[TAK 23]Generali CARE INVEST
Re: [TAK 23]Generali CARE INVEST
Patrick 1:een periodiek plan (maandelijks,jaarlijks) kan je blijkbaar altijd openen vanaf minimum 50 eur permaand (of 600 eur op jaarbasis) ,en je mag jaarlijks nog eens maximum 10.000 eur apart bijstorten (of het bedrag van je periodieke storting op jaarbasis als dit meer is als 10.000 eur : als je bv 1.000 eur maandelijks stort, mag je éénmaal per jaar 12.000 eur bijstorten).Wel is er reeds een paar maal de mogelijkheid geweest om gedurende een welbepaalde periode grotere bedragen éénmalig te storten (minimum 12.500 eur, maximum 250.000 eur), ze noemen dat dan Care Invest single premium, maar blijkbaar was dit steeds op enkele dagen al uitverkocht en moest je hiervoor heel snel reageren.Ik denk dat je daarmee verwart.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Generali hoeft voor mij niet
Persoonlijk niet zo een goeie ervaringen mee, op emails/brieven wordt niet geantwoord als je een beetje uitleg vraagt, de feedback is heel minimaal .... ![Roll Eyes ::)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/rolleyes.gif)
![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
![Roll Eyes ::)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/rolleyes.gif)
Re: [TAK 23]Generali CARE INVEST 2
de inschrijvingsperiode van Care Invest II loopt van 19 mei tot en met 26 juni 2015
Interessant?
https://www.generali.be/spaargeld-care-invest-2.html
Interessant?
https://www.generali.be/spaargeld-care-invest-2.html
Minimaal 15.000 € in te schrijven. Lijkt me goed, weinig risico, behalve als het vastgoed instort. En met 'al die oudjes', rinkelt de kassa.
75% beleggen in vastgoed, dat gaat tegenwoordig door voor weinig risico. Jazeker, ze doen aan market timing... pfff.
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Beste forumlezers/CARE INVEST ingetekenden,
Ik wens graag mijn jammer genoeg slechte ervaring met CARE INVEST I te melden.
Ik heb ingetekend op dit product in november 2014 en gekozen om telkens een eenmalige jaarlijkse storting van 1500,00 euro te doen (' in het contract vermeld als "stortingmodaliteit: 1500,00 EUR per jaar, fractionering: Jaarlijks"). Ik heb toen een volstorting van 1300,00 EUR bruto gedaan in 2014 (omdat mijn inkomen voor 2014 onverwacht lager uitviel), documenten gekregen met bevestiging van mijn storting en het aantal ingetekende deelbewijzen aan de NIW van het fonds. In 2015 een fiscaal attest voor 1300,00 EUR (min kosten+taksen uiteraard) ontvangen en de fiscale inbreng voor inkomstenjaar 2014 hiermee zonder problemen voltooid.
In november 2015 krijg ik een vervaldagbericht en overschrijvingsformulier om 1500,00 EUR voor 2015 te storten. Mijn inkomen is in 2015 hoger en ik besluit om 1600,00 EUR te storten. Ik telefoneer Generali en vraag of ik een nieuwe offerte moet vragen van 1600,00 EUR. Zij antwoorden dat het bedrag dat ik stort niet vastligt en dat ik steeds meer of minder 1500,00 EUR kan storten of ook helemaal niets en dat ik voor elke storting steeds de gestructureerde mededeling van het vervaldagbericht mag gebruiken.
Ik ontvang tot en met april 2016 geen enkel bericht van Generali met bevestiging van ontvangst en intekening in november 2015.
Ik besluit op 7 april telefonisch contact op te nemen met Generali met de melding dat ik nog geen enkel bewijs van ontvangst of inschrijving voor 2015 ontvangen heb. Men zegt mij dat zij de 1600,00 EUR bruto wel in 2015 wel degelijk ontvangen hebben. Ik repliceer hierop dat ik tot op heden geen enkel bewijs ontvangen heb van het aantal deelbewijzen die mij dan in 2015 toegekend zouden geweest zijn. Zij zeggen dat dit steeds in maart per post gestuurd wordt.
