Gebruikers Dommel Mobile Freedom ?
Re: Gebruikers Dommel Mobile Freedom ?
Maarten schreef: ↑7 februari 2018, 23:45De kost van dit probleem is op jaarbasis 0,52€ aan niet gebruikte data.( dus neem contact met Schedom)platin schreef: ↑7 februari 2018, 12:20
Het is niet mijn bedoeling om hier een grote klacht te lanceren, maar de eerste keer dat ik deze info van veranderd tarief krijg is hier via spaargids. En als ik hier uitdruk dat ik dat ik zo'n communicatie vanuit Dommel niet ok vind, volgen er reacties alsof dat de normaalste zaak van de wereld is. Bon, het zal aan mij liggen dus.
Zijn daar echt niet van slechte wil hoor als uw klacht terecht is en wordt vlot rechtgezet.
Wil wel zeggen dat u actie moet ondernemen. ( gaat wel 5 cent kosten minimum )
Waar de oorzaak ligt , Schedom , toestel ?
Waar ik wel wakker van lig is dat velen met een bescheiden inkomen nog steeds bij de maffia zijn voor hun abbo.
Ge moet me eens uitleggen Dommel 5 cent de minuut , Proximus 28 cent de minuut.
Deze laatste alle dagen Proximus dit , dat in de ganse media.
Maar ja dat is een ander zijn probleem zeker.
Wat factuur aangaat u wist blijkbaar wel om detail te krijgen dat u dit zelf moest activeren.
( was voorheen automatisch detail)
Diezelfde periode is die 5 Cent ingegaan.
Estate Guru believer.
Re: Gebruikers Dommel Mobile Freedom ?
Of je je het kan inbeelden of niet : veel mensen veranderen nog altijd niet van Proximus omdat ze denken dat hun telefoon daar beter mee werkt. (not)
Als ze veranderen zal dat problemen geven om de MNP te voltooien .. (99 procent kans dat dat perfect loopt)
Als ze veranderen zullen ze minder bereik hebben (Not)
Nogal wat mensen zijn klant bij Proximus en laten zich bij het eerste bezoek aan een shop wijsmaken dat het veel interessanter is om AL hun telecomproducten in één zak te stoppen bij Proximus (alleen goed voor Proximus zelf)
Vaak zien de klassiekers onder de mensen 'veranderen' als iets negatief en denken ze dat het allemaal wel een grote slameur zal zijn..
Over Dommel etc : Er zijn op dit forum een aantal heilige huizekes zoals Argenta of Keytrade of Dommel.
Zeg er vooral niets slechts van of ge krijgt de fans over uw dak.
Dommel mag voor veel profielen een goede operator zijn. Het is niet voor iedereen de goedkoopste. Het hangt af van je verbruik. Administratief hebben ze in het verleden zo prehistorisch en verwarrend gewerkt dat ik er zelf voor vrees om een MNP bij hen tot een goed einde te laten brengen. Wetende dat dat proces ook wel vaak gewoon goed zal lopen.
Ik heb mijn twijfels bij het verdienmodel van Dommel. Als je teveel klanten hebt van 0,2 euro per maand zijn de kosten groter dan de baten. Ook in de telecom moet je een bepaalde omzet op een klant kunnen halen om daar winst uit te halen.
Als de bakker op de hoek morgen brood verkoopt aan 40 cent per stuk zal ik het niet kopen. Dan vertrouw ik dat boeltje niet..
In de telecom zou ik alleen mijn twijfels hebben over de service als er iets fout loopt en over hoelang het nog gaat duren eer ik moet veranderen omdat deze operator de boeken dicht doet. Eén goede ervaring van een klant hier zegt statistisch niets.
Call me crazy ... maar als ik op reis ben koop ik ook goedkope dingen.. maar ik probeer nog altijd ervoor te zorgen dat iemand iets kan verdienen aan mijn aankoop en er zijn kindjes bv 1 keer eten mee kan geven. Net zo hier..
En ten slotte : smaken en kleuren : ieder zijn zin.
Niet iedereen rijdt met een Dacia rond en ook al niet met een Mercedes. Nog een geluk dat er veel goestingen zijn. Anders hadden we hier misschien maar 2 of 3 merken om uit te kiezen en NUL service. Zoals in de telecom meestal.
