Gedetailleerde intrestberekening...waarom niet?
Gedetailleerde intrestberekening...waarom niet?
Ik stel deze vraag eens aan Rabobank, ze zijn de sympathiekste hier -omdat ze regelmatig antwoorden - en ik ben er zélf ook klant. Maar feitelijk is de vraag aan àlle banken gericht, maar dat gaat hier niet.
Zodus, mijn beste Rabobank,
Kan U ons eens even uitleggen waarom wij van niémand een gedetailleerde intrestberekening ontvangen? Met de huidige informatica zie ik geen enkel technisch probleem om dat te doen, terwijl het ook geen kosten meebrengt, om dat eventueel per mail automatisch door te laten sturen. Vooral Uw bank geeft online dagelijks een rentestand, dus het moet simpel zijn.
Waarom dus niet?
Uw getrouwe Sisse
Zodus, mijn beste Rabobank,
Kan U ons eens even uitleggen waarom wij van niémand een gedetailleerde intrestberekening ontvangen? Met de huidige informatica zie ik geen enkel technisch probleem om dat te doen, terwijl het ook geen kosten meebrengt, om dat eventueel per mail automatisch door te laten sturen. Vooral Uw bank geeft online dagelijks een rentestand, dus het moet simpel zijn.
Waarom dus niet?
Uw getrouwe Sisse
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
Re: Gedetailleerde intrestberekening...waarom niet?
Het is moeilijk voor ons om uitleg te verschaffen over de reden waarom niet alle banken (de meeste dus) geen duidelijke inzage geven in de opgebouwde rente of in een gedetailleerde intrestberekening. Ik veronderstel dat de meeste banken daar wel een goede reden voor zullen hebben ![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
Wat ik u wel kan zeggen is waarom Rabobank.be er voor gekozen heeft om wèl dagelijks te tonen wat het bedrag is dat reeds aan intresten werd opgebouwd:
1. Transparantie: dit spreekt voor zich. De harde feiten; dat is waar het om draait. Rabobank.be is al jaren een aanhanger van transparante producten en een transparante dienstverlening.
2. Ingewikkelde wetgeving: de nieuwe wetgeving maakt vooral de berekening van de getrouwheidspremie zeer ondoorzichtig. Nog even en niemand weet nog welke premie wanneer zal worden verworven. Door dagelijks te tonen welk het bedrag is dat reeds verworven werd en hoeveel premie er nog 'in opbouw' is krijgen onze klanten een beter inzicht in wanneer voor hen het beste tijdstip is om hun geld af te halen / te verschuiven met zo min mogelijk verlies aan premie.
3. Veel verrichtingen: als u op 1 januari een bedrag op uw rekening stort en dit een gans jaar onaangeroerd laat staan dan is het niet zo moeilijk om de intresten te berekenen. Als u echter regelmatig bijstortingen en afhalingen doet dan wordt het een bijna onmogelijke opdracht. Wij willen onze klanten niet verplichten om aan gans jaar in onwetendheid te zitten omdat het praktisch onmogelijk is om manueel de intresten te berekenen.
4. Reclame: de beste reclame voor ons is om daadwerkelijk te tonen hoeveel intresten u al verdiend hebt of op het einde van het jaar zal ontvangen. Het is bij ons immers niet zo dat de beste rentevoeten uitsluitend in januari worden gegeven en u het de rest van het jaar met heel wat minder moet doen. Daarom willen wij dat onze klanten altijd hun rentesituatie kunnen volgen.
5. Gemakzucht: waarom niet iets automatisch berekenen en tonen aan onze klanten als u er anders voor zou moeten bellen of mailen? U mag het ook zien als een excellente service naar onze klanten![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
6. We hebben iets wat anderen niet hebben: en als de andere banken dan ons voorbeeld volgen? Maakt niet uit, dan ziet de spaarder gewoon nog duidelijker het verschil...
Vanaf 1 januari zal er voor alle uitgekeerde intresten ook een gedetailleerde berekening beschikbaar zijn via uw beveiligde rekeningen waarin perfect kan worden nagekeken hoe de uitgekeerde intresten juist tot stand kwamen. Bovenstaande argumenten om dit aan te bieden zijn hier ook uiteraard van toepassing.
