Gemeenschappelijke zichtrekening
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Gemeenschappelijke zichtrekening
Ah... goeie tip. Hier in de omgeving wou geen enkele kantoorhouder eender wie als klant als het alleen voor een zichtrekening was. Jaren geleden.
Ik onthoud dat klant worden ook online kan.
Maar ondertussen ben ik wel al klant bij een concurrent of 8.
Ik onthoud dat klant worden ook online kan.
Maar ondertussen ben ik wel al klant bij een concurrent of 8.
Hier intussen al vele jaren een gemeenschappelijke rekening bij Keytrade met 2 kaarten. Gezien daar toch redelijk wat verrichtingen mee gebeuren halen we makkelijk € 2 / maand binnen met de 5 cent / verrichting actie. Daarvoor hadden we ook een betaalde gemeenschappelijke rekening bij KBC, maar die is dan omgezet naar een basis rekening. Naar gebruik toe merken we zo goed als geen verschil. Jaarlijks wel een verschil in kosten van +/- € 60 tussen beide.
Intussen blijkbaar wel 1,50% (op de groeirekening):
https://www.spaargids.be/sparen/argenta ... ening.html
Belachelijke rekening. Maximum 500 euro per maand sparen , na amper 300 jaar zit je al aan het maximum van 2 miljoen op de rekening.
Klassiek concept. Net als ING Tempo Sparen, KBC Start2Save, Beobank Step Up, MeDirect Maandsparen Max...
Is duidelijk bedoeld voor mensen die hun maandelijks inkomen op een spaarrekening plaatsen, niet om al je opgebouwd vermogen naar over te schrijven.
Wat? 4,25 euro per maand?
Hier Argenta Green - geen kosten
Hier Argenta Green - geen kosten
Een Argenta GREEN is dan ook geen Kbc PLUS rekening.
Ook Argenta heeft betalende formules in zichtrekeningen.
Net zoals kbc goedkopere formules heeft voor gezamenlijke zichtrekeningen.
Ook Argenta heeft betalende formules in zichtrekeningen.
Net zoals kbc goedkopere formules heeft voor gezamenlijke zichtrekeningen.
Ja maar geen appeltjes vergelijken met peertjes kan geen kwaad.
Ga bij wijze van vb eens snuisteren in dekking en verzekering kredietkaarten.
Dus verschil in voorwaarden tussen beide.
Of het een beter is dan het andere is allemaal heel persoonlijk.
Maar bij een paar reisboekingen en annulatie wordt het rap goedkoop die betalende rekeningen.
Argenta is geen bank meer als vroeger. De laatste tijd is ze veel veranderd, ze krijg de zelfde kuren als een groot bank.
De laatste overschrijving van mijn Silver rekening naar de Green rekening van mijn dochter bij Argenta is correct verlopen, vandaag doe ik een overschrijving terug voor de verjaardag van haar zoon en krijgt ik een mededeling “ rekening geblokkeerd” in het rood. Ze woont in Canada en ik heb een volmacht op die rekening mits als ze naar België komt kan ze die rekening gebruiken hier in België met haar Argenta kaart. We doen dit reeds tiental jaren zo nooit een probleem gehad want het was zo afgesproken met de bank. Morgen reeds afspraak gemaakt en wacht op hun uitleg.
De laatste overschrijving van mijn Silver rekening naar de Green rekening van mijn dochter bij Argenta is correct verlopen, vandaag doe ik een overschrijving terug voor de verjaardag van haar zoon en krijgt ik een mededeling “ rekening geblokkeerd” in het rood. Ze woont in Canada en ik heb een volmacht op die rekening mits als ze naar België komt kan ze die rekening gebruiken hier in België met haar Argenta kaart. We doen dit reeds tiental jaren zo nooit een probleem gehad want het was zo afgesproken met de bank. Morgen reeds afspraak gemaakt en wacht op hun uitleg.
Argenta probeert van hun niet EU inwonende klanten af te geraken, dat kan er mogelijk iets mee te maken hebben.