Als ze veranderen zal dat problemen geven om de MNP te voltooien .. (99 procent kans dat dat perfect loopt)
Als ze veranderen zullen ze minder bereik hebben (Not)
Nogal wat mensen zijn klant bij Proximus en laten zich bij het eerste bezoek aan een shop wijsmaken dat het veel interessanter is om AL hun telecomproducten in één zak te stoppen bij Proximus (alleen goed voor Proximus zelf)
Vaak zien de klassiekers onder de mensen 'veranderen' als iets negatief en denken ze dat het allemaal wel een grote slameur zal zijn..
Over Dommel etc : Er zijn op dit forum een aantal heilige huizekes zoals Argenta of Keytrade of Dommel.
Zeg er vooral niets slechts van of ge krijgt de fans over uw dak.
Dommel mag voor veel profielen een goede operator zijn. Het is niet voor iedereen de goedkoopste. Het hangt af van je verbruik. Administratief hebben ze in het verleden zo prehistorisch en verwarrend gewerkt dat ik er zelf voor vrees om een MNP bij hen tot een goed einde te laten brengen. Wetende dat dat proces ook wel vaak gewoon goed zal lopen.
Ik heb mijn twijfels bij het verdienmodel van Dommel. Als je teveel klanten hebt van 0,2 euro per maand zijn de kosten groter dan de baten. Ook in de telecom moet je een bepaalde omzet op een klant kunnen halen om daar winst uit te halen.
Als de bakker op de hoek morgen brood verkoopt aan 40 cent per stuk zal ik het niet kopen. Dan vertrouw ik dat boeltje niet..
In de telecom zou ik alleen mijn twijfels hebben over de service als er iets fout loopt en over hoelang het nog gaat duren eer ik moet veranderen omdat deze operator de boeken dicht doet. Eén goede ervaring van een klant hier zegt statistisch niets.
Call me crazy ... maar als ik op reis ben koop ik ook goedkope dingen.. maar ik probeer nog altijd ervoor te zorgen dat iemand iets kan verdienen aan mijn aankoop en er zijn kindjes bv 1 keer eten mee kan geven. Net zo hier..
En ten slotte : smaken en kleuren : ieder zijn zin.
Niet iedereen rijdt met een Dacia rond en ook al niet met een Mercedes. Nog een geluk dat er veel goestingen zijn. Anders hadden we hier misschien maar 2 of 3 merken om uit te kiezen en NUL service. Zoals in de telecom meestal.
Re: Gebruikers Dommel Mobile Freedom ?
Neen, ik heb niets moeten activeren, ik krijg al jaren automatisch de detailfactuur, daar is niets aan veranderd in juli en ik heb dat ook niet moeten 'verlengen'.
- Miss Moneypenny
- Full Member
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 11 dec 2007
- Contacteer:
Re: Gebruikers Dommel Mobile Freedom ?
Hallo
@haelewyn
ik heb je raad eens opgevolgd en een hele week gemonitord. Mijn telefoon werkt op android en ik heb de icoontjes locatie & mobiele data uitgeschakeld en overbodige apps heb ik gewist ; toch moet ik nog vaststellen dat ik mobiele data word aangerekend. Weliswaar is dit (heel) wat geminderd, maar toch elke dag wordt er nog verbinding gemaakt en wordt er data aangerekend, meestal op een welbepaald uur, bv. om 06u10 's morgens of 16u10 in de namiddag of beide tijdstippen. Blijkbaar maken één of verschillende apps op geregelde tijdstippen verbinding met internet, terwijl dit afstaat ? Dat begrijp ik dus niet zo goed, hoe dat kan...
Ik heb bv. de weerapp die er op zit proberen te verwijderen, maar dan krijg ik de melding dat "wanneer een ingebouwde app wordt uitgeschakeld, andere apps mogelijk niet meer correct zullen werken". Dit kan ik dus blijkbaar niet verhelpen en ik durf dus deze apps niet te verwijderen, uit schrik dat er andere problemen worden veroorzaakt.
Ook sommige Google-apps ; bv. Google nieuws en weer, Google maps,... geven dezelfde opmerking wanneer ik die apps probeer uit te schakelen. ( verwijderen lukt zelfs niet ), bv.Youtube kan ik niet verwijderen ( hoort bij Google zeker ? )
Ik heb éénmaal een update van apps uitgevoerd, waarbij er 257,75 Mb werd aangerekend à 6,23 € !!! Op het werk heb ik een dergelijk iets uitgeprobeerd via de wifi en daar werd niets voor aangerekend...
