GETROUWHEIDSPREMIE
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
- Newbie
- Contacteer:
GETROUWHEIDSPREMIE
BEN AL JAREN LID VAN KEYTRADE, DIT JAAR WERD DE VASTE RENTE EN GETROUWHEID PREMIE GESTORT OP 01/01/2024, normaal moet men het kapitaal 1 jaar laten staan om recht te hebben op getrouwheidspremie. Echter nu op 2/4/2024 sluit ik alle rekeningen af bij keytrade, normaal voor het verwerven van de getrouwheidspremie moet het kapitaal na 1 jaar, telkens 1 trimester op de rekening staan om verworven te zijn, wat ik ook gedaan heb. Heb gewacht tot 02/04/2024 voor ik mijn rekeningen afgesloten heb, Dan heb ik toch recht op de eerste trimester getrouwheidspremie + vaste rente bij afsluiting na 3/4/2024???????????? GEZIEN HET GELD ER AL MEER DAN 3 JAAR OPSTAAT EN MEN ZEGT NORMAAL WORD NA HET 1 STSE JAAR DE GETROUWHEIDSPREMIE OM DE TRIMESTER GESTORT OP DE REKENING OOK BIJ AFSLUITING????????????
Re: GETROUWHEIDSPREMIE
Rustig!
Getrouwheidspremie krijg je na een jaar, niet na een trimester, of beter gezegd na een kwartaal. Ze wordt wel ieder kwartaal gestort, maar enkel voor spaargelden die een volledige 12 maanden op de rekening gestaan hebben. Daarna moet je weer 12 maanden wachten voor je nog eens getrouwheidspremie krijgt.
Moet je je zo opwinden voor zo een klein bedrag aan interest?
Getrouwheidspremie krijg je na een jaar, niet na een trimester, of beter gezegd na een kwartaal. Ze wordt wel ieder kwartaal gestort, maar enkel voor spaargelden die een volledige 12 maanden op de rekening gestaan hebben. Daarna moet je weer 12 maanden wachten voor je nog eens getrouwheidspremie krijgt.
Moet je je zo opwinden voor zo een klein bedrag aan interest?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Newbie
- Contacteer:
WAAROM ZEGT MEN DE GETROUWHEIDS PREMIE IS VERWORVEN NA 1 TRIMESTER, GEZIEN HET KAPITAAL ER AL MEER DAN 2 JAAR OP STAAT, DAN MOETEN DE BANKEN BIJ AFSLUITING, GEZIEN IK HET VOLLEDIG KAPITAAL 2 JAAR GELEDEN EROP GEZET HEB IN BEGIN DECEMEBER 2022 EN IK DE VASTE INTREST EN GETROUWHEIDSPREMIE BEKOMEN HEB TOT EIND 2023, EN NU IS ER WEER EEN TRIMETER VOORBIJ EN HEB IK DIE TOCH OOK VERWORVEN, WAAROM MOET MEN DAN OPNIEUW WACHTEN VOOR DE REKENING AF TE SLUITEN TOT OP HET EINDE VAN HET JAAR GEZIEN DE 1 STE TRIMESTER TOCH VERWORVEN IS????????????????? SCHANDALIG IS DIT VOOR MIJ MAG MEN DAN DE GETROUWHEIDSPREMIE AFSCHAFFEN;
MEN MOET DAN NIET ZEGGEN HIJ IS VERWORVEN ELKE 3 MAAND ALS MEN DE REKENING REEDS EEN 2 TOT 3 JAAR HEEFT EN AFSLUIT NA 3/4/2024?????????? ZEER GOED VOOR DE BANKEN MAAR NIET VOOR DE KLANTEN. SCHANDALIG SCHANDALIG
MEN MOET DAN NIET ZEGGEN HIJ IS VERWORVEN ELKE 3 MAAND ALS MEN DE REKENING REEDS EEN 2 TOT 3 JAAR HEEFT EN AFSLUIT NA 3/4/2024?????????? ZEER GOED VOOR DE BANKEN MAAR NIET VOOR DE KLANTEN. SCHANDALIG SCHANDALIG
Roep toch niet zo.
Er is een verschil tussen verwerving en uitbetaling.
Verwerving = na 12 maanden onafgebroken op je rekening. Daarna begint een nieuwe periode van 12 maanden.
Uitbetaling = op de eerste dag van het kwartaal na de verwerving. Vroeger was dat pas op het einde van het jaar.
De verwerving van de getrouwheidspremie gebeurt maar om de 12 maanden, dus één keer per jaar. Als je het dan binnen de 12 maanden daarop afhaalt of je rekening afsluit, krijg je geen getrouwheidspremie. Keytrade handelt correct en overeenkomstig de wetgeving.
Verwerving = na 12 maanden onafgebroken op je rekening. Daarna begint een nieuwe periode van 12 maanden.
Uitbetaling = op de eerste dag van het kwartaal na de verwerving. Vroeger was dat pas op het einde van het jaar.
De verwerving van de getrouwheidspremie gebeurt maar om de 12 maanden, dus één keer per jaar. Als je het dan binnen de 12 maanden daarop afhaalt of je rekening afsluit, krijg je geen getrouwheidspremie. Keytrade handelt correct en overeenkomstig de wetgeving.
Als men zelf de regels niet kent, is een ander de schuldige.
Bij Me direct kan men zelf volgen welk bedrag vanaf wanneer de premie wordt vastgeklikt.
