Gestructureerd beleggingsfonds met kapitaalgarantie
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Gestructureerd beleggingsfonds met kapitaalgarantie
Wat vinden jullie van dit product voor een defensieve belegger: Perspective Word Timing 100-1. Dit is een product van KBC.
Looptijd 6 jaar
Kapitaalbescherming
Evolutie korf wordt berekend vanaf de best mogelijke startwaarde gemeten op 12 initiële observatiedagen, dus resultaat hangt niet af van 1 instapmoment
Rendement tussen 0% en 8.60 % op jaarbasis
1% instapkosten + beurstaks
Geen uitstapkosten
Bedankt bij voorbaat voor jullie mening
Looptijd 6 jaar
Kapitaalbescherming
Evolutie korf wordt berekend vanaf de best mogelijke startwaarde gemeten op 12 initiële observatiedagen, dus resultaat hangt niet af van 1 instapmoment
Rendement tussen 0% en 8.60 % op jaarbasis
1% instapkosten + beurstaks
Geen uitstapkosten
Bedankt bij voorbaat voor jullie mening
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Gestructureerd beleggingsfonds met kapitaalgarantie
Dan zou ik eerder naar termijnrekeningen kijken.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Hoe veiliger een beleggingsproduct hoe lager het rendement. Dat ze kapitaalbescherming bieden wil zeggen dat het rendement eerder bij 0% dan bij 8,60% zal liggen.
Wij gingen ook naar KBC voor een termijnrekening, maar blijkt dat ze nog steeds hun rentevoet niet opgetrokken hebben in tegenstelling tot andere banken. Hun spaarrekening staat ook nog steeds op 0.60. De adviseur vertelde dat dit komt omdat KBC geen geld nodig heeft. Hij stelde dan ook dit product voor als beter dan een termijnrekening. BNP biedt wel mooie termijnrekeningen aan en zou dus wel geld nodig hebben. Mijn gevoel zegt dat KBC toch ook zal moeten volgen met zijn termijnrekeningen.
Kan je de url naar de documentatie bezorgen?
Speciaal het KID document zal leerzaam zijn.
Er zullen een boel scenarios zijn waar je minder terug krijgt dan dat je ingelegd hebt.
Laatst gewijzigd door B7H4long op 29 januari 2023, 11:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Yaris, op de website van KBC staat nog steeds 0.10 op een termijnrekening voor 1 jaar. BNP biedt voor een termijnrekening 2.94% bruto op 1 jaar. Kan KBC dit volhouden? Ik weet dat onlinebanken meer bieden, maar dat willen we niet.
De spaarrekening bij KBC staat op 0.60 en BNP biedt een spaarrekening plus aan op 1.25% met een limiet van 100 000
Letterlijk uit de fondsdocumentatie: "This fund does not offer a capital guarantee"
En hier is het KID document: https://multimediafiles.kbcgroup.eu/ng/ ... 4989276996
Met de volgende resultaten voor de standaard scenarios:
En wat KBC eraan verdient (onafhankelijk hoe het fonds presteert).
En hier is het KID document: https://multimediafiles.kbcgroup.eu/ng/ ... 4989276996
Met de volgende resultaten voor de standaard scenarios:
En wat KBC eraan verdient (onafhankelijk hoe het fonds presteert).
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door B7H4long op 29 januari 2023, 12:01, 2 keer totaal gewijzigd.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik weet niet hoe je aan 2,94% op een jaar komt bij BNP.
BNP biedt officieel 0.01% op 1 jaar. Enkel op aanvraag krijg je een hoger tarief. Vorige donderdag was dit 2.81% voor 1 jaar.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
De kapitaal garantie/bescherming geldt inderdaad enkel indien je het fonds houdt tot einddatum.
Worst case is er een minimaal/verwaarloosbaar verlies of gaat KBC Asset Management NV failliet.
Zo denk ik er ook over Yaris.
Ik heb ooit zelfs op zo'n gestructureerd product op de vervaldag geld moeten inleveren en dat omwille van de zogenaamde zerobonds die erin zaten.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
De kapitaalbescherming geldt enkel indien je het aanhoudt tot einddatum.
Daarmee zet je je kapitaal dus vast voor 6 jaar voor een ongekend rendement.
Als kapitaalbescherming het belangrijkst is, dan kan je volgens mij beter je kapitaal in spaarrekeningen, termijnrekeningen e.d. steken, dan heb je naast een gekend rendement tenminste ook nog liquiditeit naar keuze.
Er is dus geen kapitaalgarantie.EarthNvstr1 schreef: ↑29 januari 2023, 12:26De kapitaal garantie/bescherming geldt inderdaad enkel indien je het fonds houdt tot einddatum.
Worst case is er een minimaal/verwaarloosbaar verlies of gaat KBC Asset Management NV failliet.