Bij de vorige operator (Orange) kreeg ik nooit dergelijke aanrekeningen wanneer er verbinding werd gemaakt met internet. Zijn deze operatoren dus vrij om aan te rekenen ja dan nee, of is dommel hier in fout ?
Je stelde ook voor om de instelling APN aan te passen. Om mijn telefoon vind ik die omschrijving niet. wat bedoel je daar precies mee ? Je stelt in je post dat je de telefoon voor een lange tijd niet zal gebruiken, maar ik wil wel bereikbaar blijven
Alvast bedankt voor jullie verdere opmerkingen
@afax65,
wat is de aitplane mode ? Bedoel je daarmee de vliegtuigmodus ? Ik kan deze aanzetten, maar dan ben ik ook niet meer bereikbaar via telefoon. Dat lijkt mij ook geen oplossing. Of bedoel je nog iets anders ?
@haelewyn
ik heb je raad eens opgevolgd en een hele week gemonitord. Mijn telefoon werkt op android en ik heb de icoontjes locatie & mobiele data uitgeschakeld en overbodige apps heb ik gewist ; toch moet ik nog vaststellen dat ik mobiele data word aangerekend. Weliswaar is dit (heel) wat geminderd, maar toch elke dag wordt er nog verbinding gemaakt en wordt er data aangerekend, meestal op een welbepaald uur, bv. om 06u10 's morgens of 16u10 in de namiddag of beide tijdstippen. Blijkbaar maken één of verschillende apps op geregelde tijdstippen verbinding met internet, terwijl dit afstaat ? Dat begrijp ik dus niet zo goed, hoe dat kan...
Ik heb bv. de weerapp die er op zit proberen te verwijderen, maar dan krijg ik de melding dat "wanneer een ingebouwde app wordt uitgeschakeld, andere apps mogelijk niet meer correct zullen werken". Dit kan ik dus blijkbaar niet verhelpen en ik durf dus deze apps niet te verwijderen, uit schrik dat er andere problemen worden veroorzaakt.
Ook sommige Google-apps ; bv. Google nieuws en weer, Google maps,... geven dezelfde opmerking wanneer ik die apps probeer uit te schakelen. ( verwijderen lukt zelfs niet ), bv.Youtube kan ik niet verwijderen ( hoort bij Google zeker ? )
Ik heb éénmaal een update van apps uitgevoerd, waarbij er 257,75 Mb werd aangerekend à 6,23 € !!! Op het werk heb ik een dergelijk iets uitgeprobeerd via de wifi en daar werd niets voor aangerekend...
Bij de vorige operator (Orange) kreeg ik nooit dergelijke aanrekeningen wanneer er verbinding werd gemaakt met internet. Zijn deze operatoren dus vrij om aan te rekenen ja dan nee, of is dommel hier in fout ?
Je stelde ook voor om de instelling APN aan te passen. Om mijn telefoon vind ik die omschrijving niet. wat bedoel je daar precies mee ? Je stelt in je post dat je de telefoon voor een lange tijd niet zal gebruiken, maar ik wil wel bereikbaar blijven
Alvast bedankt voor jullie verdere opmerkingen
@afax65,
wat is de aitplane mode ? Bedoel je daarmee de vliegtuigmodus ? Ik kan deze aanzetten, maar dan ben ik ook niet meer bereikbaar via telefoon. Dat lijkt mij ook geen oplossing. Of bedoel je nog iets anders ?
Re: Gebruikers Dommel Mobile Freedom ?
Beste Miss Moneypenny,
Je haalt toch wel een paar dingen door elkaar hoor.
Als je mobiele data uit staan kan er geen verbruik zijn. Net alsof je thuis de hoofdzekering uit zet : geen elektriciteit.
Wat ik wel al gezien heb is dat er in de software iets staat dat er voor zorgt dat die verbinding geforceerd wordt. Maar als je bv de APN aanpast zoals ik zei, kan dat niet meer .. Je gsm zal geen toegang meer krijgen tot het netwerk voor dataverbruik. Dus dat moet je dan nog even doen als je geen verbinding wil maken.
