geschatte waarde verbruik fluvius
geschatte waarde verbruik fluvius
vorige maand zijn ze een digitale meter komen installeren. Uit curiositeit heb ik mijn verbruik bekeken op de website van Fluvius. Nu viel mij op dat mijn piekvermogen van december gigantisch hoog lag: 12,921 kW terwijl dit in november 3.3 was. Op internet lees ik dat een normale piek tussen 3.5 en 4 zou liggen.
Als ik naar de detail van die dag en uur ga kijken dan zouden wij op maandag 2/12 3.23 kw hebben gehad op een kwartier tijd (van 0 -0.15 u) Er staat echter bij "geschatte waarde". een kwartier later is het slechts 0.262.
Ook op zondag staat er bij elk kwartier "geschatte waarde" maar daar zie ik geen uitschieters.
heeft nog iemand dit voorgehad? Ik begrijp dat het piekvermogen bepaalt hoeveel capaciteitstarief je moet betalen dus het lijkt mij toch belangrijk dat dit juist staat.
We hebben trouwens in het midden van de nacht zonne-energie opgewekt! om maar te zeggen dat dat kwartier totaal niet kan kloppen.
Als ik naar de detail van die dag en uur ga kijken dan zouden wij op maandag 2/12 3.23 kw hebben gehad op een kwartier tijd (van 0 -0.15 u) Er staat echter bij "geschatte waarde". een kwartier later is het slechts 0.262.
Ook op zondag staat er bij elk kwartier "geschatte waarde" maar daar zie ik geen uitschieters.
heeft nog iemand dit voorgehad? Ik begrijp dat het piekvermogen bepaalt hoeveel capaciteitstarief je moet betalen dus het lijkt mij toch belangrijk dat dit juist staat.
We hebben trouwens in het midden van de nacht zonne-energie opgewekt! om maar te zeggen dat dat kwartier totaal niet kan kloppen.
Re: geschatte waarde verbruik fluvius
Wacht tot eind deze maand en kijk dan naar piekverbruik op welke dag en uur.
En anders een P1 meter er aanhangen.
En anders een P1 meter er aanhangen.
Estate Guru believer.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Die meters trekken op niets, 2 maand geleden hier ook één komen plaatsen, resultaat, verschillende toestellen beschadigd ... Ondertussen via de verzekering opgelost, die zijn dat al zo gewoon dat ze zelfs niet moeilijk deden, dat zegt al veel. Was een onderaannemer van een onderaannemer van Fluvius ...; how low can you go ...
Maar ook het verbruik klopt niet, toestellen die een max verbruik hebben verbruiken volgens mijn meter een pak meer. Heb een elecktricien dit laten nameten en volgens zijn meter verbruikt een toestel dat normaal 1800W zou mogen verbruiken, +/- 1860w gemeten met zijn toestel, wat volgens hem binnen de grenzen ligt terwijl er bij de digitale meter een extra verbruik van bijna 2200W bijkomt op dat moment ?? En als je dit voorlegt aan Fluvius blijven ze beweren dat hun meter correct is ...
Ik zie hier gewoon een extra belasting in, een hoger dan werkelijk verbruik aanrekenen is ook een verdoken belasting !
Maar ook het verbruik klopt niet, toestellen die een max verbruik hebben verbruiken volgens mijn meter een pak meer. Heb een elecktricien dit laten nameten en volgens zijn meter verbruikt een toestel dat normaal 1800W zou mogen verbruiken, +/- 1860w gemeten met zijn toestel, wat volgens hem binnen de grenzen ligt terwijl er bij de digitale meter een extra verbruik van bijna 2200W bijkomt op dat moment ?? En als je dit voorlegt aan Fluvius blijven ze beweren dat hun meter correct is ...
Ik zie hier gewoon een extra belasting in, een hoger dan werkelijk verbruik aanrekenen is ook een verdoken belasting !
Make Spaargids " Great Again ! "
-
- Newbie
- Contacteer:
Ik zou idd voor 30€ een p1 meter van homewizard kopen, zo kan je heel overzichtlijk je verbruik opvolgen.
De opvolging op de site van fluvius is niet real time.
De opvolging op de site van fluvius is niet real time.
Wat ben ik met een P1 meter als mijn afrekening gebeurt op basis van de gegevens die fluvius heeft?
