Geld verkoop huis
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Geld verkoop huis
Hallo,
Onze woning werd vorige maand verkocht en hierdoor hebben we nu zo'n 250.000 euro die we tijdelijk zouden wegzetten voor max. 2 jaar. Nadien zouden we starten met een nieuw bouwplan.
Wat zouden jullie doen met dat geld.
Gewoon op spaarrekening ? Of beleggen zonder risico ?
zodat het nog iets opbrengt ?
alle info en tips zijn meer dan welkom .....
Onze woning werd vorige maand verkocht en hierdoor hebben we nu zo'n 250.000 euro die we tijdelijk zouden wegzetten voor max. 2 jaar. Nadien zouden we starten met een nieuw bouwplan.
Wat zouden jullie doen met dat geld.
Gewoon op spaarrekening ? Of beleggen zonder risico ?
zodat het nog iets opbrengt ?
alle info en tips zijn meer dan welkom .....
Re: Geld verkoop huis
Je zit met een dik probleem,namelijk er is geen enkele veilige bestemming voor je geld.250.000 euro kan je zomaar niet verdoezelen. Ik stel voor dat je dat bedrag afhaalt, en een veilige plek in je huis zoekt, en het verbergen. Voorbeelden zijn : onder de matras, in een kluis, in een emmer in de tuin oftewel in een plastiekzak in je auto.
Misschien denk je dat dit om te lachen is, maar bedenk als je dat op een spaarboek zet, dan is dat bedrag volgend jaar met 10% geslonken.
Begrijp je?
Misschien denk je dat dit om te lachen is, maar bedenk als je dat op een spaarboek zet, dan is dat bedrag volgend jaar met 10% geslonken.
Begrijp je?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
@bouwkunde: beleggingen zonder risico brengen nooit iets op; als je toch weer wil bouwen en dat al binnen 2 jaar waar wacht je dan eigenlijk op? off topic: ik hoop dat je nu niet huurt!!!!
Ik zou dat geld zetten op MeDirect ME3 Spaarrekening aan 1.36% netto.
Je moet wel 3 maanden op voorhand aangeven dat je je geld wil ophalen !
Als je 250.000 euro bij een bank zet, -eender dewelke- dan loop je een serjeus risico., immers de staat betaalt maximum 100.000 terug bij faljiet.evita schreef:Ik zou dat geld zetten op MeDirect ME3 Spaarrekening aan 1.36% netto.
waarom 2 jaar wachten ?
? Wie zegt dat je twee jaar moet wachten?NoHedge schreef:waarom 2 jaar wachten ?
Voor het nieuwe bouwplan...Walt90000 schreef:? Wie zegt dat je twee jaar moet wachten?NoHedge schreef:waarom 2 jaar wachten ?
Architect is nu begonnen met bouwplan.
We hebben ook nog bouwlening nodig voor te bouwen, dus dat zou ik eerst aanwenden (lening dus) om de start van de bouw te financieren. nadien aanvullen met eigen middelen (van die 250000 euro) dus ......
Vandaar dat ik reken met termijn van 2 jaar ongeveer.
We hebben ook nog bouwlening nodig voor te bouwen, dus dat zou ik eerst aanwenden (lening dus) om de start van de bouw te financieren. nadien aanvullen met eigen middelen (van die 250000 euro) dus ......
Vandaar dat ik reken met termijn van 2 jaar ongeveer.
ik zou dan eerst de lening nemen en al beginnen afbetalen en eerst de geldreserve aanwenden voor uw bouwproject.
Als je een krediet aangaat voor de bouwwerken zelf, dan zullen eerst de eigen middelen moeten aangesproken worden, tenzij je overeenkomt met de bank dat je vanaf maand 1 reeds kapitaal wenst af te betalen.NoHedge schreef:ik zou dan eerst de lening nemen en al beginnen afbetalen en eerst de geldreserve aanwenden voor uw bouwproject.
Als je de lening aangaat om het stuk grond aan te kopen, dat is een ander verhaal.
Walt ik hoop dat je een troll bent. Er komt alleen maar onzin uit uw mond.
@bouwkunde: Als ik me niet vergis moet je wel je geld bij een andere bank(en) plaatsen als je een lening (schuld) aangaat want in het geval van faillissement van de bank waar je je lening aangaat zullen alle schulden bij die bank in rekening worden gebracht alvorens het garantiestelsel in werking treedt.
rentedaling bij MeDirect (net mail ontvangen)
ik zou de som verdelen over drie banken (safety first )
ik zou de som verdelen over drie banken (safety first )
Maak je geen illusies: de "100.000€ gewaarborgd bedrag" is een puur fictieve maatregelen, gecommuniceerd in tijden van crisis om de kranten & burgers te sussen.
Wanneer er daadwerkelijk een grootbank geheel en finaal overkop zou gaan dan is "de staat" totaal niet in staat dit ook werkelijk na te komen. Zou men het daadwerkelijk willen nastreven dan moet dit geld:
-ofwel geleend worden en op termijn met belastinggeld terugbetaald (of men dit geleend krijgt val te bezien + belastingsverhogingen zouden enorm moeten zijn => onmogelijk zonder de gehele economie onderuit te trekken)
-ofwel aangeslagen worden bij de gehele bevolking (bvb x% op het totaalvermogen van elk gezin => juridisch quasi onmogelijk)
Conclusie: de waarborg is een goedkope wortel om iedereen te bedaren, de communicatie ervan alleen al zorgt ervoor dat de waarborg niet daadwerkelijk nodig gaat zijn, is ze toch ooit nodig dan blijkt dat het onmogelijk is waardoor de waarborg de facto vervalt.
Wanneer er daadwerkelijk een grootbank geheel en finaal overkop zou gaan dan is "de staat" totaal niet in staat dit ook werkelijk na te komen. Zou men het daadwerkelijk willen nastreven dan moet dit geld:
-ofwel geleend worden en op termijn met belastinggeld terugbetaald (of men dit geleend krijgt val te bezien + belastingsverhogingen zouden enorm moeten zijn => onmogelijk zonder de gehele economie onderuit te trekken)
-ofwel aangeslagen worden bij de gehele bevolking (bvb x% op het totaalvermogen van elk gezin => juridisch quasi onmogelijk)
Conclusie: de waarborg is een goedkope wortel om iedereen te bedaren, de communicatie ervan alleen al zorgt ervoor dat de waarborg niet daadwerkelijk nodig gaat zijn, is ze toch ooit nodig dan blijkt dat het onmogelijk is waardoor de waarborg de facto vervalt.