Volg even deze handleiding : https://jimmobile.be/nl/je-toestel-configureren/
Als je die instellingen overneemt zal je gsm ingesteld zijn om te werken op JIM MOBILE maar zal hij met DOMMEL geen verbinding meer kunnen maken voor data. Dan is je probleem ook opgelost
Weerapp : niet verwijderen. Dat is niet nodig en zit inderdaad ingebakken in Android. Er zijn nog een aantal apps die je niet kan verwijderen. Je ziet dat vaak als je naar je apps kijkt, klikt op instellingen en dan verwijderen. Je zal dan een MIN teken zien bij de apps die je wel kan verwijderen. Ik praat nu wel over een iets oudere android versie.. Het verandert altijd maar bij de nieuwe versies.
Gebuik van WIFI is gratis.
Mobiel netwerk data ... dan maak je verbinding met een antenne in de buurt en stroom je daar door de lucht je data mee naar je telefoon. Dat komt van je provider en gaat dus van de rekening van je gsm af.
WIFI : je maakt verbinding met het vast internet van jou thuis of op het werk. Dat internet is al betaald per maand, met een abonnement. Of je het dan met WIFI afneemt of door een kabeltje maakt niet meer uit.
Als je Belgacom of Telenet vast internet hebt kan je ook nog op een hotspot wifi afnemen. Je komt bv bij familie die bij dezelfde operator klant zijn : je neemt dan WIFI af van jouw rekening want je logt in met jouw gegevens. Dan is het gewoon inbegrepen in wat jij aan je operator van VAST INTERNET betaalt.
Je spreekt over ORANGE en dat het daar niet werd aangerekend. Ik vermoed dat je bij ORANGE gewoon internet inbegrepen had in je maandelijkse rekening. Ik heb bv zelf Scarlet en kan 500 MB internet / data afnemen, 150 minuten bellen en 1000 SMS sturen. Zolang ik niet meer verbruik, betaal ik gewoon het afgesproken maandelijks bedrag.
Dommel echter heeft geen vast bedrag per maand. Je betaalt gewoon alles apart wat je verbruikt. Daar zit hem het verschil.
Veelgebruikers gaan winst doen met een abonnement waar een en ander is inbegrepen. Mensen die hun gsm alleen maar zelden gebruiken doen winst met Dommel.
Kijk gewoon wat je nu betaalt. Is dat minder dan bij Orange ? Dan heb je een beter tariefplan gekozen. Is dat niet zo en je ervaart het als hinderlijk dat alles apart wordt aangerekend : overweeg dan bv Scarlet voor 8 euro per maand (wat ikzelf heb).
Je haalt toch wel een paar dingen door elkaar hoor.
Als je mobiele data uit staan kan er geen verbruik zijn. Net alsof je thuis de hoofdzekering uit zet : geen elektriciteit.
Wat ik wel al gezien heb is dat er in de software iets staat dat er voor zorgt dat die verbinding geforceerd wordt. Maar als je bv de APN aanpast zoals ik zei, kan dat niet meer .. Je gsm zal geen toegang meer krijgen tot het netwerk voor dataverbruik. Dus dat moet je dan nog even doen als je geen verbinding wil maken.
Volg even deze handleiding : https://jimmobile.be/nl/je-toestel-configureren/
Als je die instellingen overneemt zal je gsm ingesteld zijn om te werken op JIM MOBILE maar zal hij met DOMMEL geen verbinding meer kunnen maken voor data. Dan is je probleem ook opgelost
Weerapp : niet verwijderen. Dat is niet nodig en zit inderdaad ingebakken in Android. Er zijn nog een aantal apps die je niet kan verwijderen. Je ziet dat vaak als je naar je apps kijkt, klikt op instellingen en dan verwijderen. Je zal dan een MIN teken zien bij de apps die je wel kan verwijderen. Ik praat nu wel over een iets oudere android versie.. Het verandert altijd maar bij de nieuwe versies.
Gebuik van WIFI is gratis.
Mobiel netwerk data ... dan maak je verbinding met een antenne in de buurt en stroom je daar door de lucht je data mee naar je telefoon. Dat komt van je provider en gaat dus van de rekening van je gsm af.
WIFI : je maakt verbinding met het vast internet van jou thuis of op het werk. Dat internet is al betaald per maand, met een abonnement. Of je het dan met WIFI afneemt of door een kabeltje maakt niet meer uit.