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
Wat ik u wel kan zeggen is waarom Rabobank.be er voor gekozen heeft om wèl dagelijks te tonen wat het bedrag is dat reeds aan intresten werd opgebouwd:
1. Transparantie: dit spreekt voor zich. De harde feiten; dat is waar het om draait. Rabobank.be is al jaren een aanhanger van transparante producten en een transparante dienstverlening.
2. Ingewikkelde wetgeving: de nieuwe wetgeving maakt vooral de berekening van de getrouwheidspremie zeer ondoorzichtig. Nog even en niemand weet nog welke premie wanneer zal worden verworven. Door dagelijks te tonen welk het bedrag is dat reeds verworven werd en hoeveel premie er nog 'in opbouw' is krijgen onze klanten een beter inzicht in wanneer voor hen het beste tijdstip is om hun geld af te halen / te verschuiven met zo min mogelijk verlies aan premie.
3. Veel verrichtingen: als u op 1 januari een bedrag op uw rekening stort en dit een gans jaar onaangeroerd laat staan dan is het niet zo moeilijk om de intresten te berekenen. Als u echter regelmatig bijstortingen en afhalingen doet dan wordt het een bijna onmogelijke opdracht. Wij willen onze klanten niet verplichten om aan gans jaar in onwetendheid te zitten omdat het praktisch onmogelijk is om manueel de intresten te berekenen.
4. Reclame: de beste reclame voor ons is om daadwerkelijk te tonen hoeveel intresten u al verdiend hebt of op het einde van het jaar zal ontvangen. Het is bij ons immers niet zo dat de beste rentevoeten uitsluitend in januari worden gegeven en u het de rest van het jaar met heel wat minder moet doen. Daarom willen wij dat onze klanten altijd hun rentesituatie kunnen volgen.
5. Gemakzucht: waarom niet iets automatisch berekenen en tonen aan onze klanten als u er anders voor zou moeten bellen of mailen? U mag het ook zien als een excellente service naar onze klanten
![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
6. We hebben iets wat anderen niet hebben: en als de andere banken dan ons voorbeeld volgen? Maakt niet uit, dan ziet de spaarder gewoon nog duidelijker het verschil...
Vanaf 1 januari zal er voor alle uitgekeerde intresten ook een gedetailleerde berekening beschikbaar zijn via uw beveiligde rekeningen waarin perfect kan worden nagekeken hoe de uitgekeerde intresten juist tot stand kwamen. Bovenstaande argumenten om dit aan te bieden zijn hier ook uiteraard van toepassing.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
"Vanaf 1 januari zal er voor alle uitgekeerde intresten ook een gedetailleerde berekening beschikbaar zijn via uw beveiligde rekeningen waarin perfect kan worden nagekeken hoe de uitgekeerde intresten juist tot stand kwamen. Bovenstaande argumenten om dit aan te bieden zijn hier ook uiteraard van toepassing."
Als nu de andere banken dat ook nog willen doen, dan zijn we er.
Hopelijk moet je op nieuwjaar je feestmaaltijd weer niet voor de computer opeten : ivm met onterechte aanrekening van bv. roerende voorheffing.
Als nu de andere banken dat ook nog willen doen, dan zijn we er.
Hopelijk moet je op nieuwjaar je feestmaaltijd weer niet voor de computer opeten : ivm met onterechte aanrekening van bv. roerende voorheffing.
Mooi, mooi, nu nog de rente wat optrekken zodat het effectief terug interessant wordt om bij Rabobank te komen sparenRabobank.be schreef:
![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
Hartelijk dank voor Uw reactie Rabobank.
Een gedetailleerde berekening vanaf 1 januari is leuk, en jullie zullen de pionier zijn in bankwereld om dat te doen.
Een gedetailleerde berekening houdt in : een downloadbare file, met een listing van stortingen en afhalingen, en de bijpassende berekeningen die tot het eindresultaat leiden.
Vlug zullen alle andere banken verplicht worden om dat ook te doen.
Hartelijk dank nogmaals!
Sisse
Een gedetailleerde berekening vanaf 1 januari is leuk, en jullie zullen de pionier zijn in bankwereld om dat te doen.
Een gedetailleerde berekening houdt in : een downloadbare file, met een listing van stortingen en afhalingen, en de bijpassende berekeningen die tot het eindresultaat leiden.
Vlug zullen alle andere banken verplicht worden om dat ook te doen.
Hartelijk dank nogmaals!
