Gewilde bitcoin-etf krijgt groen licht voor Amerikaanse markt
TIP
Gewilde bitcoin-etf krijgt groen licht voor Amerikaanse markt
Gaat het er dan toch nog van komen ?
De Amerikaanse toezichthouder SEC heeft de aanvraag van indexbeleggingen in de spotprijs van bitcoin goedgekeurd. Dat meldt de waakhond woensdag nabeurs. Hiermee wordt bitcoin tegen lage kosten toegankelijk voor een veel groter publiek van beleggers, die de munt niet zelf in bezit hoeven te hebben.
Begint misschien toch stilaan in een gespreide portefeuille thuis te horen ?
De Amerikaanse toezichthouder SEC heeft de aanvraag van indexbeleggingen in de spotprijs van bitcoin goedgekeurd. Dat meldt de waakhond woensdag nabeurs. Hiermee wordt bitcoin tegen lage kosten toegankelijk voor een veel groter publiek van beleggers, die de munt niet zelf in bezit hoeven te hebben.
Re: Gewilde bitcoin-etf krijgt groen licht voor Amerikaanse markt
Het is nog altijd even veel lucht...
Nu is het gewoon een ETF van lucht ipv lucht gewoon, dus in essentie verandert er toch gewoon niks?
Nu is het gewoon een ETF van lucht ipv lucht gewoon, dus in essentie verandert er toch gewoon niks?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Inderdaad. De bubbel wordt nog meer opgeblazen. Wie een bitcoin koopt bezit helemaal niets. Een digitale code, that's it. Nu kun je met bitcoins speculeren zelfs zonder deze digitale code te bezitten. Je bezit dan nog minder dan niets.
Outcome bias is a bitch.
Outcome bias is a bitch.
-
- Full Member
- Contacteer:
Bestaan er ETF's die bv. de euro, de dollar, de yen volgen ?
Indien ja, dan "I rest my case"'
Indien niet, dan bewijst dit nogmaals dat de bitcoin geen munt is ...
https://etfdb.com/etfdb-category/currency/Abatoetnie schreef: ↑11 januari 2024, 09:29 Bestaan er ETF's die bv. de euro, de dollar, de yen volgen ?
Waarom maakt een ETF het plots aantrekkelijker?
Het blijft nog altijd het zelfde product.
Ik zal een andere vergelijking maken: als ik een stront inpak in cadeaupapier, blijft het toch nog altijd een stront?
Ik denk dat mijn mening over bitcoin wel duidelijk is
Maar wat ik wil zeggen: een ETF is gewoon een cadeaupapier rond iets, het maakt het niet plots beter/anders.
Als je overtuigt bent van bitcoins (wat ik niet begrijp, maar ik snap dat het allemaal aanlokkelijk lijkt, dus ok), dan kon je toch al lang bitcoins gekocht hebben?
je zou kunnen zeggen: spreiding tussen verschillende cryptocurrencies, maar er zijn er misschien maar 8 die investeerbaar zijn ofzoiets?
Het zal een ETF worden waarin Bitcoin misschien 70% uitmaakt?
Ik zal een andere vergelijking maken: als ik een stront inpak in cadeaupapier, blijft het toch nog altijd een stront?
Ik denk dat mijn mening over bitcoin wel duidelijk is
![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
Maar wat ik wil zeggen: een ETF is gewoon een cadeaupapier rond iets, het maakt het niet plots beter/anders.
Als je overtuigt bent van bitcoins (wat ik niet begrijp, maar ik snap dat het allemaal aanlokkelijk lijkt, dus ok), dan kon je toch al lang bitcoins gekocht hebben?
je zou kunnen zeggen: spreiding tussen verschillende cryptocurrencies, maar er zijn er misschien maar 8 die investeerbaar zijn ofzoiets?
Er zijn zonder de bitcoin al manieren genoeg om je portefeuille goed te spreiden. Ik heb bij mezelf gemerkt dat ik al te veel aan het spreiden was: het aantal etf's waarin ik belegd was groeide maar aan. Ik heb nu besloten te vereenvoudigen en mijn portefeuille rond enkele kern-etf's te concentreren.
Klinkt heel bekend Yaris. Wat moet een mens ook met zijn geld doen hé ?Yaris schreef: ↑11 januari 2024, 09:51Er zijn zonder de bitcoin al manieren genoeg om je portefeuille goed te spreiden. Ik heb bij mezelf gemerkt dat ik al te veel aan het spreiden was: het aantal etf's waarin ik belegd was groeide maar aan. Ik heb nu besloten te vereenvoudigen en mijn portefeuille rond enkele kern-etf's te concentreren.
Kwam trouwens nog een interessante etf tegen namelijk AdvisorShares Focused Equity ETF (CWS) maar zo gaan we weer afwijken van het onderwerp natuurlijk.
https://www.morningstar.com/etfs/arcx/cws/quote
https://finance.yahoo.com/news/finance- ... 57247.html
Zou het vet al niet van de soep zijn voor die bitcointrackers? De koers van de bitcoin is de laatste drie maanden met 70% gestegen. Als het over de aandelenmarkt ging zou iedereen van een bubbel spreken en een crash voorspellen. Als veel mensen op die trackers springen zal de koers nog meer opgeblazen worden.
Mja... hoe waardeer je zoiets...
Het is wat de zot betaald, en er zijn heel erg veel zotten in deze wereld.
Dus misschien is het nog te goedkoop, als je het zo bekijkt.
Je zou het kunnen zien als gecorreleerd met domheid, hoe dommer de mensen, hoe hoger de prijs van Bitcoin. (denk ik, ik doe ook maar een poging)
Het is wat de zot betaald, en er zijn heel erg veel zotten in deze wereld.
Dus misschien is het nog te goedkoop, als je het zo bekijkt.
Je zou het kunnen zien als gecorreleerd met domheid, hoe dommer de mensen, hoe hoger de prijs van Bitcoin. (denk ik, ik doe ook maar een poging)
Bitcoin is iets niet-tastbaar. Als je aandelen van een bedrijf koopt en dat bedrijf gaat failliet dan heb je toch nog iets: de gebouwen, de machines en de voorraden. Bij de bitcoin daarentegen kan de waarde in theorie tot nul terugvallen.
1. Dit heeft niets met indexbeleggen te maken.karine schreef: ↑11 januari 2024, 09:15 Gaat het er dan toch nog van komen ?
2. In Europa, kan er nooit zo`n ETF op de markt gebracht worden, want deze investeringen voldoen niet aan de ETF normen.
UCITS ETF hebben nogal strikte kwaliteitsnormen; ETC/ETP/ETN zijn eenvoudiger en minder gereguleerd.
3. In Europe zijn er al lang ETC/ETP/ETN die in de de 'crypto sfeer' beleggen:
https://www.justetf.com/en/how-to/inves ... tcoin.html
https://www.justetf.com/en/find-etf.html?query=crypto
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Stront in een pakske ziet er beter uit en is gemakkelijker door te geven.Aerolla schreef: ↑11 januari 2024, 09:49 Waarom maakt een ETF het plots aantrekkelijker?
Ik denk dat mijn mening over bitcoin wel duidelijk is![]()
![]()
Zelfde geldt voor etf in bitcoin
Dit is een belangrijke ontwikkelling en de Europese belegger valt uit de boot.
Effect op de btc prijs zou vergelijkbaar kunnen zijn met de invoering van de GLD ETF op de goudprijs.
Effect op de btc prijs zou vergelijkbaar kunnen zijn met de invoering van de GLD ETF op de goudprijs.