Als je Belgacom of Telenet vast internet hebt kan je ook nog op een hotspot wifi afnemen. Je komt bv bij familie die bij dezelfde operator klant zijn : je neemt dan WIFI af van jouw rekening want je logt in met jouw gegevens. Dan is het gewoon inbegrepen in wat jij aan je operator van VAST INTERNET betaalt.
Je spreekt over ORANGE en dat het daar niet werd aangerekend. Ik vermoed dat je bij ORANGE gewoon internet inbegrepen had in je maandelijkse rekening. Ik heb bv zelf Scarlet en kan 500 MB internet / data afnemen, 150 minuten bellen en 1000 SMS sturen. Zolang ik niet meer verbruik, betaal ik gewoon het afgesproken maandelijks bedrag.
Dommel echter heeft geen vast bedrag per maand. Je betaalt gewoon alles apart wat je verbruikt. Daar zit hem het verschil.
Veelgebruikers gaan winst doen met een abonnement waar een en ander is inbegrepen. Mensen die hun gsm alleen maar zelden gebruiken doen winst met Dommel.
Kijk gewoon wat je nu betaalt. Is dat minder dan bij Orange ? Dan heb je een beter tariefplan gekozen. Is dat niet zo en je ervaart het als hinderlijk dat alles apart wordt aangerekend : overweeg dan bv Scarlet voor 8 euro per maand (wat ikzelf heb).
- Miss Moneypenny
- Full Member
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 11 dec 2007
- Contacteer:
Re: Gebruikers Dommel Mobile Freedom ?
Hallo,
@Haelewyn
Bedankt voor je verdere info. Dit zal ik zeker eens proberen.
Ik was echter enkel prepaid telefoonklant bij Orange ; internetklant reeds altijd al Telenet geweest, dus die redenering gaat niet op, toch ?
Ik betaal duidelijk minder dan vroeger en zodoende is Dommel nog altijd goedkoper dan Orange indertijd. Het is gewoon een beetje "ambetant" dat die zaken worden aangerekend terwijl ik deze eigenlijk niet nodig heb....vind ik...maar ja ik heb deze telefoon cadeau gekregen en ik wil die ook niet gaan vervangen door een andere...(luxeprobleem)
Nog maar eens bedankt voor je insteek
@Haelewyn
Bedankt voor je verdere info. Dit zal ik zeker eens proberen.
Ik was echter enkel prepaid telefoonklant bij Orange ; internetklant reeds altijd al Telenet geweest, dus die redenering gaat niet op, toch ?
Ik betaal duidelijk minder dan vroeger en zodoende is Dommel nog altijd goedkoper dan Orange indertijd. Het is gewoon een beetje "ambetant" dat die zaken worden aangerekend terwijl ik deze eigenlijk niet nodig heb....vind ik...maar ja ik heb deze telefoon cadeau gekregen en ik wil die ook niet gaan vervangen door een andere...(luxeprobleem)
Nog maar eens bedankt voor je insteek
Re: Gebruikers Dommel Mobile Freedom ?
De info is zeer graag gedaan en ik hoop dat het uiteindelijk je probleem oplost. Ik denk wel dat je er zou moeten komen na het wissen of verkeerd invullen van de APN. Anders ga ik toch moeten gaan denken dat Dommel flipt en dingen aanrekenen die er niet zijn.
Maar dat zou pas echt vreemd zijn
Orange prepaid : het kan zijn dat je een formule had waarbij je zo goed als maandelijks zelf geld toevoegde en daar gratis minuten / data / SMS kreeg bij elke herlading. Die dingen zijn dan over het algemeen 30 dagen geldig en gebruik je altijd eerst, nog voor je belkrediet wordt aangesproken.
Er is trouwens nog een mogelijke optie.. Als je bij DOMMEL, hetzij via hun klantendienst, hetzij via instellingen online je data laat uitschakelen zal van Dommel uit er geen dataverbinding meer worden toegestaan. Ik weet niet of en hoe dit bij hen mogelijk is. Dat kan verschillen van de ene operator tegen de andere.Bij proximus / Mobistar / Base was dat vroeger geen probleem alleszins en was het heel simpel op operatorniveau uit te schakelen.
