoen of 33% van balanstotaal). Heb vaak gelezen dat je hiervoor moet oppassen bij bedrijven want als hierop waardeverminderingen moeten worden geboekt (wat effectief ook gebeurde vorig jaar) kan dit de winst blijven drukken. Houden jullie hier rekening mee of niet bij waarderingen? Uiteraard zijn de waardeverminderingen non-cash en louter boekhoudkundig maar toch..
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
1) Income tax paidFlamesBond schreef: ↑15 juni 2018, 13:30 Ik ben eens door de cijfers gegaan en ik had enkele vragen waar ik niet direct een antwoord op vind.
168.3 (income tax paid)
2) interest & income tax paid is (volgens mij) al verrekend in de 'net cash flow provided by operating activities'
3) Dat gaat om de verkoop van een bedrijfsonderdeel (desinvestering) & dus geen PP&E.
4) Afboeking op goodwill heeft geen effect op de FCF.
Die goodwill is vooral slecht voor de kwaliteit van de balans. Het is goed mogelijk dat je anderzijds een hoop vastgoed daarop hebt staan die sterk ondergewaardeerd is en bij verkoop een meerwaarde zou realiseren.
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
uit het niets +8%
& mss niet oninteressant

& mss niet oninteressant
GameStop Announces Participation at Oppenheimer’s 18th Annual Consumer Conference on June 19, 2018
GlobeNewswire•June 15, 2018
GRAPEVINE, Texas, June 15, 2018 (GLOBE NEWSWIRE) -- GameStop Corp. (GME), today announced that it will webcast a discussion of the business by Rob Lloyd, chief operating officer and chief financial officer at Oppenheimer’s 18th Annual Consumer Conference. The event will take place on Tuesday, June 19, 2018 at 10:15am ET. This presentation will be available live and for replay on GameStop’s investor relations web page at http://investor.GameStop.com/.
- stockzombie
- VIP member
- Contacteer:
Niet uit het niets: Netflix ontkent the game-story:Umi schreef: ↑16 juni 2018, 00:53 uit het niets +8%![]()
& mss niet oninteressantGameStop Announces Participation at Oppenheimer’s 18th Annual Consumer Conference on June 19, 2018
GlobeNewswire•June 15, 2018
GRAPEVINE, Texas, June 15, 2018 (GLOBE NEWSWIRE) -- GameStop Corp. (GME), today announced that it will webcast a discussion of the business by Rob Lloyd, chief operating officer and chief financial officer at Oppenheimer’s 18th Annual Consumer Conference. The event will take place on Tuesday, June 19, 2018 at 10:15am ET. This presentation will be available live and for replay on GameStop’s investor relations web page at http://investor.GameStop.com/.
• “We don’t have any plans to get into gaming. There’s a broad spectrum of entertainment available today. Games have become increasingly cinematic, but we view this as interactive narrative storytelling on our service," argues the rep.
Crash paar dagen terug was onterecht.
Netflix had dat al eerder verduidelijkt. Stijging komt niet van daar. We weten misschien niet even veel als anderen.
- stockzombie
- VIP member
- Contacteer:
De eerste verduidelijking werd skeptisch onthaald (sematische discussies over wat games juist zijn), maar dit interview van gisteren was veel categorischer:
https://www.google.be/amp/s/thenextweb. ... g/%3famp=1
Maar het kan ook insider info zijn die is uitgelekt natuurlijk (ik zou er bijna op hopen)..
Vond dat Netflix verhaal eerst al raar. En vond er ook geen persberichten van. Blijkt dus flauwekul.
Die verduidelijking kwam 40min voor de spike. Zo werken markten niet. Lijkt bijna op een fat finger, die vervolgens de lont in het kruitvat steekt.
- stockzombie
- VIP member
- Contacteer:
Of het gerucht dat amzn ze zou willen kopen in combinatie met hoge short interest. Ik ga ni moeilijk doen bij een bod van 20
Via SA:
GameStop (GME +8.7%) spikes after Reuters reports that the company is talking to private equity firms after receiving expressions of interest.Trading in shares of GameStop has been halted by the Nasdaq for volatility.
Sommigen waren vorige vrijdag precies al op de hoogte.
GameStop (GME +8.7%) spikes after Reuters reports that the company is talking to private equity firms after receiving expressions of interest.Trading in shares of GameStop has been halted by the Nasdaq for volatility.
Sommigen waren vorige vrijdag precies al op de hoogte.
- gpv1
- VIP member
- Contacteer:
Beste antwoorden: 1
Koersreactie toch maar zwak bij zo'n nieuws. Positief is dat GameStop blijkbaar niet zelf op zoek zou zijn gegaan naar een koper, maar dat ze zelf benaderd werden door een private equity speler, wat de kans op een deal volgens mij vergroot. Misschien moet ik hier al mijn cash eens op inzetten voor een korte-termijn speculatie. 

Aandelenportefeuille netto met 1154% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -3,5% (tem 28 feb '25)