Bij Kbc moet men het aanvragen.
Bij Keytrade .....
Estate Guru believer.
In geval je wat bijval kan gebruiken : je hebt volledig gelijk. Het systeem is wettelijk geregeld in België. Gereglementeerde spaarrekeningen.Yaris schreef: ↑4 april 2024, 16:21 Getrouwheidspremie krijg je na een jaar, niet na een trimester, of beter gezegd na een kwartaal. Ze wordt wel ieder kwartaal gestort, maar enkel voor spaargelden die een volledige 12 maanden op de rekening gestaan hebben. Daarna moet je weer 12 maanden wachten voor je nog eens getrouwheidspremie krijgt.
Dus : het systeem is bij elke bank hetzelfde in België.
Basisrente krijg je trouwens WEL voor elke dag dat er geld op spaarrekening staat.
Als je het niet wist was je fout.
Einde verhaal.
Toch is het niet netjes, want de banken krijgen weer minimaal 1 kwartaal 4% rente of meer op jouw getrouwheidspremie en dat is in totaal heel wat.Yaris schreef: ↑4 april 2024, 16:41 Roep toch niet zo.
Stel je hebt een getrouwheidspremie van 2%, dan pakken de banken daar per 100.000 spaargeld 2000 x 4% of meer op. Oftewel 20 euro per kwartaal. En hoeveel miljarden staat er niet op spaarrekeningen?
- voorheenCP1234
- Hero Member
- Contacteer:
Toch duidelijk dat dit een "trolbericht" is, de stijl en de onzin spreken voor zich.
Beter een slotje op dit topic ...
Beter een slotje op dit topic ...
Make Spaargids " Great Again ! "
-
- Verbannen Gebruiker
De banken moeten de wet toepassen. Het is dus niet netjes van de politici om cadeaus te doen aan de banken.
Een schatting van het cadeau:
Er staat afgerond 300 miljard op de gereglementeerde spaarrekeningen.
De getrouwheidspremie wordt elke 3 maand uitbetaald. We kunnen stellen dat de getrouwheidspremies gemiddeld anderhalve maand na verwerving worden betaald.
Het meeste geld staat bij de (niet zo gulle grootbanken).
Schatten we de gemiddelde getrouwheidspremie op 1,5%, dan is dat per jaar 4,5 miljard uitbetaalde getrouwheidspremie.
Die wordt gemiddeld 1,5 maand te laat uitbetaald. M.a.w. brengt gedurende 1,5 maand geen interest op.
Als de totale gemiddelde intrest 2% op jaarbasis is, dan moeten de banken per jaar zoveel intrest niet betalen:
4,5 miljard * 2% * (1,5 / 12) = 11,25 miljoen per jaar.
Dat valt best mee.
Als ik me niet vergis, verliest een spaarder per 10.000€ op zo een spaarboekje:
10.000 × 1,5% × 2% × (1,5 / 12 ) = 0,375 euro per jaar.
Maar de banken blijven hun overschot aan geld bij de NBB parkeren, aan 4%. Gratis winst voor de banken.
Er is helemaal niks schandalig. Het toont dus wel dat veel mensen gewoon niet snappen hoe een gereglementeerde spaarrekening werkt. Dit is in het voordeel van de banken maar iemand die een beetje het hoofdje erbij houdt, kan voordeel halen uit getrouwheidspremie. Hou het desnoods bij in een agenda...
Aan de bovenstaande persoon die zo schreeuwt: misschien had je beter eens een simulatie afhaling gedaan dan zou u nu snappen dat een getrouwheidspremie verworven is telkens nadat het spaargeld 1 jaar op de rekening staat. Per kwartaal is de uitbetaling van wat verworven is. Het verworven zijn kan elke dag zijn... Met de simulatie zie je perfect hoeveel dagen nog nodig zijn om een getrouwheidspremie te verwerven.
Het gaat niet om het verwerven, maar het eind van het kwartaal pas uit keren, dat is niet netjes.
Vroeger werd de getrouwheidspremie maar 1x per jaar uitbetaald, het is dus nu al een behoorlijk stuk eerlijker tov de klant.
Maar 1 euro per Belg die amper iets begrijpt van gereglementeerde spaarrekening, basisintrest, getrouwheidsintrest, en ik ben multimiljonair
Maar 1 euro per Belg die amper iets begrijpt van gereglementeerde spaarrekening, basisintrest, getrouwheidsintrest, en ik ben multimiljonair
Daar gaat het niet om. Of het nu vroeger of niet 1 jaar duurde. Het is gewoon niet juist dat je die getrouwheidspremie niet direct na 1 jaar krijgt.zwembad schreef: ↑7 april 2024, 18:22 Vroeger werd de getrouwheidspremie maar 1x per jaar uitbetaald, het is dus nu al een behoorlijk stuk eerlijker tov de klant.
De redenering vroeger was het 1 jaar, dus nu al een stuk eerlijker, slaat nergens op.
Het is nog steeds oneerlijk.
Kun jij bij de belasting aankomen met: vroeger werkte ik veel meer in het zwart, maar nu al een stuk minder?!
Waar zijn jullie over bezig? Over getrouwheidspremie die jullie maximaal drie maanden na de verwerving ontvangen. Hoeveel miljoenen hebben jullie op een spaarrekening staan? Vinden jullie het ook oneerlijk dat jullie loon maar één keer per maand gestort wordt in plaats van dagelijks, vlak na de gewerkte uren?