Maar dat zou pas echt vreemd zijn
Orange prepaid : het kan zijn dat je een formule had waarbij je zo goed als maandelijks zelf geld toevoegde en daar gratis minuten / data / SMS kreeg bij elke herlading. Die dingen zijn dan over het algemeen 30 dagen geldig en gebruik je altijd eerst, nog voor je belkrediet wordt aangesproken.
Er is trouwens nog een mogelijke optie.. Als je bij DOMMEL, hetzij via hun klantendienst, hetzij via instellingen online je data laat uitschakelen zal van Dommel uit er geen dataverbinding meer worden toegestaan. Ik weet niet of en hoe dit bij hen mogelijk is. Dat kan verschillen van de ene operator tegen de andere.Bij proximus / Mobistar / Base was dat vroeger geen probleem alleszins en was het heel simpel op operatorniveau uit te schakelen.
Re: Gebruikers Dommel Mobile Freedom ?
Haelewyn bij orange kunnen ze dat alvast uitschakelen. Ze hebben bij mij de MMS apn op operatorniveau uitgeschakeld.
Vervelend als je elke maand 24 cent aangerekend kreeg om eens een lange sms te verzenden(die verandert automaitsch van sms naar mms als et te lang is)
Vervelend als je elke maand 24 cent aangerekend kreeg om eens een lange sms te verzenden(die verandert automaitsch van sms naar mms als et te lang is)
Re: Gebruikers Dommel Mobile Freedom ?
Hetzelfde bij mij. Ik heb ook elke dag 0,1MB mobile data door "OS Services". Ik heb een app "My Data Manager" geïnstalleerd en daar zie ik het meteen aan. Mijn Geg. verb. staat af. (Nog een oude 5.0.2 android)
Precies of er wordt afgetapt achter de meter en voor de hoofdschakelaar. Lijkt op een software-bug dat ze niet meer willen corrigeren.
Nu heb ik al twee dagen een tweede sim-kaart ingestoken van een betaalkaart die leeg is en daar mijn mobiele gegevens aan gekoppeld. Probleem lijkt opgelost
Meer dan een jaar was dat probleem al opgedoken, 2x m'n gsm terug naar fabrieksinstellingen ingesteld maar na updates kwam het probleem terug. Onlangs heb ik niet kunnen weerstaan om updates te doen en het is weer van da
Dus met tweede lege sim kaart heb ik het probleem omzeild.
Precies of er wordt afgetapt achter de meter en voor de hoofdschakelaar. Lijkt op een software-bug dat ze niet meer willen corrigeren.
Nu heb ik al twee dagen een tweede sim-kaart ingestoken van een betaalkaart die leeg is en daar mijn mobiele gegevens aan gekoppeld. Probleem lijkt opgelost
Meer dan een jaar was dat probleem al opgedoken, 2x m'n gsm terug naar fabrieksinstellingen ingesteld maar na updates kwam het probleem terug. Onlangs heb ik niet kunnen weerstaan om updates te doen en het is weer van da
Dus met tweede lege sim kaart heb ik het probleem omzeild.
Re: Gebruikers Dommel Mobile Freedom ?
Ik meen me vaag nog iets te herinneren dat ook je data connectie kan aanspreken, ook al staat die uit. Namelijk de GPS.
Voor een quick fix gaat die iets binnentrekken om de positie van de satellieten sneller te vinden.
Zet je GPS eens volledig uit. En test dan nog eens of er data verbruikt wordt?
Voor een quick fix gaat die iets binnentrekken om de positie van de satellieten sneller te vinden.
Zet je GPS eens volledig uit. En test dan nog eens of er data verbruikt wordt?
Re: Gebruikers Dommel Mobile Freedom ?
Vandaag mijn factuur van februari gekregen. Hier staat volgens mij veel meer op aangerekend dan ik effectief verbruikt heb.
Waar kan ik een detail vinden van het gebruik van afgelopen maand? Iemand een idee?
Waar kan ik een detail vinden van het gebruik van afgelopen maand? Iemand een idee?
- Miss Moneypenny
- Full Member
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 11 dec 2007
- Contacteer:
Re: Gebruikers Dommel Mobile Freedom ?