Als je mijn grafiek ziet is het zo duidelijk dat die gegevens niet kloppen en het feit dat er geschatte waarde bij staat zegt toch ook genoeg. Wat is het nut van een digitale meter als ze het verbruik toch lukraak gokken.
Als je mijn grafiek ziet is het zo duidelijk dat die gegevens niet kloppen en het feit dat er geschatte waarde bij staat zegt toch ook genoeg. Wat is het nut van een digitale meter als ze het verbruik toch lukraak gokken.
Zolang er staat "geschatte waarde" moet je er geen rekening mee houden. Misschien dat uw teller slecht communiceert, dan geraken de juiste gegevens niet tot bij Fluvius.
Kijk hier eens:
https://www.fluvius.be/nl/meters-en-met ... ceert-niet
Of plaats een controle metertje bij in je verdeelbord, kost bijna niets, en je kan direct zien of je digitale meter juist werkt of niet.
https://www.homewizard.com/nl-be/kwh-meter/
Kijk hier eens:
https://www.fluvius.be/nl/meters-en-met ... ceert-niet
Of plaats een controle metertje bij in je verdeelbord, kost bijna niets, en je kan direct zien of je digitale meter juist werkt of niet.
https://www.homewizard.com/nl-be/kwh-meter/
Vanaf 1 november nieuwe gas leverancier.
Voor november een voorschot betaald nu vorige vrijdag mijn eerste maandafrekening via mail ontvangen.
Dus Fluvius doet wat het moet doen. (gegevens aan leverancier bezorgen)
Zou het probleem niet eerder uw leverancier zijn ?
Voor november een voorschot betaald nu vorige vrijdag mijn eerste maandafrekening via mail ontvangen.
Dus Fluvius doet wat het moet doen. (gegevens aan leverancier bezorgen)
Zou het probleem niet eerder uw leverancier zijn ?
Estate Guru believer.
Het is op de site van fluvius dat ik zie dat er bij 1 dag en 1 kwartier 'geschatte waarden staat. En net dat ene kwartier is abnormaal hoog. T is ondertussen al meer dan een week geleden en sindsdien zijn het weer normale waarden dus ik denk niet dat het nog vanzelf zal aanpassen.
Een document waarbij het schatten van de piek, gebruikte methode, overschrijven van geschatte waardes,.... word beschreven
https://www.fluvius.be/sites/fluvius/fi ... tarief.pdf
Let op: het is een nogal technisch document dat moeilijk te lezen valt.
Ik maak er echter wel uit op dat je geschatte waarde zeker nog overschreven zou kunnen worden door de werkelijke waarde. Uitzondering: wanneer er daarvoor al een afrekening gebeurde (leverancierswissel, maandelijkse of jaarlijkse afrekening, ....)
https://www.fluvius.be/sites/fluvius/fi ... tarief.pdf
Let op: het is een nogal technisch document dat moeilijk te lezen valt.
Ik maak er echter wel uit op dat je geschatte waarde zeker nog overschreven zou kunnen worden door de werkelijke waarde. Uitzondering: wanneer er daarvoor al een afrekening gebeurde (leverancierswissel, maandelijkse of jaarlijkse afrekening, ....)
Trouwens:
December gaat voorlopig nog gewoon een "verwachtte waarde" zijn bij verbruik => electriciteit => details => piekvermogen
Ik zou dus januari afwachten en dan kijken bij netkosten => facturatiepieken => detail van Van 01/12/2024 tot 01/01/2025 => op de grefiek klikken om daar te zien wat effectief meegenomen word van december
als dat volgens jou niet klopt dan aankloppen bij fluvius voor correctie.
Weet echter dat in principe: geschatte waarde simpelweg een deling is van geregistreerd verbruik, gedeeld door de periode waarvoor de piek niet beschikbaar is. Dat ziet er zo uit: . Ik had toen 4 kwartier waarvoor geen registratie beschikbaar was.
December gaat voorlopig nog gewoon een "verwachtte waarde" zijn bij verbruik => electriciteit => details => piekvermogen
Ik zou dus januari afwachten en dan kijken bij netkosten => facturatiepieken => detail van Van 01/12/2024 tot 01/01/2025 => op de grefiek klikken om daar te zien wat effectief meegenomen word van december
als dat volgens jou niet klopt dan aankloppen bij fluvius voor correctie.
