Gespreid beleggingsplan lange termijn
TIP
Re: Gespreid beleggingsplan lange termijn
Korrekt,
En zulke leveraged en inverse fondsen wijken heel snel of van hun index omdat:
1/ Ze typisch een hogere beheerskost hebben; 0.75%/jaar
2/ ze typisch dagelijks hun positie opnieuw innemen, met de transatiekosten die daarmee samenhangen
en dit dan onderhevig is aan dagelijkse "compounding" die de afwijkingen van de index versterkst.
En zulke leveraged en inverse fondsen wijken heel snel of van hun index omdat:
1/ Ze typisch een hogere beheerskost hebben; 0.75%/jaar
2/ ze typisch dagelijks hun positie opnieuw innemen, met de transatiekosten die daarmee samenhangen
en dit dan onderhevig is aan dagelijkse "compounding" die de afwijkingen van de index versterkst.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Artikel dat het met cijfers uitlegt: https://www.fool.com/amp/knowledge-cent ... -work.aspx
Geen idee of iemand Lyxor Hong Kong (HSI) in port heeft, maar gezien die een Franse ISIN heeft (FR0010361675) en dividend uitkeert, hoeveel tax gaat daarvan af. Eerst Franse tax (hoeveel?) en dan nog eens 30% RV?
- stockzombie
- VIP member
- Contacteer:
Update 7/09/2018:
Ticker weight Profit %
IMAE 14,74% 14,35%
CSX5 14,59% 14,76%
IWDA 13,58% 31,02%
EMIM 13,28% 19,20%
RUS 9,07% 28,26%
CPXJ 6,40% 22,10%
CSPX 6,03% 47,10%
PHPT 5,68% -18,00%
C2U 5,14% -21,99%
CSBR 5,04% 32,83%
IAU 3,53% -5,87%
FXC 2,93% 14,67%
Totaal= +14,78%, TER = 0,31%