Sisse
Daar kijk ik al naar uit!Rabobank.be schreef: Vanaf 1 januari zal er voor alle uitgekeerde intresten ook een gedetailleerde berekening beschikbaar zijn via uw beveiligde rekeningen waarin perfect kan worden nagekeken hoe de uitgekeerde intresten juist tot stand kwamen.
![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
Proficiat !
Ik heb net de gedetailleerde interestafrekening gezien !
Fantastisch ,
elke bank moest dit doen !
Bedankt
Ik heb net de gedetailleerde interestafrekening gezien !
Fantastisch ,
elke bank moest dit doen !
Bedankt
Prachtig, de gedetailleerde intrestberekening. Een dikke pluim voor Rabobank.
Nu terug één der koplopers worden qua intrest en getrouwheid en we zijn voor altijd terug.
Allez, voor een internetbank moet het toch zeker mogelijk zijn 2 + 0.5 te geven?
Nu terug één der koplopers worden qua intrest en getrouwheid en we zijn voor altijd terug.
Allez, voor een internetbank moet het toch zeker mogelijk zijn 2 + 0.5 te geven?
Ook van mij niets dan lof over de werkwijze bij Rabobank! Alleen nog dit: het zou nog beter zijn moesten alle verrichtingen achter elkaar , dus ook op een zelfde blad, kunnen uitgeprint worden. Mijn uitreksels worden nu wel dik pak en het zou eco-vriendelijker zijn door minder papier te verprutsen. Met dank.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Knap !! Zonder meer 'n voorbeeld voor de rest van de banken, 'n schoolvoorbeeld van hoe 'n bank zich moet opstellen tov van de spaarder.
Het totaalpakket van de diensten die Rabobank.be aanbiedt kan niet voor de volle 100% vergeleken worden met die van de grootbanken, maar daarvan zijn de Rabo-spaarders zich bewust.
Voor de diensten die ze wel waarborgen zet Rabobank.be zich 200% in, dit zien we zowel in de snelheid van de transacties, de beschikbare tools die ze aanbieden en de gedrevenheid van hun moderator hier op spaargids.be.
Het totaalpakket van de diensten die Rabobank.be aanbiedt kan niet voor de volle 100% vergeleken worden met die van de grootbanken, maar daarvan zijn de Rabo-spaarders zich bewust.
Voor de diensten die ze wel waarborgen zet Rabobank.be zich 200% in, dit zien we zowel in de snelheid van de transacties, de beschikbare tools die ze aanbieden en de gedrevenheid van hun moderator hier op spaargids.be.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Heb hier ook juist de afrekening van de online spaar van Fortis ontvangen.
Ik bemerk wel een aangroei,, maar geen getrouwheids-premie.
Iemand die me daar uitleg voor kan geven.
Storting op 6/1/2009 van 29.975 euro
Storting op 8/10/2009 van 20.000 euro
Afname op 13/10/2009 van 4.000 euro
Heeft dit iets te maken met FIFO of LIFO
Wie kan me dit verduidelijken
Getrouwheid is pas na 12 maand.ludo schreef: Heb hier ook juist de afrekening van de online spaar van Fortis ontvangen.
Je eerste storting is van 06/01/2009 en staat dus op 31/12/2009 nog geen 12 maand op de rekening. Pas op 06/01/2010 is deze 12 maand op de rekening aanwezig en pas dan is die getrouwheidspremie pas verworven. Al is het waarschijnlijk ingewikkelder dan dit, aangezien er tot 01/04/09 wellicht eerst nog aangroeipremie was.
oesje, ik heb vandaag een groot bedrag overgeschreven naar de nieuwe PREMIUM ONLINE SPAAR.
Wil dit zeggen dat ik dit beter op 7/01/2010 had gedaan, en ik nu mijn getrouwheid-premie verloren heb op de gewone online spaar?? of is dit nog te redden.
Wil dit zeggen dat ik dit beter op 7/01/2010 had gedaan, en ik nu mijn getrouwheid-premie verloren heb op de gewone online spaar?? of is dit nog te redden.
Dit gedeelte van het forum is er om vragen aan Rabo te stellen. Het lijkt me nogal raar dat je hier vragen over je fortisrekening gaat posten.ludo schreef: Heb hier ook juist de afrekening van de online spaar van Fortis ontvangen.
foutje van mij dan, wist niet dat dit EXCLUSIEF voor RABO was.