Weet echter dat in principe: geschatte waarde simpelweg een deling is van geregistreerd verbruik, gedeeld door de periode waarvoor de piek niet beschikbaar is. Dat ziet er zo uit: . Ik had toen 4 kwartier waarvoor geen registratie beschikbaar was.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
@voorheenCP1234
Op 7/1/2025 komt Fluvius een digitale meter plaatsen.
Gezien uw slechte ervaringen met Fluvius kunt u/andere leden van dit forum me een advies geven over de voorzorgsmaatregelen,die ik moet/kan nemen voordat de "experten" van Fluvius me bezoeken?
Op 7/1/2025 komt Fluvius een digitale meter plaatsen.
Gezien uw slechte ervaringen met Fluvius kunt u/andere leden van dit forum me een advies geven over de voorzorgsmaatregelen,die ik moet/kan nemen voordat de "experten" van Fluvius me bezoeken?
Fluvius komt geen digitale meters plaatsen, alles gebeurt via onderaanneming of onder-onderaanneming. Bij mij werden digitale elektriciteitsmeter en digitale gasmeter apart geplaats, met iets van 2 jaar tussen.
Elektriciteit: de taal klonk Nederlands (geen Vlaams)
Gas: ze waren met 2 (ene in opleiding) en van de overzeese Nederlandse kolonies.
Alles vlot verlopen, geen schade aan wat voor toestellen dan ook, telkens amper een half uurtje werk, alles proper achtergelaten, oude teller en verpakkingsmateriaal nieuwe meter meegenomen.
Elektriciteit: de taal klonk Nederlands (geen Vlaams)
Gas: ze waren met 2 (ene in opleiding) en van de overzeese Nederlandse kolonies.
Alles vlot verlopen, geen schade aan wat voor toestellen dan ook, telkens amper een half uurtje werk, alles proper achtergelaten, oude teller en verpakkingsmateriaal nieuwe meter meegenomen.
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Bij mij was het een onderaannemer van een onderaannemer van Fluvius; zorg dus dat je van allen de gegevens hebt, dit maakte het voor mij en de verzekering een stuk makkelijker.
Ik had bv. al op voorhand een mail adres van hun klachtendienst, ( van de eerste onderaannemer ) per toeval eigenlijk daar ze mij een aangetekend schrijven hadden gestuurd ( Fluvius dan ) dat ik al 3x geweigerd had terwijl ik gewoon een afspraak had en nog geen enkele had afgebeld of niet open had gedaan. Door op deze te reageren, via Fluvius, kreeg ik via de klachtendienst van de onderaannemer excuses voor een interne IT-fout ... Maar daarmee had ik wel hun mail adres.
Resultaat was dat ze de volgende dag al mij stonden om te constateren en ze ook "verbaasd" waren hoe ik aan hun klachten mail adres kwam ...
Controleer alles en laat je niet misleiden. Die installateur wist eigenlijk zelf dat er iets niet klopte, maar probeerde zich er dan zelf uit te praten. Ik had namelijk een verbruik van 2500 W terwijl enkel de frigo instak, maar dan begon die met 3-fasig en 2-fasig en dat dat wel normaal was en als leek geloof je dat dan. Tot je enkele uren later ziet dat je dan al meer verbruikt hebt dan op 2 dagen en er nog steeds niets anders dan die frigo instak ...
Ik heb van mijn loodgieter vernomen dat boilers en verwarmingen heel gevoelig zijn aan hun werken, alsook TV's. Zorg dat alles uit het stopcontact is, wat bij mijn boiler niet kon. Op zich was dat het probleem nog niet maar wel dat er een tijdschakelaar aan de zekering hing, daardoor stond er nog wel stroom op terwijl de gewone zekering afstond. Op zich hadden ze die tijdschakelaar even moeten afkoppelen, 1 minuut werk.
Ik zou ook je verbruik van de laatste dagen bijhouden en daarna vergelijken. Ik heb duidelijk sinds de digitale teller een meerverbruik, maar dat bewijzen is bijna onmogelijk; ik gok dat dit gewoon een terugverdienmodel van de installatiekosten is ...
Make Spaargids " Great Again ! "