Geld overschrijven naar Citi Visa/afhalen in VS
Geld overschrijven naar Citi Visa/afhalen in VS
Hallo,
Binnenkort ga ik op reis naar de VS. Onlangs las ik dat je geld kan overschrijven naar je Citi Visa. Op die manier heb je een positief saldo en zou je tegen een lager tarief geld kunnen afhalen in het buitenland. Heeft iemand hier ervaring mee en is dit voordeliger dan geld afhalen met een debetkaart aan een ATM?
Alvast bedankt!
Binnenkort ga ik op reis naar de VS. Onlangs las ik dat je geld kan overschrijven naar je Citi Visa. Op die manier heb je een positief saldo en zou je tegen een lager tarief geld kunnen afhalen in het buitenland. Heeft iemand hier ervaring mee en is dit voordeliger dan geld afhalen met een debetkaart aan een ATM?
Alvast bedankt!
Re: Geld overschrijven naar Citi Visa/afhalen in VS
geen ervaring.
Maar waarom niet gewoon zoveel mogelijk rechtstreeks met visa betalen en enkel de heel kleine dingen zoals fooien,telefoon ... cash.
Met een stapeltje dollarbiljetten in kleine coupures (20 en kleiner) kom je dan al heel ver.
Wel erop letten dat je niet over je limiet gaat, desnoods die laten verhogen.
Maar waarom niet gewoon zoveel mogelijk rechtstreeks met visa betalen en enkel de heel kleine dingen zoals fooien,telefoon ... cash.
Met een stapeltje dollarbiljetten in kleine coupures (20 en kleiner) kom je dan al heel ver.
Wel erop letten dat je niet over je limiet gaat, desnoods die laten verhogen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
ik ga ook jaarlijks verschillende keren naar de USA en neem enkele honderden aan cash mee en betaal de rest met mastercard van DB of argenta, die van citi is te duur van wisselkosten.
Ik ben er gewoonlijk een week of 3.
Ik denk dat je het nodeloos complex maakt, tenzij je daar duizenden dollars zoekt uit te geven .
En desnoods haal je daar na een tijd ineens een hoop cash uit de muur en betaal je dan maar de fee voor als soort van veiligheidspremie om niet met teveel cash te moeten rondlopen.
Van goedkoper afhalen als je positief staat heb ik nog niet gehoord.
Ik ben er gewoonlijk een week of 3.
Ik denk dat je het nodeloos complex maakt, tenzij je daar duizenden dollars zoekt uit te geven .
En desnoods haal je daar na een tijd ineens een hoop cash uit de muur en betaal je dan maar de fee voor als soort van veiligheidspremie om niet met teveel cash te moeten rondlopen.
Van goedkoper afhalen als je positief staat heb ik nog niet gehoord.
-
- VIP member
- Contacteer:
Ik ben het eens met kingsfan. We gaan binnenkort ook naar new york maar we nemen nooit te veel cash mee. Juist genoeg om de eerste dag te kunnen overleven... Ik voel mij zelfs in belgie nooit op mijn gemak als ik meer dan 100€ cash op zak heb. Laat staan in het buitenland...
Als het saldo op je citi kredietkaart positief is rekent citibank inderdaad geen kosten aan (dus 0 euro ipv +/- 5 euro)
Hou er wel rekening mee dat de meeste Amerikaanse ATMs ook nog hun eigen kosten aanrekenen. Je kan dit vermijden door een citibank ATM te gebruiken.
Een citi kredietkaart met een positief saldo is naar mijn weten de goedkoopste manier om geld af te halen buiten de eurozone.
Hou er wel rekening mee dat de meeste Amerikaanse ATMs ook nog hun eigen kosten aanrekenen. Je kan dit vermijden door een citibank ATM te gebruiken.
Een citi kredietkaart met een positief saldo is naar mijn weten de goedkoopste manier om geld af te halen buiten de eurozone.
dit wist ik niet en hebben ze me ook nog nooit verteld,
dank u voor deze tip
dank u voor deze tip
En hoe schrijf je juist geld over naar je Citi Visa?
Waar vind je het rekeningnummer dat je moet gebruiken?
Waar vind je het rekeningnummer dat je moet gebruiken?
Dit is het rekeningnummer waarop je maandelijks het bedrag van je afrekening stort.
Waarschijnlijk wel de goedkoopste kredietkaart om geld af te halen (ze zijn zeker niet het goedkoopste om te betalen buiten EU), maar de Maestro van Argenta geeft ook geen kosten om in het buitenland (buiten eurozone) geld af te halen.Foxy schreef: Een citi kredietkaart met een positief saldo is naar mijn weten de goedkoopste manier om geld af te halen buiten de eurozone.
@Maarten:
ik ken geen kaart die goedkoper is; zowel om te betalen als geld af te halen. Jij wel?
Merk op dat Citibank in 2011 (of was het 2010) zijn wisselkosten heeft verlaagd van 2,5% naar 1,9% en dus voordeliger is geworden.
Merk ook op dat DB met hun kredietkaart maar 1,5% kosten aanrekent; bij een test (meerdere betalingen met Citi & DB kort na elkaar in vreemde valuta) bleek toch dat de Citibank kaart goedkoper was omdat zij lagere wisselkosten aanrekenden...
ik ken geen kaart die goedkoper is; zowel om te betalen als geld af te halen. Jij wel?
Merk op dat Citibank in 2011 (of was het 2010) zijn wisselkosten heeft verlaagd van 2,5% naar 1,9% en dus voordeliger is geworden.
Merk ook op dat DB met hun kredietkaart maar 1,5% kosten aanrekent; bij een test (meerdere betalingen met Citi & DB kort na elkaar in vreemde valuta) bleek toch dat de Citibank kaart goedkoper was omdat zij lagere wisselkosten aanrekenden...
1,9 is zeker niet het beste tarief. Zelfs al laten we DB buiten beschouwing. Mastercard Argenta 1,5% en de naar mijn mening goedkoopste kaart voor het betalen (niet geld afhalen) is de Mastercard van Europabank met 1,09% wisselkoerscommissie.
Zoals ik zei: Maestro Argenta gebruiken om geld af te halen (geen 2,5% kosten) en Mastercard Europabank (lagere wisselkoerscommissie) om te betalen is buiten de EU de beste optie.
Zoals ik zei: Maestro Argenta gebruiken om geld af te halen (geen 2,5% kosten) en Mastercard Europabank (lagere wisselkoerscommissie) om te betalen is buiten de EU de beste optie.