Geen papieren zakken meer in Carrefour
Geen papieren zakken meer in Carrefour
Vanaf 4 september zullen er geen papieren zakken meer zijn in de groenten- en fruitafdeling in de Carrefour. De klanten wordt gevraagd hun eigen herbruikbare zak mee te brengen. Ze zullen dat uitleggen als een bekommernis om het milieu maar in werkelijkheid doen ze dat natuurlijk om zelf te besparen. Ik denk dat ik mijn eigen papieren wegwerpzakken ga meebrengen. Een herbruikbare zak wordt vuil en vind ik onhygiënisch voor groenten en fruit.
Re: Geen papieren zakken meer in Carrefour
Dacht ?? dat er kleine plastiek zakjes zijn om fruit en groenten in te doen, op de weegschaal leggen en etiket op het plastiek zakje kleven. zo kunnen ze de prijs aan de kassa scannen... ...
Laatst gewijzigd door ludo op 5 augustus 2023, 10:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
In de Colruyt heb ik in het begin dat dit van kracht werd, gratis 4 herbruikbare groenten- & fruitzakken gekregen. Vanaf een bepaalde datum konden deze zakken aangekocht worden. Dit werd toen duidelijk aangekondigd op voorhand.
Hopelijk zal Carrefour er ook een paar gratis aanbieden aan hun klanten.
Hopelijk zal Carrefour er ook een paar gratis aanbieden aan hun klanten.
-
- Full Member
- Contacteer:
Nee, je zal ze zelf terplekke moeten maken met je eigen ingrediënten die je meebrengt van thuis in een papieren zak en ze dan wel aan volle prijs moeten afrekenen aan de kassa.
Het "milieu" wordt graag (mis)gebruikt om kosten te drukken en ze door te schuiven naar de klant.
Dat dacht ik dus ook. Tenminste dat was nog zo toen ik de voorlaatste keer (ong.1 maand geleden) naar de Carrefour ging.
De dichtsbijzijnde winkel is niet direct tegen mijn deur, en dus ga ik daar alleen als ik ook andere zaken nodig heb, buiten de dagdagelijkse inkopen.
Nu zag ik zaterdag toevallig dat die plastiek zakjes vervangen waren door papieren zakken.
En aan de ingang hingen grote affiches met de aankondiging dat er binnenkort geen papieren zakken meer zullen zijn.
-> Maar nergens iets te bespeuren over een eventuele kleine tegemoetkoming voor hun klanten, zoals dat indertijd wél bij Colruyt het geval was.
Shame on you, Carrefour!
Waar is de tijd van hun slogan "1 miljoen trouwe klanten: dat moet je verdienen" (of zoïets).
ga naar de appie en rits daar alle rollen met de plastieken zakjes mee aan de groenten, fruit en bakkerij.
Ga dan naar de carrefour uw inkopen doen. kom ok, genoeg gezeverd.
Ik vind het top. Alsook de mogelijk tot een digitale rekening op de telefoon bij bv den appie. Allemaal minder verspilling en kostenbesparend. Goed voor de aandeelhouders, winkel, klant en het milieu. Wie kan er tegen zijn?
Ik doe ook zelfscan en zo plaats ik alles netjes in mijn draagtas en/of rugzak en kan ik direct voort naar de zelfkassa zonder aanschuiven. Ipv kar volladen, aanschuiven, dan uitladen aan de kassa, terug volladen. Dan voor bv de autogebruikers, de kar terug leegladen in de koffer. Ieder zijn ding.
Ga dan naar de carrefour uw inkopen doen. kom ok, genoeg gezeverd.
Ik vind het top. Alsook de mogelijk tot een digitale rekening op de telefoon bij bv den appie. Allemaal minder verspilling en kostenbesparend. Goed voor de aandeelhouders, winkel, klant en het milieu. Wie kan er tegen zijn?
Ik doe ook zelfscan en zo plaats ik alles netjes in mijn draagtas en/of rugzak en kan ik direct voort naar de zelfkassa zonder aanschuiven. Ipv kar volladen, aanschuiven, dan uitladen aan de kassa, terug volladen. Dan voor bv de autogebruikers, de kar terug leegladen in de koffer. Ieder zijn ding.
Gevolg en opzet zal zijn dat er weer meer voorverpakte groenten en fruit gekocht zal worden, is duurder dus meer winst voor de handel, is minder onverkoopbare bepotelde groenten en fruit dus beter voor de winkel, En het milieu, tja, dat herbruikbaar tasje van geweven plastiek zal wel beter zijn dan gerecycleerd papier zeker.
Ik koop nu ook meer voorverpakt fruit dan vroeger. Dat is inderdaad, meestal duurder.
Geen zakjes bij want altijd in de auto laten liggen , dat leidt voor mij vaak tot voorverpakt kopen.
Ik zie Colruyt nergens klagen daarover.
Naast een multifunctioneel mes zou ik eens een rol zakjes in mijn broekzak moeten steken maar dat vult wat teveel.
Geen zakjes bij want altijd in de auto laten liggen , dat leidt voor mij vaak tot voorverpakt kopen.
Ik zie Colruyt nergens klagen daarover.
Naast een multifunctioneel mes zou ik eens een rol zakjes in mijn broekzak moeten steken maar dat vult wat teveel.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Dat is gewoon een aanpassing, altijd moeilijk maar na een week moet dat er wel inzitten hoor.
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Om dezelfde reden ben ik tegen alles wat klanten tegenwoordig zélf moeten doen; waardoor er werkwillige mensen op den dop terecht komen, en grote bedrijven nóg rijker worden.Jamesken schreef: ↑8 augustus 2023, 13:28 ga naar de appie en rits daar alle rollen met de plastieken zakjes mee ...
De appie of wie/wat je daarmee ook moge bedoelen, zou beter ook wat milieuvriendelijker worden door plastiek zakjes te vermijden waar mogelijk.
Ik doe ook zelfscan ...
Ik weiger zelfscan te doen omdat dit er op termijn toe leidt dat er weeral wat meer mensen hun C4 zullen krijgen.
Dat gezegd zijnde: ik ben voorstander van herbruikbare zakken, maar niet ten koste van de consument. Carrefour had het voorbeeld van Colruyt kunnen volgen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik gebruik die zelfscan ook liever niet. En ik snap niet dat die kassiers zelf komen zeggen dat ze ook een zelfscan hebben.