@grogro &@haelewyn,
Af en toe werd er nog verbinding gemaakt en ik heb dus mijn dataverbruik gekoppeld aan een tweede sim-kaart in het toestel en idd, het probleem lijkt volledig opgelost ! Er wordt nu niet meer dagelijks verbinding gemaakt. Blijkbaar doet het systeem dat enkel voor de "hoofdsim-kaart".
Aan allen bedankt voor de tips en mogelijke oplossingen!
@Meonline,
je kan de gedetailleerde factuur zien via het menu : Mijn pakketten ; Beheer ; klik op het U-icoontje en kies "receive monthly detailed call overview". Bij mij staat dit op enabled en ik krijg maandelijks via email een gedetailleerd overzicht binnen.
Bij mij lukt dit. Mocht dit niet werken/of kunnen, mss eens een telefoontje/ of email naar de klantendienst.
Verder ben ik heel tevreden over de telefoondienst van Dommel. Supergoedkoop, een zeer goede verbinding en op mijn telefoon toch ( maar ik gebruik dit bijna niet ) steeds 4G ontvangst. De keren dat ik contact nam met de klantendienst, ben ik steeds op een vlugge, aanvaardbare en vriendelijke manier geholpen.
Aan allen dank
Af en toe werd er nog verbinding gemaakt en ik heb dus mijn dataverbruik gekoppeld aan een tweede sim-kaart in het toestel en idd, het probleem lijkt volledig opgelost ! Er wordt nu niet meer dagelijks verbinding gemaakt. Blijkbaar doet het systeem dat enkel voor de "hoofdsim-kaart".
Aan allen bedankt voor de tips en mogelijke oplossingen!
@Meonline,
je kan de gedetailleerde factuur zien via het menu : Mijn pakketten ; Beheer ; klik op het U-icoontje en kies "receive monthly detailed call overview". Bij mij staat dit op enabled en ik krijg maandelijks via email een gedetailleerd overzicht binnen.
Bij mij lukt dit. Mocht dit niet werken/of kunnen, mss eens een telefoontje/ of email naar de klantendienst.
Verder ben ik heel tevreden over de telefoondienst van Dommel. Supergoedkoop, een zeer goede verbinding en op mijn telefoon toch ( maar ik gebruik dit bijna niet ) steeds 4G ontvangst. De keren dat ik contact nam met de klantendienst, ben ik steeds op een vlugge, aanvaardbare en vriendelijke manier geholpen.
Aan allen dank
Re: Gebruikers Dommel Mobile Freedom ?
Bedankt.
Voor de toekomstige facturen is dat detail activeren gelukt. Bedankt
Kan ik voor de afgelopen factuur ook nog makkelijk ergens een detail krijgen of zien?
Voor de toekomstige facturen is dat detail activeren gelukt. Bedankt
Kan ik voor de afgelopen factuur ook nog makkelijk ergens een detail krijgen of zien?
- Miss Moneypenny
- Full Member
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 11 dec 2007
- Contacteer:
Re: Gebruikers Dommel Mobile Freedom ?
@MeOnline,
mss wordt dit zichtbaar als je nu de activatie hebt gedaan, binnen een paar dagen. Zoniet best eens bellen naar de klantendienst. Ze kunnen dit wss wel naar je toemailen, denk ik
mss wordt dit zichtbaar als je nu de activatie hebt gedaan, binnen een paar dagen. Zoniet best eens bellen naar de klantendienst. Ze kunnen dit wss wel naar je toemailen, denk ik
Re: Gebruikers Dommel Mobile Freedom ?
Inderdaad de GPS kan er ook voor iets tussen zitten, kan van die verkeersapp zijn die met de laatste update er altijd bijkomt, maar zou toch niet mogen vind ik als de mobiele gegevensverbinding afstaat. Ik heb niet veel zin om alles uit te testen, het werkt zo met die 2de lege betaalkaart.
Heb ondertussen een overzicht van dommel gekregen dat me gefactureerd zal worden van februari.
Maar ook januari staat er terug bij op! januari was al betaald.
Ik heb gereageerd maar nog geen reactie ontvangen. Ik hoop niet dat dat een gewoonte gaat worden.
Heb ondertussen een overzicht van dommel gekregen dat me gefactureerd zal worden van februari.
Maar ook januari staat er terug bij op! januari was al betaald.
Ik heb gereageerd maar nog geen reactie ontvangen. Ik hoop niet dat dat een gewoonte gaat worden.