Geld rechtstreeks overschrijven naar Termijnrekening
TIP
Geld rechtstreeks overschrijven naar Termijnrekening
Kan ik geld rechtsreeks overschrijven van de zichtrekening van bank A naar een termijnrekening bij bank B?
Of moet dit eerst naar de zichtrekening van bank B overgeschreven worden?
Of moet dit eerst naar de zichtrekening van bank B overgeschreven worden?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Geld rechtstreeks overschrijven naar Termijnrekening
Indien deze een geldig IBAN heeft lijkt me dit anders geen probleem.
Als ik me goed herinner vraagt de bank bij de aankoop van een termijnrekening welke bankrekening gedebiteerd moet worden en dan geeft ze enkel de keuze tussen rekeningen van de bank zelf.
Neen.
Want op een bestaande termijnrekening kan niets meer bijgeschreven worden.
Een nieuwe termijnrekening dient geopend te worden bij de bank van je keuze, en op dat ogenblik moet je vanaf de zichtrekening van die bank het gekozen bedrag overschrijven.
Dus in dit voorbeeld: eerst het bedrag overschrijven van bank A naar de zichtrekening bij bank B.
En dan pas kun je bij bank B de termijnrekening openen via overschrijving van de zichtrekening
Als het gaat over online banken, dan is het verschil in tijd niet groot. Je schrijft het gewenste bedrag over, wacht een dagje (of twee). Bij aankomst is de nieuwe, fantastische termijnrekening snel gepiept. Ook op weekenddagen of feestdagen. Succes ermee.
En la vivo oni elektu inter enspezi monon aù elspezi monon. Tempo mankas por fari ambaù (L. Zamenhof)
- Superspaarder
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik ga akkoord met SMGGM : geen probleem als je termijnrekening een BIC en een IBAN heeft.
Bogleheads portefeuille : Aandelen : IWDA (70%) + EMIM (15%) + ZPRS (15%) / Vaste rente : Tak 21 + LTS + Obligaties + Spaarrekening / Mix : PSP.
Sommige mensen hier schijnen te denken dat een termijnrekening een spaarrekening is met een hoog rendement waar je naar believen geld op kunt bijstorten, ook van externe rekeningen. Ik heb altijd begrepen dat je op een termijnrekening eenmalig intekent voor een vaste looptijd en een vast bedrag dat van een rekening bij dezelfde bank wordt afgehaald. Nadien kun je er niets meer op bijstorten of aan veranderen.
PS: bij de intekening schrijf je geen geld over, de bank haalt het van je rekening af.
PS: bij de intekening schrijf je geen geld over, de bank haalt het van je rekening af.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Inderdaad. Zo zie ik dat ook ;-)
Los daarvan vraag ik mij af waarer vandaag interessante termijnrekeningen te vinden zijn ...
Los daarvan vraag ik mij af waarer vandaag interessante termijnrekeningen te vinden zijn ...
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Inderdaad ... ik zie ze niet ... ;-)Yaris schreef: ↑2 januari 2021, 20:17 Zie daarvoor https://www.spaargids.be/sparen/termijnrekeningen.html
Tegenwoordig zoek je niet meer naar termijnrekeningen met de hoogste rente maar naar met de minst lage.
- Superspaarder
- Sr. Member
- Contacteer:
Als de termijnrekening een BIC en een IBAN heeft, is dat technisch mogelijk. Maar normaal gezien gebeurt het niet zo. Misschien zal de bank ook de storting kunnen weigeren...
Bogleheads portefeuille : Aandelen : IWDA (70%) + EMIM (15%) + ZPRS (15%) / Vaste rente : Tak 21 + LTS + Obligaties + Spaarrekening / Mix : PSP.
Ik heb het nagezien bij mijn termijnrekening bij Rabobank. Die heeft niet eens een IBAN. Jullie worden misleid door het woord "rekening". Geld naar een termijnrekening overschrijven is onzin. Dat kan niet. Niet bij de intekening en daarna ook niet.