Op 15/04/2016 ontvang ik een brief van Generali met de mededeling dat zij geen betaling van 1600,00 EUR ontvangen hebben en ik in 2015 op geen enkel deelbewijs van Care-Invest heb ingeschreven.
Nu stel ik mij de vraag:
1. Waar is de 1600,00 EUR bruto die ik in 2015 wel degelijk op hun rekening gestort heb naartoe? (ik heb wel overschrijvingsbewijs en het rekeningnummer en mededeling zijn correct)
En nu stel ik vast dat:
2. Aangezien er volgens hen nooit een storting geweest is in 2015, kan er voor 2015 ook geen fiscaal attest afgeleverd worden, en verlies ik dus bijkomend +/- 420 EUR aan belastingvoordeel voor aangiftejaar 2016.
Ik vraag me af of er nog mensen zijn met dezelfde of een gelijkaardige ervaring.
En wat kan ik hieraan doen?
Ik heb reeds contact met Generali gehad en tot heden is er geen gehoor.
Alvast bedankt voor je reactie.
Ik wens graag mijn jammer genoeg slechte ervaring met CARE INVEST I te melden.
Ik heb ingetekend op dit product in november 2014 en gekozen om telkens een eenmalige jaarlijkse storting van 1500,00 euro te doen (' in het contract vermeld als "stortingmodaliteit: 1500,00 EUR per jaar, fractionering: Jaarlijks"). Ik heb toen een volstorting van 1300,00 EUR bruto gedaan in 2014 (omdat mijn inkomen voor 2014 onverwacht lager uitviel), documenten gekregen met bevestiging van mijn storting en het aantal ingetekende deelbewijzen aan de NIW van het fonds. In 2015 een fiscaal attest voor 1300,00 EUR (min kosten+taksen uiteraard) ontvangen en de fiscale inbreng voor inkomstenjaar 2014 hiermee zonder problemen voltooid.
In november 2015 krijg ik een vervaldagbericht en overschrijvingsformulier om 1500,00 EUR voor 2015 te storten. Mijn inkomen is in 2015 hoger en ik besluit om 1600,00 EUR te storten. Ik telefoneer Generali en vraag of ik een nieuwe offerte moet vragen van 1600,00 EUR. Zij antwoorden dat het bedrag dat ik stort niet vastligt en dat ik steeds meer of minder 1500,00 EUR kan storten of ook helemaal niets en dat ik voor elke storting steeds de gestructureerde mededeling van het vervaldagbericht mag gebruiken.
Ik ontvang tot en met april 2016 geen enkel bericht van Generali met bevestiging van ontvangst en intekening in november 2015.
Ik besluit op 7 april telefonisch contact op te nemen met Generali met de melding dat ik nog geen enkel bewijs van ontvangst of inschrijving voor 2015 ontvangen heb. Men zegt mij dat zij de 1600,00 EUR bruto wel in 2015 wel degelijk ontvangen hebben. Ik repliceer hierop dat ik tot op heden geen enkel bewijs ontvangen heb van het aantal deelbewijzen die mij dan in 2015 toegekend zouden geweest zijn. Zij zeggen dat dit steeds in maart per post gestuurd wordt.
Op 15/04/2016 ontvang ik een brief van Generali met de mededeling dat zij geen betaling van 1600,00 EUR ontvangen hebben en ik in 2015 op geen enkel deelbewijs van Care-Invest heb ingeschreven.
Nu stel ik mij de vraag:
1. Waar is de 1600,00 EUR bruto die ik in 2015 wel degelijk op hun rekening gestort heb naartoe? (ik heb wel overschrijvingsbewijs en het rekeningnummer en mededeling zijn correct)
En nu stel ik vast dat:
2. Aangezien er volgens hen nooit een storting geweest is in 2015, kan er voor 2015 ook geen fiscaal attest afgeleverd worden, en verlies ik dus bijkomend +/- 420 EUR aan belastingvoordeel voor aangiftejaar 2016.
Ik vraag me af of er nog mensen zijn met dezelfde of een gelijkaardige ervaring.
En wat kan ik hieraan doen?
Ik heb reeds contact met Generali gehad en tot heden is er geen gehoor.
Alvast bedankt voor je reactie.
Wat zegt uw makelaar?